The Fly II (1989)

Alternatieve titel: The Fly 2

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Chris Walas
met Eric Stoltz, Daphne Zuniga en Lee Richardson

Een paar maanden nadat Seth Brundle de dood vond door Veronica's geweer, baart zij zijn zoon, Martin. Seth's werkgever adopteert Martin, om zo zijn genen te kunnen gebruiken voor een superleger. Een paar jaar later is Martin volgroeid, ondanks dat hij pas vijf is, en de vlieg in hem begint wakker te worden. Met de hulp van zijn vriendin Beth probeert hij hulp te zoeken.

avatar van jumpstylemovie
Haha, die poster
Gewoon weer precies 't zelfde.

Reinbo
jumpstylemovie schreef:
Haha, die poster
Gewoon weer precies 't zelfde.

Komt alleen een kingd uit de telepod gestapt.

Vascago schreef:
Een paar jaar nadat Seth Brundle de dood vond door Veronica's geweer, baart zij zijn zoon, Martin.

Lekker lange zwangerschap

"t is ook een bijzonder kindje.

Best aardig vervolg overigens.

avatar van Donkerwoud
De eerste film onwaardig.

Reinbo
Dat is waar, maar als horrorfilm op zich zelf is hij zeker niet onaardig.

avatar van Donkerwoud
Reinbo schreef:
Dat is waar, maar als horrorfilm op zich zelf is hij zeker niet onaardig.

Daar wringt het hem bij mij. De eerste was meer dan een horrorfilm, deze is zo cliché als de neten.

Nomak
Deze film mag niet in de schaduw staan van zijn voorganger. Het verhaal is heel wat ongeloofwaardiger en ook gewoon veel slechter. Ik kan er weinig goeds over zeggen. Waar de eerste film uitstekend was met een boeiend verhaal en een erg goed einde vind ik dit maar inspiratieloos. Geen aansprekende personages, maar eerder irritante personages, vooral dan dat verliefde meisje. Heel wat viezigheid ook in deze film, en een einde dat nergens op lijkt.
Ondanks dat ik het niet eens heel erg slecht vind, is het toch een film om snel te vergeten.

avatar van Antistar
Goh, vond het niet eens zo'n vreselijke sequel. Aardig geschoten, charismatisch hoofdpersonage dat me wat aan MacLachlan deed denken en leuke opmaak. Enorme pulp, maar wel genietbaar. Het clichématige laatste deel wanneer we plots in een pijnlijk matig aftreksel van Camerons 'Aliens' worden gezogen, had er echt wel uit mogen gehouden worden. Maar goed, daar kwam dan weer de B-film naar boven met onprofessionele camerazwendingen en hilarisch slecht acteerwerk. Dacht er even aan 'm niet uit te kijken, maar bedacht me dat ik toch graag Martin in een vlieg wou zien transformeren... wat uiteindelijk wat tegenviel, maar ach!

avatar van TomaskeX
Saai, Slecht en slaapwekkend. 1 goed moment: met de hond, dat was erg, maar de film trok op niks... Zoals de hoofdacteur trouwens... Slecht verhaal, stomme hoofdpersoon, saai en slaapwekkend ik geef em een 0,5... Die 5 is voor de hond

kaydegreef
Als je deze film bekijkt als een sequel van het geweldige "The Fly", zal je zeker teleurgesteld zijn. Als stand-alone film is dit best nog een vermakelijk horrorfilmpje.

Het eerste deel van de film is in 1 woord: Saai
Er gebeurt niets, maar dan werkelijk niets interessants in de film. Je leeft niets mee met de personages en het verhaal kon me totaal niet boeien(terwijl ik bij "The Fly" echt medeleven had met de personages).
Gelukkig brengt het tweede deel van de film hier wat verandering in: Martin begint langzaam te veranderen in een vlieg en begint met het doden van een aantal mensen. Er is voldoende spanning en kijkt vlot weg.

Conclusie: zeker niet zo goed als het eerste deel. Dit is gewoon een standaard horrorfilmpje waarvan er tientallen bestaan. Niet echt de moeite waard om te bekijken.

avatar van horrorfreak23
Kon het niet laten om de 2e te bekijken. VOnd hem ook nog meevallen. Heb me niet verveeld maar zal hem niet opnieuw kijken. Wat ik wel leuk vind aan deze is dat er een goed einde aan te pas komt, althans voor Martin , dat is natuurlijk eens leuk bij een horror

Nomak
@ horrorfreak23

Vreemd dat je deze een hogere beoordeling geeft dan het eerste deel. Het kan natuurlijk, maar ik vraag me af hoe dat komt.
Deze mist alles wat het eerste deel zo goed maakt.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Treurig vervolg.

