• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.170 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.055 gebruikers
  • 9.374.112 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

01. The Midnight Meat Train (2008)

FTV - 103 minuten (103 punten)

Black Cap: -

Persoonlijke stem: 3*

https://www.dreadcentral.com/wp-content/uploads/2019/05/Midnight-Meat-Train-Banner.jpg

Hoewel deze film in veel punten echt niet slecht is, is de film niet boven mijn verwachtingen geëindigd. Ik had deze film al enige tijd op mijn lijst staan maar na de horrorlijst die gepubliceerd was en waar deze ook tussen stond kon ik niet langer meer wachten en heb ik hem maar gelijk aangegooid. Oprecht de film begon best leuk en heeft ook echt wel leuke momenten. Maar na de meerdere bloederige scenes toch best traag, en buiten dat om weet de film ook echt niet te verassen. Het verhaal is wel leuk om te volgen maar, daar blijft het wel bij. Echt spanning kent de film nergens en daar is de film ook zeker niet sterk in.

Volledige mening.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4889 stemmen

6. Invasion of the Body Snatchers (1956)

FTV : 80 minuten (Totaal 542)

Black cap : 1950s (2) - B&W (3) -Trash (4) (Totaal : 16)

Persoonlijke waardering : 2*

https://www.cageyfilms.com/wp-content/uploads/2018/12/invasion-of-the-body-snatchers_07.jpg

Zoals ik beloofd had aan alexspyforever op het einde van de Horror Top-300, ging ik me eens wagen aan horror uit de oude doos. Tja, nostalgische waarde straalt het vanzelfsprekend uit. Echt horror vind ik het niet echt. Het is me nogal te braaf allemaal. Ik zat er met een glimlach naar te kijken en trachtte me voor te stellen hoe jonge dames hier naar keken in die lang vervlogen tijd. In hun petticoat en opgestoken haar, dicht tegenaan hun date waar ze een zedige avond mee doorbrachten in de cinema, met hun handen voor hun mond door de te snijden spanning. Ik heb eerlijk gezegd meer naar de vormen van Dana Wynter's puntige BH zitten kijken De spanning in deze film is niet evenredig met de overdreven emotionele expressies op de gezichten van de acteurs. Ik begrijp wel dat liefhebbers van films uit die periode me zullen verwensen, maar ik vrees dat ik niet bij de schare fans van jaren 50 films kan gerekend worden Ik zal er toch nog enkele uitproberen.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

3. Tenebre (1982)

FTV : 110 minuten (Totaal 286)

Black cap: 0 (Totaal 5)

https://i1.wp.com/scariesthings.com/wp-content/uploads/2019/11/Tenebre-1.jpg?w=945&ssl=1

https://horrorcultfilms.co.uk/wp-content/uploads/2012/05/TENEBRE-010.png

Een schrijver van thrillers wordt bekritiseerd omdat hij te veel geweld in zijn boeken stopt en toevallig wordt er net een serie bloederige moorden gepleegd, volgens de in zijn boeken beschreven methode. Van Dario Argento en dat levert dus veel fraaie opnames (die eveneens voorzien zijn van fraaie muziek) op van de moorden (zoals een afgehakte hand met een bijl, zie de foto hierboven), maar zeker ook het vlak van te voren gebeuren. Mirella Banti en Veronica Lario die in 1990 Mevrouw Berlusconi zou worden. Stem en een persoonlijke mening volgen nog.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

ikkegoemikke schreef:

6. Invasion of the Body Snatchers (1956)

FTV : 80 minuten (Totaal 542)

Black cap : 1950s (2) - B&W (3) -Trash (4) (Totaal : 16)

Persoonlijke waardering : 2*

(afbeelding)

Zoals ik beloofd had aan alexspyforever op het einde van de Horror Top-300, ging ik me eens wagen aan horror uit de oude doos. Tja, nostalgische waarde straalt het vanzelfsprekend uit. Echt horror vind ik het niet echt. Het is me nogal te braaf allemaal. Ik zat er met een glimlach naar te kijken en trachtte me voor te stellen hoe jonge dames hier naar keken in die lang vervlogen tijd. In hun petticoat en opgestoken haar, dicht tegenaan hun date waar ze een zedige avond mee doorbrachten in de cinema, met hun handen voor hun mond door de te snijden spanning. Ik heb eerlijk gezegd meer naar de vormen van Dana Wynter's puntige BH zitten kijken De spanning in deze film is niet evenredig met de overdreven emotionele expressies op de gezichten van de acteurs. Ik begrijp wel dat liefhebbers van films uit die periode me zullen verwensen, maar ik vrees dat ik niet bij de schare fans van jaren 50 films kan gerekend worden Ik zal er toch nog enkele uitproberen.

