• 15.789 nieuwsartikelen
  • 178.167 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.052 gebruikers
  • 9.374.047 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

2. The Dead Room (2015) - MovieMeter.nl

80 min

FTV

Slechte effecten, weinig spanning, verhaal slecht uitgewerkt en matige acteerprestaties. Ik vond er niets aan. ?

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

3. Tusk (2014)

102 min

FTV

Wat een rare film was dit toch. Hij begon ijzersterk. een sterke triller die overging in een goede horror, maar halfweg de film veranderde hij plots van toon en werd het meer komedie achtig. Ik snapte totaal niet meer waar ik naar zat te kijken. Het werd heel absurd allemaal. Toch vond ik deze film niet zo slecht. Ik ga hem zeker nog eens herbekijken.

Ook wel leuk is het verhaal achter het ontstaan van deze film. Het idee kwam namelijk door stomweg grappen te maken en een verhaal te verzinnen op een podcast. Kevin Smith vond het verhaal de moeite om te verfilmen en riep zijn luisteraars op om te stemmen of deze film gemaakt moest worden. #Yes of #NO. Veel mensen reageerden en zo geschiedde!

joolstein

• 10835 berichten
  • 8922 stemmen

#9 Paramedics (2016)

Horror

98 minuten

FTV: 2 punten ( totaal 16+2= 18 punten)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1112000/1112829.300.jpg?cb=1489940233

Het was aardig, al had ik wel meer Gore verwacht. Dacht meer aan Hostel-praktijken? Stel je voor: Je heb medische hulp nodig? De ambulance arriveert en dienstverleners doen hun werk. Ze nemen je mee en iets later lig je op de operatietafel en wordt je van je organen ontdaan. Uiteindelijk klinkt dat als een nachtmerrie. Echter toont de regisseur ons meer iets wat op een psychothriller lijkt. Waarin de relatie tussen twee broers en hun slachtoffer centraal staat. Een driehoek-relatie met een minimaal aan Gore. Die drie personages zijn niet heel sympathiek. Wat het ook moeilijker maakte om met één van hen mee te leven. Voordeel was dat gruwelijkheden die er waren wel goed eruit zagen. Echter werd er te vaak alleen maar ontwijkende bewegingen uitgevoerd. Door die beheersbare actie en de beperking tot slechts één kamer is 98 minuten te lang voor de film. Toch heb ik ook nog wel genoten van deze film.

joolstein

• 10835 berichten
  • 8922 stemmen

U96 schreef:

Thir13en Ghosts (2001) - MovieMeter.nl

VS

Horror/mystery

91min

FTV

8

3/10/2017

2.5*

Dat is de remake van 13 Ghosts (1960) die ik net voor jou heb gekeken.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13389 stemmen

#8 The Devil's Candy (2015)

FTV - 79 minuten - Horror

2 punten – 3 oktober 2017 (8 films, 15 punten)

https://johnnyalucard.files.wordpress.com/2016/08/devilscandy22.jpg

“Butterflies? *So* not metal.”

Voorafgaand aan de challenge heb ik enkele momenten gespendeerd aan het bekijken wat de hoogst gewaardeerde horrorfilms waren van de afgelopen jaren, die ik gemist had. Vanavond, met een druk schema, pakte ik een van die titels met de kortste speelduur: met 79 minuten op de klok is The Devil’s Candy nauwelijks een avondvuller. Regisseur Sean Byrne kende ik nog niet direct van naam, al staat zijn The Loved Ones (2009) ook op stapel voor de horrorchallenge, merk ik zojuist. Als ik dat door had gehad, had ik die uiteraard eerst gekeken. Het zij zo.

Het Snoepgoed van de Duivel is geen opgehoest straigh-to-vod horrortje, met een metascore van 72 en een tomatoscore van maar liefst 92%. Ik zag het erna pas, maar toch viel me film me wat tegen. Het acteerwerk is prima, het ziet er ok uit (zeker voor het budget) op wat vlammen na en ik vind dat er hier aan het uitgekauwde haunted house genre best een leuke draai wordt gegeven, door metalheads erin te plaatsen. Ik heb er verder niets mee, maar heb er ook geen uitgesproken hekel aan, en vond de personages erg sympathiek.

