Girl on the Third Floor (2019)

Horror

geregisseerd door Travis Stevens
met C.M. Punk, Trieste Kelly Dunn en Sarah Brooks

Don Koch en zijn vrouw Liz verhuizen naar een Victoriaanse woning die ze zelf gaan renoveren. Snel wordt duidelijk dat ze te veel hooi op hun vork hebben genomen wanneer ze de erbarmelijke staat waarin het huis verkeert onder de loep nemen. Het echtpaar ontdekt bovendien dat de nieuwe thuis zo zijn eigen duistere verleden met zich meedraagt.

avatar van Joeri77DB
Geweldige film. Heerlijke humor Goed acteerwerk & er valt genoeg te gruwelen inbegrepen een lekkere dosis gore, beetje een Evil Dead sfeer, de kerel deed me er ook echt aan denken, aanrader !!

avatar van mcdaktari
De zoveelste Haunted House film?? Goh dat hebben we nog nooit gezien
Als je echt nog nooit een dergelijke film gezien hebt dan zul je dit wel geweldig vinden ja. Maar de trailer die ik er van zag zei mij in ieder geval genoeg om hem over te slaan.

avatar van Joeri77DB
Kijk hem nou maar eerst met je vooroordelen, deze film is van een geheel andere orde.
Hij zal je verassen ! En trailers zijn te summier om er je oordeel op te vellen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Degelijk. Grootste mankement is C.M Punk; dat is op geen enkele manier een echte acteur. Bovendien komt regisseur Travis Stevens niet verder dan een paar kleine, ''onderscheidende'' details in de uitwerking van dit verder bekende genre-recept. Ik had het zelf graag (op zijn eigen manier) in de richting van Jenifer (2005) zien gaan. De eerste duidelijke glimps van de compleet verminkte dame is in ieder geval een hoogtepunt en het huis ademt een fijne sfeer uit + de strakke cinematografie doet dat in ieder geval eer aan. Daarmee zijn alle positieve puntjes wel genoemd. Punk loopt nogal lomp door de film heen, brengt geen enkele nuance in zijn personage en is -eerlijk is eerlijk- ook behoorlijk infantiel geschreven (gaat bijvoorbeeld heel makkelijk van gelukkige aanstaande vader naar een vreemdgaande botte lul, zonder dat daar een basis voor is gelegd). Bij wat meer verdieping op dat vlak had dit verder onderhoudende, doch iet wat onoverweldigende genrefilmpje wel baat gehad.

avatar van Rickyman
Wat een heerlijk horrorfilmpje dit, in een fijn retro stijltje, lekker weird en goor.
Vond C.M. Punk juist perfect gecast en deed me ook aan Bruce Campbell denken.

avatar van Onedin
Ik ging er onbevangen in en vond de film zeker de moeite waard.
Geen hoogvlieger ,maar het raakte me wel.
De zoveelste film over een huis waar iets niet pluis is uiteraard.
Heb er velen gezien,maar deze kon er goed mee door.

avatar van Corcicus
CM Punk is inderdaad een kletterende miscast, en over 't algemeen is deze film niet bepaald een hoogvlieger. Toch zaten er enkele gruwelstukken en scary scenes tussen die behoorlijk goed in beeld waren gebracht. De makers hebben duidelijk veel fantasie en ik wil wel zien wat ze in de toekomst nog meer voor ons in petto hebben.

avatar van umbra
Degelijk horrorfilmpje met een fijn sfeertje.

avatar van Collins
Een spookhuisfilm waarin vooral de fijne handgemaakte speciale effecten door mij zeer werden gewaardeerd. Slijmerige stekkerdozen, druppende donkere vlekken op wanden en plafonds, autonoom bewegend speelgoed en niet te vergeten de body horror als gevolg van wat klus- en andere ongelukjes. Heel genietbaar, dat oude ambachtelijke werk.
Prachtige setting. Een antiek huis met haperende verlichting, dichtslaande deuren, een mysterieuze zolder, een krakende trap. Van die dingen. Elementen die er voor zorgen dat het huis geen gezellige indruk maakt en een akelig sfeertje de kans krijgt om zich te manifesteren.
Het eigengereide huis en de creatieve inzet van de speciale effecten bepalen een groot deel van de vermakelijkheid. Aan de ontwikkeling van het verhaal ligt minder creativiteit ten grondslag. Aan het basisidee (man klust en klungelt in een huis en ondervindt vreemde sensaties) wordt weinig toegevoegd. Inhoudelijk is het verhaal vrij mager.
De omgang met de spanning gebeurt ook nogal slordig. De regisseur rekt de spannende momenten soms tot ver voorbij het uiterst rekbare punt. Erg vreemd. Erg onhandig. De aanloop naar een spannend moment duurt immers niet eeuwig. Ooit is de rekbaarheid op en moet een punt worden gezet. Een jumpscare, een gil, een gebeurtenis. Iets moet dat moment van spanning afronden.
In deze film worden die momenten vaak overlopen. Ze zijn niet effectief herkenbaar als bedreigend of spannend. Ze ebben weer weg zonder enig effect gesorteerd te hebben. Het afrondende slotpunt wordt te vaak niet gezet.
Het verhaal ondervindt daar last van. Het verhaal kent daardoor geen pieken en dalen. Het verhaal slentert grijzig voort in één waas van gebeurtenissen, die zonder veel opwinding en betekenis voorbij trekken.
Verder geeft het verhaal weinig uitleg. Behalve een aantal warrige scènes waarin bijpersonages zich in cryptische bewoordingen op de vlakte houden, is er weinig houvast. Niet interessant en geen goede manier om de kijker echt te betrekken bij de film. Ik had niet veel met deze onbestemde scènes. Doe het goed of doe het niet! Veel beter om het maar gewoon bij horror te houden en gewichtigdoenerige verklarinkjes en laagjes achterwege te laten.
Hoe geforceerd komen in dat licht de verkrampte pogingen over die in het laatste stuk film worden gedaan om voor alle merkwaardige gebeurtenissen toch nog snel een verklaring te vinden en zelfs een soort happy end te fabriceren. Het antwoord luidt: zeer geforceerd.
Fijne speciale effecten, een prima sfeertje en leuke humor zorgen ternauwernood voor een voldoende.

