• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.145 films
  • 12.219 series
  • 33.990 seizoenen
  • 647.196 acteurs
  • 199.046 gebruikers
  • 9.373.686 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Lol joolstein iemand anders snakt naar vrije dagen om wat meer films te kunnen kijken, bij jou is het omgekeerd. Jij bent zeker bij dat kleine percentage van mensen die liever naar zijn werk gaat dan thuis te (moeten) blijven

joolstein

• 10835 berichten
  • 8921 stemmen

alexspyforever schreef:

Lol joolstein iemand anders snakt naar vrije dagen om wat meer films te kunnen kijken, bij jou is het omgekeerd. Jij bent zeker bij dat kleine percentage van mensen die liever naar zijn werk gaat dan thuis te (moeten) blijven

Ja het is inderdaad dat het bij mij andersom is qua film kijken! Er is thuis veel meer afleiding en soms ook verplichtingen! Maar ik ben altijd erg graag thuis! Had gisteren ook de mogelijkheid om te gaan werken! Al had dan vermoedelijk ook geen films kunnen kijken! Er was nu ook een kind ziek thuis dus om hem een beetje te vermaken; Ga je Mario-karten hé? En ja... op het werk is er vaak iets meer tijd voor film!

dualcia

• 953 berichten
  • 2311 stemmen

#4. Green Room (2015) - 94 minuten - FTV

2 punten (totaal = 8 punten)

Best wel verrast door het hoge gemiddelde van deze film. Ik had er daardoor ook hogere verwachtingen van, maar vanaf het begin voelt de film erg warrig en rommelig aan. Dit hield voor mij tot het einde aan en dit zorgde ervoor dat het nergens spannend werd en dat is wel waar deze film om zou moeten draaien. Ook de reden waarom dit hele gedoe zo escaleerde pakte me niet.

*1.5 (3.5)

Shaky

• 3736 berichten
  • 13046 stemmen

26. Saint Maud (Film, 2019)
FTV (2)

Totaal aantal punten: 57

https://www.gannett-cdn.com/presto/2021/02/10/USAT/d1604a73-aa5a-44a7-aa41-c70db6b3bf9a-SM_019_R.jpg?crop=1949,1462,x991,y4&quality=50&width=640

Redelijke dramafilm met hier en daar wat minimale horrorelementen. Wat mij betreft had er wat meer focus mogen liggen op de aftakelende geest van onze protagonist en de wijze waarop ze door iedereen om haar heen (of juist 'niemand om haar heen') wordt vergeten, overgeslagen of genegeerd. Ze is 'die rare meid', en door deze vooroordelen is ze eenzaam, heel erg eenzaam. Ze grijpt zich wanhopig vast aan iets om maar een soort van betekenis aan haar leven te kunnen geven, en wanneer blijkt dat 'werk' niet het juiste is om zich aan vast te klampen (want daar kan ze niet zoveel van, het zoveelste dat haar richting het randje duwt), houdt ze zichzelf voor dat ze haar verlossing in het geloof kan vinden. Nu ligt de focus een beetje in het midden tussen psychologisch drama en horror en probeert Glass er helaas af en toe een soort volle horrorfilm van te maken.

Het is net alsof ze niet durfde om deze film te focussen op waar het eigenlijk om draait. Prop er maar wat bovennatuurlijke elementen in, dan blijft het veilig en hoeven we ons kijker tenminste ook niet achter de oren te krabben want het blijft gelukkig maar pure fictie. Jammer, iets meer ballen en confronterend durven zijn had goed kunnen uitpakken voor deze film.

Hoe dan ook: slecht het zeker niet, maar omdat het nét wat teveel binnen de lijntjes kleurt springt deze er ook niet bovenuit.

6,2 (3*)

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

03. The Fly II (Film, 1989) - MovieMeter.nl

105 minuten

FTV

1 + 1 = 2 punten

Totaal: 7 punten

https://image.tmdb.org/t/p/w780//A17Zb9IIfRPbmIwoy4g7KAzV6mn.jpg

Helaas zie je dan dat ‘Walas’ veel laat liggen en niet oppakt, en is het horror gedeelte helaas ook minder intensief dan ‘Cronenberg’ liet zien. Ik vraag me af of de sequel nodig is geweest, ik denk van niet namelijk, als hij er niet was geweest hadden we niks gemist in ieder geval.

