• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.170 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.055 gebruikers
  • 9.374.165 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

147. ¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976)

FTV

Totaal aantal punten: 546 + 2 + 1 = 549

https://image.tmdb.org/t/p/w780//5MdeOr7tPNTBLqlNnAvwG4lnlaJ.jpg

Het is moeilijk niet aan Village of the Damned te denken, als je die priemende kinderoogjes op de poster ziet.

En ook hier zijn de lieflijke spruiten een dingetje om rekening mee te houden. Wanneer een stelletje denkt leuk op vakantie te gaan naar een idyllisch eilandje voor de Spaanse kust, ontdekken ze bij aankomst dat er alleen nog maar kinderen wonen, aangezien ze alle volwassenen hebben gedood. Joy.

https://www.themoviedb.org/t/p/original/mXDuIDoEdXkDaz7cMh7RZqVL0Wp.jpg

Mijn verrassing was groot bij een Spaanse film dat de protagonisten Engels tegen elkaar spraken, en nog groter toen ik zag dat de lippen ook synchroon liepen; kennelijk al die tijd de bedoeling van de regisseur, met oog op wat later kwam. Goed idee.

'Who Can Kill a Child?' neemt uitgebreid zijn tijd nadat het stel op het eiland is aangekomen, maar vanaf een minuut of 40 begint het nijpender te worden, al gaat ook dat langzaam. Dat Tom en Evelyn daarbij niet altijd reageren op de situatie zoals jij en ik wellicht zouden doen, moet je maar met een korreltje zout nemen. Maar na een uurtje schieten ze eindelijk echt in de stress. Mocht ook wel een keer

Kinderen kunnen best eng zijn.

3,5*

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

40. Knackningar (2021)

FTV

2 punten - Totaal: 292

https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2021/Knackningar/004.jpg

Knackningar slaagt erin om zich in een verontrustende sfeer te hullen, maar verder heeft de film maar bar weinig te bieden. Het is vooral langdradig. 2*

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

27. Creep 2 (Film, 2017)

78 minuten

FTV

1 + 1 = 2 punten

Totaal: 57 punten

https://cdn.video-store.be/site/assets/files/190806/video-store-movies-creep-2-3.jpg

Nadat ik het eerste deel heb gezien leek het me wel net zo geschikt om het tweede deel er achteraan te plakken, nu we toch in het verhaal zaten en weten waar de film enigszins overging leek het mij het mooiste om deze film te kijken. Toch een sprankeltje hoop omdat de ‘drama’ tag van de vorige film is veranderd in horror/thriller én een mooiere score heeft, blijkt toch weer voor de schijn te zijn. Ook deze film valt tegen, op sommige vlakken wel beter als zijn voorganger maar over het algemeen alsnog erg saai.

Volledige mening.

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

41. The Night House (2020)

FTV

2 punten - Totaal: 294

https://www.oqver.net/uploads/A_Casa_Sombria_abre_26092021175941.png

The Night House verbindt persoonlijk drama met spookhuis horror. Hier en daar wat standaard, maar ook met onvoorspelbare uitstapjes. Fijn wel. 3.5*

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

42. Don't Breathe 2 (2021)

FTV

2 punten - Totaal: 296

https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2021/DontBreathe2/001.jpg

Een solide voortzetting van de succesfilm uit 2016. Met een sterke rol voor Stephen Lang als man op zoek naar vergiffenis en een tweede kans. De film lijdt helaas aan zwak geconstrueerde antagonisten. 3*

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

43. Bingo Hell (2021)

FTV

2 punten - Totaal: 298

https://www.modernmyths.nl/wp-content/uploads/2021/10/Richard-Brake-als-Mr.-Big-in-Bingo-Hell.jpg

Deze komische horror over strijdlustige buurtbewoners en een demonische bingo-host klinkt interessant, maar is het niet. De film overtuigr niet als komedie. De film overtuigt niet als horror. 1.5*