Moet ik je wat aanbevelingen doen, want deze film vind ik nu ook niet meteen bijzonder ondanks dat het een klassieker is. Ook de remake is niet mijn ding. Niet echt fan van het verhaal. Je kiest er dan ook een van de bravere en saaiere uit naar mijn mening

The Tingler vind ik een van de betere alsook House on Haunted Hill, beide van William Castle. Deze regisseur stopt altijd wel wat leuks in zijn films. En als je dan toch van gedateerde creature features houdt weet ik er nog wel een paar: Tarantula, Them, Earth vs the Spider, Fiend without a Face, Invisible Invaders, Creature with the Atom Brain.

PS genoeg moderne films die ik ook tam en lachwekkend vind, ik herinner me een zekere La Nuit a dévoré le monde, horror nou neen

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

5. The Purge: Anarchy (2014)

FTV - 103 minuten (Green cap: 339 + 103 = 442 punten)

Black cap: sequel (2) (Totaal: 12 punten)

https://i1.wp.com/www.thisishorror.co.uk/wp-content/uploads/2014/12/purge.jpg?ssl=1

De eerste film niet gezien maar men vertelde mij dat het niet nodig was omdat elke film in deze franchise op zich staat. Het concept is uiteindelijk interessanter dan de uitvoering. Ik vind het meer een actiefilm dan horror. Alle criminele activiteiten blijven ongestraft gedurende een bepaalde periode moord incluis. De enige criminele daden die we echter te zien krijgen is geweld en moord. Er zijn geen inbraken, diefstal of verkrachtingen. De film valt zo uiteindelijk snel in herhaling en door de fixatie op kills is er uiteindelijk weinig creativiteit te beleven.Ook is het geweld weinig expliciet. Leuk voor een keertje.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

1 Dracula 1992

3.5*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Q Jones schreef:

1 Dracula 1992

3.5*

Het is toch de bedoeling dat je iets uitgebreider registreert. Op deze manier:

Dracula (1992)

FTV (of RW?) - 128 minuten

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4889 stemmen

7. Sleepy Hollow (1999)

FTV : 105 minuten (Totaal 647)

Black cap : ongewijzigd - 16 pt.

Persoonlijke waardering : 3*

https://thebestpictureproject.files.wordpress.com/2015/10/sleepyhollow2.jpg?w=584

Gothic spookverhaal. Hou ik wel eens van. En de aankleding en sfeer is gewoonweg fantastisch. Persoonlijk vind ik het echter geen horror. Eerder fantasy met een bovennatuurlijke toets. "X-files" meets "Crimson Peak".

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4889 stemmen

alexspyforever schreef:

Moet ik je wat aanbevelingen doen, want deze film vind ik nu ook niet meteen bijzonder ondanks dat het een klassieker is. Ook de remake is niet mijn ding. Niet echt fan van het verhaal. Je kiest er dan ook een van de bravere en saaiere uit naar mijn mening

The Tingler vind ik een van de betere alsook House on Haunted Hill, beide van William Castle. Deze regisseur stopt altijd wel wat leuks in zijn films. En als je dan toch van gedateerde creature features houdt weet ik er nog wel een paar: Tarantula, Them, Earth vs the Spider, Fiend without a Face, Invisible Invaders, Creature with the Atom Brain.

PS genoeg moderne films die ik ook tam en lachwekkend vind, ik herinner me een zekere La Nuit a dévoré le monde, horror nou neen

Staan genoteerd

En het "La Nuit a dévoré le monde"-debacle kan ik me ook nog herinneren

Shaky

• 3736 berichten
  • 13047 stemmen

6. Magdalena, vom Teufel Besessen (1974)

FTV: 83 minuten (552 totaal)

Black cap: trash (4) = 4 punten (24 totaal)

https://www.cinema.de/sites/default/files/styles/cin_landscape_510/public/sync/cms3.cinema.de/imgdb/import/dreams2/1000/833/7/1000833745.jpg?itok=6c4jONV5

Sexploitation rip-off van The Exorcist. Het verhaal is magertjes, maar daar lijkt het de makers ook niet echt om te draaien. Het is vooral een excuus om veel naakt te kunnen tonen. Toch is deze puinzooi op de één of andere manier vermakelijk; niet omdat het leuk of interessant is, maar meer op een 'ik-kan-niet-wegkijken-van-dit-soort-rotzooi' manier. Geinig om een keertje gezien te hebben: 3*.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

Shaky schreef:

Het is vooral een excuus om veel naakt te kunnen tonen. Toch is deze puinzooi op de één of andere manier vermakelijk; niet omdat het leuk of interessant is, maar meer op een 'ik-kan-niet-wegkijken-van-dit-soort-rotzooi' manier. Geinig om een keertje gezien te hebben: 3*.