Volledige mening.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Ja het is inderdaad dat het bij mij andersom is qua film kijken! Er is thuis veel meer afleiding en soms ook verplichtingen! Maar ik ben altijd erg graag thuis! Had gisteren ook de mogelijkheid om te gaan werken! Al had dan vermoedelijk ook geen films kunnen kijken! Er was nu ook een kind ziek thuis dus om hem een beetje te vermaken; Ga je Mario-karten hé? En ja... op het werk is er vaak iets meer tijd voor film!

Dan ben ik toch wel heel nieuwsgierig wat voor baan jij hèbt,die wil ik ook als je daar film kan kijken.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

Countdown (Film, 2019) - MovieMeter.nl

FTV 90 min= 2 punten. Totaal 8

Iemand de app al uitgeprobeerd. Hij is te downloaden in de app store.

Zeer aangenaam filmpje. Leuk uitgangspunt, er zit een lekker tempootje in, en er valt hier en daar wat te griezelen.

Door alle reacties had ik er niet heel veel van verwacht.

3,5 * viel alles mee

joolstein

• 10835 berichten
  • 8921 stemmen

Q Jones schreef:

Dan ben ik toch wel heel nieuwsgierig wat voor baan jij hèbt, die wil ik ook als je daar film kan kijken.

Beveiligingsbeambte maar of je dat echt wil? Het lijkt nu ook net alsof ik niets uitvoert maar zo zit het nu ook weer niet ! Ik heb weldegelijk ook mijn vaste taken maar die zijn wat minder omvangrijk in de avond & nachtdienst en alleen als ik bij één bepaald pand werk. Ook kan dit zo weer veranderen!

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

36. Der Hund von Baskerville (1914)

FTV - <1921

Totaal aantal punten: 313 + 2 + 2 = 317

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTgzMDQxNzgzMF5BMl5BanBnXkFtZTgwNjc4NzYwMjE@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg

Na een tijd lang verloren gewaand te zijn, is er toch een kopie gevonden in de archieven van Gosfilmofond. Flicker Alley heeft een mooie Blu-ray combo uitgebracht, al heb ik me in dit geval van YT bediend. The Hound of the Baskervilles is meer dan 20 keer verfilmd, en ik zag daar enkele versies van. Ik ben noch een groot Holmes fan, noch van dit specifieke verhaal; al vind ik het altijd iets bijzonders om een film uit 1914 te zien als (film)geschiedenis afficionado. Maar daar blijft het ook bij voor deze verfilming; het kon me niet echt grijpen en de score was me ook iets te nadrukkelijk aanwezig.

3*

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Hoe kom je aan al die oude films John Milton. Staan er veel op YT?

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

IH88 schreef:

Hoe kom je aan al die oude films John Milton. Staan er veel op YT?

Jup veel wel, had je bij deze wel mijn schalkse YT linkje ontwaard?

Maar sommige pluk ik van private trackers af, als ik ze echt niet kan vinden.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Jup veel wel, had je bij deze wel mijn schalkse YT linkje ontwaard?

Maar sommige pluk ik van private trackers af, als ik ze echt niet kan vinden.

Ja, ik heb het 'schalkse linkje' gezien .

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7268 stemmen

9. Manhattan Baby (1982)

89 minuten

FTV

2 punten (registratie, FTV)

Totaal challenge: 19 punten

https://cdn.cinematerial.com/p/297x/u4jqevqd/manhattan-baby-italian-movie-poster-md.jpg?v=1456249099

Geen paniek mensen, voor het merendeel van de mensheid behoort dit gewoon tot de mislukte Fulci-projecten, die je gerust kan overslaan. Egyptische vloek, je hebt allemaal al eens gezien. Maar toch de film is rommelig, maar zit dan toch wel weer vol met krankzinnige scènes zoals alleen Fulci die bedenken kan. De scène in de lift bijvoorbeeld, ik bedoel daar kan Dick Maas toch echt niet mee aankomen. Iedereen verdwijnt maar een beetje en soms waren we dat ergens in een plotgat vergeten, dan is er opeens weer een bak zand in de slaapkamer. Ik heb er toch wel een zwak voor, net als voor slechte Engelse dubs, vooral bij die kinderen, mijn god dat broertje!!