Op een zeer goede film, welteverstaan.

En dat ligt nog niet eens zo zeer aan Stolz, die de lastige taak heeft Goldblum op te volgen. Dat ligt voornamelijk aan Walas, die i.i.g. geen Cronenberg is.

Het verhaal is zwak en wordt rommelig uitgevoerd en afgeraffeld. Zwalkende acteerprestaties en slechte montage. Het begint echt op te vallen na de eerste helft. Voeg daar aan toe het belachelijke einde.. Neen, op een sfeervol begin en wat aardige gore na, valt hier niets te halen.

Jammer. Binnenkort maar eens aan de originele trilogie beginnen.

Doorsnee.

avatar van namingway24
Geweldig, deze film is uit de flop 100 gekropen, waar hij ook totaal niet thuishoorde...

avatar van 606
namingway24 schreef:

Wat stom waarom zat hij erin.
Heb me zeer vermaakt met deze film
Alles zag er goed uit vooral naar het einde toe.

4 sterren

avatar van BlueJudaskiss
Nog niet eens zo beroerd. Vond deel 1 al niet zo boeiend, dus dit kon alleen maar meevallen, wat het deed. Daphne Zuniga is aardige beeldvulling, het monster leek niet op een vlieg maar ach... het zag er mooi uit. Geinig. 2,5*

avatar van dutchtuga
Stond dit in de flop 100? Onbegrijpelijk! The Fly II was een zeer aangename verrassing. Walas heeft een onorigineel, maar heerlijk vlot script in elkaar geflanst. Ik heb genoten van de opbouw die niet te lang duurde en de laatste 20-30 minuten zijn een heerlijk portie gore en spanning. Ik heb genoten van de make-up effecten en het kat- en muisspel in een setting die me nog het meest deed denken aan een Alien-setting. De muziek van Christopher Young (Hellraiser) werkte sfeerversterkend, waardoor je uiteindelijk gewoon met een erg solide jaren '80 horror zit die zeker niet onder doet voor het eerste deel. Sterk vervolg.

avatar van psycholamp
Vreemd vervolg, maar vermakelijk als horror.
Verhaal deed mij sterk denken aan Species, alleen was deze gozer uit op genezing en niet op sex.

avatar van Thorak
Best een aardige film die wel moet bekIjken als film uit de 80's.
Als de 'vlieg' tevoorschijn komt word het inderdaad opslag een andere film.
Eric Stoltz leek in dit tijd erg veel op Michael J. Fox zeg, ik had meerdere malen het idee dat ik naar hem zat te kijken.

avatar van Humortje!
Vind dat deze film meer emocionele onderwerpen heeft, zoals die scene met die hond en ook het eind.Meer Creature & Gore Effects van Chris Walas, die ook de regie voor zijn berekening neemt. Een toch wel goed regiedebuut.
3.5* Voor de goriteiten en de hondscene!

Een klein detail:
De quote Like Father Like Son, daar hadden de makers geen toestemming voor gegeven

avatar van jrvdw
K'ben zeer tevreden met deze film. Die scéne met die hond blijft maar in m'n hoofd zitten.
Allleen het eindproduct van Martin's transformatie vond ik van geen kant lijken op een vlieg...

avatar van Humortje!

Chris Walas (regisseur & poppenmaker) wilde niet dat de vlieg teveel leek op de vlieg van Fly I. Deze moest ook meer angst en emocionele kanten uitstralen. (is te zien in The Fly Chamber Collection - en dan de tweede disc van Fly II).

movie-edje
Na een veel bekeken 1e deel ( klasieker ) die op een gegeven moment mij begon te vervelen.
Moest er natuurlijk een vervolg komen, die miljoenen mensen op zaten te wachten.

Deze insekten-verandering van een film, komt nergens overtuigend over!
De drama die die cast moest spelen is om te janken!

Deze deel is gewoon een ( 1 dags vlieg )

avatar van Friday the 13 th
Was een vervolg op The Fly noodzakelijk? Absoluut niet!

Is dit vervolg nog enigzins aanzienbaar? Ja, vast en zeker wel, maar het tempo van de film ligt aanzienlijk lager en het verhaal stelt eigenlijk niet zoveel voor.

