Mayhem (2017)

Horror / Actie

geregisseerd door Joe Lynch
met Steven Yeun, Samara Weaving en Steven Brand

Derek Cho (Steven Yeun) is als jurist werkzaam bij een succesvolle advocatenkantoor. Hij staat op het punt om ontslagen te worden, wanneer er plots een levensgevaarlijk virus uitbreekt in het gebouw. De overheid grijpt onmiddellijk in en sluit het hele gebouw af om de buitenwereld te beschermen. Paniek slaat toe tussen de werknemers die nu samen opgesloten zijn. Derek besluit samen met Melanie (Samara Weaving), een ontevreden cliënt, een bloederige weg te banen naar de bovenste verdieping om zijn corrupte werkgevers te confronteren met alle gevolgen van dien.

avatar van Daan258
Inderdaad had de film wat weg van The Belko Experiment (2016)
Gewoon een film waarbij je je verstand op nul zet en het allemaal nog wel vermakelijk is.
Het was leuk om Steven Yeun hier te zien spelen wat voor mij de gehele film al wat leuker maakte.
Er had zeker wel een heel stuk meer bloed en actie in gemogen want het was vrij braafjes.

Al met al al prima vermaak.

Klein 3,0*

avatar van Boeikens
The Purge meets Belko Experiment.

Aanvankelijk moest ik wat wennen aan de vertelmethode maar dat kwam best goed. Lekker brutaal, vlot lopend en bij momenten een goede komische insteek. De horror zit hem in de bloody moments en dat alles gebaseerd is op een virusuitbraak.

avatar van keimpeS
Deed mij ook wel denken aan The Belko Experiment, waarin hoofdbedrijf wordt afgesloten van buitenwereld en de chaos kan beginnen. De horror van Belko bevatte meer gore, deze film is toch meer richting lichte horror en komedie, alles met een knipoog. The Belko Experiment spreekt mij persoonlijk meer aan, toch voor deze film 2,5 ster!

avatar van john mcclane 2
Wel aardig , niet erg onder de indruk .
Yeun doet het ook best goed , had ook leuk geweest met een wrestle hoofdrolspeler als actie held .
Want beetje fout was dit wel , en dan was bij wijze John cena een leuke actie knipoog geweets , en dat hele zaken gedoe er om heen sprak mij ook niet erg aan .
Ook zo een die je binnen no time vergeten bent . Maar niet vervelend is om uit te kijken .
2,5* .

Zeer entertainend. Behoorlijke acteerprestaties. De film verveelt geen moment. Het onzinverhaaltje heeft niet gestoord. Het sterkste punt van de film zijn de juist gecaste cliché werknemers van het grote advocatenkantoor. De bitchy carrièrevrouw die over lijken gaat om aan de top te raken. De cynische klootzak als CEO. De plichtmatige HR verantwoordelijke die niet gehinderd door enige vorm van empathie werknemers moet ontslaan. Het over the top geweld is heerlijk.
Hersenloze fun.