Mayhem (2017)

2,81

Horror / Actie

geregisseerd door Joe Lynch
met Steven Yeun, Samara Weaving en Steven Brand

Derek Cho (Steven Yeun) is als jurist werkzaam bij een succesvolle advocatenkantoor. Hij staat op het punt om ontslagen te worden, wanneer er plots een levensgevaarlijk virus uitbreekt in het gebouw. De overheid grijpt onmiddellijk in en sluit het hele gebouw af om de buitenwereld te beschermen. Paniek slaat toe tussen de werknemers die nu samen opgesloten zijn. Derek besluit samen met Melanie (Samara Weaving), een ontevreden cliënt, een bloederige weg te banen naar de bovenste verdieping om zijn corrupte werkgevers te confronteren met alle gevolgen van dien.

7 BERICHTEN 1 MENING
avatar van tattoobob

Volgens mij is dit geen volbloed actie en is dit een horrorfilm.
Deze film lijkt wel oke te zijn....ik ben benieuwd.

avatar van Shinobi

Dit doet me enigszins denken aan The Belko Experiment (2016).

avatar van Daan258

Met Steven Yeun van The Walking Dead. Hij gaat hier maar even verder een virus bestrijden
Lijkt me een leuk tussendoortje.

avatar van John Milton
Daan258 schreef:
Lijkt me een leuk tussendoortje.
Dat was het ook precies.

De film omarmt zijn zotte premisse volledig, en af en toe is dat gewoon lekker. Het is jammer dat ze er niet nog een stapje bovenop doen, aangezien ze toch duidelijk een r-rating te pakken hebben. Leuk om Steven Yeun weer te zien, altijd een leuk acteur gevonden in TWD.

Ik wilde idd een double bill doen met The Belko Experiment (2016), maar die bleek ik niet te hebben liggen. Ik vond het overigens geen echte horror, al zat er hier en daar wat gore in.

Niet echt bijzonder, maar zeker erg geinig. Samara Weaving kende ik nog niet, maar ze doet het erg leuk.

hangt tussen een zesje en een zeventje, ik rond af naar boven.

avatar van zoutzak
Denk aan The Purge met een snuifje Crank en een vleugje Contagion in een Freudiaanse Zombieland meets Office Space.

Vermakelijke pulp.

avatar van Glacius
Vermakelijk met hier en daar de nodige humor. Samara is een toffe chick om te zien en hoewel ze wel overkomt als een prettig gestoorde meid, is ze soms wel een beetje buiten proporties aan het overacteren. Leuk tussendoortje.

avatar van joolstein
Eenvoudig en vermakelijk. Het virus Idiosa Dartellum 7 oftewel ID-7 breekt uit in een kantoorgebouw. Een virus die alle remmingen van de mens vervaagd of versterkt. Na de uitbraak probeert Derek samen met Melanie, een ontevreden cliënt, zich een bloederige weg naar de bovenste verdieping te banen. En dat is dan ook wat je krijg (te zien) Niets meer of minder. De genre-aanduiding hierboven zijn trouwens omgedraaid (zie IDMB) En dat klopt duidelijk beter omdat dit een actie-film pur-sang is. De Horror zit hem voornamelijk in wat bloed. Etage naar etage en van toegangspas naar toegangspas zien we knok-partijtjes. Waarbij spitsvondige grappen en voorhanden zijnde wapentuig de pret opleuken. Steven Yeun (The Walking Dead) en Samara Weaving (The Babysitter) hebben er overduidelijk ook plezier in. Weinig om het lijf maar het is zeker wel leuk om zo een keer te kijken.