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

44. Paranormal Activity: Next of Kin (2021)

FTV

2 punten - Totaal: 300

https://battleroyalewithcheese.com/wp-content/uploads/2021/10/paranormal-activity-next-of-kin-1200x675.jpeg

Ongeïnspireerde found footage die bestaat uit heel veel jumpscares en heel veel bijeengesprokkelde ideetjes uit andere films. Dit deel brengt de ten dode opgeschreven franchise bepaald niet tot leven. 1.5*

dualcia

• 953 berichten
  • 2311 stemmen

Voor mij is de challenge wel zo goed als voorbij! Het doel van 31 horrorfilms in oktober horrormaand weten te bereiken en na oktober gaat het bekijken van het horrorgenre dan vaak ook op een lager pitje. Het wedstrijd-element is voor mij verder ook niet van belang, maar ik vind het fijn om mijn watchlist weer een beetje verminderd te kunnen hebben, eindelijk de Universal classic monster movies gezien te hebben en verrassend veel andere leuke films.

#34. Little Monsters (2019) - 94 minuten - FTV

2 punten (totaal = 266 punten)

Leuk! Duidelijk meer op de komedie gericht dan op de horror, maar de komedie zit goed. Het eerste kwartier/half uur moet je er echt inkomen maar naarmate de film vordert wordt het steeds leuker. Ook wel een aantal keren hardop moeten lachen en Josh Gad vond ik oprecht grappig als Teddy McGiggle. *3.5

#35. W Lesie Dzis Nie Zasnie Nikt (2020) - 102 minuten - FTV

2 punten (totaal = 268 punten)

Prima Poolse horrorfilm waarin alle horror cliché's aan bod komen, maar dit is niet storend omdat het als ode naar het horrorgenre aanvoelt en het leuk is uitgevoerd. *3

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

60. Cat People (Film, 1942) - MovieMeter.nl

72 minuten

RW (1)

Totaal aantal punten: 318

https://image.tmdb.org/t/p/w780//dAE4x4BgauvsRkErmLg1L05LNAV.jpg

Beetje jammer dat deze film de laatste tijd maar zwakke recensies krijgt. Ik heb niet zo lang geleden de jaren 80 remake gezien hetgeen mij vies tegenviel. Zelfs het zogenaamde hoogtepunt (het naakte lijf van Natasja Kinski) vond ik een totale afknapper. Hierdoor ga ik het origineel ook weer meer waarderen. Simone Simon dat is een echte schoonheid en ze kan bovendien ook goed acteren. Natuurlijk pakt het origineel het subtieler aan, is er weinig te zien van geweld en erotiek. Als je een film daarop zou gaan afbreken dan mag je het gros van horrorfilms van voor 1970 erg braaf gaan noemen.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

100 is een mooi getal om er zachtjes ook een einde aan te maken! Met horrorfilms kijken stop ik natuurlijk nooit dus ik zal er misschien ook nog één of twee bij laten komen! Maar het begint een beetje op moeten te lijken dus ik ga even wat anders kijken en terug naar de vrijblijvendheid. Na 12 november zal ik nog wat cijfers en mijn favorieten posten maar nu

#100 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1= 2 punten totaal; 420 + 2 = 422 punten

I Onde Dager (2021)

113 minuten 3,5*'

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1140000/1140714.jpg?cb=1634884078

I Onde Dager betekent zoiets als In slechte dagen oftewel tegenspoed! En ja het is een understatement dat het met de relatie van actrice Lisa (Noomi Rapace) en regisseur Lars (Aksel Hennie) niet zo goed gaat! Ze hebben geldproblemen en maken ruzie, dus het is tijd om van haar of hem af te komen!

Ja er worden klappen uitgewisseld. Er wordt bloed vergoten. En dan komt er externe partijen bij om nog meer klappen uit te delen! Aksel Hennie is heerlijk als de onhandige sukkel die wordt onderschat en Noomi Rapace weet als haar gebruikelijke zelf dit mooi aan te vullen! De twee Noorse, Rapace en Hennie, doen het zeer goed samen.