Lijkt me wel wat voor mij (ook gezien de foto)

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

alexspyforever schreef:

En als je dan toch van gedateerde creature features houdt weet ik er nog wel een paar: Tarantula, Them, Earth vs the Spider, Fiend without a Face, Invisible Invaders, Creature with the Atom Brain

Die "Them! (1954)" lijkt me ook wel interessant en ben ik al aan het binnenhalen de overige titels overigens ook ("Tarantula (1955)" heb ik daarvan al gezien).

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shaky schreef:

6. Magdalena, vom Teufel Besessen (1974)

FTV: 83 minuten (552 totaal)

Black cap: trash (4) = 4 punten (24 totaal)

(afbeelding)

Sexploitation rip-off van The Exorcist. Het verhaal is magertjes, maar daar lijkt het de makers ook niet echt om te draaien. Het is vooral een excuus om veel naakt te kunnen tonen. Toch is deze puinzooi op de één of andere manier vermakelijk; niet omdat het leuk of interessant is, maar meer op een 'ik-kan-niet-wegkijken-van-dit-soort-rotzooi' manier. Geinig om een keertje gezien te hebben: 3*.

Misschien volgend jaar nog eens een trash challenge doen, ik ben er zeker van dat Theunissen die met veel plezier zal doen.

scorsese

• 13165 berichten
  • 11078 stemmen

2. Dust Devil (1992)

FTV: 108 min (totaal 218)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/17000/17215.jpg?cb=1417191974

Matige film over een vrouw die haar man verlaat na de zoveelste ruzie en onderweg een lifter meeneemt. Het plot, de mythe en de personages weten niet echt te boeien. Verder gebeurd er ook niet echt veel, wat dit toch een wat saaie film maakt. Wel met genoeg sfeer in beeld gebracht allemaal en ook een aantal prachtige shots van de woestijn van Zuid-Afrika en Namibië.

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

4. Lords of Chaos (2018)

FTV : 112 minuten (Totaal 398)

Black cap: 0 (Totaal 5)

https://decider.com/wp-content/uploads/2019/02/lords-of-chaos.jpg?quality=90&strip=all&w=646&h=431&crop=1

https://i.pinimg.com/originals/d2/f4/c8/d2f4c8bd576cc42fe4384b1492ae7680.jpg

Hoewel deze film geen Horror film is (staat betiteld als een Thriller / Drama), beschouw ik hem wel zo, want velen vinden hun uiterlijk en muziek pure Horror en ook zitten er heftige beelden in die sterk neigen naar Horror zoals het in de arm snijden met een mes door de zanger tijdens een optreden, de extreme zelfmoord van de zanger en twee personen, waaronder de gitarist en de oprichter van de band, die op gruwelijke wijze worden vermoord (de gitarist door de bassist) door meerdere (en dan niet 5 a 6 keer, maar meer dan 20 keren) messteken. Het gaat overigens in deze film over de enerverende en duistere geschiedenis van Black Metal Band Mayhem en de begindagen van de Noorse Black Metal Scene.

Het zal voorlopig ook mijn laatste bijdrage zijn, want vanaf morgen heb ik weer een hele werkweek voor de boeg en dan kijk ik ook meestal geen films. Dus mijn volgende bijdrage zal waarschijnlijk volgende week zaterdag zijn

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4889 stemmen

8. Død Snø (2009)

FTV : 91 minuten (Totaal 738)

Black cap : ongewijzigd - 16 pt.

Persoonlijke waardering : 3*

https://www.filmweb.no/migration_catalog/article627945.ece/REPRESENTATIONS/w/Nazizombier%20i%20D%C3%B8d%20sn%C3%B8

Nog eens een Nazi zombiefilm. Een beetje zoiets als "Attack of the Lederhosen zombies" maar dan met WWII figuranten in Noorwegen. M.a.w. veel bloederige toestanden en met momenten grappige momenten.