Helaas werd ik niet echt door de film gegrepen en werkte het ‘gemurmel van de duivel’ dat de protagonisten moest beïnvloeden voor mij totaal niet. Crucifixen waarvan het bovenste schroefje opeens loslaat, waardoor hij op de kop komt te hangen is ook een no-go. Alsjeblieft.

Dan houden we helaas van mijn kant slechts een zesje over. Kudos for the artwork though.

3*

Night's Watch

• 1212 berichten
  • 1200 stemmen

joolstein schreef:

Night's Watch

Voor jou een kleine tip: Netflix hanteert soms zijn eigen genres-kwalificaties, deze wijken dus af van IDMB en MM. Het kan dus zijn dat je een horror gaat kijken die op beide toegestane sites niet als zodanig genoemd word. Nu staat de film El Bar (2017) gelukkig wel op IDMB als horror. Wel dan nog het verzoek om bij een volgende registratie aan te gegeven dat de film op IDMB staat als Horror. Dan is het voor alexspyforever iets makkelijker te controleren. Ook ziet hij graag de speelduur vermeld staan.

Deze heb ik op mijn schijf om te kijken maar toen de challenge begon dacht ik dat hij niet onder horror viel.(had ik niet gecontroleerd) Dankzij jou kan deze dus alsnog op mijn lijstje.

Had ik naar gekeken maar inderdaad vergeten te vermelden

Leuk! ik durf het wel een aanrader te noemen. Een horrorfilm zou ik het niet noemen maar het is zeker ook geen 'normale' thriller. Sterk is dat de personages erg interessant zijn. Ik ben benieuwd wat je er van vind

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

1. From a House on Willow Street (2016)

Horror

90 min

FTV

Mijn eerste:)

Leuk tussendoortje maar niet iets vernieuwends.

Toch goed mee vermaakt.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

# film 6 Halloween III: Season of the Witch (1982)

FTV

1982

Horror / Mystery

96 minuten

https://static.rogerebert.com/uploads/movie/movie_poster/halloween-iii-season-of-the-witch-1982/large_5uBGnab5nt9UfSPyH40M4PW4pZG.jpg

De eerste halloween film deed mijn fascinatie aan wakkeren , tevens omdat het mijn eerste horror film was , en wat voor een .

Tot op de dag van vandaag is het het nog, misschien deels uit nostalgie ,misschien omdat het een verdomd goede horror is .

Hier had ik grote moeite mee,

Ja natuurlijk wist ik dat dit deel weinig met Micheal te maken had, maar de lage score hier op MM is volkomen begrijpelijk .

Hier en daar heeft het oude horror nostalgie van de jaren 80 .

maar het pakte me niet .

ik twijfel ook behoorlijk om de hele reeks nog eens te kijken ,

Maar de moet toegeven dat Jason X (2001) mij aangenaam verraste .

misschien toch maar weer eens een deel een kans geven met uitzondering van de tweede remake van rob zombie .

Hier in ieder geval een 2 *

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

7. Lo Squartatore di New York (1982)

Italië

91 minuten, FTV

2 punten (totaal 13 punten)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4256.300.jpg?cb=1478516022

Redelijk vermaakt met deze New York Ripper. Het blijkt dat dit mijn derde van Lucio Fulci is, en net als Zombi 2 en The Beyond is dit absoluut geen meesterwerk, maar alsnog redelijk genietbaar. De titel dekt de lading al redelijk: er is een seriemoordenaar actief in New York, en die vindt het ook nog eens leuk om met een Donald Duck stemmetje te kwaken voor hij toeslaat. Naast de moordenaar en zijn moordpartijen zien we ook nog een Columbo-achtige detective die de moordenaar bij zijn kladden probeert te grijpen - heel kort samengevat hebben we een slasher/whodunit combinatie te pakken. De film is verder niet erg hoogdravend, met vrij matig acteerwerk over het algemeen, terwijl het filmwerk ook nog wat wisselend is met veel irritante shots vanuit het perspectief van de moordenaar. Fulci vindt het duidelijk ook erg fijn om lekker te provoceren met veel naakt, her en der wat nare fetish-achtige actie, en het moorden gebeurt ook op behoorlijk brute wijze. Het tempo zit er verder lekker in, dus mocht je houden van wat rauwe horror zonder veel subtiliteit, dan kan je het beroerder treffen dan Lo Squartatore di New York. 3.0*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik ben verrast door een aantal users die op amper 3 dagen tijd al aan het quota zitten van 2 a 3 films per dag. Op die manier hebben de meeste het doel al na 2 weken gehaald
Of is het toch de oktobermaand die een zekere horrorsfeer creëert die er op andere momenten niet is