4*

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

4. The Forever Purge (Film, 2021)

103 min

FTV

1 (registratie) + 1 FTV = 2 punten

Totaal 8 punten

Weer de volgende in lijn. De eerste viel me niet zo goed maar dat ligt vooral aan het feit dat ik Hawke niet kan zien. Daarna gingen ze eigenlijk binnen als zoete koek. Elk deel probeert het een beetje anders aan te pakken maar blijft trouw aan de hoofdzaak, het purge'en. Leuk tijdverdrijf.

5. Nightbooks (Film, 2021)

103 min

FTV

1 (registratie) + 1 (FTV) = 2 punten

Totaal 10 punten

Deze staat hier op MM niet als horror vermeld maar op imdb wel. Is dit horror...wel het hangt ervan af aan wie je het vraagt. Mijn jonge kinderen zouden zeggen van wel. Dit is zo een typisch filmpje dat als goede inleiding gebruikt kan worden voor kids om in het horror genre te stappen. Best leuk!

Shaky

• 3736 berichten
  • 13046 stemmen

27. Killer under the Bed (Film, 2018)
FTV (2)

Totaal aantal punten: 59

https://images.mubicdn.net/images/film/219464/cache-383159-1540305465/image-w1280.jpg

Oh heerlijk, ik kreeg non-stop Charles Band / Full Moon vibes tijdens deze film. Ik snap de lage beoordeling wel, maar voor de liefhebbers van bijvoorbeeld Puppet Master of gewoon über cheesy clichématige nonsens is dit toch wel genieten geblazen. De logica van de film is ver te zoeken en met name het gedeelte "je MOET de pop ophangen en zes spelden in zijn lichaam duwen om hem te stoppen, er is geen andere manier." ... wanneer het zover is: de pop wordt niet opgehangen en er worden 5 ipv 6 spelden gebruikt, met als verantwoording: "we hebben er maar vijf, dat moet dan maar even genoeg zijn." was weer hilarisch slecht.

Deze 'mag' ik misschien niet leuk vinden, maar doe het toch: 7 (3,5*)

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

6. B.T.K. 2008

90 min

FTV

Totaal 12 punten

Ik heb heel lang naar deze gezocht. Het verhaal van btk op zich is al interessant. Maar zet daar dan ook nog eens Kane Hodder bij en je hebt me vast voor de komende 90 minuten. Maar jammer genoeg was dit niet meer dan een tv film. En deze is zelfs nog niet eens goed opgebouwd . Zeer jammer maar Hodder acteert wel solide.

7. Come Play (Film, 2020)

96 min

FTV

Totaal 14 punten

13 in een dozijn filmje maar het had nog wel leuke momenten en leuke visuals. Beetje creepy, beetje hetzelfde als altijd. Maar goed genoeg als tussendoortje.

scorsese

• 13165 berichten
  • 11078 stemmen

Malignant (Film, 2021)

FTV

2 punten. Totaal: 4 punten.

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1136000/1136171.300.jpg?cb=1630995581

Aardige film waarin een zwangere vrouw visioenen ziet nadat ze mishandeld is door haar man. James Wan doet weer waar hij goed in is. De film had met gemak een stuk korter kunnen zijn. Hier en daar mooi camerawerk en het monster ziet er ook best origineel uit. De scene in de politie-cel is wel lekker.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

26 Flashback - Mörderische Ferien (Film, 2000) - MovieMeter.nl

95 min.

FTV (2) Totaal = 56

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZjFmZWQ3MzgtNWYzYi00Yjg0LTgyMzQtMWI1NTk3OTUxZWQzXkEyXkFqcGdeQXVyNjExODE1MDc@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg

Mwah, niet verveeld...maar uiteindelijk een 13 in dozijn horrorfilmpje, al heeft de film een verrassende insteek wat killer betreft. De kills zijn matig qua uitvoering en echt spannend wordt het niet. De hoofdrolspeelster Valerie Niehaus als Jeanette weet mij niet te overtuigen in haar rol. Katja Woywood speelt wel een opvallend rolletje als de mooie, irritante Ella die zich boven ieder verheven voelt. 5/10

27 Coven (Film, 2020) - MovieMeter.nl

80 min.

