Creep 2 (2017)

Horror / Thriller

geregisseerd door Patrick Brice
met Patrick Brice, Mark Duplass en Desiree Akhavan

Sara is geïnteresseerd in filmografie en heeft het doel in contact te komen met eenzame mannen. Ze treft een advertentie aan, en denkt dat ze de perfecte man gevonden heeft. Sara begeeft zich naar een afgelegen huis in een bos en komt er in contact met de man, genaamd Aron. Hij beweert een seriemoordenaar te zijn. Sara schrikt ervan, maar besluit tóch een dag met hem door te brengen. Ze legt alles vast met haar camera.

avatar van 606
Vervolg van deze Creep (2004) ????

avatar van perceived
606 schreef:
Vervolg van deze Creep (2004) ????
Nee, van deze Creep (2014)

avatar van Daan258
Ik had ook gehoopt op een vervolg op de film Creep uit 2004. Helaas.
Creep (2014) was niet mijn ding.

Aangekocht door Netflix. Release later dit jaar (specifieke datum nog niet bekend).

Ben we benieuwd naar deze, Ik vond het eerste deel wel geinig.

avatar van Actarus
oh leuk! Die Duplass was in het eerste filmpje al lekker creepy!

avatar van umbra
Footage...niet op zijn sterkst. Echt slecht was ie niet, maar vond de eerste wel beter, bij deze verloor ik soms mijn interesse. Door de eerste was ik aangenaam verrast, bij deze bleef ik min of meer op mn honger zitten. 5/10

avatar van tattoobob
Erg tof vervolg op Creep deeltje een.
De film heeft weer lekker veel WTF momenten_O^
Duplass speelt weer lekker freaky en maakt zichzelf echt een populaire"freak"onder de horrorfans.
Ik denk dat deze film wel een beetje in het Found Footage genre geplaatst kan worden en ik vind hem erg geslaagd...beter dat het eerste deel zelfs.

avatar van Rickyman
Weer een fijn sterk filmpje inderdaad. Zonder een hoop poespas, bloed en speciale effecten ed weet zo'n simpel verhaaltje mij toch meer te boeien.
Heb zelf het idee dat het eerste deel toch ietsie sterker was, waarschijnlijk omdat je hier weet wat je te verwachten staat.

Goed vervolg op deel 1.

Hij is echt een creep, ik denk alleen dat als je de delen achter elkaar zou kijken dat het wat langdurig word aangezien er niet echt veel gebeurd behalve dingen waarvan je denkt wtf wat een rare gast. Ik vind hem even goed als deel 1 alleen zijn beide films niet helemaal mijn ding.

avatar van renzoroy
wel iets beter dan het mega saaie deel 1, maar ook hier gebeurd er weinig spannends of iets horrorachtigs, behalve veel gelul... In dit deel is zijn zus Angela blijkbaar helemaal out of the picture... (ook vermoord of...??) Snap niet waarom de Creep films zo veel positieve reacties krijgen van diverse critici, die zijn denk ik weinig gewend in het horror genre. Het einde waar die zichzelf eerst 4 x steekt in zijn zij met een mes en dan vervolgens nog vrolijk door het bos rent achter Sara aan, is ook een beetje dat je denkt... uhuh..

avatar van john mcclane 2
Prima vervolg ,op het zeer eigenzinnige Creep 1.
Natuurlijk niet een totale variatie op het eerste deel, maar zat goed in elkaar, al is het verhaal maar zo zo .
Dublois is ook weer een echte Creep,die zijn naam eer aan doet .
En ik heb ze allebei achter elkaar gezien , wat gezien de speelduur van beide films prima te doen is .
Plus punt is het originele soort van Found footage , niet eerder gedaan, en het totale weg laten van een soundtrack Dan wel film muziek .
Misschien geef ik hem later een echte voldoende , voor nu net niet.
Wel een aanrader voor een “indie “ thriller / horror , die net even anders is .

avatar van comely
Deel 1 was prima maar deel 2 een grote teleurstelling.

avatar van mikey
Ha Peachfuzz came back!

Ik denk dat ik de eerste Creepshow net wat creepier vond, misschien omdat het nieuw was. Toch is deze film erg genietbaar wanneer een lieve maar talentloze meid opnieuw een fakedoc moet maken van de seriemoordenaar. In een eng huis vol enge verhaaltjes naast een eng bos voor creepy gedrag. Leuk hoor.

avatar van Dennisj
Op het moment dat Sara bij hem in de woning komt en op basis van deel 1 weet je al waar de film op het eind naar toe gaat. Daarnaast zijn de schrikmomenten ook van een laag niveau. Laat ik even uit beeld zijn en dan 2 keer achter elkaar schreeuwend met mijn hoofd in beeld komen. Ik werd er niet vrolijk van.
Het einde zou kunnen betekenen dat er een vervolg komt, maar dat kunnen ze beter gewoon niet meer doen.

avatar van fappie
Zeer goed. Ik werd al aangenaam verrast door het eerste deel. Dit deel doet met een beetje denken aan C'est Arrivé près de chez Vous (1992) - MovieMeter.nl maar ik vond dat Duplass meer sympathie opwekte bij de kijker en veel meer diepgang had.

