- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Die 31 films ga ik zeker niet halen maar deze van Paul Naschy lag al een tijdje bij mij op de plank en leek me nu uitermate geschikt om te kijken tijdens deze Challenge.
FTV : 89 minuten (Totaal 176)
Black cap: 0
(Totaal 5)
http://1.bp.blogspot.com/_kRBTLr-TZ68/S4x0_yHPx6I/AAAAAAAAMVo/Y7y2C9miuaY/s1600/PDVD_042.BMP
http://4.bp.blogspot.com/_kRBTLr-TZ68/S4x1_ewsZVI/AAAAAAAAMWQ/QFLUoCOShVY/s1600/PDVD_038.BMP
Het is dus van de Spaanse regisseur Paul Naschy (hij is te zien op bovenstaande foto) die zelf ook de hoofdrol speelt en dan als slechterik en dat speelt hij eigenlijk altijd in zijn films. Ik vergelijk hem eigenlijk met Jesús Franco qua films en het is ook een echte vrouwen snoeper wat vaak ook te zien is in zijn films en in deze films is dat de bovenste vrouw (Daniela Giordano ) op de afbeelding met een schedel in haar handen. Deze film speelt zich af op het einde van de 16e eeuw en draait om de pest, het geloof, heksenjacht, de duivel
en wraak en het is best vermakelijk om te zien. Voor de vrouwen loopt het niet goed af en een aantal worden ook naakt gemarteld (het martelen stopt als ze bekennen een heks te zijn, maar dan belanden ze alsnog levend op de brandstapel), waarbij er van één vrouw (die op de onderste foto) een tepel wordt afgetrokken met een tang.
Paul Naschy is volgens mij voor velen hier een beetje een onbekende (was hij ook voor mij tot dit jaar), want ik zie maar weinig stemmen en meningen staan bij zijn films. Toch zijn de films van hem best aardig en zeker de luchtige Horror film "El Caminante (1979)" (was mijn eerste kennismaking met hem). Dit was voor mij zijn vijfde film welke ik dit jaar gezien heb. Een mening schrijf ik morgen wel bij die film, want daarvoor is het me nu wat te laat.
scorsese
-
- 13165 berichten
- 11078 stemmen
Ook afgelopen woensdag gezien. Ook ik zal zeker geen 31 films halen. Maar als ik een horror zie, zal ik deze registreren hier.
1. Prooi (2016)
FTV en tevens LTV (= last time view): 110 min
https://www.moviemeter.nl/images/cover/105000/105230.jpg?cb=1578588361
Matige film waarin een losgeslagen leeuw Amsterdam onveilig maakt. Een simpel gegeven waarbij geloofwaardigheid en subtiliteit niet aanwezig zijn (en spanning hiermee ook niet). Een paar vermakelijke momenten, maar de film had met alle gemak een stuk korter kunnen zijn. Dick Maas tekent zoals gewoonlijk ook voor de muziek.
joolstein
-
- 10835 berichten
- 8922 stemmen
3. Critters 2: The Main Course (1988)
FTV: 93 minuten Green cap: (totaal; 202 + 93 = 295 )
Black cap: Sequels: 2 (9+ 2 = 11punten)
Persoonlijk waardering 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6460.jpg?cb=1381525505
Tja als je onverwachte hit scoort met boosaardige, op Furby lijkende klootzakjes kan het niet anders dan er een vervolgfilm in het tijdperk van de VHS en videotheek wordt uitgebracht. Dat werd "The Main Course" een film die, hoewel duidelijk niet zo geïnspireerd en even plezierig was als de eerste film, nog steeds een aantal positieve punten heeft.
De film werd geregisseerd door Mick Garris , die waarschijnlijk het bekends is voor een heel stel niet zo'n denderende TV-Stephen King-films in de jaren '90. Naast Garris was de schrijver van de film een man genaamd David Twohy, hij is ook geen onbekende want het schrijfwerk voor 'The Fugitive' uit 1993, Waterworld uit 1995 en de The Chronicles of Riddick (eveneens de regie) komen van zijn hand.
