Mayhem (2017)

Horror / Actie

geregisseerd door Joe Lynch
met Steven Yeun, Samara Weaving en Steven Brand

Derek Cho (Steven Yeun) is als jurist werkzaam bij een succesvolle advocatenkantoor. Hij staat op het punt om ontslagen te worden, wanneer er plots een levensgevaarlijk virus uitbreekt in het gebouw. De overheid grijpt onmiddellijk in en sluit het hele gebouw af om de buitenwereld te beschermen. Paniek slaat toe tussen de werknemers die nu samen opgesloten zijn. Derek besluit samen met Melanie (Samara Weaving), een ontevreden cliënt, een bloederige weg te banen naar de bovenste verdieping om zijn corrupte werkgevers te confronteren met alle gevolgen van dien.

avatar van Daan258
Inderdaad had de film wat weg van The Belko Experiment (2016)
Gewoon een film waarbij je je verstand op nul zet en het allemaal nog wel vermakelijk is.
Het was leuk om Steven Yeun hier te zien spelen wat voor mij de gehele film al wat leuker maakte.
Er had zeker wel een heel stuk meer bloed en actie in gemogen want het was vrij braafjes.

Al met al al prima vermaak.

Klein 3,0*

avatar van Boeikens
The Purge meets Belko Experiment.

Aanvankelijk moest ik wat wennen aan de vertelmethode maar dat kwam best goed. Lekker brutaal, vlot lopend en bij momenten een goede komische insteek. De horror zit hem in de bloody moments en dat alles gebaseerd is op een virusuitbraak.

keimpeS
Deed mij ook wel denken aan The Belko Experiment, waarin hoofdbedrijf wordt afgesloten van buitenwereld en de chaos kan beginnen. De horror van Belko bevatte meer gore, deze film is toch meer richting lichte horror en komedie, alles met een knipoog. The Belko Experiment spreekt mij persoonlijk meer aan, toch voor deze film 2,5 ster!

avatar van john mcclane 2
Wel aardig , niet erg onder de indruk .
Yeun doet het ook best goed , had ook leuk geweest met een wrestle hoofdrolspeler als actie held .
Want beetje fout was dit wel , en dan was bij wijze John cena een leuke actie knipoog geweets , en dat hele zaken gedoe er om heen sprak mij ook niet erg aan .
Ook zo een die je binnen no time vergeten bent . Maar niet vervelend is om uit te kijken .
2,5* .

avatar van themanwiththeplan
Zeer entertainend. Behoorlijke acteerprestaties. De film verveelt geen moment. Het onzinverhaaltje heeft niet gestoord. Het sterkste punt van de film zijn de juist gecaste cliché werknemers van het grote advocatenkantoor. De bitchy carrièrevrouw die over lijken gaat om aan de top te raken. De cynische klootzak als CEO. De plichtmatige HR verantwoordelijke die niet gehinderd door enige vorm van empathie werknemers moet ontslaan. Het over the top geweld is heerlijk.
Hersenloze fun.

Een nogal zwakke poging uit de VS, om het succes van de Blood and Ice Cream-trilogie nog eens dunnetjes over te doen. Resultaat is een behoorlijk lompe onzinfilm, veel actie, gore maar vooral een chronisch gebrek aan humor met een knipoog. Bovendien zelden een film gezien de laatste jaren waarin er zo overdreven en slecht word geacteerd, zelfs de ooit respectabele Kerry Fox gaat volledig mee in het nutteloze geschmier om haar heen. Zwaar onvoldoende, ik zeg driemaal welgemeend foei tegen de heer Lynch voor deze zielloze rommel.

avatar van Shadowed
Mwa.

Wel een tof idee, absoluut toegegeven. Heeft wel wat inspiratie gebruikt van The Purge en The Belko Experiment maar werkt dit eigenlijk niet voldoende uit om er een geslaagde horrorfilm van te maken.

Het is vaak wat flauw qua komedie, dat ongetwijfeld ook van toepassing hier is. De film neemt zichzelf niet bepaald serieus en is ook nergens daarom dus geloofwaardig of realistisch te noemen. Qua gore is er gelukkig wel wat te beleven maar de karakters zijn eigenlijk gewoon te flauw.

Vooral de 'slechte' baas is vrij vervelend, Weaving is ook niet helemaal geschikt voor haar rol maar gelukkig is Yeun wel een stukje leuker. Hier en daar zitten ook wel lekker gore scenes in die de aandacht er net voldoende bij weten te houden.