FTV (2) Totaal = 58

https://image.tmdb.org/t/p/w780//4S3ReqV6ppJnJFCoWMBDBd5kXMZ.jpg

Melige horrorfilm over 5 sexy heksen waarbij de leidster boze krachten wil oproepen ten nadele van één lid die haar leven moet bekopen. Daarna krijg je een zoektocht naar de volgende heks om hun volledige kring te vervolledigen waarbij de focus bij die vijfde heks ligt. Deze rol wordt gespeeld door Lizze Gordon. Kitscherige toestanden , belachelijke locatie als clubje, een zeer flauw aangezette liefdesaffaire en onnozele dialogen. Wel verrassend dat er wat bloot bij kwam kijken. De slotscène is heel mak uitgewerkt en de zwakke effecten zijn eerder komisch. 2/10

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

28 Till Death (Film, 2021) - MovieMeter.nl

88 min.

FTV (2) Totaal = 60

https://variety.com/wp-content/uploads/2021/07/Till-Death.jpg

Dit simpel horrorwerkje werkt heel effectief op gebied van spanning en door het ludieke gegeven dat de dode echtgenoot vastgeketend is aan Emma ( Megan Fox ). De titel van de film is de kern van het verhaal waar alles rond draait. Qua opzet leuk bedacht en er zitten heel wat toffe scènes in de film. Daarbij een perfecte locatie die het geheel nog wat positiever maakt door mooie visuele beelden. Leuke film ! 7/10

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/S/pv-target-images/0f9e9cf634a7619a45fd7ad352e72548c196b89ef6fe8961d2dc06e42e4be73a._RI_V_TTW_.jpg

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4888 stemmen

22. Orphan (2009)

123 Minuten

FTV

Nieuwe registratie(1) + FTV(1) + >120min (2) = 4 Punten

Tussenstand : 62 punten

https://image.tmdb.org/t/p/w780//iMgFdV0zvldI3FnIFSu0seb4KWr.jpg

Dit is verreweg het beste wat ik tot nu toe heb gezien tijdens deze challenge. Ok, het niet geloven in het verhaal van de moeder werd een beetje gerekt en werkte na een tijd danig op mijn zenuwen. Maar het acteerwerk was subliem. En de twist had ik voor één keer niet zien aankomen. Puike film.

4*

Shadowed

• 11364 berichten
  • 6689 stemmen

8. Hell House LLC III: Lake of Fire

85 minuten.

FTV (1 + 1) = 2 punten.

Totaal aantal punten: 17 punten.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYTIzNTBiOGQtNDI1OC00YTcyLThhOTQtNTk4OTQwZWUxMGUyXkEyXkFqcGdeQXVyMTE4NTYyNjM@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg

Derde deel van een al bij al matige reeks. Dit derde deel heeft de opvallende neiging om de slechte ideeën van de voorgaande delen nog verder door te trekken, waardoor het duidelijk de minste van de reeks is. Wat ooit begon als nog wel vermakelijke en soms spannende horrorfilm, is uiteindelijk een nogal grote film geworden die zo'n achtergrond niet nodig heeft. Het leidt af van de kern, en dat was gewoon een simplistische horrorfilm zonder te veel poespas.

Shadowed

• 11364 berichten
  • 6689 stemmen

9. Ritual (2012)

87 minuten.

FTV (1 +1) = 2 punten.

Totaal aantal punten: 19 punten.

https://www.themoviedb.org/t/p/original/70txMynjkXC0hJsO6OMoD5FGDxm.jpg

Soms intelligente, maar verder visueel onaantrekkelijke film waarin een man op een vreemde plek wakker wordt zonder geheugen of herinneringen. Via hintjes wordt er langzaam duidelijk gemaakt wat er in het boekje van regisseur Anwar omgaat. Helaas moet je je daarvoor door wat saai geren door het bos worstelen in deze voornamelijk sfeerloze en slecht geacteerde thriller met wat horrorelementen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

14. Vampire Circus (Film, 1972) - MovieMeter.nl

83 minuten

FTV (2)