Uiteraard met, zoals het bij een echte Sequel hoort, meer "beestjes" Het verdere plot is bijna een herhaling van de vorige. De makers van deze film konden blijkbaar niet veel nieuwe ideeën bedenken? De film is wel veel minder horror-achtig en veel meer cartoonachtig. Er was zelfs iets van maatschappijkritiek over de overvloedige consumptie van vleeseten. Ook de verwijzingen zijn hier weer terug. Gek genoeg was één van de leukere grappen; als een premiejager in Freddy Krueger wil gaan te veranderen, eveneens een schaamteloze promotie want de Elm Street- franchises is eigendom van hetzelfde bedrijf.
Oké , de film was iets minder goed als zijn voorganger, maar het was zeker geen slechte kleine B-film.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
3. Critters 2: The Main Course (1988)
De makers van deze film konden blijkbaar geen enkel nieuw idee bedenken?
Nou dat vind ik toch een nogal hard verdict. De critters die zich verenigden in 1 gigantische bol vond ik toch wel een nieuw idee tov de voorganger. 
PS wel een saaie poster die je daar kiest, das gewoon die van de eerste film met een 2 op. Maar das dan ook de officiële, van luiheid van de makers gesproken... 
joolstein
-
- 10835 berichten
- 8922 stemmen
Nou dat vind ik toch een nogal hard verdict. De critters die zich verenigden in 1 gigantische bol vond ik toch wel een nieuw idee tov de voorganger. 
PS wel een saaie poster die je daar kiest, das gewoon die van de eerste film met een 2 op. Maar das dan ook de officiële, van luiheid van de makers gesproken...
Oké ja ik heb het aangepast naar "De makers van deze film konden blijkbaar niet veel nieuwe ideeën bedenken? "
Eerlijk gezegd vond ik dat nu ook niet zo heel erg bijzonder maar eerlijk is eerlijk het was wat anders!
De poster komt gewoon van MM verder niet naar gezocht, weet ook niet of er andere zijn
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13047 stemmen
4. The Babysitter: Killer Queen (2020)
FTV: 101 minuten (371 totaal)
Black cap: sequel (2) = 2 punten (16 totaal)
Oei, oei, oei.... joolstein was alles behalve aan het overdrijven in zijn review. Wat een treurige troep is dit. Waardeloos acteerwerk, cheap-ass CGI, slecht verhaal en wat ik nog het ergste vond; schaamteloos jatwerk op het gebied van 'humor' (excuses aan echt leuke dingen dat ik dit gedrocht in 1 zin met humor noem). Grappen die 1 op 1 gekopieerd zijn uit andere films / tvseries die zonder enig doel op ons als kijkers worden afgeschoten; het helpt het plot niet, het voegt niets toe en is nergens ook maar een beetje grappig. Ik ben zelfs bijna boos dat na een meer dan redelijk eerste deel, dit als vervolg eruit gescheten wordt. Rotzooi: 1,3*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 93 min. ( totaal : 267 )
Black Cap : Trash ( 4 ) + jaren 60 ( 1 ) ( totaal : 13 )
https://cover.box3.net/newsimg/dvdmov/max1515923586-front-cover.jpg
Heel wat meer van verwacht gezien de synopsis. De film bestaat eigenlijk uit 4 verhaaltjes die samen de rode draad vormen van 5 mensen die de toekomst laten voorspellen door Dr. Diabolo op een kermisattractie. Het eerste verhaal "Enoch" gaat over een zoektocht naar geld bij een stervende oom waar een duivelse kat verschijnt. Matig verhaal, totaal niet spannend of boeiend. Sfeer is wel oké.
Tweede verhaal "Terror Over Hollywood" is ook het beste verhaal van de film. Op gebied van horror stelt het weinig voor, maar het verhaal weet wel te boeien en heeft een prima cast. Vooral Beverly Adams steelt de show als Carla Hayes en weet zich hier als een egoïstische amateur actrice te ontpoppen tot een diva die er alles voor doet om haar doel te bereiken.
