- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen

Eerste reden wou ik hier echt aan meedoen omdat hier heel wat horrorfilms bij mij liggen waar ik normaal gezien niet aan toe kom ( keuze films gezin). Kinderen gaan al wat later slapen. 
Ik zie wel heel wat films, maar in andere genres natuurlijk. Maar horror vind ik leuk, dus deze maand verkies ik gezien bovengenoemde reden en deze challenge vooral horrorfilms.
En natuurlijk moet je tijd hebben. Normaal zie ik wel een film per dag, maar omdat ik thuis (letterlijk plat ligt, dus ziek) kan ik wel een aantal films zien per dag. Maar moet natuurlijk wel opletten overdaad kan schaden.
Maar twee tot drie kan wel per dag als je toch niks kunt. Ben ik even blij dat ik een filmliefhebber ben, anders zou ik me sierlijk vervelen. Denk dat nu wel het duidelijk is he
Trouwens hier zijn er ook nog een paar die veel tijd hebben.
Ps derde reden is er ook : hier of daar wat ontdekkingen doen van anderen.
Ok nu weet ik niet of ik je snel beterschap moet wensen, want dat zou betekenen dat je minder tijd gaat hebben om films te kijken 
Overdaad ik denk dat John Milton daar wel kan over meespreken. Of misschien heeft ie nu wel geleerd uit het verleden 
Bij mij is ook vaak zo dat ik in het begin vrij veel kijk, dan neemt mijn tempo gestaag af al zal een filmloze dag een uitzondering zijn. En naarmate het einde nadert (laatste week) dan begin ik met re-watches van favorietjes.
Ja een aantal verrassen mij ook wel met hun tempo, ze hebben er precies erg zin in. Dus misschien gaan er toch meer mensen het einddoel halen dan ik aanvankelijk dacht
Boeikens gaat misschien toch ook nog de 31 halen!
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
Ik ben gewoon even een beginsprintje aan het maken, aangezien ik een paar avondjes vrije tijd had en de volgende anderhalve week praktisch niets ga kijken. En dan zou ik aan het einde vd maand nog een filmpje of twintig moeten kijken. Ach, ik zie het wel.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
JM kent dat inderdaad, overdaad. Maar ik begon simpelweg zo enthousiast omdat ik lekker de hele dag thuis zat die zondag en mijn vriendin andere dingen te doen had. Door de week doe ik rustiger aan. En als ik geen zin meer heb, stop ik. Maar ik ga er niet vanuit dat dat gebeurt, met de horrorchallenge.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
#12 Dark Water 2002
FTV - 101 min - horror/mysterie
http://horrornews.net/wp-content/uploads/2013/01/Dark-Water-2002-movie-3-250x330.jpg
Interessante, mysterieuze horrorfilm waarbij het verhaal gestaag opgebouwd wordt naar de climax.
Vooral setting en sfeer zijn de troefkaarten van deze film. Echt eng wordt het niet, ook al omdat de Aziatische films over geesten je eigenlijk niet meer weten te verrassen. Ondanks dat ik er al heel wat gezien heb, was deze me nog ontgaan.
Night's Watch
-
- 1212 berichten
- 1200 stemmen
#2 - El Espinazo del Diablo (2001) - FTV
https://madisonmovie.files.wordpress.com/2013/08/backbone5big.jpg
Wederom een Spaanse film, deze wist echter niet te overtuigen. Ik raakte de aandacht geregeld kwijt, ondanks de redelijk korte speelduur voelde de film lang aan. Er zaten echter wel een aantal fraaie scenes in visueel was alles in orde dus het was geen ramp om te film uit te zitten. Kleine voldoende, drie sterren.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Frankrijk
Fantasy/horror
88min
FTV
9
4/10/2017
weer een meesterwerkje van Franse bodem, Lucy een leerling thuisverpleging bezoekt op haar eerste startdag mvr Jessel een oude danslerares die in een gigantisch huis woont en in coma licht, zij blijkt een fortuin te bezitten ergens verborgen in het huis, die avond keert Lucy terug om samen met haar vrienden Ben en William te zoeken naar de schat, wat volgt is een mooi gruwelijk horrorspectakel, special effects zijn best ok maar niet overweldigend maar dit is dan ook het enige minpunt van deze film, sfeer, muziek, decor (een prachtig griezelig huis) en make-up benaderd de perfectie, schitterende film die voor mij 4.5* waard is
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Films die op IMDb onder horror staan maar niet op MM tellen deze ook mee voor deze challange?