avatar van Shinobi
"This house is a bitch."

Deze film heb ik meer gezien vanwege C.M. Punk.

In zijn acteerdebuut mag Punk komen opdraven als een aanstaande vader die samen met zijn vrouw een huis heeft gekocht in de buitenwijken van Chicago. Vanzelfsprekend moet er nog het één en ander gebeuren qua verbouwingen, wat niet zonder slag of stoot verloopt. Het oude huis draagt namelijk een hele historie met zich mee.

Het huis doet mij in mindere mate denken aan het landhuis in 'Crimson Peak', omdat deze ook een eigen wil lijkt te hebben. In ieder geval wordt er hiermee een aardige sfeer gecreëerd. Daarbij is het knap te noemen hoe het spookhuis in beeld wordt gebracht. Het is alleen jammer dat de spanning erg hit-and-miss is, ondanks een aantal smerige, praktische effecten.

Uiteindelijk is het plot in 'Girl on the Third Floor' te mager om lang op voort te borduren. Dit is voornamelijk te merken in de laatste akte waarin men geforceerd alles aan elkaar wil rijgen; de zorgvuldige opbouw gaat helemaal verloren. Eveneens hebben de personages weinig nuance, waardoor Punk maar op één versnelling lijkt te spelen.

Al met al een redelijk debuut van Travis Stevens, maar als liefhebber valt hier weinig nieuws uit te halen.

Kleine 2,5 sterren.

verbaasd van de hoge score hier, wat een slechte film is dit, nee voor mijn totaal geen aanrader.

avatar van Left4Dead
Hadden ze hier nou maar een acteur voor de hoofdrol gekozen.

Het begint allemaal niet zo slecht, de beelden en de soundtrack creëren een aardig sfeertje. Maar aan de andere kant duurt het begin ook wel lang, steeds die kleine plaagstootjes van het huis voelt op een gegeven moment te repeterend aan. ook voelt het klungelig aan in montage maar des te meer door stripboek C.M. Punk (je zult jezelf zo maar noemen).

Eindelijk na 40 minuten begint dan eindelijk de spanning aan een uitbreiding, een klein tipje van de sluier wordt gelicht. Het duurt dan echter nog een 20 minuten voordat de hel dan echt losbreekt. Dan zit je dus op het volle uur voordat de film voor mijn part pas losgaat. Veel te lang erom heen lullen dus. Een dikke punt eraf

Maar sinds dat moment merkte ik dat ik ineens de film ingetrokken werd. De personages worden vanaf dat moment pas echt boeiend en gelukkig dat C.M. er dan al uit ligt. Het is allemaal niet vernieuwend, echt eng ook nergens. Op C.M. na vind ik wel dat de rest van de cast het nog aardig doet.

Het vrehaal is erg mager en daardoor het script sloom. De regie is aardig, het camerawerk volstaat. Voor maar 93 minuten voelt het wel aan als een langere film, momenten van verveling waren zeker daar. Toch trekt het verhaaltje er doorheen, je wilt wel weten hoe het nu allemaal zit en wie erachter zit.

Er zaten een paar goede dingen in, maar overall kom ik niet uit op een voldoende. 2,5**.

avatar van Brabants
Girl on the Third Floor is een mager verhaaltje wat leunt op een bekend concept. Verder is het toch wel fraai uitgewerkt. Daar valt niets over te zeggen. Heb me er kostelijk mee vermaakt. Verwacht geen hoogvlieger maar om dit kritisch af te willen kraken gaat dan ook wel weer heel erg ver.

avatar van AniSter
Redelijk vermaakt met dit middenmaatje. Vond de mix van horror met wat humor (vreemd figuur, die Don) wel aardig. En weer eens wat anders dan die films die zich voor 80% in het donker afspelen. Leuke baby, dom einde.

