- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Ik doe graag mee, kijk altijd uit naar de horrormaand vind het altijd leuk om te doen. Mijn nieuwe opleiding vergt wel veel tijd maar er zou ruimte genoeg zijn toch aardig wat films te kijken, wellicht niet 31 maar hoop toch iets meer dan wat ik deze maand heb gezien
.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
De challenge komt uit tijdens een korte periode waarin ik het druk heb. Ik zou waarschijnlijk niet eens 5 horrorfilms halen 
In de toekomst overweeg ik wel weer eens mee te doen.
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2188 stemmen
Yep, ik doe mee. Altijd leuk zo'n challenge 
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Nu ik weer wat tijd heb, zal ik proberen weer mee te doen. Ik heb er best wel zin in. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Speciaal voor ikkegoemikke, Theunissen en eenieder die nog nooit aan een challenge heeft meegedaan enkele voorbeelden:
1. The Beast That Killed Women (1965)
RW - 60 minuten
Black cap: 1960s (1), Trash (4), Turkey (5) = 10 punten
Toelichting: trash want deze staat op Something Weird Video, imdb gemiddelde is 2,9 dus een turkey
RW - 64 minuten (Totaal: 124)
Black Cap: 1930s (4), Black & white (3) = 7 punten (Totaal: 17)
FTV - 82 minuten (Totaal: 206)
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Speciaal voor ikkegoemikke, Theunissen en eenieder die nog nooit aan een challenge heeft meegedaan enkele voorbeelden:
RW - 60 minuten
Toelichting: trash want deze staat op Something Weird Video, imdb gemiddelde is 2,9 dus een turkey
RW - 64 minuten (Totaal: 124)
FTV - 82 minuten (Totaal: 206)
Hoe kom je aan die punten (ik heb waarschijnlijk iets gemist
) en dan doel ik vooral op alle drie de Totaal punten ?
Moet het niet zo zijn:
RW - 60 minuten (60 punten)
RW - 64 minuten (64 punten)
Black Cap: 1930s (4), Black & white (3) = 7 punten
FTV - 82 minuten (82 punten)
Totaal (alle punten opgeteld): 223 punten
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Een verduidelijking voor jou Theunissen. Er zijn 4 klassementen maar enkel bij 2 moet je een score bijhouden.
Green cap: eigenlijk de optelsom van de speelduur in minuten per gekeken film
Black cap: hier scoor je enkel punten voor indien de aangegeven categorieën van toepassing zijn
Je moet dus niet de punten van beide klassementen gaan optellen
Dus even duidelijker:
RW - 60 minuten (Green cap: 60 punten)
RW - 64 minuten (Green cap totaal: 124 punten)
FTV - 82 minuten (Green Cap totaal: 206)
Green cap totaal: 206
Black cap totaal: 17
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Een verduidelijking voor jou Theunissen. Er zijn 4 klassementen maar enkel bij 2 moet je een score bijhouden.
Green cap: eigenlijk de optelsom van de speelduur in minuten per gekeken film
Black cap: hier scoor je enkel punten voor indien de aangegeven categorieën van toepassing zijn
Je moet dus niet de punten van beide klassementen gaan optellen
Dus even duidelijker:
RW - 60 minuten (Green cap: 60 punten)
RW - 64 minuten (Green cap totaal: 124 punten)
FTV - 82 minuten (Green Cap totaal: 206)
Green cap totaal: 206
Black cap totaal: 17
Duidelijk 
P.S. fraaie filmposter overigens bij "The Beast That Killed Women (1965)".
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
Ik verwacht geen grote scores binnen te halen, maar sure ik zie wel hoe ver ik ga komen!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Duidelijk 
P.S. fraaie filmposter overigens bij "The Beast That Killed Women (1965)".
Over posters gesproken veel mensen posten ook altijd wel een afbeelding van de bekeken film. Dat is geen verplichting maar leukt het wat meer op.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
..and we're off!

