Killer Barbys (1996)

Spanje
Muziek / Horror

geregisseerd door Jesús Franco
met Santiago Segura, Mariangela Giordano en Charlie S. Chaplin

De leden van de rockband The Killer Barbys komen terecht bij Von Fledermaus, een oude vrouw die door en door slecht is. Ze heeft het verse bloed van jonge mannen nodig om weer jong te worden, en The Barbys staan op het menu.

avatar van joolstein
Met vele long takes, een langzaam tempo,slechte compositie en goedkope productiewaarde is Killer Barbys (de titel is veranderd omdat Mattel dreigde te procederen) een typische Franco-film. Zwarte komedie maar het leek soms ook Scooby-Doo, Where Are You!, naakt, een griezelig oud kasteel, een paar dwergen, onaangename camerahoeken, iets met een monnik die wacht (ik had echt geen idee wat!), Lichamen die aan het plafond bloed hangen uit te druipen, een pop-punk soundtrack (of eigenlijk maar één nummer “I love you, I love you, I’m gonna kill you tonight!”), mensen die dingen doen en andere dingen doen en dan weer iets anders doen ... en geen van die dingen is angstaanjagend of zelfs nodig voor de plot, maar het is allemaal zo licht verteerbaar humoristisch en charmant, dat ik ook niet anders dan positief kan zijn! Wat nog in de buurt van horror kwam was Mariangela Giordano. Ze was bijna zestig jaar oud maar speelt hier een langdurige naaktscène. Het hoogtepunt van de film is Silvia Superstar die rondloopt in een rood slipje en een te kleine Spider-Man t-shirt, en dat is minstens twee keer zo veel dan als ze op het podium draagt ​​(een teeny-weenie zwarte bikini) wanneer ze met de band zingt. En dan te bedenken dat dit in 1996 is gemaakt! Dit was erg fijne “eurotrash”!