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

2. Adult Babies (2017)

FTV - 80 minuten (Totaal: 165)

Black Cap: Turkey: 5 (Totaal: 6)

https://i1.wp.com/projectedfigures.com/wp-content/uploads/2018/07/iu-52.jpeg?resize=474%2C266&ssl=1

Dominic Brunt maakte met Bait (2014) al een hele aardige bloederige thriller met komische insteek. Met Adult Babies doet hij dat weer. Met meer gore en een tikje meer absurdisme is deze film ook weer heerlijk kijkvoer.

scorsese

• 13165 berichten
  • 11078 stemmen

3. Sinister (2012)

RW: 110 min (totaal 328)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/82000/82424.jpg?cb=1436703914

Goeie film waarin een misdaadschrijver met zijn gezin verhuist om een nieuw boek te schrijven. Een film met een donkere sfeer en een mysterieus en onderhoudend verhaal. Veel spannende scenes waarbij de uitstekende, verontrustende muziekscore ook aan bijdraagt. De personages komen niet altijd even geloofwaardig over.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7268 stemmen

2. In the Tall Grass (2019)

FTV: 101 minuten / Green cap: (105 + 101 = totaal: 206)

Black cap: -

Waardering: 3*

https://www.netflix-nederland.nl/wp-content/uploads/2019/10/In-the-Tall-Grass-Netflix-810x456.jpg

Dit is toch wel een aardige Stephen King-verfilming. Misschien net iets te lang uitgerekt en mogelijk als verhaal/boek nog net was sterker, al wordt het mysterieuze gras best aardig uitgewerkt op film. Verhaal is dan net misschien iets minder origineel dan je eerste instantie zou verwachten, ik heb zelfs een beetje idee welke film(s) Stephen net had gezien toe ie met dit verhaal kwam. Maar 't is toch net weer even wat beter dan het gemiddelde dat er tegenwoordig qua horror wordt uitgegeven, goed gefilmd en geacteerd, hoe het allemaal in elkaar steekt en afloopt is ook niet meteen duidelijk. Net iets te lang, dat is net heel jammer, was verder een mooie episode geweest voor The Twilight Zone.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

Deze wil ik ook nog erg graag zien. Lijkt me interessant.

joolstein

• 10836 berichten
  • 8923 stemmen

4. Critters 3 (1991)

FTV: 86 minuten (Green cap totaal; 295 + 86 = 381)

Black cap: Turkey+ Sequels: 5+2= 7 (11+ 7= 18 punten)

Persoonlijk waardering 2,5*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6461.jpg?cb=1383475420

Critters 2 was een prima film, maar deed het veel minder goed aan de kassa. Als gevolg hiervan was er veel minder budget voor een derde en ging deze Critters-franchise verder met rechtstreeks naar videotheek-films. Echter nog wel leuk wegwerpvideovoer!

Logischerwijs hebben de kleine haarballen eindelijk hun weg uit Grover's Bend gevonden. Er volgt een verhaal dat we wel kennen; oud appartementencomplex en een huisbaas die huurders er uit wil zetten. Hoeverre dit in de jaren '90 nog nieuw was? Geen idee... Deze film is ook niet erg gewelddadig. Het gaat bijna tot het uiterste om ervoor te zorgen dat niemand wordt gedood. Het lijkt door de aanwezigheid van vele kinderen ook meer op hen gericht te zijn. Slechts 2 mensen sterven en hun dood is allebei volkomen gerechtvaardigd. Wel is er nog een hoeveelheid buitenaards kleverigheid.

Het acteerwerk is over het algemeen niet zo goed (in sommige gevallen zelfs vreselijk), maar de acteurs doen op een vermakelijke manier hun best. Don Opper keert terug als Charlie. Wat niet zo verwonderlijk is als je broer mede de films produceert. En jaja de film is ook het debuut van een bekende acteur. De Critters zelf zijn wat minder gevaarlijk. Er is een lange scène waarin ze in een keuken scheten laten na het eten van bonen en borrelen na het drinken van afwasmiddel, (werkt altijd als je het even niet meer weet) en een licht amusante waarin men in aanvalsmodus gaan bij het zien van een paar zachte pantoffels.