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
Films die op IMDb onder horror staan maar niet op MM tellen deze ook mee voor deze challange?
Ja,
Welke films?
Enkel horror langspeelfilms komen in aanmerking dwz films van minstens 40 minuten. Dit betekent dat ook films die niet op MovieMeter staan maar wel op imdb in aanmerking komen zolang ze aan de minimumduur voldoen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#10. The Flesh and Blood Show (1972) - 96 minuten - FTV
Ben het eens met Richard_Voorhees de film is bovendien traag en als er al wat meer diepgang aan de karakters wordt gegeven is dat op een erg saaie manier. Eigenlijk was het al heel snel duidelijk wie de moordenaar was. Dit had evenzeer in 75 minuten kunnen worden verteld. De moorden zijn off-screen dus van bloed weinig sprake, van (vrouwelijk) vlees iets meer, maar ook dat kan de film niet echt redden. Te braaf en te saai.
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5320 stemmen
10. The Darkness
2016
92 Min
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/370000/370748.300.jpg?cb=1482596432
Zoveelste haunted filmpje.
Defamilie Taylor bezoekt de Grand Canyon en zoon Michael brengt zonder het te weten een stel Indiaanse demonen mee naar huis die via hem de reële wereld in willen. Meer heeft het plot niet en dat is te zien aan het verhaal.
Zeer langzame opbouw met tal van klassieke/typische gebeurtenissen die wijzen op aanwezige geesten die stapje per stapje kwaadaardiger uit de hoek komen. De sfeeropbouw is er wel maar spanning of schrikmomenten sloegen bij mij niet aan, waarschijnlijk wegens de talloze gelijkaardige voorgangers van deze genrefilm die zelf niets nieuws te bieden heeft. Wie hoopt op een grote climax op het einde komt ook bedrogen thuis want die eindigt eerder op een sisser.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Ja,
Welke films?
Enkel horror langspeelfilms komen in aanmerking dwz films van minstens 40 minuten. Dit betekent dat ook films die niet op MovieMeter staan maar wel op imdb in aanmerking komen zolang ze aan de minimumduur voldoen.
Heb een film in mijn kijklijst staan die op MM onder fantasy/thriller staat en op IMDb onder horror, fantasy; thriller staat, film duurt meer dan 40 min (100min als ik me niet vergis) dus vroeg ik me af of deze mag geregistreerd worden in deze horrorchallange
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
#4 The Incredible Melting Man (1977) - 84 minuten -RW
https://68.media.tumblr.com/7c55075fac0ff1d5a61af4bf185ff3e2/tumblr_o2deqrnMZE1s2op8ho1_500.jpg
In de herziening!
En de waardering stijgt zowaar. Redelijk vlot tempo, geweldige make-up-FX, een tragische melting man en met een dosis cynisme gebracht.