#8. Don't Be Afraid of the Dark (1973) - 74 minuten - FTV

https://i2.wp.com/www.adventuresinpoortaste.com/wp-content/uploads/2014/08/dont-be-afraid-of-the-dark-1973-frightened-woman.jpg?w=1200

De remake is weinig geliefd terwijl ik die toch eigenlijk onder mijn guilty pleasures reken. Nu was het dan toch eens tijd om het origineel te bekijken om eens te zien of een volwassen Sally ook zou werken in dergelijke verhaallijn. Wie de monstertjes in de 2011 versie er belachelijk vond uitzien, moet deze uit het origineel maar eens zien eerder grappig met die gekke punthoofden en zeker niet eng of creepy. Het verhaal was voor mij niet nieuw, er waren eigenlijk geen elementen die in de remake werden weggelaten. Hoewel dit origineel best sfeervol is, vind ik het in alle opzichten inferieur aan de remake. De wezens zijn niet beangstigend in hun doen en laten, hebben totaal geen background en het einde is zeer teleurstellend. Nu heeft de film wel een goed tempo, is ie nooit saai en zonder deze was er ook nooit de nieuwe adaptatie van Del Toro geweest.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Dat is de remake van 13 Ghosts (1960) die ik net voor jou heb gekeken.

Idd, wist niet dat het een remake was, film viel me wat tegen special effects en decor is echt wel sterk maar voor de rest gaat de film wat te snel en vooral heel chaotisch, ben nu wel benieuwd naar het origineel

joolstein

• 10835 berichten
  • 8922 stemmen

U96 schreef:

Idd, wist niet dat het een remake was, film viel me wat tegen special effects en decor is echt wel sterk maar voor de rest gaat de film wat te snel en vooral heel chaotisch, ben nu wel benieuwd naar het origineel

Beide films zijn aan elkaar gewaagd (voor mij beide 3*), special effects in de oude zijn de gimmick met infrarood. Dat zag er wel aardig uit maar zijn in de nieuwere beter. Qua sfeer en plezier vond ik juist de oudere weer beter.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

U96 schreef:

(quote)

Ik ben wel een fan van William Castle maar denk dat joolstein het met me eens zal zijn dat het een van de mindere is van deze regisseur. Ik zou het origineel niet meteen aanraden eerder het betere werk van Castle.

Woland ik denk dat The New York Ripper een keerpunt was in de carrière van Fulci vanaf die film ging het flink bergafwaarts met zijn oeuvre naar mijn mening. De 3 giallos die hij eind jaren 60 begin jaren 70 maakte waren naar mijn mening veel beter. Perversion Story, Lizard in a Woman's Skin en Don't Torture a Duckling. Ook de 3 films uit zijn Gates of Hell trilogie vind ik een aanrader, zijn ook zijn meest gorige zeker City of the Living Dead.

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

#3 Pathology (2008) (horror op IMDB: Pathology (2008) - IMDb )

93 minuten

FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/43000/43797.300.jpg?cb=1365069287

Degelijk horrorfilmpje dat echter heel weinig nieuws brengt. Milo Ventimiglia vind ik een tof acteur (ga ook zeker Chosen - TvMeter.nl kijken mensen!!), maar zijn character is hier werkelijk waar te onsympathiek voor woorden. Mede daarom weet de film je ook nooit helemaal mee te slepen. Gore is aardig in orde, maar niet heel spectaculair.