Terwijl de aftiteling rolt, als we Charlie zien die op jacht is naar de laatste paar wezens, krijgen je nog een klif-hanger die de vierde en laatste film aankondigt.

joolstein

• 10836 berichten
  • 8923 stemmen

5. Critters 4 (1992)

FTV: 90 minuten (Green cap totaal; 381+ 90 = 471)

Black cap: Turkey+ Sequels: 5+2= 7 (18 + 7= 25 punten)

Persoonlijk waardering 2*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11167.jpg?cb=1589346777

De laatste twee overgebleven Crite-eieren werden aan het einde van de laatste film naast Charlie in een baan om de aarde gelanceerd. En nu, in het jaar 2045, zijn ze opgepikt door een ruimtekapitein. (Anders Hove, uit de Subspecies-serie) Inderdaad ze gaan in navolging van Jason, Pinhead en de Leprechaun de ruimte in! Maar aangezien Critters buitenaards waren ook weer niet zo heel gek!

Onder de ruimte-bemanning bevinden zich ook Brad Dourif en Angela Bassett. Hoewel beide niet veel te doen hebben. Bassett's meest memorabele moment is een douchescène, terwijl Dourif ons verrast door door eens een goede kerel te spelen.

Voor een film met de naam Critters 4 bevat het maar heel weinig Crites. Wel laten ze de paar die ze hebben er echt goed uitzien. Verder sleept het maar door en door, de personages brengen meer tijd door met onderlinge vechtpartijen en het duurt verdorie minstens 38 minuten voordat de kleine rotzakjes in actie komen. Nu is er hier minstens één positief ding. Het ruimteschip, geleend uit de film Android (1982). De scènes in het laboratorium en de afvalverwerking zagen er dan ook best goed uit.

Met nog maar heel weinig grappige momenten en niet veel op het gebied van bloedverlies was een wijze beslissing dat de franchise hier eindigde.

joolstein

• 10836 berichten
  • 8923 stemmen

6. Mirror, Mirror 2: Raven Dance (1994)

FTV: 91 minuten (Green cap totaal; 471+ 91 = 562)

Black cap: Turkey+ Sequels: 5+2= 7 (25+ 7= 32 punten)

Persoonlijk waardering 1,5*

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/814RrmG7+HL._RI_.jpg

Het is maar moeilijk voor te stellen dat iemand ooit heeft bedacht om van Mirror Mirror (1990) een franchise te maken. Oké dat was een smaakvolle semi-succesvolle horrorfilm, geschreven en geregisseerd door vrouwen maar een vervolg? Tja een onooglijke boosaardige spiegel is blijkbaar voldoende om door te gaan...?

Het werd helaas nergens interessant. Eerder was dit heel dom of domweg lui. Een heavy metal rockband opvoeren om de spookspiegel te onthullen? Roddy Mcdowell (ja die van Planet of the Apes) in zijn meest duffe rol als dokter. En Mark Rufflo (lang voordat hij de Hulk werd) die een soort van 'mysterieus' personage speelt dat misschien slecht was, maar ook een soort van "sexy" liefdesbelang. En dit alles speelt zich af in een nonnenklooster?

Gooi een rare klusjesman erin, en een nutteloze subplot over een hebzuchtige stiefzus die wat geld probeert af te persen van de hoofdpersonage. Die stiefzus is trouwens duidelijk oud genoeg om misschien .. euh het is maar een ideetje ...de kinderen bij je in huis te nemen. En de rest van de film is Marlee gehuld in kort nachtjaponnetjes die danst terwijl raven uit een spiegel vliegen en broertje Jeffrey die viool speelt.

Daarbovenop is er het complete gebrek aan bloed, krijg je personages die voortdurend in zichzelf lopen te praten, een Windows 93 grafische ridder. De film ploetert in een slakkengang en wonderbaarlijk bevinden zich in de finale een paar schattige digitale effecten. Tja en … .ah… ok… wie o wie had het verwacht... compleet uit het niets is er ongeveer voor 30 seconden een behoorlijk cool monster?

Duidelijk was dit een vervolgfilm (Of is het een remake of een prequel?) waar niemand echt op zat te wachten. En achteraf blijkt het ook geen goede aanrader! Gek genoeg zouden ze het nogmaals proberen met een derde deel?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

6. Girl on the Third Floor (2019)

FTV - 93 minuten (Green cap: 442 + 93 = 535 punten)

Black cap: Turkey (5) (Totaal: 17 punten)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYjM2NThiYjctN2ViNi00OTRiLWExMzgtNTcyOWUxNDk1YjcxXkEyXkFqcGdeQXVyNjA5NDgxNTg@._V1_.jpg