FTV: 91 minuten
Black cap: 1960s (1) + trash (4) = 5 punten
Matige film waarbij de killer véél te saai is. Hier en daar wat leuke 60's sfeerbeelden en het acteerwerk is niet slecht, maar zeker niet eentje die ik nog eens zou willen zien. Slecht is het niet, maar al te interessant helaas ook niet. 2,75*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
FTV - 82 minuten (Green cap: 82 punten)
Black cap: NVT
https://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Critters-1986.jpg
In een ver verleden eens een van de sequels gezien. Toen vond ik dat best leuk al was het weinig memorabel. Het origineel dan eindelijk eens bekeken. Hoge verwachtingen had ik niet, maar eigenlijk had ik deze toch leuker verwacht. Sterke punten zijn vooral de critters zelf, kleine bijtgrage stekelig monstertjes die ook nog eens de vaardigheid hebben om giftige stekels af te vuren. Dat ze vooral rollen om hun voort te bewegen is leuk bedacht, maar lijkt eerder een kwestie van budget. Maar je kan er niet onderuit dat ze toch een goedkope rip-off zijn van Gremlins. Akkoord de Critters zijn gemener maar hebben weinig persoonlijkheid, zijn weinig creatief in hun aanvallen en hun werkgebied blijft beperkt tot de boerderij van de familie. Het gevoel van chaos in the city en creating havoc op diverse manieren ontbreekt hier gewoon. Hopelijk dat nummer 2 die ook nog op de plank staat wat meer creativiteit aan de dag legt. De hunters vond ik trouwens nogal onnozel.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
2. Curse of the Crimson Altar (1968)
FTV: 89 minuten (180 totaal)
Black cap: 1960s (1) = 1 punt (6 punten totaal)
https://i.pinimg.com/originals/82/12/b9/8212b9759e1bbb83cbbba45370bf4ff5.jpg
Met Boris Karloff, Christopher Lee en Barbara Steele toch een meer dan leuke cast. Jammer genoeg blijft het daar ook wel bij. Net als bij de film waar ik deze challenge mee begon is het allemaal heel braaf en lijkt het een beetje lopende-band-werk te zijn. Ook net zoals de vorige film; eentje die ik morgen waarschijnlijk grotendeels vergeten ben. 2,75*
joolstein
-
- 10832 berichten
- 8921 stemmen
Dan zal ik ook maar eens beginnen! alexspyforever Moet ik deze ook als Sequel tellen? Er wordt wel verwezen naar Stephen King maar eigenlijk is dit geen deel 2?
1. A Return to Salem's Lot (1987)
FTV: 101 minuten
Black cap: Turkey+ Sequels: 2 + 5 = 7 punten
Persoonlijk waardering 3*
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71OzKr5qJ-L._AC_SY879_.jpg
Is het een sterk staaltje van marketing of een zeer slecht gekozen titel? Deze film heeft namelijk geen enkele connectie met het boek van Stephen King of de Tobe Hooper-film uit 1979. Helemaal niets! Echter doet het wel wat die titel belooft; Michael Moriarty reist namelijk samen met zijn eigenzinnige zoon, Jeremy terug naar de bekende stad in Maine waar hij als jongen woonde, Salem's Lot.
Er is een heel interessant uitgangspunt in het hart van de film, waarin we een vampier-gemeenschap zien die probeert zichzelf te legitimeren en hun geschiedenis te schrijven. Maar ondanks dat is het ondoorgrondelijk slordig in termen van plot voortgang, rommelige regie, ondersteunende uitvoeringen, karakterontwikkeling en zelfs effectieve horror. Echter is het ook niet zonder een zekere charme en aardige humor. Het meest vermakelijke deel van deze film is de onverklaarbare oude man aka nazi-doder Van Meer die opduikt op zoek naar een verloren vriend met een Hollandse tintje.
Misschien is de film een beetje inconsequent, toch is er nog best behoorlijk wat entertainment in deze film en niet alleen van de personages. Dit is er niet een die je al te serieus neemt en als je het niet als een vervolg beschouwt, dan kan je er een goede tijd meebeleven.