(****)
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
Heb een film in mijn kijklijst staan die op MM onder fantasy/thriller staat en op IMDb onder horror, fantasy; thriller staat, film duurt meer dan 40 min (100min als ik me niet vergis) dus vroeg ik me af of deze mag geregistreerd worden in deze horrorchallange
Om misverstanden te voorkomen graag nog de url/link die verwijst naar de imdb-pagina van de film
Night's Watch
-
- 1212 berichten
- 1200 stemmen
#3 - Halloween (1978) - FTV
http://2.bp.blogspot.com/-JdLBycrjMDA/UIqHa3kRpRI/AAAAAAAAChU/RMaM7P3WiF0/s1600/halloween-1978.jpg
Fantastische finale maar de weg daarnaar toe vond ik te lang en niet echt een film die me aanspreekt. Jammer want tot nu toe kon ik de films van Carpenter altijd wel waarderen. Ik wil They Live (1988) ook nog zien, hopelijk bevalt die beter.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Om misverstanden te voorkomen graag nog de url/link die verwijst naar de imdb-pagina van de film
Ok thanks voor de info
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
3. Mother! (2017) FTV - 121m.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1113000/1113733.300.jpg
Onvoorspelbare film met twee gezichten, thrillerdrama, en volbloedhorror, en dat laatste had ik zeker niet verwacht. Vreemd, soms over de top, ongemakkelijk, bijzonder en verrassend. Toch wel een anrader voor de horrorliefhebber die geen moeite heeft met bizarre doorgeslagen situaties. 3,5* Ik vraag me alleen af of ze iets hebben overgehouden voor een director's cut

Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
Verenigd Koninkrijk
84 minuten, FTV
2 punten (totaal 17 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/352000/352392.300.jpg?cb=1485766075
Under the Shadow heeft, zoals veel van mijn collega-commentatoren al vermeldden, een originele situering voor een spookfilm: Teheran in de jaren '80, gedurende de oorlog met Irak. De stad zucht onder raketaanvallen van het buurland, en hoofdpersonage Shideh voelt zich als jonge, progressieve vrouw nu ook niet echt senang onder het religieuze en aartsconservatieve bewind - helemaal niet nadat ze van de universiteit uitgesloten wordt vanwege politieke uitingen. En tussen al die ellende gaat het ook nog eens spoken bij dochtertje Dorsa, en later ook bij Shideh zelf. Of, zo wordt ook zeker gesuggereerd, misschien gaat het juist spoken door die ellende: dat zowel Dorsa als Shideh gezien alle omstandigheden in psychologisch zware situaties verkeren moge niet verbazen.
Kortom, dat klinkt als een veelbelovende setting voor een interessante film. Helaas bleek het in de praktijk nogal tegen te vallen. Als sociale schets begon het redelijk maar blijft het allemaal behoorlijk oppervlakkig, de opbouw voordat er iets spannends gaat gebeuren duurt vrij lang, en eigenlijk is het horrorgedeelte misschien nog wel het minst interessant. De setting moge dan origineel zijn, de uitwerking van het haunted-house-aspect is dat verre van. Under the Shadow maakt ook later in de film de keuze om de subtiliteit de deur uit te doen en de verschijningen door middel van matige effecten regelmatig expliciet te tonen, en dat pakte wat mij betreft niet goed uit. Enger werd het er niet van, en de ambiguiteit over wat Dorsa allemaal ziet is ook snel over. Kortom, alles bij elkaar nog wel redelijk, maar grotendeels een gemiste kans. 2.5*
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
2015
86 minuten
RW
Metal en horror gaan goed samen .,
Dat blijkt hier maar weer.
En de humor is hylarisch ,,,,dat gevecht met de dildo's kan eigenlijk niet , maar goed blijkbaar gaan foute humor en metal EN horror ook samen.
Dit was ook voor de tweede keer een verrassend leuke horror,die ik liefhebbers van beide genre's zeker kan aan raden ,,maar horror liefhebber s ook hoor .
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Ik ga nog niet zo hard maar, hier is mijn vijfde al weer!
#5 - Hellraiser (1987)
FTV
Horror / Fantasy
90 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1082.300.jpg?cb=1480836160
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik ga nog niet zo hard maar, hier is mijn vijfde al weer!
#5 - Hellraiser (1987)
FTV
Horror / Fantasy
90 minuten
(afbeelding)
Zeker ook de 2de kijken jongen, daar krijg je meer van Pinhead zijn achtergrond, visueel ook een stuk beter en sfeervoller in de creepy sense 
Night's Watch bij veel horrorliefhebbers is Halloween een erg geliefde film. Ik heb deze helaas ook pas op veel latere leeftijd gezien en was er ook weinig van onder de indruk. Ik snap wel de aantrekkingskracht maar ik ervaarde het als niets bijzonder. Er zijn slashers voor en na deze film die ik veel beter vind gedaan.
