A Return to Salem's Lot (1987)

Horror

geregisseerd door Larry Cohen
met Michael Moriarty, Ricky Addison Reed en Samuel Fuller

Totaal onverwacht wordt de antropoloog Joe Weber door zijn ex-vrouw opgezadeld met de zorg over hun onhandelbare zoon Jeremy. Joe reist met de jongen naar het plaatsje Salem's Lot waar hij een huis geërfd heeft van zijn tante Clara. Het valt hem meteen op hoe verlaten Salem's Lot is. De weinige mensen die ze ontmoeten gedragen zich bovendien vijandig en heel vreemd. Tijdens de nacht klopt een doodsbang meisje bij de Webers aan. Ze vertelt dat haar vrienden door de bewoners van het dorp aangevallen werden en omgebracht. Joe gaat met het meisje naar de rechter om opheldering te vragen. De oude magistraat vertelt Joe dat Samem's Lot al eeuwenlang door vampiers wordt bewoond. Hij wil ook dat de antropoloog hun 'bijbel' schrijft. Om Joe onder druk te zetten, neemt de rechter Jeremy onder zijn hoede...

Slechte film, deel 1 vond ik beter, heel wat beter.

damon
ik snap niet dat je deel 1 beter vond (jouw visie wordt trouwens wel door velen gedeeld)
deel 2 is gewoon super campy (vampieren die in hun kist slapen) en bevat een paar leuke dialogen
Het verhaal zit gewoon beter in elkaar.
het einde is wel lekker grof: de vampire-inwoners worden één voor één in hun slaapplaats doorboord!
een kleine waarschuwing als je de film wil bekijken: de acteurs acteren zeer slecht!

Klopt het is mijn visie, daarom vind IK deel 1 beter.

damon
ach ja.....je hebt blijkbaar mensen die kiezen voor een lang saai verhaal boven fun en kijkbaarheid

jackie boy100
wel een goed vervolg

avatar van Jurado
Wat je zegt lekker campy...in het begin van de film zie je paar keer de microfoon in beeld ! Geweldig toch?

Is hier geen dvd van ??
Ik heb een slechte vhs rip ....

avatar van jorisr
Mag ik mischien vragen hoe je er aan kan komen, want ik kan de film nergens vinden het ik wel hem heel graag zien.? Ik wil de film heel graag zien, waar kun je hem kopen of downloaden?? Maakt niet uit op VHS of op DVD.

niet echt goed voor in je top 10.

Waardeloos vervolg, en overduidelijk gemaakt om nog een slaatje te slaan uit het eerste deel. Dom verhaal, onlogisch en verschrikkelijke acteurs. Overslaan.

avatar van m1chel
Ach blijft toch wel grappig. Jammer dat hij er op DVD nog niet is, maar voor de liefhebber is de gehele film op youtube te vinden.

Na het ijzersterke eerste deel was dit het vervolg erop en eerlijk gezegd verheugde ik me destijds op dit vervolg. Ik verwachte eigenlijk net zo'n spannende film als het eerste deel. Maar na het bekijken van deze film kwam ik al snel terug van een koude kermis want het verhaal was helemaal niet spannend maar juist zeer saai en flauw (er gebeurt nauwelijks iets). Ook de cast stelde zwaar teleur en maakte deze film slechter dan hij was.

avatar van DjFrankie
ik heb een 1/2 uur gezien, maar jesus wat slecht zeg, ik verzamel alles gebasserd op Stephen King en dit was de laatste die ik nog moest, ook vrij moeilijk aan te komen. Maar wat een gedrocht dit vervolg.

avatar van knusse stoel
jorisr schreef:

Als je een film nog niet hebt gezien, hoe kan je dan 3 sterren geven???

avatar van Jurado
Film staat in z'n geheel op Youtube, denk dat jorisr dat bedoelt.

avatar van jorisr
knusse stoel schreef:

Als je een film nog niet hebt gezien, hoe kan je dan 3 sterren geven???

avatar van knusse stoel
2 1/2*

Omdat ik dat bericht 5 jaar geleden geplaatst heb, heb em ondertussen op VHS gekocht en gezien [/quote]

Okido, wij hebben inmiddels hem ook gezien en om eerlijk te zijn was ik moe en heb een groot deel ervan niet gezien, dus moet hij in de herhaling voor mij.
Mijn vriendin heeft een gemiddelde eruit kunnen halen, vond hem niet goed maar ook niet slecht.
Na overleg komen we uit op de 2 1/2 ster en misschien dat ik dit nog herwaardeer na een volgende wakkere zit.

avatar van Jurado
Ee ietwat knullige vampierenfilm met behoorlijk wat sfeer. Ik snap dat mensen dit een waardeloze film vinden maar de cheesy muziek en de, voor mij, nostalgische sfeer die om deze film hangt zorgen er voor dat dit één van mijn favoriete, dus niet beste, horrorfilms uit de 80's is.

lezertje
Wat een VRESELIJK dom verhaal en wat ABOMINABEL slecht geacteerd, met name door Michael Moriarty. Het enige 'leuke' aan deze film is de bijrol die regisseur Samuel Fuller vertolkt als de vampierjager Dr, Van Meer. De film gaat helemaal ten onder door de veel te lange uitgesponnen finale.

avatar van renzoroy
lezertje schreef:

eeuhm...Larry Cohen is de regisseur, niet Samuel Fuller...

avatar van jippie2010
renzoroy schreef:

eeuhm...Larry Cohen is de regisseur, niet Samuel Fuller...

Dat wordt er ook niet beweerd. Fuller speelt hierin mee als acteur, maar was naast acteur ook regisseur.

avatar van Shadowed
Veel leuker dan verwacht.

In het begin had ik alle hoop al in de eerste minuten opgegeven dat dit echt een goede film ging worden. Echter bleek het toch dat ik veel lol hierin kon hebben. Dit soort horrorfilmpjes blijven altijd ergens wel leuk, als de so-bad-its-good erin echt blijkt te werken.

En krijg nou wat, het werkt ook nog! Zo krijg je een enorm klunzige, slechte en domme film die nog echt leuk blijft te zijn ook. De toon ligt geheel serieus, en dat is het uiteindelijk toch nog een soort komedie omdat het fun-gehalte erin op de goede plek ligt.

Acteerwerk is slecht, maar ook echt heel slecht. Het script is complete brak, lijkt wel lucht te zijn. Veel dialogen komen haast uit een andere film, zo willekeurig komen ze weleens langs. De film kent voor de rest een hoop lachwekkende gevechten en make-up.

En toch weet het nog best leuk te zijn. Je hebt er best plezier in. Ik heb soms heel hard kunnen lachen en de film verveelt op een wonderlijke wijze totaal niet. Slecht, jazeker, maar uiteindelijk dus zo slecht dat het heel leuk wordt.

Cohen levert dus een uiterst domme film af, die leuk is. Geen milde horror, in dat opzicht vloeit er wel wat bloed en gaat het hier en daar best grof aan toe. Al blijft het klunzig gebracht worden. Je moet het vooral willen om de film te accepteren voor wat het is.