Voor de rest voelt het niet echt aan als een actie/horror, wat eigenlijk dus niet goed is. Voelt meer aan als een soort sitcom maar dan met chaos en gore. Voor de rest is het best vermakelijk voor zo een keertje.

avatar van james_cameron
De titel dekt de lading in ieder geval volledig. Gewelddadige, bloederige toestanden op de werkvloer wanneer een virus huishoudt onder de werknemers. Vlot gefilmd en gemonteerd met een humoristische insteek; hoofdrolspelers Steven Yeun en Samara Weaving hebben er ook duidelijk zin in. Leuk zolang het duurt.

avatar van perceived
Redelijk en vermakelijk filmpje. Denkelijk zelfs de beste van Joe Lynch, maar echt tof wordt het zoals verwacht nergens.

Vermakelijk.
Gore had wat hoger mogen zijn.
Wel een lekkere Samantha en andere dames ?

avatar van Thomas83
Wat een zwartgallige film. Dat overdreven kattige sfeertje op dat kantoor was al erg vermakelijk voor het virus alles uitvergroot. Leuk gedaan allemaal, met lekker onzinnig geweld en een verhaal dat is geconstrueerd als een computerspel. Ergens halverwege verdwijnt de verrassing wel een beetje uit de film, maar het tempo blijft er in elk geval altijd goed in zitten. Yeun en Weaving hebben er zin in, maar eigenlijk iedereen van de cast neemt de film lekker serieus. Weaving past perfect bij de toon van de film. 3.5*.

avatar van themanwiththeplan
Nog eens bekeken en mijn stem met een halfje verhoogd tot 4*.
In tijden van coronacrisis is dit naar mijn bescheiden mening 1 van de betere virusfilms.
The Belko Experiment zou ik absoluut eens willen bekijken. Deze film is echter wel moeilijk te verkrijgen.

avatar van Shinobi
"The CDC is optimistic they can contain the virus immediately through mandated quarantines and the nation will be virus-free by the end of the year."

Opmerkelijk om zo een film in deze tijd te zien, vooral omdat ik van tevoren niet wist dat een virus zo een grote rol zou innemen.

Enfin, het virus dat hier de ronde doet is er één die ervoor zorgt dat alle remmingen verdwijnen en je oerinstinct naar boven komt. Hier zie je de uitbraak in een kantoorgebouw dat in quarantaine wordt gezet, terwijl een jurist dit als excuus aangrijpt om wraak te nemen voor zijn ontslag. De opzet doet enigszins denken aan 'The Belko Experiment'.

De film gaat voortvarend van start waar je een hoop gekkigheid voorbij ziet komen. Steven Yeun en Samara Weaving hebben hier een prima hand in. Het is voornamelijk leuk om te zien hoe hun personages met allerlei gereedschap schade aanrichten bij anderen. Al had ik het hele gebeuren eerlijk gezegd explicieter verwacht, want de ware chaos komt voor mijn gevoel niet echt over.

Al gauw is te merken dat de ideeën op zijn, waardoor 'Mayhem' repetitief wordt. Als er allerlei onnodige achtergrondverhalen en dialogen over bands bijgehaald worden, kun je wel de conclusie trekken dat het allemaal achterhaald is. Voor het gemak worden zelfs de effecten van het virus vergeten, opdat men maar verder kan met het afwerken van het verhaaltje.

Al met al best oké voor een keer, maar Joe Lynch slaagt er wederom niet in om een film af te leveren die van begin tot eind vermakelijk blijft.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van alexspyforever
In het begin is het een beetje doorbijten door het vele gepraat, maar gaandeweg wordt deze film dan toch wat leuker door de actie en vooral de grafische elementen. Het concept is wel leuk zo een virus dat mensen plots laat uitvoeren wat ze die vervelende 'collega' of 'baas' willen aandoen moesten ze de kans krijgen om het ongestraft te doen. Het heeft een beetje van een revanche videogame. De personages zijn uiteindelijk inwisselbaar, de humor is bij momenten scherp maar ik kan daar niet veel mee. Uiteindelijk moet er op het einde nog een moraaltje komen bij wijze van wijsheid of maatschappijkritiek je mag zelf kiezen. Vermakelijk is het genoeg al is dit duidelijk eentje in de categorie van leuk voor 1 keer. En ja het had ook wat bruter gemogen, nu blijft het teveel hangen in actie-vechtfilm ipv horror.