De openingsscene is al zeer heftig en de rest is ook weer lekker bizar. Mark Duplass is koning . Op naar deel 3?

avatar van Bottleneck
Ah, een ander huisje heeft hij dit keer en een hip baardje-staartje, maar hij heeft dezelfde onvoorspelbare fratsen als in het eerste deel. Het verhaaltje trekt als zure soep en het einde zuigt, maar de onberekenbaarheid doet het 'm. Wat en wanneer gaat ie iets flikken

Ugh 2.

De eerste is nog niet zo oud, maar was al compleet vergeten waarover die film ging. Het duurde dan ook even alvorens het allemaal weer wat begon te dagen. Jammer genoeg waren die hernieuwde herinneringen niet zo positief.

De eerste was brak, deze is al even brak. Dat komt enerzijds omdat de fake-doc stijl echt erg slecht toegepast wordt, anderzijds omdat Duplass er echt voor geen meter in slaagt om een interessant personage neer te zetten.

Voor een creep is hij te belachelijk, voor een komisch personage is hij niet grappig genoeg. Hij is ook gewoon steeds weer Duplass, ik zie veel meer de acteur dan dat ik personages zie bij hem. Wat volgt is dus weer 80 minuten aan verveling en irritatie, vooral omdat het idee achter de film nog wel iets zou kunnen zijn. Tegenspeelster is niet veel beter trouwens, maar dat maakt eigenlijk niet zoveel meer uit.

Brol vervolg, maar het moet niet veel opbrengen om de makers uit de schuld te helpen natuurlijk. De film oogt alsof ik het nog wel zou kunnen financieren. Het resultaat is er dan ook echt wel naar.

avatar van Daan258
Ook dit 2e deel wist mij niet te vermaken.

Toch gehoopt dat hier wat meer in zou zitten dan zijn voorganger maar het is veel van hetzelfde.
Ik moet wel zeggen dat Mark Duplass wel een leuke rol weet neer te zetten en inderdaad wel goed doet als een Creep. Hij mag wel zeker in meer films gaan spelen.
Dit is dan eigenlijk het enige pluspunt aan de film. Verder wist de film niet echt te boeien. Het punt is gewoon dat er daadwerkelijk van begin tot eind niks gebeurd en geen tempo in zit. Net als het 1e deel blijf je wachten tot het wat los komt maar dit gebeurd helaas niet, zonde.

Helaas, geen voldoende van mij

Dit 2e deel wederom een documentaire interview met de psycho (Mark Duplass).

Zeker vermakelijk door bijzondere gesprekken en gebeurtenissen waarin Duplass echt overtuigend acteerwerk neerzet.

avatar van mcdaktari
Ik lees hier vooral dat de meningen weer behoorlijk verdeeld zijn, wat ook vrij logisch is. Maar hoe dan ook, ik vind wel dat het acteren heel goed is. Vooral Duplass speelt zijn rol heel goed. Ik ben het er dan ook niet mee eens dat hij zijn rol niet goed neerzet. Persoonlijk vind ik het heel realistisch zoals hij deze creep neerzet. Het eerste deel vond ik destijds best wel aangenaam voor dergelijke film, waarvan ik helemaal niks wist toen ik die keek. Ik heb de film zelfs lang uitgesteld om te kijken maar toen ik Creep op Netflix tegen kwam ben ik er toch maar eens voor gaan zitten, en vond het helemaal geen verkeerde film, vandaar dat ik Creep 2 ook maar gekeken heb. Ik zie maar zelden horror films die ik de moeite waard vind, maar dit soort kan ik wel waarderen. Het valt onder het horror genre maar echte horror is het nou ook weer niet.

avatar van Alathir
Misschien wel iets beter dan deel 1. Het tweede deel pakt het iets anders aan, waardoor de film ook wel wat origineler uit de hoek komt. Natuurlijk kun je het vergelijken met deel 1 qua sfeer en aanpak, maar qua plot is deze misschien voor interpretatie vatbaar. Ik zeg misschien al is het einde voor mij als volgt: Het deel op de tram speelt zich na de film af en niet ervoor zoals ik ergens gelezen heb. Het zou kunnen dat hij zijn messteken in scène heeft gezet. Bij haar zou ik denken van niet, want de manier waarop zij uit de put of het graf kwam was van een gewond iemand. Op de tram zie je op het einde in haar ogen een blik van herkenning. Het ziet er dus naar uit dat Duplass de slag met de schop tegen zijn hoofd heeft overleefd.

Voor een low-budgetfilmpje kan het er zeker mee door. Nu moet je zelf maar uitmaken of je deze film ziet of niet. Een meesterwerk ga je er niet in vinden maar het is naar mijn aanvoelen wel speciaal genoeg om eens te kijken.