Regisseur Tommy Wirkola ("Dead Snow", " Hansel & Gretel: Witch Hunters", "What Happened to Monday") serveert verder genoeg grappen en onverwacht bloederigheid om het grappig en interessant te houden. Niet dat alle grappen even geslaagd waren! Zo zijn de meeste poep en seks wel erg voor de hand liggend maar de nazi en andere 'politiek incorrecte' (me#too en elektrisch rijden) waren heerlijk!

En door een redelijk vlot tempo, de grove bloederige actie en de belachelijkheid van de steeds bizarre situatie, waren ook de minder geslaagde grappen helemaal niet zo storend! Het was verder een 'wilde rit' waarbij flashbacks het centrale plot blijven onderbreken, zodat je kunt begrijpen wat er op dit moment aan de hand is. Het is gewelddadig, over de top en gaat echt helemaal los, meer had ik ook niet te wensen!

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

Cool! Deze wou ik eigenlijk bewaren voor na de challenge. Maar nu ik zie dat het een horrortag heeft kijk ik hem mooi vanavond.

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

45. Dýrið (2021)

FTV

2 punten - Totaal: 302

https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2021/Lamb-II/003.jpg

Een fijn drama met bovennatuurlijke elementen. Magisch realisme. Een traag verloop. Een fantastische atmosfeer. Prachtig beeldmateriaal. Erg goed acteerwerk. Het label horror doet de film geen recht. 3.5*

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

46. O Animal Cordial (2017)

FTV

2 punten - Totaal: 304

https://www.actionfreunde.de/wp-content/uploads/TheFriendlyBeast_04.jpg

Een nijdige film over de dierlijke natuur in de mens. Prachtig gestileerd. Stemmige soundtrack. Indrukwekkend. Verontrustend. Smerig. Bruut. 4*

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Collins schreef:

Een nijdige film over de dierlijke natuur in de mens. Prachtig gestileerd. Stemmige soundtrack. Indrukwekkend. Verontrustend. Smerig. Bruut. 4*

Wat suf, ik had wel wat geschreven maar vergeten een stem uit te delen. Ik vond deze ook lekker rauw.

Bedankt voor de reminder, Collins!

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

alexspyforever schreef:

Volgens mij is het vooral omwille van zijn vriendin dat je fan bent. Kelly Piquet is een jaar of 10 ouder dan Max heeft al een kindje van ex-F1 rijder Daniil Kvyat. Dus na het inpikken van Kvyat's Red Bull zitje nu ook zijn vriendin, nou nou...En dan vonden sommige het erg dat Lewis Hamilton een tijd heeft zitten daten met een van de Pussycat Dolls. Begint een beetje te ruiken naar het Schumacher verhaal als je het mij vraagt. Kan zo in een F1 soap drama, dat wellicht boeiender gaat zijn dan de sport zelf

Nee eerlijk gezegd interesseert die Kelly Piquet me niet zoveel, maar het is zeker een mooie meid (maar zeker niet zo mooi als Nicole Scherzinger waar Lewis Hamilton destijds een relatie mee had). Ik had alleen maar een foto van Max en haar geplaatst omdat ik bij dit topic regelmatig foto's van vrouwen heb geplaatst. Ik ben in het algemeen fan van sport en vooral van voetbal, F1, wielrennen en schaatsten. Zelf ben ik overigens niet bepaald sportief, maar 70 kilometer rijden naar mijn werk beschouw ik ook vaak als een F1 race en zeker de terugreis naar huis