joolstein
-
- 10832 berichten
- 8921 stemmen
2. The Babysitter: Killer Queen (2020)
FTV: 101 minuten (totaal; 202)
Black cap: Sequels: 2 (7 + 2 = 9 punten)
Persoonlijk waardering 1*
Poeh, in tijden niet zo'n prima komedie gezien! Wat goed dat ze hier de vele cliché-grappen allemaal in wisten te krijgen! Niets is zo te gek als seks, lul en kont grappen. Natuurlijk werden de drugsgebruik-grappen niet vergeten! Laat staan dat er wat leuk-doenerij over homo's en dikke mensen langs kwamen. Het is volkomen uniek dat het je lukt als schrijversteam (waaronder de regisseur) om alle vermakelijke ingrediënten (over ongemakkelijke tienerproblemen) van de vorige scriptschrijver eruit te halen! Samara Weaving (Bee) degene die de film sympathiek en aangenaam wist te maken was hier gelukkig niet meer zo prominent aanwezig. Hé het is ook compleet logisch dat als je de Babysitter 2 maakt dat je dit personage er zo goed als uithaalt. Tieners worden groter dus wat een genot dat Cole nu niet meer eigenzinnig was maar een volslagen idioot. Ook volkomen begrijpelijk als de love-intrest en buurmeisje Melanie opeens als zwakke hoofdrolspeler moet optreden en tot overmaat van ramp ook het slachtvee uit het vorige deel terugkeert!? Wat was het heerlijk om weinig spectaculaire CGI-gore effecten voorgeschoteld te krijgen. Had er niet aan moeten denken als men daar wel iets goeds mee hadden gedaan! Tof dat ze non-stop referenties erin stopte, die onmogelijk zijn te negeren, en zo fijn gedateerd waren. Elke tiener in 2020 weet natuurlijk wie Tommy Tutone of de Hammer Time-dans is. Maar het briljantste was toch wel dat ze het nummer Killer Queen in de climax liet horen. En die dan in de titel verwerken wat was dat knap bedacht! Deze film bezit zoveel hoogtepunten dat het me niet zal lukken om dit nog eens snel terug willen zien.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
Voila, 'k zal ook eens aftrappen.
Ik reken erop, alexspyforever, dat je mijn eerste bijdrages controleert op juistheid. Niet dat ik me op het einde zie als een uitverkoren winnaar, terwijl mijn puntentelling een complete fiasco is 
Allée, hier gaan we.
FTV : 85 minuten
Persoonlijke waardering 3*
http://movie-freak.be/wp-content/uploads/2020/09/The-Babysitter.jpg
Nog steeds geen fan van de combinatie horror en komedie. Maar al bij al was dit een geinige film. Een bloederige "Home Alone" versie met de bloedmooie babysitster Samara "Ready or not" Weaving.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
FTV : 89 minuten (Totaal 174)
Persoonlijke waardering 3*
http://movie-freak.be/wp-content/uploads/2020/09/Dead-Silence.jpg
In de eerste plaats verwachtte ik er niet te veel van. Uiteindelijk wist het me toch een beetje te verrassen. Creepy poppen. Onverwachte ontknoping.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
FTV : 107 minuten (Totaal 281)
Persoonlijke waardering 3,5*
https://411mania.com/wp-content/uploads/2019/09/sidhaig-645x370.jpg
Trashy sadistische Rob Zombie film. Ik moet toegeven dat ik dit wel één van de betere Rob Zombie's vind. Mooie mix van "Texas Chainsaw" en een smerigere versie van "Natural Born Killers"
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
FTV: 90 minuten (270 totaal)
Black cap: 1960s (1) + black and white (3) + trash (4) = 8 punten (14 totaal)
Lekker campy, gotisch, Italiaans, fout; ik vond het wel een fijn filmpje dit. Opbouw helemaal niet slecht, neigt naar psychologische thriller, en het sfeertje is prettig. Jammer van het waardeloze einde. 3,1*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Dan zal ik ook maar eens beginnen! alexspyforever Moet ik deze ook als Sequel tellen? Er wordt wel verwezen naar Stephen King maar eigenlijk is dit geen deel 2?
1. A Return to Salem's Lot (1987)
FTV: 101 minuten
Black cap: Turkey: = 5 punten
Persoonlijk waardering 3*
(afbeelding)
Is het een sterk staaltje van marketing of een zeer slecht gekozen titel? Deze film heeft namelijk geen enkele connectie met het boek van Stephen King of de Tobe Hooper-film uit 1979. Helemaal niets! Echter doet het wel wat die titel belooft; Michael Moriarty reist namelijk samen met zijn eigenzinnige zoon, Jeremy terug naar de bekende stad in Maine waar hij als jongen woonde, Salem's Lot.