U96 volgens mij staat je vraag ook geheel beantwoord in mijn originele post. Een film vanaf 40 minuten die niet op MM staat maar wel op imdb en aldaar het label horror krijgt is toegestaan. Ik heb er zelf al 2 gekeken die niet op MM staan. Ook films die hier niet het horrorlabel hebben maar wel op imdb zijn dus toegestaan voor deze challenge.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Zeker ook de 2de kijken jongen, daar krijg je meer van Pinhead zijn achtergrond, visueel ook een stuk beter en sfeervoller in de creepy sense 
Night's Watch bij veel horrorliefhebbers is Halloween een erg geliefde film. Ik heb deze helaas ook pas op veel latere leeftijd gezien en was er ook weinig van onder de indruk. Ik snap wel de aantrekkingskracht maar ik ervaarde het als niets bijzonder. Er zijn slashers voor en na deze film die ik veel beter vind gedaan.
U96 volgens mij staat je vraag ook geheel beantwoord in mijn originele post. Een film vanaf 40 minuten die niet op MM staat maar wel op imdb en aldaar het label horror krijgt is toegestaan. Ik heb er zelf al 2 gekeken die niet op MM staan. Ook films die hier niet het horrorlabel hebben maar wel op imdb zijn dus toegestaan voor deze challenge.
Ok thanks voor de info
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
even nog een update van gisteren.....wel echt heel slecht.....tip : overslaan !
FTV - 76min. - horror/thriller
https://www.sanity.com.au/media/Images/fullimage/294633/TSA_2299985_2015-11-8--00-15-33.jpg
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
#5 Death Valley (1982) - 87 minuten - FTV
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c9/Death_Valley_Poster.jpg
Irritant jongetje, met enorme jaren 80 bril, loopt in de weg van de lokale psychopaat. Posterontwerp is weer eens velen malen beter dan de compleet futloze film waar het eigenlijk om zou moeten gaan.
(*)
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
en nog eentje 
FTV - 98 min - komedie/horror
Bizar filmpje dat een leuk interessant concept heeft, maar de uitwerking is niet zo best.
Begrijp wel dat deze film het niet moet hebben van angstaanjagende geestverschijningen of dat de film geen spannende momenten heeft. De lugubere driehoeksverhouding staat centraal, maar dit weet wel geen anderhalf uur de aandacht te trekken. Veel van hetzelfde en niet echt boeiend om te volgen. Komisch is het helemaal niet. Matig filmpje.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3124 stemmen
#4 The People under the Stairs (1991)
102 minuten
FTV
http://images.static-bluray.com/reviews/12300_1.jpg
Steady Craven.
Een echte misser van Craven moet ik nog steeds zien. The People Under the Stairs behoort zeker niet tot zijn beste werk, maar scoort wel erg goed op vermaak. Het uitgangspunt is erg leuk, al had dat nog even wat meer bizar mogen zijn. Af en toe is het toch net wat té braaf. Het begin is even doorbijten, maar eenmaal het gezin thuiskomt begint de echte fun. Fool is best een leuk personage om te volgen en ook Alice heeft haar momenten. Maar is vooral het stel wat hier de show steelt. Ook leuk is het gegeven de personages zich door het complete huis kunnen verplaatsen om zo uit handen van de man en vrouw te blijven. Craven weet dit kundig in beeld te brengen. Gelukkig laat de regisseur zich richting het einde wat meer gaan en krijgen we nog enkele bizarre momenten.
Erg vermakelijke film van Wes Craven. Helaas gaat hij nergens echt helemaal los. Had de film net dat beetje meer gegeven.
3.5*
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8923 stemmen
#10 Sweet, Sweet Lonely Girl (2016)
Drama / Horror
76 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 18+2= 20 punten)
Prachtige moderne interpretatie van de oude Gotische melodrama's van weleer. Vol met onderdrukte romantiek en obsessie, een krakend Victoriaans huis en mysterieus bovennatuurlijke kracht.