Af en toe scoren films met een gemiddelde onder de 5 op imdb hier een stuk hoger. Deze scoort op het moment van mijn schrijven nog net een 2,50 al zal mijn onvoldoende dat wel recht trekken. Eigenlijk verdient de film wel een turkey status. De protagonist is een vreselijk slechte acteur die wel iets weg heeft van Jim Carey on steroids en met tattoos (andere vonden hem dan meer op Bruce Campbell lijken). Kennelijk is hij een WWE worstelaar dus dat verklaart waarom hij er niets van bakt. Het was wellicht niet de bedoeling van de regisseur om een trash film te maken maar echt serieus kun je de gebeurtenissen en het verloop van het verhaal natuurlijk niet nemen. Naast het zwakke plot, zijn de paranormale gebeurtenissen veelal gestolen uit betere films van dit genre. Af en toe wat smerigheid dat dan weer wel, maar ipv van te shockeren werden dit eerder facepalm momenten.

Ik was eigenlijk niet meer van plan om deze te kijken, maar een turkey levert 5 punten op zodoende

Toch verrast dat Collins hier nog 3* voor over had.

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

alexspyforever schreef:

Toch verrast dat Collins hier nog 3* voor over had.

Dat was vooral vanwege de fijne handmade effecten en de sfeervolle setting. Ik kan me nog herinneren dat het een krappe 3* was. Waarschijnlijk was ik in een goede bui

Shaky

• 3736 berichten
  • 13047 stemmen

7. Crucible of Terror (1971)

FTV: 91 minuten (643 totaal)

Black cap: trash (4) + turkey (5) = 9 punten (33 totaal)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNjVjNTEyYmEtZDVhOS00MmQ2LTk1YjUtMTkyZTJjZjBiODVhXkEyXkFqcGdeQXVyMDY3OTcyOQ@@._V1_.jpg

Lekker kitscherige Britse horror die het op charme weet te trekken. Het verhaal stelt niet zoveel voor, maar de openingsscène mag er zijn en de film heeft zeker zijn momenten. 3,2*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13047 stemmen

8. Crucible of Horror (1970)

FTV: 91 minuten (734 totaal)

Black cap: trash (4) + = 4 punten (37 totaal)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjFjN2RjMjEtYzMxNC00NDkzLWFkNWMtMjQ0NGFhYjU1YWI1XkEyXkFqcGdeQVRoaXJkUGFydHlJbmdlc3Rpb25Xb3JrZmxvdw@@._V1_UX477_CR0,0,477,268_AL_.jpg

Een tweede Britse 70's horror, met bijna dezelfde naam, er meteen achteraan gekeken. Prima psychologische thriller. Fijn uitgewerkt, goed acteerwerk. Voelde af en toe aan als een toneelstuk. Geen horror pur sang, maar wel begrijpelijk dat dit sfeervolle, onderhuids kruipende filmpje dat label krijgt. 3,5*

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4889 stemmen

9. Aquaslash (2019)

FTV : 71 minuten (Totaal 809)

Black cap : Turkey (5) (Totaal 21 pt.)

Persoonlijke waardering : 1*

https://assets.website-files.com/5adf688ee5bf33259cd75ac1/5edffee80c5e684c13ff737c_Capture%20d%E2%80%99e%CC%81cran%2C%20le%202019-10-24%20a%CC%80%2010.41.26.png

High-school filmpje. Dat zijn dan de 3 B's : Boobs, Booze & Blood.

Alleen is het niet echt een slasher in mijn ogen. Eerder een slash-movie daar het zich beperkt tot één enkel feit waardoor er slachtoffers vallen. Volgens mij hebben de makers al het nepbloed dat voorhanden was gebruikt in deze flutfilm. Ik durf niet te gokken hoeveel liter er omlaag kwam op het einde. Snel vergeten dit gedrocht !

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

6 Beneath Us (2019)

FTV - 86 min. ( totaal : 546 )

Black Cap : / Totaal : 19

https://pics.filmaffinity.com/Beneath_Us-246746399-large.jpg

Onderhoudende thriller met horrorelementen en wat maatschappijkritiek. Maar het is vooral het koppel dat de film wat extra punch geeft, met name Liz Rhodes is goed op dreef. Toch laat de film wat steken vallen waarbij bepaalde scènes abrupt eindigen en een raar onbevredigend gevoel geven. 6/10

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

7 You Should Have Left (2020)

FTV - 93 min. ( totaal : 639 )

Black Cap : /

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91FgLN8U-UL._RI_.jpg

Jammer voor de aangename cast, maar met deze film kon ik niks mee. Geen spanning, geen sfeer, een vaag verhaal met weinig of geen inhoud....alleen het huis had nog iets. 2/10

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.