Totaal aantal punten: 36

https://assets.mubicdn.net/images/film/40451/image-w1280.jpg?1445889245

Ondanks dat de setting, kostumering heel goed zitten en je niet hoeft te klagen omtrent vrouwelijk schoon deed deze vampierfilm me toch bitter weinig. Had ik vooraf geweten dat het een Hammer productie was, was ik er misschien niet aan begonnen. Alle typische kenmerken van dit productiehuis zijn weer aanwezig: style over substance, slap verhaaltje dat erg voorspelbaar is en vooral weer erg saai. Karakters zijn ook redelijk oppervlakkig. Ik kan deze afvinken van de lijst.

edit: aangezien de versie die ik zag toch zo een 5 minuten korter was dan hier aangegeven neem ik aan dat ik een geknipte versie heb bekeken, wellicht eentje waar het naakt uit is geknipt. Ik hoor zeggen dat er nogal veel naakt in zit maar dat heb ik dus niet gezien. Het had mijn waardering misschien iets hoger doen uitkomen, maar ik betwijfel of ik het een betere film had gevonden. Dit gezegd zijnde de openingsscène was wel goed dus ik geef nog een 0,5* bij. Helaas trekt de film de lijn niet door van het begin.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4888 stemmen

23. The Beast Must Die (1974)

93 Minuten

FTV

Nieuwe registratie(1) + FTV(1) = 2 Punten

Tussenstand : 64 punten

https://vintageexposition.files.wordpress.com/2014/03/the-beast-must-die1.jpg?w=593

Wat een saaie bedoening was me dit. Omzeggens nergens spannend. Het merendeel van de film is in duister gehuldigd. En het raadspelletje was ook niet aan mij besteed.

1.5*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13046 stemmen

Vorige week 2 Klaus Kinski horrorfilms gekeken, deze keer was het de beurt aan één van mijn andere persoonlijke favorieten: Eric Roberts

28. A Cry from Within (Film, 2014)

FTV (2)

Totaal aantal punten: 61

https://thecriticalcritics.com/review/wp-content/images/a_cry_from_within-still_1-1160x580.jpg

Van te voren vreesde ik dat dit er weer eentje zou worden waar Eric alleen maar op de poster stond zonder echt een rol van betekenis te spelen in de film. Gelukkig bleek dat niet zo te zijn en had hij daadwerkelijk een speaking part: de vader van het geteisterde gezin.

Standaard ghost story verder, maar stukken minder slecht dan ik gedacht had. Tempo en sfeer zijn wel okay en de twee verhaallijnen werken eigenlijk best aardig samen. Wel echt alleen voor de rotzooi liefhebber dit.

6 (3*)

--------------------------------------------------------------------------------

29. Clinton Road (Film, 2019)

FTV (2)

Totaal aantal punten: 63

https://horrornews.net/wp-content/uploads/2019/08/Clinton-Road-2019-movie-1.jpg

Oh oh oh oh oh wat slecht. Geen minuut interessant, slecht acteerwerk, waardeloos verhaal. Vincent Pastore en Ice-T spelen een debiele bijrol, gewoon zodat ze op de poster kunnen en Eric Roberts komt nog geen halve minuut in de film voor: hij moet een club binnen zegt 'I'm Eric Roberts'. Dat is het! Dat is zijn hele rol!, maar wel lekker adverteren met zijn naam, want dat trekt onnozele kijkers zoals ik.

2,7 (1,5*)

joolstein

• 10835 berichten
  • 8921 stemmen

#29 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 63 +2 = 65 punten

The Wyvern Mystery (2000)

98 minuten 3* Vermoedelijk een verkorte versie waar ik naar keek want de vermeldde 120 minuten haalde het niet!

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMmJjOTBhYjMtNTQ0ZS00YjFjLWE5MjgtZDUyOWY4ZDZkOGY5XkEyXkFqcGdeQXVyMjExMjk0ODk@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg

Deze tv-film is een bewerking van een roman uit 1869 van J. Sheridan Le Fanu, een Ierse schrijver uit de Victoriaanse tijdperk die Gothic-verhalen, mysterie-romans, en horror-fictie schreef. Zijn bekendste werk is het verhaal over vrouwelijke vampier Carmilla (1872) De schrijver nam het verhaal van Charlotte Brontë 's Jane Eyre (1847) en bewerkte en breidde dit uit tot dit mysterie van Wyvern (1869).