Kijkt aardig weg, maar zeker niet meer dan dat. Pluspuntje voor de lugubere home video opening.

3,0*

John Milton

• 24226 berichten
  • 13389 stemmen

#9 Los Parecidos (2015)

FTV - 89 minuten - Sciencefiction / Horror
2 punten – 3 oktober 2017 (9 films, 17 punten)

https://yaviesapelicula.tk/wp-content/uploads/2017/06/Los-parecidos.jpg

“You’re at a bus station. Suddenly all kind of f*cked up craziness hits the fan. What do you do? What. Do. You. Doooo!?” – John Milton

De eerste film uit Mexico die gebruik maakte van de Red Epic Dragon Camera. Mocht je dan een gelikte look verwachten, dan kom je bedrogen uit: regisseur Isaac Ezban heeft zijn best gedaan om te zorgen dat The Similars eruit ziet als een titel uit de jaren ’60, aangezien de inspiratiebronnen voor deze film bestaan uit materiaal als Philip K. Dick, Michael Crichton, Stephen King, The Twilight Zone, The Thing en The Outer Limits. Filters dan maar, dus.

In dit geval betekent dat ontzadigde (desaturated) kleuren, en ik vermoed dat de stijl je een beetje moet liggen. Helaas werkte het op mijn tv op enkele meters afstand niet helemaal, ik bleef afgeleid worden door de kunstmatigheid. Een beetje het Sky captain and the world of tomorrow kleurenpalet, maar dan zonder de green screen. Toch kruipt de film vanwege de materie onder je huid; klem zitten met een groep wildvreemden op een klein stationnetje en opeens gaat alles tits up. En je kunt elkaar allerminst vertrouwen. Uitstekend voer voor fictie, en Ezban weet daar prima raad mee.

Ondanks dat de stijl voor mij dus nét niet helemaal werkt, overstijgt het materiaal dat prima. Het woord kafkaësk wordt teveel gebruikt, maar je kunt er wel aan denken in deze context. Wat. de. Fuck…
Hoe minder je weet je van The Similars, hoe beter. En hij staat op Netflix.

3,5*

p.s. spoiler: wat een naar kutkind

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

Prima score! Zag 'm op Netflix staan en heb 'm ook toegevoegd aan m'n watchlist. Gaat er nog wel van komen tzt.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13389 stemmen

Woland schreef:

Prima score! Zag 'm op Netflix staan en heb 'm ook toegevoegd aan m'n watchlist. Gaat er nog wel van komen tzt.

Ik denk dat jij dit wel lust. Moet minimaal zesje, zeventje zijn dunkt me.

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

alexspyforever schreef:

ik denk dat The New York Ripper een keerpunt was in de carrière van Fulci vanaf die film ging het flink bergafwaarts met zijn oeuvre naar mijn mening. De 3 giallos die hij eind jaren 60 begin jaren 70 maakte waren naar mijn mening veel beter. Perversion Story, Lizard in a Woman's Skin en Don't Torture a Duckling. Ook de 3 films uit zijn Gates of Hell trilogie vind ik een aanrader, zijn ook zijn meest gorige zeker City of the Living Dead.

Goed om te weten, zie er ook wel een aantal bekende titels tussen staan. Vooral Don't Torture A Duckling heb ik eerder goeie verhalen over gehoord. William Castle moet ik ook nog eens gaan ontdekken.

WardT

• 274 berichten
  • 3111 stemmen

#4 Scream 2 (1997)

FTV - 120 minuten - Horror

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/395.300.jpg?cb=1364971234

Deel 1 heb ik vaker gezien, maar deel 2 en 3 nooit helemaal in zijn geheel gezien. Toch zaten er genoeg scenes in die ik al kende, zoals de heerlijke opening in de bioscoop. Stukje minder dan het origineel, maar nog wel redelijk vermakelijk. De postmoderne knipogen liggen er wel erg dik bovenop, maar ik kan dit in de Scream-reeks toch goed hebben. De speelduur stoorde ik me meer aan, 2 uur is gewoon te lang voor een film als dit. 2,5*