Wel moet ik daarbij zeggen dat ik F1 pas echt fanatiek ben geen volgen sinds Max Verstappen naar Red Bull Racing is gegaan en opzicht is het ook wel bijzonder dat een Nederlander (en Limburger net zoals ik) zo succesvol is in de F1. Hij won gelijk zijn eerste race op 17-jarige leeftijd bij Red Bull Racing in 2016 in Spanje en dit jaar doet hij dus mee met het kampioenschap (hij heeft dit jaar al 9 races gewonnen, die in België moet je eigenlijk niet meetellen want dat was geen race, en in totaal staat hij nu al op 19 overwinningen), wat de laatste jaren steevast een appeltje eitje was voor Mercedes en Lewis Hamilton. Die Lewis Hamilton vind ik overigens een enorme slijmbal en slechte verliezer en dat laatste vind ik ook voor Toto Wolff gelden. Uiteraard zal ook niet iedereen positief zijn over Max, Christian Horner (die heeft wel mooi Geri Halliwell aan de haak geslagen ) en Helmut Marko.

Vaak zijn de F1-races wat saai, maar Max zorgt toch regelmatig voor spektakel (wel niet altijd op een positieve manier ) en daarom is hij mede ook buiten Nederland vrij populair (m.u.v. Engeland). De race van gisteren gaat zeker niet de boeken in als de allerspannendste, al was het dat bij de start van de race zeker wel. Wiel aan wiel ging Max samen met Bottas en Hamilton richting bocht één. Wat hij vervolgens deed was indrukwekkend. Met koude banden en remmen die nog niet op temperatuur waren, remde hij flink beter dan beide Mercedessen om zo als eerste de bocht in te sturen en zo dus de race te winnen.

Beide Mercedessen maakten gisteren geen schijn van kans, maar dat zal in de komende races waarschijnlijk wel anders zijn en zeker als Mercedes Bottas (die ik overigens zeer sympathiek vind) de opdracht geeft om Max van de baan te rammen, wat ze dit jaar al twee keer hebben gedaan. Max heeft dat daarna ook een keer gedaan (wel minder succesvol, want buiten Hamilton schakelde hij zichzelf ook uit) en dat verdiende zeker niet de schoonheidsprijs en ik was er ook niet blij mee. Er zijn nog 4 races te gaan en hopelijk wordt Max dit jaar wereldkampioen en hij verdient dat in mijn ogen eigenlijk ook gezien zijn prestaties dit jaar.

Ik kijk al uit naar de race in Brazilië waar Max meestal ook goed is en waar het publiek ook op de hand is van Max (net zoals gisteren in Mexico, waarbij de Mexicanen Lewis Hamilton uitkotste). Max als sportman heb ik ook best hoog zitten, want hij is alleen maar bezig met racen en als hij niet in een auto of simulator zit, zal hij ongetwijfeld op Kelly racen Max praat ook geen "poep", want na de mislukte kwalificatie van zaterdag zei hij dat de 3e plaats beter was om te starten dan de 2e plaats en dat maakte hij zaterdag meer dan waar.

En mocht het F1 seizoen voorbij zijn over vijf weken, dan schakel ik gelijk over naar het wielrennen (veldrijden), waarbij ik dan geniet van Nederlander Mathieu van der Poel, die de Max Verstappen is van het wielrennen is.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

61. Hellraiser (Film, 1987) - MovieMeter.nl

93 minuten

RW (1)

Totaal aantal punten: 319

https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2014/12/hellraiser21.jpg

Arrow release bekeken. Er zijn veel extra's maar dat zal voor een andere keer zijn. Opvallend dat de cenobites pas laat worden geÏntroduceerd en daardoor maar een kleine rol spelen. In de 2de film krijgen we wat meer te zien van die wereld van deze bizarre figuren, die ik voor morgen bewaar voor een herziening. Ik prefereer de sequel, maar deze is perfect als introductie.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13047 stemmen

Net terug van Weekend of Hell, dacht ff wat statistieken te gaan lezen, maar ik zie nog steeds registraties. Is de deadline verlengd?

