Return to Sender (2004)

Denemarken / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Bille August
met Connie Nielsen, Kelly Preston en Aidan Quinn

Frank Nitzche, een geroyeerde ex-topadvocaat die als pleiter gespecialiseerd was in moordzaken, verdient zijn boterham met het doorspelen van de laatste brieven van gedetineerden. Hij legt onder een valse naam contact, met terdoodveroordeelden en geeft hun correspondentie tegen een royale vergoeding aan journalisten. Zijn laatste subject is Charlotte Cory, veroordeeld voor de ontvoering en moord van een baby. Maar naarmate hij zich verdiept in de zaak, geraakt hij méér en méér gefascineerd door de moord en stijgt zijn overtuiging dat er misschien méér aan de hand is dan wat de feiten doen vermoeden. Hij besluit dan ook contact te leggen met Charlotte Cory. Na deze ontmoeting is hij totaal in de ban van deze zaak en besluit zelf op onderzoek te gaan.

Goed drama (zeker geen thriller), de moeite van het bekijken waard....

Hier sluit ik me bij aan.

avatar van De Knip
Aardig tv filmpje, redelijk geboeid gekeken. Jammer dat de hoofdpersoon nogal murmelend en wat sloom overkwam.

***

Mooie film. Mooi verhaal! En een sterke rol van Connie Nielsen.

avatar van tevelenco
Redelijke film.
Met een lastig te volgen verhaal.
Mede doordat het verhaal en de personages niet echt goed waren uitgewerkt.
Maar ondanks dat bleef de film toch redelijk boeiend en sloot hij af met een onverwacht en verrassend einde.

vond het een goede film, beetje warrig in het begin maar zeker de moeite waard!!

Ik vond deze film eigenlijk als drama totaal mislukt. Op geen één moment kreeg ik enige sympathie met de vrouw die in de dodencel zit. Als thriller vond ik hem ook niet gelukt, mede door het warrige verhaal. Wat overblijft is een film die rustig voortkabbelt en waarvan je het einde heus wel zal redden. 2,5 ster.

mooie film in de stijl van "the life of david gale". Boeiend en verrassend. Meer thriller dan speelfilm vind ik.

avatar van james_cameron
Redelijke thriller, mooi gespeeld en prachtig gefilmd, maar met een aantal plotgaten en onwaarschijnlijkheden die erop lijken te duiden dat de makers hun publiek behoorlijk onderschatten. Jammer, want met een iets zorgvuldiger uitgewerkt script was dit een eersteklas film geweest.

Traag verhaal.
De seksdroom(of was het nou echt) tijdens een van de bezoeken is een giller en maakt de film belachelijk.
De film moddert maar door zonder ook maar ergens interessant te worden

avatar van Fran
Ik heb deze film een tijdje geleden gezien, maar ik zal echt niet meer weten waar de film over gaat. Nou, dat zegt denk ik, wel genoeg.

Redelijk goede film. Het scenario is voor verbetering vatbaar.
Wel een goede rol van Connie Nielsen en Aidan Quinn.

avatar van kevinsmit2
de naam van de film doet me denken aan een radio zender in ons twentse soopje

avatar van glimmerman2000
Goede film, wel wat toevallig allemaal.

Een 3.5

Absoluut een goede film....goed verhaal en uitstekend plot. Heb er geboeid (zonder boeien weliswaar!) naar gekeken.

avatar van nightbreed
Niet bepaald origineel of om over naar huis te schrijven. Ik ben niet echt een fan van Aidan Quinn maar hier doet hij het niet onaardig. Gewoon leuk een keer te hebben gezien.

avatar van m1701
Aardige film!
Zeker de moeite waard om te kijken
Je blijft wel op het puntje van je stoel zitten kijken
Je voelt helemaal mee met deze film
Acteerwerk was ook wel aardig
Het einde had ik niet verwacht! Zeker een verrassing

avatar van Le Edzel
Is op dit moment op tv, volg de film niet daar ik deze enkele jaren geleden al eens heb gezien in een flits. Staat op de achtergrond en zo nu en dan lijk ik hetzelfde muziekje te horen als in, ik geloof, American Beauty. Het muziekje met slecht een paar noten, voor de AB kenners zeer herkenbaar.

avatar van Sunday
Vond het wel een aardige TV-film. Beetje toevallig allemaal en een tikkeltje over de top Maar hij kijkt lekker weg, heb me niet verveeld.

avatar van Semsoethot
Sterke film met een (helaas) voorspelbaar einde. Adain Quinn vind ik geen echt sterke acteur, maar Connie Nielsen is best oké. De film geeft een goed beeld van de pseudo-democratie in de VS wat betreft de doodstraf. Ook geeft het een goede indruk van de hysterie die een executie oproept.

jeeke21
Film heeft me kunnen boeien tot het einde .
Alleen die domme sexdroom was niet nodig geweest !