Adele een lieflijk, stil en onzeker meisje trekt in bij haar oude tante Dora. Zij leeft in een oud herenhuis en heeft hulp nodig omdat ze Agorafobisch is en zodoende haar kamer niet eens durft te verlaten. Op een dag ontmoet ze Beth een mysterieus en mooi meisje (en soort tegenpool van) uit het dorp en algauw worden de twee meiden, vriendinnen. Nu is de film een redelijk kleine film met maar twee vrouwelijke hoofdrolspelers. Erin Wilhelmi and Quinn Shephard acteren trouwens fantastisch. Daarnaast gebeurd er de meeste van de tijd niet veel, echter wie het geduld kan opbrengen om de film tot het eind toe te bekijken krijgt een zeer gave beloning. De film is zeker een verademing tussen al die films die zich bedienen van aanzwellende muziek waarna er een jump-scares volgt. (al is er wel één in de film) Sowieso creëert de soundtrack met soft-rock-nummer van David gates, Classics IV en Lobo voor een mooie ontspannen sfeer. Beth noemt het leven van Adele, Jane Eyre-ish en kon dit niet beter verwoorden. Ook al is het misschien niet de meest perfecte film het is met zijn dreigende sfeer, prachtig beelden en het intrigerende verhaal wel beter dan die half-gebakken horrorfilms van de laatste tijd. (Bye Bye Man, Annabelle enz.) Alleen daarom al rond ik hem af naar boven! Een film om te koesteren.
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5320 stemmen
11. Judy
2014
72 Min
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/102000/102405.300.jpg?cb=1419505925
Adam Chaplin was een gore toppertje, echter deze Judy viel me uiteindelijk nogal tegen.
Het erg brakke acteerwerk en rare typetjes terzijde gelaten, had ik wat last van de voice-over die niet gelijk liep maar vooral van het ellenlange, eerder saaie middenstuk. Gaf de intro nog wat hoop op goede gore, was het wachten tot de laatste 15 minuten om er weer van te kunnen genieten. De rest was uiterst saai geneuzel aan de telefoon over de vermiste hond 
De gore op het einde was ook al ver van een Adam Chaplin verwijderd, er was een mooie close-up van een kapotgeschoten hand en arm, die men dan 100x opnieuw toont, en dan wil ik het al niet hebben over die buizen waarmee geschoten wordt 
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
#15 The Graves 2009
FTV - 88 min - horror/thriller
Tja, wat moeten we hiermee?
Ik weet dat het niet veel voorstelt en dat de film soms zelfs tot een paar dieptepunten weet te zakken zoals bv. het belachelijk slot, de flauwe rol van Tony Todd en heel het idee wat achter de film zit.
Hoe kom je op zulke idiote ideeën ? Maar op de één of andere manier heb ik me wel niet verveeld. Er valt genoeg te beleven, hoe dwaas ook ( denk aan de vastgebonden meiden die elkaar willen bijten).
Bepaalde kills waren wel tof zoals die scène met de neus. Die zag ik niet aankomen.
Ook de killers zijn best tof en de locatie mocht er ook zijn. Tempo ligt ook vrij hoog en de cast stoorde niet. Integendeel zelfs. Beide hoofdactrices spelen (gezien het genre ) behoorlijk een aanvaardbare rol en mogen er best wezen. Vooral Clare Grant speelt een sexy stoere chick. Bizar, crazy filmpje !
Willy Wartaal
-
- 433 berichten
- 3815 stemmen
3. Busanhaeng (2016) 118 minuten
FTV
2 punten
Puntentotaal 6
http://globalcomment.com/wp-content/uploads/2016/10/busanstation.jpg
Uiterst vermakelijke film, niet ontzettend vernieuwend en ook geen topper maar gewoon goed vermaak. De film weet zowaar wat spanning te creëren en heeft mij geen moment verveeld.
Willy Wartaal
-
- 433 berichten
- 3815 stemmen
4. Lifeforce (1985) 116 minuten / 101 minuten (cut version)
FTV
2 punten
Puntentotaal 8
Mijn derde Hooper-film, te zien via Netflix. Vond het niet bijster interessant allemaal, het begint wel leuk en ik begon de film vol goede moed maar op een gegeven moment had ik moeite wakker te blijven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.