"Mr. Steinway" is het derde verhaaltje waarin ook de hoofdrol is weggelegd voor één van de vrouwen die haar toekomst laat voorspellen, namelijk Barbara Ewing de vriendin van het personage van Beverly Adams. Aardig qua sfeer, maar het verhaal stelt niet veel voor.
Het laatste verhaaltje "The Man Who Collected Poe" heeft een wat suffe uitwerking waarbij toch de hoofdrolspelers Jack Palance en Peter Cushing het verhaal niet hoger kunnen tillen. Sfeer wederom wel aardig, maar het verhaal weet niet te boeien. De kermisattractie van Dr. Diabolo met vooral de aanwezige Clytie Jessop als Atropos , Goddess of Destiny had uiteindelijk de meest aanwezige horrorelementen. 5/10
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nu kijk ik even bij de reviews van die sequel op Babysitter. Ik had me toch wel bedacht als ik ineens zoveel onvoldoendes en recensies die allesbehalve lovend zijn ook van personen waarvan ik verwachtte dat ze het wel leuk gingen vinden. Shaky een sequel levert 2 punten op voor de black cap...
Vreemd dat de film geen turkey is met zo een slechte beoordelingen.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13047 stemmen
Zou me niets verbazen als deze over een half jaar wel als turkey te boek staat.
Och ja, sequel... die vergeet ik steeds. Ik ga de punten aanpassen 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Babysitter deel twee is echt een verschrikking.
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Die Babysitter sla ik voorlopig wel over, maar misschien dat ik me ook wat meer ga verdiepen in jaren 60 Horror films, want ik zie toch wel wat leuke films voorbijkomen . Maar voorlopig richt ik mijn pijlen nog op jaren 70 en 80 Horror films, waarvan ik er vanavond eentje ga bekijken.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
Deze challenge komt op een fijn moment voorbij, ik was mezelf laatste weken aan het motiveren om oudere horror te gaan kijken
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Deze challenge komt op een fijn moment voorbij, ik was mezelf laatste weken aan het motiveren om oudere horror te gaan kijken
Oh dan kom je hier zeker aan je trekken met de films die tot nu toe voorbijkomen. Ik ben benieuwd of je oudere Horror films leuk gaat vinden.
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
FTV: 85 minuten (85)
Black cap: jaren 60: 1 punt
http://mondo-digital.com/sixgothichaunted4big.jpg
Verfilming van een verhaal van H.P.Lovecraft. Klassieke horror van Roger Corman. Verhaal, sfeer en Vincent Price zijn van grote klasse.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
FTV : 90 minuten (Totaal 462)
Black cap : Sequel/Prequel - 2 + Verdomme bijna een Turkey (Totaal : 7)
Persoonlijke waardering : 3*
Nice
Toch een onderhoudende origin-story over Leatherface. "The making of" als het ware. De sfeerschepping is uitermate goed. Brutaal agressief en met enkele aardige gore-taferelen. Ook al ben ik niet echt een fan van sequels. Of prequels.
PS. Tellen prequels ook voor 2 punten bij de "Black Cap" alexspyforever ?
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
Babysitter deel twee is echt een verschrikking.
Nu ben ik nog nieuwsgieriger. Hou namelijk van verschrikkingen 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Alvast succes gewenst, misschien kort voor het slapen gaan op zetten val je sneller in slaap
!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Dan zou ik denken dat je vaak turkeys, Tromafilms en dergelijke bekijkt? 
En wat prequels betreft ja die mag je ook als sequel beschouwen en 2 punten nemen voor de black cap.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4889 stemmen
Dan zou ik denken dat je vaak turkeys, Tromafilms en dergelijke bekijkt? 
En wat prequels betreft ja die mag je ook als sequel beschouwen en 2 punten nemen voor de black cap.