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

Shaky schreef:

Net terug van Weekend of Hell, dacht ff wat statistieken te gaan lezen, maar ik zie nog steeds registraties. Is de deadline verlengd?

Periode:

25 september tot 11 november

Duurt nog eventjes.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13047 stemmen

Kak, dacht tot 7 november. Hmm... nou goed, dan ben ik vroegtijdig gestopt dit jaar

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

Shaky schreef:

Kak, dacht tot 7 november. Hmm... nou goed, dan ben ik vroegtijdig gestopt dit jaar

Je kan nu dus wel nog gaan voor de 100 horrorfilms (ik zie dat je nu staat op 95 gekeken horrorfilms)

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Theunissen ik ga niet op je gehele bericht reageren want dan gaan we behoorlijk off topic gaan. Ik zat recentelijk nog wel op F1 fora. Het is vooral doordat de F1 supoorters kennelijk is opgedeeld in 2 kampen dat het gewoon niet leuk meer is om nog over F1 te discussiëren. Het is constant Max vs Lewis. Max aanhang vindt Lewis een slijmbal en slechte verliezer, Lewis aanhang vindt exact hetzelfde van Max. Beide hebben ze zoals de meeste F1 rijders een groot ego. Ik vind het wel knap dat een rijder dat kan bewerkstelligen . Senna kon dat ook die veroverde harten wereldwijd en zo waren er ongetwijfeld nog wel. Je enthousiasme is aandoenlijk bijna zoals ik toen ik als jochie van 10-11 mijn eerste races keek al was dat niet omwille van een bepaalde rijder. Landgenoot Thierry Boutsen deed toen mee maar ik was nooit echt fan.

Je spreekt dat Max enkel wil racen, dat is nu net de reden dat ik hem nu net minder interessant vindt. Is hij een aardige vent als hij niet racet of een even arrogante zak (zo komt ie in elk geval over op mij) naast het circuit? Kimi Raikkonen was destijds ook populair met zijn shut up en race instelling en dat vonden vooral de jonge generatie van fans wel cool. Kimi zijn succesperiode was uiteindelijk vrij kort. Max is allesbehalve een Kimi, hij wil ook steeds racen maar 'shut up' is zeker niet op hem van toepassing. Men kan zeggen dat Lewis teveel zeurt, maar dat deed Max ook vaak genoeg als hij niet kon winnen. Dat geldt trouwens voor zowat alle F rijders. Gaat het goed dan ben je een aangenaam persoon, in het andere geval knorrig.

Max praat ook geen "poep", want na de mislukte kwalificatie van zaterdag zei hij dat de 3e plaats beter was om te starten dan de 2e plaats en dat maakte hij zaterdag meer dan waar.

Dat is wel degelijk dikke poep mijn vriend. Dat was gewoon talk om zijn fans gerust te stellen. Hij was ontgoocheld dat hij met de beste wagen niet de pole had gepakt. Voor hetzelfde was die briljante move niet gelukt. En dat Red Bull al een tijdje de bovenhand heeft dit seizoen is nu wel vrij duidelijk al is het verschil niet zo groot. Max is een groot talent en verdient de titel dit jaar zeker wel (natuurlijk is Lewis de enige die hem van die titel kon houden want Bottas en Perez zijn niet goed genoeg en de rest heeft niet de wagen om te kunnen strijden voor de oppergaai). Dat is dan ook waarom ik niet snap dat hij soms nog van die agressieve moves maakt die helemaal niet nodig zijn. Was hij bijvoorbeeld wat geduldiger geweest in Silverstone hij had misschien al kampioen geweest op dit ogenblik.