avatar van filmkul
Aardige horrorfilm. Het verhaal is bekend concept en laat wat ruimte voor eigen invulling. De opbouw is best goed. Langzaam aan wordt je als kijker in de film gezogen. Je hebt helaas wel het idee dat de film eigenlijk nergens naar toe gaat, zeker het einde is wat misplaatst. De film bevat een aantal spannende scenes. Richting het einde gaat men aardig los wat gorigheid betreft. Punk zit lekker in zijn rol en heeft wat weg van Bruce “Ash” Campbell. Aardig tussendoortje. 3.0/3.5

avatar van Simon S Koop
Wist niet dat Ash, een jongere broer had.

avatar van john mcclane 2
Best originele spook huis horror .
Eigenlijk wel de origineelste die ik sinds tijden heb gezien ,
Lekker smerig , en af en toe droog komisch , met die hond , en de hoofdpersoon ,de klussen .
Helaas weten ze het niet tot een leuk einde te brouwen ,
Maar het ruime eerste uur , zorgen voor goede voldoende . En geen afrader .
Misschien kan iemand anders het einde wel waarderen ?
Net aan 3 *

avatar van DjFrankie
Aparte film. En low budget met goeie effecten. Film blijft boeien zonder ergens boven uit te stijgen.

Ik snap niet dat deze film zo hoog wordt gewaardeerd, ik vindt hem zwaar amateuristisch b acteurs en dingen slaan helemaal nergens op. Ook het verhaal is 12 in een dozijn. Ik lees hier dat de film comedisch is dit vindt ik nergens terug daarom geef ik ook een halve ster om het gemiddelde naar beneden terug te halen want bijna 3 sterren kom op hey

Ik geef mijzelf een tien voor doorzetting en uithoudingsvermogen, wat een draak van een film. Die acteur met zijn kleurenboek op zijn lijf, is van de slechtste die ik ooit gezien heb. Trouwens we hebben het nu wel gezien met die spokende huizen, het mag eens een beetje origineler. Spijtig dat ik ook niet zo simpel ben dat ik dit goed vind, zou mijn leven toch prettiger maken....

avatar van Banjo
De poster ziet er in ieder geval puik uit!
deze ga ik nog wel even mee pikken...

avatar van Grindhouse62
Left4Dead schreef:
Hadden ze hier nou maar een acteur voor de hoofdrol gekozen.

Heel juist verwoord, ik heb deze film gisteravond gezien en het was in grote lijnen een trage bedoeling. C.M. Punk acteert als een houten klaas en vind hem geen hoofdrol acteur. De laatste 30 minuten zijn redelijk te pruimen, maar je verwacht niet dat je eerst door een volle uur van een film heen moet voordat er iets gebeurd. Van mij een 2.0

Ondanks het goeie sfeertje en de retro stijl kon deze film me niet helemaal bekoren.
Het acteerwerk was wel goed , film begon naar mijn gevoel ook goed maar er gebeurde niks.
Het duurde enorm lang voor er iets gebeurde , het leek of ik al uren aan het kijken was en dat was net te lang om dit een goeie film te noemen.
Als er iets gebeurde was het wel oke .maar nergens een schrik momentje.
Het einde vond ik wel heel goed gevonden.
Verder zal ik de film geen 2keer opnieuw bekijken
een 2.0 voor mij

avatar van Deep Dreams
Nee... saaie film.... zelfs met een paar kopjes koffie op, moeilijk om uit te kijken. Dit is geen horror voor mij. Geen jumpscares waar ik wel van hou, geen slasher, wat voor mij niet altijd hoeft, maar mag wel zoals bijvoorbeeld in de Halloween films bijvoorbeeld en zeker geen psychologische horror, waar ik nog het meeste van hou, ..... nee dit is het niet..... slecht!!!

avatar van Boeikens
Een haunted House filmpje zoals er al zovelen zijn.
Als je dan al iets alom bekends wil uitbrengen, probeer dan ergens wat vernieuwend te zijn, net daar ontbreekt het hier volledig aan.
Na een wat langzame, te lange aanloop, loopt de film de laatste 30 min wat losser maar in zijn geheel vond ik hem eerder wat te saai.

avatar van Noodless
Matige horrorprent die zich langzaam ontvouwt naar de wat teleurstellende climax. Qua sfeer, locatie en vrouwelijke cast zit het goed. C.M. Punk valt tegen zowel qua acteren als ook de invulling van zijn rol. Een paar degelijke bloederige scènes passeren en het blijft lang gissen wat er zich nu werkelijk in het huis zich allemaal afspeelt. Het antwoord valt tegen en maakt weinig indruk. Beetje chaotisch afgewerkt. 5/10

Met pijn en moeite 2 sterren in cijfers een vier dus een dikke onvoldoende.

avatar van knusse stoel
Om eerlijk te zijn vond ik de trailer spannender (zonder duidelijk verhaal) dan de film. Het eerste deel van de film gaat redelijk maar daarna...., jammer, men raakt het pad kwijt op een of andere manier. En
ook het einde, daar hebben meer filmregisseurs vaak een grote moeite mee in dit genre.
Van mij krijgt deze film een 5!