Er is een heel interessant uitgangspunt in het hart van de film, waarin we een vampier-gemeenschap zien die probeert zichzelf te legitimeren en hun geschiedenis te schrijven. Maar ondanks dat is het ondoorgrondelijk slordig in termen van plot voortgang, rommelige regie, ondersteunende uitvoeringen, karakterontwikkeling en zelfs effectieve horror. Echter is het ook niet zonder een zekere charme en aardige humor. Het meest vermakelijke deel van deze film is de onverklaarbare oude man aka nazi-doder Van Meer die opduikt op zoek naar een verloren vriend met een Hollandse tintje.
Misschien is de film een beetje inconsequent, toch is er nog best behoorlijk wat entertainment in deze film en niet alleen van de personages. Dit is er niet een die je al te serieus neemt en als je het niet als een vervolg beschouwt, dan kan je er een goede tijd meebeleven.
Volgens mij heb ik die in mijn tierjaren wel eens gehuurd uit de videotheek. Ik was toen in de veronderstelling dat het een vervolgfilm was gezien de titel en dat men ook verwees naar dingen uit het verleden. Ik veronderstel dat het een onofficieel vervolg is op Salem's Lot (1979)
Van mij mag je deze gerust als sequel klasseren.
Trouwens leuke gooi bij de Babysitter voor meest sarcastische recensie van het jaar 
ikkegoemikke je bent alvast met veel enthousiasme gestart!
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Ik heb even de kat uit de boom gekeken
en ik zie dat een film van afgelopen woensdag ook is toegestaan, dus dan trap ik ook af met een film van afgelopen woensdag (was mijn laatste vakantiedag):
FTV : 87 minuten (Totaal 87)
Black cap: Turkey( 5) (Totaal 5)
Persoonlijke waardering 2*
https://www.strangethings.nu/picsmov/killerbarbies_1stsinglea.jpg
Verwacht geen killer poppen, want het draait in deze Muziek / Horror film om de Spaanse punkrockband "The Killer Barbies" onder leiding van sexy zangeres / gitarist Silvia Superstar. Omdat de film afkomstig is van regisseur Jesús Franco, is er uiteraard ook wat naaktheid te zien en in dit geval vooral van de destijds 59 jarige Mariangela Giordano. Het verhaal is aan de flauwe en saaie kant en maar er zitten wel nog een paar leuke "kills" in, waaronder eentje met een wals.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
2. Critters 2: The Main Course (1988)
FTV - 85 minuten (Green cap: 82 + 85 = 167 punten)
Black cap: Sequel (2) (Totaal: 2)
https://moviesfilmsandflix.files.wordpress.com/2018/10/capture_007_28092013_235024.jpg
Vandaag dan maar ook de vervolgfilm opgezet. Deze was uiteindelijk toch al iets leuker dan zijn voorganger omdat de Critters hun werkgebied hebben uitgebreid. Nog steeds geen Gremlin toestanden waarbij de monstertjes de stad in rep en roer zetten al zijn er wel enkele leuke momenten. Zo is er het moment dat de Critters achter dat meisje aanzaten op haar driewielertje, ze samen een grote bol vormen en ze onder vuur worden genomen door bounty hunter Lee die het uiterlijk heeft aangenomen van een playmate. Jammer dat we haar niet wat meer in actie te zien kregen. Verhaaltje en personages blijven oninteressant.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Leuk om Theunissen ook te zien in een battle als deze. Zeker een aanwinst met leuke en vaak excentrieke filmtips!
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 85 min.
Black Cap : Trash ( 4 )
Een cultfilm die niet goed is, maar eigenlijk ook niet slecht. Het kijkt allemaal vlot weg en er gebeurt heel wat. De film zit vol met actiemomenten en heel wat kills, helaas zijn die simpel en vaak te tam uitgewerkt.
Opvallend is dat het verhaaltje best aardig is waarbij het hoofdpersonage op een bepaald moment verrassend als dader wordt aangezien en gearresteerd wordt. Tom Atkins speelt een overtuigende rol die kost wat kost de maniac cop wil ontmaskeren. Naar het einde toe wordt het geheel iets te simpel uitgewerkt en komt de slotscène wat zwak over. 6/10
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
FTV : 91 minuten (Totaal 372)
Black cap : Turkey - 5 punten
Persoonlijke waardering : 0.5*
https://www.netflix-nederland.nl/wp-content/uploads/2019/04/Horror-Story-Netflix-810x456.jpg
Geen Bollywood horror meer voor mij. Dit was zo eng als Phantom Manor in Disneyland Paris. Niet dus.