Het verhaal is dat van een jonge vrouw in een griezelig oud herenhuis die bang is door een vreselijk familiegeheim. Een verhaal dat stamt uit het verleden, daarnaast vanuit Brontë 's verhaal ook wel bekend, dus kijkers verassen zal het niet gauw doen! Regisseur Alex Pillai voegt daarom veel opdoemende dreiging toe. Jump- scares van een vliegende kraai, kakkerlakken of de plotselinge verschijningen van de halfblinde, gestoorde Vrau. Maar verder is er alleen maar veel impliciet geweld.

Toch benadrukt de tv-film meer het realisme van de periode. In plaats van je op het puntje van je stoel te houden met horror, wiegt het je vaak terug op je kussen met gotische romantiek. Ondanks dat is het nog wel een stijlvolle tv-productie met een interessante cast, waaronder Naomi Watts, Iain Glen en de Britse acteerlegende Derek Jacobi. Tja als je zin hebt in gotische romantiek met een vleugje horror of een klein beetje griezelige reuring in een oud donker huis, kan er maar weinig mis gaan met deze stijlvolle tv-productie.

joolstein

• 10835 berichten
  • 8921 stemmen

#30 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 65 +2 = 67 punten

The Night House (2020)

108 minuten 3*

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1127000/1127708.jpg?cb=1632651366

De film wordt geteisterd door veel van dezelfde problemen als Bruckner's vorige film The Ritual (2017) De film verdient lof voor zijn vindingrijkheid en durf maar de ontknoping heeft gewoon niet de gewenste impact. Beth gaat op onderzoek uit om de mysteriën rondom de zelfmoord van man Owen te ontrafelen. Gaandeweg gebeuren er vreemde dingen in het geïsoleerde huis aan het meer. En zijn er occulte aanwijzingen in mysterieuze bouwtekeningen van een huis en een vreemd beeldje. Echter veel van deze dingen verdwijnen voor het bovennatuurlijke rouwproces. Gedeeltelijk weet je al naar 40 minuten waar het ongeveer heen wil en dan is het alleen nog wachten op het waarom. Dat de film toch je aandacht blijf vasthouden is vooral door Rebecca Hall die de show steelt, beurtelings kwetsbaar en strijdbaar. Daarnaast weet de bekwame regie van regisseur David Bruckner slim gebruik te maken van ruimtes, spiegelbeelden, muziek en montage om enkele goede schokken te brengen. Helaas houdt de film zich meer bezig met rouw en verlies waardoor een echt bevredigende horrorfilm uitblijft!

joolstein

• 10835 berichten
  • 8921 stemmen

En met deze topper uit het horrorgenre het ik de challenge ook behaald!

#31 registratie 1 punt FTV 1 punt bereiken van doel 200 punten1+1=200 =202 punten totaal; 67+202 = 269 punten

Planet of the Sharks (2016)

82 minuten 1,5*

https://atlanticfilm.fi/u_img/2176/2479_578380dae38cf.jpg

Ja dit was weer een pareltje uit de stal van 'The Asylum'! En omdat ik in de openingstitel SyFy-channel zag staan denk ik ook gemaakt voor de tv-zender met meer van dit prachtwerk! Yep....lijstje bij de hand om te kunnen turven; Slechte CGI: check, slecht acteerwerk: check, dikke kerel: check, vrouw met grote borsten: check, dom script: check explosies: check. Anders dan bij andere haaienfilms was in dit plot ook complottheorie-onzin verwerkt! Het HAARP (High Frequency Active Auroral Research Program) waarvan complottheoretici beweren dat het weer kan manipuleren, aardbevingen kan veroorzaken en de geest van mensen kan beheersen. Er zijn enorme hoeveelheden film die gewoon verzanden in wetenschappelijke mumbo jumbo. Kan je het je eigen voorstellen; derderangs acteurs die onzin uitkramen? En...er is een verdwaalde Mad Max-wannabe dame met de naam Joanne D'Amato was dat een verwijzing naar de Italiaanse pulp-regisseur Joe D'Amato? Als je van zo slecht houdt dat het goed is, valt dit vrees ik niet in die categorie want dit waren niets meer dan een vergeetbare 90 minuten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.