Denk dat ik een paar Troma's ga kijken + een rewatch van The Toxic Avenger (Dat is ondertussen 30 jaar geleden dat ik deze gezien heb)
En ja, ik heb blijkbaar een neus om crap-movies eruit te pikken. Gewoon een "The Asylum" film uitkiezen en je hebt al prijs 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
FTV - 86 minuten (Green cap: 253+ 86 = 339 punten)
Black cap: / (Totaal: 10 punten)
In het begin is het een beetje doorbijten door het vele gepraat, maar gaandeweg wordt deze film dan toch wat leuker door de actie en vooral de grafische elementen. Het concept is wel leuk zo een virus dat mensen plots laat uitvoeren wat ze die vervelende 'collega' of 'baas' willen aandoen moesten ze de kans krijgen om het ongestraft te doen. Het heeft een beetje van een revanche videogame. De personages zijn uiteindelijk inwisselbaar, de humor is bij momenten scherp maar ik kan daar niet veel mee. Uiteindelijk moet er op het einde nog een moraaltje komen bij wijze van wijsheid of maatschappijkritiek je mag zelf kiezen. Vermakelijk is het genoeg al is dit duidelijk eentje in de categorie van leuk voor 1 keer. En ja het had ook wat bruter gemogen, nu blijft het teveel hangen in actie-vechtfilm ipv horror.
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
"Mayhem" vind ik één van de leukere Horror films van de afgelopen jaren (stond ook in mijn lijstje bij de "Top 300 Horrorfilms"), met daarin leuke muziek van o.a. de gelijknamige band "Mayhem"
Misschien moet ik daarom ook eens de film "Lords of Chaos (2018)" gaan bekijken (die is misschien ook iets voor jou Kondoro0614).
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
Oh dan kom je hier zeker aan je trekken met de films die tot nu toe voorbijkomen. Ik ben benieuwd of je oudere Horror films leuk gaat vinden.
Heb Das Kabinet des Dr. Caligari en Nosferatu klaar liggen en Hunchback versie uit 1923 komt eraan.
Volgende fase van de zoektocht wordt jaren 30 classic monsters
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Heb Das Kabinet des Dr. Caligari en Nosferatu klaar liggen en Hunchback versie uit 1923 komt eraan. Volgende fase van de zoektocht wordt jaren 30 classic monsters
Ik dacht dat je met oudere Horror bedoelde films uit de jaren 60, 70 en 80 van de vorige eeuw, maar je gaat zo te zien voor "antieke" oudere Horror films van bijna 100 jaar oud
Die categorie gaat me wat te ver. De oudste films die ik wel eens kijk (sporadisch en vooral toen ik nog de televisiezender AMC kon bekijken op de televisie) komen uit de jaren 40 en 50 (zoals bijvoorbeeld "Creature from the Black Lagoon (1954)").
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
Ik dacht dat je met oudere Horror bedoelde films uit de jaren 60, 70 en 80 van de vorige eeuw, maar je gaat zo te zien voor "antieke" oudere Horror films van bijna 100 jaar oud
Die categorie gaat me wat te ver. De oudste films die ik wel eens kijk (sporadisch en vooral toen ik nog de televisiezender AMC kon bekijken op de televisie) komen uit de jaren 40 en 50 (zoals bijvoorbeeld "Creature from the Black Lagoon (1954)".
Ja heb ook zeker interesse in horror uit die decennia, maar wilde het chronologisch aanpakken.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
1. Mimic (1997)
FTV: 105 minuten / Green cap: (totaal 105)
Black cap: -
Waardering: 2*
https://www.fernbyfilms.com/wp-content/uploads/2015/09/mimic-a4.jpg
Iets met een epidemie waar geen vaccin voor is .. het is helemaal 2020. Kakkerlakken blijken hier de grote overdragers te zijn en die zijn lastig uit te roeien, dus we frummelen ons eigen super-insect in elkaar om van die rotbeesten af te komen. Kakkerlakken weg, epidemie weg en dan gaat de pret beginnen want al dat muteren blijkt wat vervelende bijwerkingen te hebben.