Ik kan er inkomen dat er fans zijn die dat wel graag hebben zo een rijder die zegt wat hij denkt. Dat klinkt aantrekkelijker dan iemand die netjes zegt wat zijn werkgever hem opdraagt (Kimi was net zo maar bracht het wel een stuk subtieler en beleefder aan dan Max). Maar probleem wordt wel als fans gaan beginnen geloven dat al die beweringen ook juist zijn. Een mentaliteit van mijn held kan niets verkeerd doen en alles wat zijn rivaal doet is slecht en die vertelt enkel leugens, daar erger ik me aan. Als de rivaal klaagt is hij een zeurpiet en slechte verliezer, klaagt de held dan is het omdat de rivaal geluk had of vals heeft gespeeld.

Als fan van de een of de andere is het niet makkelijk en voor sommige zelfs totaal onmogelijk (geloof me je hebt 'fans' die hele dagen bezig zijn met hun held op te hemelen of de rivaal de grond in te boren) om nog objectief te zijn. Dat er kennelijk veel mensen anti-Lewis zijn en meer pro Max is volgens mij niet omdat men Max zo een geweldig sympathieke vent vindt en Lewis de baarlijke duivel. Mensen hebben niet graag als er te lang eenzelfde rijder of team blijft winnen. Ze willen verandering. Dat was net zo toen Schumacher 5 op rij won, toen Vettel 4 op rij won en nu Lewis die 6 keer won in de 7 laatste seizoenen. Moest Max nu ook de titels aan mekaar gaan rijgen, komen die klachten ook weer. Daar zeur ik al lang niet meer over. Mijn zorg is niet de dominantie van een rijder of team (dat is sinds de eeuwwisseling eerder de norm geworden dan uitzondering) maar of we goede races te zien krijgen. en dat heb ik dit jaar niet meteen gezien.

Geniet er van als fan, maar het is mij teveel show geworden en ze maken er allemaal meer van dan het is omdat er nu eens een niet-Mercedes rijder kampioen kan worden. Nog niet zo lang geleden was het F1 seizoen rond deze tijd al afgelopen. En als we het objectief bekijken was het niet zo close tussen Max en Lewis als de journalisten beweren. Ik zou eerder geneigd zijn te denken dat het eerder een walk over was van Max met enkel Lewis in staat om weerwerk te bieden. Neen, ik heb veel spannendere titelduels gezien in het verleden.

Ok back to horror now

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shaky schreef:

Ik wil gerust nog tot 12 november laten gaan als Kondoro daarmee de 31 kan halen

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik wil gerust nog tot 12 november laten gaan als Kondoro daarmee de 31 kan halen

Zal me beter lukken in de planning! Door school ben ik eigenlijk gelimiteerd aan een film per dag, als ik thuis les had, had ik er wat meer mee kunnen spelen.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

alexspyforever schreef:

Dat is dan ook waarom ik niet snap dat hij soms nog van die agressieve moves maakt die helemaal niet nodig zijn. Was hij bijvoorbeeld wat geduldiger geweest in Silverstone hij had misschien al kampioen geweest op dit ogenblik.

Potverdorie Johan, je schrijft al bijna net zo'n lange teksten als ik schrijf over films

Maar wel een leuke en goede inhoudelijke tekst

Als Max op de 1e plek rijdt (zoals in Silverstone), dan verdedigt hij die met hand en tand, want hij kan er niet tegen als iemand hem inhaalt (dat heb ik overigens ook regelmatig als ik aan het rijden ben op de autosnelweg). Twee weken in Amerika deed hij dat ook bij de start en dat liep gelukkig net goed af, wat niet geldt voor Silverstone. Daar had Max gewoon Hamilton moeten laten passeren (de race was nog lang en als hij 2e was geworden op het einde dan was dat ook prima), maar zo zit Max dus niet in elkaar en dat is misschien ook wel het mooie aan hem.

Gisteren had het overigens bij de start ook fout kunnen aflopen toen ze met zijn drieën (alla "The Good, the Bad and the Ugly") in volle vaart naast elkaar reden. Zelfs Christian Horner zat hem te knijpen dat Max zo laat remde, maar volgens Max was het berekend en hoorde het allemaal bij zijn plan.