Daar kan ik nog mee leven. Maar het acteren was dusdanig slecht dat het zelfs niet grappig werd.
En die conversaties. Zo stupide en belachelijk. (ook al hadden ze een aandoenlijk Engels accent)
Voldoende conversaties als volgt :
We moeten het dak vinden.
Ja!
Op elk gebouw zit een dak, toch?
En telkens die "Guys" voor elke zin. Zucht!
Ze eisen allemaal ook hun bevoorrechte rol als acteur op. Geen enkele sleutelscène gaat voorbij zonder elke hoofdpersonage duidelijk in beeld te brengen. Ofwel in groepsformatie (liefst in een symmetrische driehoeksopstelling) of systematisch na elkaar in profiel.
En allen hebben dezelfde expressie op hun gezicht van (gemaakte) angst en wanhoop.
Ik ga me toch niet alleen concentreren op de Turkey's. Anders ga ik het niet volhouden.
En voor dit gedrocht zou ik minstens 10 punten moeten krijgen 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Leuk om Theunissen ook te zien in een battle als deze. Zeker een aanwinst met leuke en vaak excentrieke filmtips!
Jazeker en ik heb hem zelf ook al leuke tips kunnen geven 
En Wes, het is een challenge, wat zit je nu weer met een battle in je kop? 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
FTV - 86 minuten (Green cap: 167 + 86 = 253 punten)
Black cap: Black/wite (3), 1960s (1), Trash (4) = 8 (Totaal: 10 punten)
Jesus Franco is niet meteen bekend omwille van stijlvolle, sfeervolle of diepzinnige films. Eigenlijk is het eerder het tegenovergestelde. Deze film is het bewijs dat Franco wel degelijk het talent had om een degelijke film te maken. Het verhaal is vrij standaard wraak van de dochter van een wetenschapper die wraak wil nemen op de personen die hem hadden geminacht en indirect tot zijn dood hadden geleid.
De film moet het vooral hebben van de sfeer. De hele film ademt zo een gothic, onheilspellend sfeertje uit alsof er elk moment iets vreselijks kan gebeuren.Een hoewel er niet meteen naakt is te zien (nog zo een handelsmerk van de regisseur in latere films) straalt de film erotiek uit door het figuur van Nadja aka Miss Death met haar lange vingernagels. Deze film zou je bij momenten kunnen vergelijken met Cat People en Die Nackte und der Satan aka The Head, die ook zulke uitstraling hebben en ik bovendien zeer waardeer.
Heeft deze film dan geen gebreken? Toch wel en dat ligt niet zozeer aan het nogal voorspelbare einde maar wel dat het vooropgestelde concept na de eerste wraakmoord eigenlijk grotendeels is uitgespeeld.
Het blijft sfeervol maar zo jammer dat we Miss Death niet meer in de beloofde acties zien.
Desalniettemin een van de tips die ik heb gehaald van de lijst van wendyvortex en die is al geslaagd. Ik tip jou daarom Die Nackte und der Satan (1959). Denk wel dat het iets voor jou is.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Jazeker en ik heb hem zelf ook al leuke tips kunnen geven 
En Wes, het is een challenge, wat zit je nu weer met een battle in je kop?
Geen idee, waarschijnlijk de battle om de 31 films te gaan halen
!
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 89 min ( totaal : 174 )
Black Cap : Trash ( 4 ) ( totaal : 8 )
Dear Julie: Don't let me do it again...
Ook de Amerikanen kunnen de Italianen kopiëren. Een Amerikaanse giallo met typische kenmerken zoals de zwarte handschoenen, een paar verdachten, een schaar als moordwapen, de achtervolgingsscènes met de typische deuntjes, ....al blijkt het verhaal hier niet zo moeilijk te volgen en heb je als kijker vlug in de gaten hoe de vork in de steel zit. Klaus Kinski zie ik wel graag spelen, heeft de perfecte kop voor dit soort rollen en het hoofdpersonage gespeeld door Marianna Hill doet het best aardig. De dochter van de therapeut komt misschien wat hysterisch over, maar dat was nu net ook de bedoeling en Christopher Lloyd is hier ook te zien. Een paar kills die weinig indruk maken en echt spannend wordt het niet. Aardig, maar meer ook niet. 6/10
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.