Maar het bevat wel voldoende scènes om te kunnen blijven boeien. De scènes met de hond waren echt wel zielig. De kill scènes zoals de liftmoord en de vliegenkots op hoofd moord zijn best wel goed uitgevoerd.

Ook het monster zelf zag er goed uit! You gotta love those 80's special effects!

avatar van RuudC
Een sequel van weinig toegevoegde waarde. Net als in de sequel van de originele The Fly gaat de zoon er letterlijk met de erfenis van de vader er vandoor met als enige verschil dat hier de problemen niet door stupiditeit ontstaat, maar dat de oorzaak genetisch is. Verder gaat het op dezelfde manier mis, de zoon verandert langzaam in een monster en zijn keurige gedrag lijdt er eveneens flink onder, maar nieuwe dingen ga je hier niet zien. Leuke gore en al met al best aardig om te volgen, alleen ziet het er allemaal vrij goedkoop uit en kan ik geen enkele reden bedenken waarom dit beter zou zijn dan de fameuze The Fly van Cronenberg.

avatar van tattoobob
Zeker minder dan het eerste deel,maar twas een leuke wegkijkert!

avatar van Boeikens
Als vervolg in de lijn van Cronenbergs The Fly valt het wat onorigineel en pover uit.
Echter op zich is het toch een vrij vermakelijke film met een vooral beter einde.

avatar van Barry83
Zoals verwacht een minder vervolg dan het eerste deel. Was bijna allemaal van "hetzelfde" als eerste deel qua verhaal. Scène met de hond vond ik indrukwekkend en ook de "the fly" zelf vond ik er goed uitzien. Beter en realistischer zelfs dan eerste deel.

avatar van lars-pixar
Het begin van dit vervolg op 'The Fly' is misschien wel enorm goed en sluit goed aan op het eerste deel.
In het verhaal hebben we te maken met Martin (Eric Stoltz) de uitvinder en zoon van Veronica (Saffron Henderson) die geadopteerd wordt door genie Antonius (Lee Richardson)
Maar dan gaat het mis en wordt er door de regisseur een kleine verkeerde beslissing genomen.
Regisseur Chris Walas kiest er namelijk voor om gelijk matige dingen uit het vorige deel over te nemen in dit vervolg.
Hier bij moet je denken aan de relatie die Martin opbouwt met een collega tot aan het proces van uitvinding en nog meer van die kleine dingetjes.
Buiten dat krijgt het verhaal nog een paar extra wendingen waar het op moet draaien en het moet over komen als een toch origineel bedacht verhaal.

avatar van Richard_Voorhees
Jammer dat de film in het middenstuk hier en daar wat inkakt, als ze dit beter hadden gedaan hadden we hier een parel van een jaren '80 film gehad.
De film begint een beetje mysterieus en de jonge kinderjaren van Martin worden leuk gebracht.
Daarna krijgen we helaas een niet bijster interessant middenstuk voorgeschoteld waarin Martin langzaam maar zeker achter de gruwelijke waarheid komt.
In het laatste half uur word deze schade weer wat ingehaald door een aantal cheesy, leuke monster animaties, wat onverwachtse gore en toffe actie.
Al met al nog een redelijk vermakelijk vervolg.

avatar van PEN15
Ik vind het maar een dom script. Net zoals ze ripley hadden gekloond om toch nog een vierde Aliens te kunnen schieten. Echter was die film best cool en het nieuwe idee werkte.

Hier zit je met een volledige dejavu film met verwerkte beelden van Goldblum die op de tv op je tv worden getoond. We kunnen gaan analyseren over de sterke punten, maar uiteindelijk had ik dan graag die van 1986 nog eens opnieuw kunnen kijken.Het enige wat mij boeide was de prima eighties special effects en die colleco vision geluiden op die computers, Alhoewel hij inderdaad niet op een vlieg leek, maar een mutant, waren die animatronics nog wel ouderwets mooi. Ze lieten Zuniga (bekend van Space Balls) wel overdreven veel op Geena Davis lijken zeg. En als klap op de vuurpijl ook nog een happy end met doordenker, wat het allemaal nog erger maakt.

Matig vervolg waarbij je weet wat er gaat gebeuren maar daar bijna de hele film op moet wachten. Stoltz speelt een erg slappe hoofdrol en weet de film totaal niet te dragen, wat Goldblum wel lukte. De climax was nog wel vermakelijk, maar daar heb je het ook wel mee gehad.