Maar inderdaad "back to horror now" en volgend weekend als er weer een F1 race is en deze challenge voorbij is, dan kunnen we eventueel nog verder praten over de F1. Toch nog één ding over de F1, jammer dat ze vanaf 2018 gestopt zijn met de pitspoezen

https://cdn.nos.nl/image/2018/01/31/447928/2048x1152.jpg

https://pbs.twimg.com/media/CAF9X6dWMAAFsIo.jpg

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

148. Alter Shorts

FTV

Totaal aantal punten: 549 + 2 = 551

https://watchalter.com/wp-content/uploads/2020/12/Screen-Shot-2019-09-29-at-9.54.09-PM.pnghttps://i.imgur.com/dN4Ukl2.jpg

Don’t Let It In. (2020) - 15 min

Paint Me in the Opera House (2021) - 13 min

Limbo (2018) - 14 min

Wat een voluptueuze ballerina's. Als het toch billentijd is, Theunissen

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

John Milton schreef:

Wat een voluptueuze ballerina's. Als het toch billentijd is, Theunissen

Niks mis mee met die ballerina's

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4889 stemmen

85. Onibaba (1964)

103 Minuten

FTV

Nieuwe registratie(1) + FTV(1)= 2 Punten

Tussenstand : 399 punten

https://kitleyskrypt.files.wordpress.com/2021/05/onibaba-2.jpg

Euh, niet bepaald horror voor mij. Mooie beelden met veel wuivend hoog gras, een heen en weer rennende Japanse schone deerne en nog meer wuivend hoog gras.

2.5*

Number23

• 8638 berichten
  • 5681 stemmen

7. Critters (Film, 1986)

FTV - 86 minuten

10+1+1+1= 13 punten

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/502a2a23e4b0ce22e4c42f9d/1501555107382-QM36LZYMHK502AQNFSZ8/Critters1Cap_00002.jpg

Hier werd ik nou nostalgisch van, heerlijke sfeer en eigenlijk helemaal niet zo bloederig als ik dacht. Alleen Billy Zane moet het bekopen vanwege being horny
De vergelijking met Gremlins is snel gemaakt natuurlijk, maar dat niveau wordt niet gehaald.
Maakt ook niet uit, kijkt lekker weg!

Number23

• 8638 berichten
  • 5681 stemmen

8. An American Werewolf in London (Film, 1981)

FTV - 97 minuten

13+1+1+1= 16 punten

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTix-veWJaWy1KphFNV1U0AIrAlM_3lU5f3Jg&usqp=CAU

https://thumbs.gfycat.com/AgedLimitedBighornedsheep-size_restricted.gif

Weer zo'n klassieker die al jaaaren op de watchlist stond. En wat een film was het, de horror/comedy combo is erg verfrissend (ook al is de film al 40 jaar) en vanaf het begin in de English moors zit de sfeer er al gelijk in.

De 2 genres zitten elkaar niet inde weg, de horror overtuigt en de humor houdt het luchtig, maar zit niet dwars.

Ook uitgekeken naar de transformatie scene, was niet teleurgesteld. 8/10

Number23

• 8638 berichten
  • 5681 stemmen

9. From Dusk till Dawn (Film, 1996)

RW - 104 minuten

16+1+1= 18 punten

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqGW9wnc3RWAETZBCnnUx-6kbaqEi6WkQ0ZA&usqp=CAU

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTQn7ZQc0_tg3J7Q6NhyJcxjf8Z0KM0YgJhmA&usqp=CAU

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT8aKG0yB4Q7k8wz9-ZJMzaLtr4O3bKKbQgxw&usqp=CAU

Jaaa dit was weer genieten, Rodriguez op z'n best. Opbouw duurde toch weer wat langer dan ik kon herinneren uit m'n jeugd, Maar als het los gaat, gaat het heerlijk los. Lachen om bijvoorbeeld een Danny Trejo zo jong terug te zien. 8/10

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.