Soort van horror-actie, waarbij de hoeveelheid actie wel iets meer had mogen zijn. We zitten zowat de hele film in riolen en metrostelsels rond te dolen. Ja insecten zijn natuurlijk vieze, enge, glibberige wezens met weinig empathie, maar hier zijn ze toch ietwat te groot om nog echt eng te zijn. Hoogstens valt er nog wat te gruwelen om al het slijm dat in en om die beesten zit.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Die categorie gaat me wat te ver. De oudste films die ik wel eens kijk (sporadisch en vooral toen ik nog de televisiezender AMC kon bekijken op de televisie) komen uit de jaren 40 en 50 (zoals bijvoorbeeld "Creature from the Black Lagoon (1954)").
Ik dacht vroeger dat silents enkel goed waren voor slapstick totdat ik Metropolis zag die ik heel sterk vond. Dan begon ik silent horrorfilms te proberen en ontdekte dat ze heel atmosferisch bleken te zijn. Zwart/wit beelden vind ik altijd een pluspunt voor een dark atmosphere. Misschien een beetje traag maar het zijn veel meer de expressie en de beelden die spreken en veel minder de dialogen. Op dat vlak vind ik ze een verademing en ontspannend als ik de drukdoenerij en het vele gelul in sommige moderne films zie. Mayhem was het eerste half uur echt wel doorspartelen waarbij ik regelmatig dacht gozer hou je bek nu toch eens 2 seconden, zo vermoeiend. Dus ik moedig Number23 wel aan om van alle periodes op te pikken. Pas dan kan je natuurlijk een oordeel vellen wat het beste bij je past. En dat is wellicht waarom ik favorieten heb van 1920 tot nu.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
veel kijkplezier allen, ik pas voor deze challange
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13047 stemmen
FTV: 98 minuten (469 totaal)
Black cap: trash (4) = 4 punten (20 totaal)
Een prima Farrow in dit psychologische horror-drama. Veel karakterontwikkeling en verhaal, niet al te veel horror. Spannend wordt het eigenlijk niet, maar er hangt wel een constante dreiging. Aardig: 3,1*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 105 min. ( totaal : 372 )
Black Cap : Net geen Turkey
/
https://d9nvuahg4xykp.cloudfront.net/836553661436885952/6128466256607066396.jpg
Pfff..dit was slecht ! Kitscherig tot daar aan toe, maar hier ging men toch wel over de grens. Ook het acteerwerk was niet om aan te zien. En dan zwijgen we maar over die bombastische opzwellende muziek die telkens bij bepaalde emoties of actiescènes gebruikt werd. Horror kun je dit eigenlijk niet noemen. Deze kitscherige legende richt zich meer tot actie en drama. 3/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 88 min. ( totaal : 460 )
Black Cap : jaren 50 ( 2 ) + Trash (4) = 6 Totaal : 19
De settings van de flashbacks uit Egypte zien er goed uit ondanks dat je de indruk hebt dat het maar opnames in een studio zijn. Bijzonder kleurrijk en gedetailleerd. Christopher Lee krijgt qua uitzicht gelukkig wat screening tijdens die flashbacks want het grootste gedeelte loopt hij rond als een mummie.
Door zijn lengte zorgt Lee wel voor een imposante donkere verschijning. Peter Cushing is ook weer van de partij als de zoon van de archeoloog die de rust van de doden heeft verstoord en daardoor een vloek met zich mee draagt wat gevolgen heeft voor de familie. Yvonne Furneaux als vrouw van Cushing is een mooie verschijning en had toch iets meer aandeel in het verhaal mogen hebben. Vooral redelijk oppervlakkige uitwerking in haar dubbelrol als prinses. Meer avontuur dan horror in mijn ogen, maar ach zeker niet verveeld. 6/10
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.