Zomblies (2010)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Horror

geregisseerd door David M. Reynolds
met David M. Reynolds, Lauren Shein en Christopher Dane

Wanneer de Rangers een noodsignaal ontvangen van een groep onervaren soldaten, overbruggen zij De Muur om hen te redden. Hierbij komen ze oog in oog te staan met een nieuw soort zombies. Deze zombies zijn slimmer, sterker en sneller dan voorheen. En dus veel dodelijker.

avatar van Dopke
Zozo, niet onaardig hoor en dat met een budget van 5000 pond. In 50 minuten komen alle Zombie cliche’s in een razend tempo voorbij incluis een zombiebruid, morele dilemma’s, zelfmoord na geinfecteerd te zijn, etc maar dat is prima voor een zombie ode als dit. De gemiddelde zombiefilm heeft nu ook niet bepaald een diepgaand plot (al willen sommige criticasters van de originele Dawn of the Dead je nog wel anders willen laten geloven vanwege de ‘sociaal kritische boodschap’. Zomblies oogt gelikt, het is actievol en de film als geheel overtuigd (op het acteerwerk na). Er valt natuurlijk nog wel meer op te merken, maar hoe kritisch wil je zijn op een zeer vermakelijk en overtuigend amateurproduct. Het valt een beetje in de neo-Zombie genre van bijv. de Dawn of the Dead remake of een 28 Weeks Later, met hypercamerawerk, snelle zombies en nadruk op actie. Must-see voor alle aspirante filmmakers of mensen die benieuwd zijn wat mogelijk is met een budget als dit.

Film is vrijgegeven op youtube.