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

8. Maniac (1934)

Verenigde Staten

51 minuten, FTV

2 punten (15 totaal)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/22000/22054.jpg?cb=1266706356

In mijn vorige review mopperde ik een beetje over het acteerwerk in Lo Squartatore di New York. Nou, vergeleken met wat sommige mensen hier op het scherm laten zien was dat Oscar-waardig. Maniac is een low-budget draak uit de jaren '30, een verfilming van Poe's The Black Cat, waar het een wedstrijd lijkt wie het meest overdreven kan acteren. De professor en zijn assistent doen een uitstekende poging, maar die miepjes halverwege kunnen er ook wat van, de tering. Qua verhaal moet je ook niet al te veel verwachten. Om het een beetje interessant te laten lijken zien we eens in de zoveel tijd weer een tekstbeschrijving van een psychische stoornis, en verder zien we onze maniak op tenenkrommende wijze acterend boze plannen smeden - al komt er qua uitvoer niet heel veel van terecht. We zien nog wat naakt, dus ik vermoed dat dit pre-code is, maar verder wordt er van die vrijheid weinig gebruik gemaakt. Nee, dit is een goeie toevoeging in de categorie Z-films, en ik heb zelden een persoon slechter zien acteren dan de titelmaniak. 1.0*

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

4. Hellraiser (1987)

90 min

FTV

Een klassieker die ik nog nooit gezien had. Dus bij deze was het een uitstekende gelegenheid. Beetje gedateerd maar zeker een aardig filmpje.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Woland knap dat je het hebt aangedurfd om Maniac te kijken. Stiekem vind ik die film toch vermakelijk, een van mijn favoriete bad movies zeg maar

Denk niet dat ie pre-Hayes Code is, maar werd vooral vertoond in roadhow cabinets (rondreizende theatertjes) dus die onsnapten wel vaker aan de censuur. Het plakken van een educatief label op een film was nog zo een manier om in die tijd weg te komen met het vertonen van naakt...

Hollywood007 ik kan ook zeker wel de sequel aanraden van hellraiser. Die is zelfs nog wat duisterder.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Beide films zijn aan elkaar gewaagd (voor mij beide 3*), special effects in de oude zijn de gimmick met infrarood. Dat zag er wel aardig uit maar zijn in de nieuwere beter. Qua sfeer en plezier vond ik juist de oudere weer beter.

Sfeer is idd een heel belangrijk item dat in de remake ontbreekt en de film gaat vooral te snel en chaotisch geen moment van rust of spanning .....

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#9. The Ravager (1970) - IMDb - 76 minuten - FTV

http://rarefilm.net/wp-content/uploads/2015/11/The-Ravager-1970.jpg

Blijkbaar is deze film ook nogal 'rare', slechts 3 reviews op imdb en staat niet op MM. Op papier klinkt het plot wel interessant over een getraumatiseerde Vietnam militair die na getuige te zijn geweest van een verkrachting van een vrouw die daarna werd opgeblazen een fascinatie krijgt met dynamiet. Hij bespiedt uiteindelijk zelf vaak vrijende koppeltjes, rand de vrouwen soms aan en uiteindelijk is bij bijna elke aanslag die hij pleegt wel een ontploffing. Uiteraard tast de politie in het duister en zijn er nooit getuigen van zijn gruweldaden (die overigens op een zeer tamme manier in beeld worden gebracht). De film leek me vooral een excuus voor het tonen van vrouwelijk naakt want verder is er niets interessants aan.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

#11 Mangue Negro 2008

FTV - 105 min - horror

http://br.web.img3.acsta.net/c_215_290/medias/nmedia/18/88/83/00/20005795.jpg

Vermakelijke zombiefilm die het vooral van de sfeer en de locatie moet hebben. Dat zijn de twee grote troeven van de film. Het verhaal zelf heeft niet zoveel om het lijf ( wat ook te verwachten valt bij dit soort films) en echt spannend wordt het helaas nooit. Maar aan splatter en komische toestanden geen gebrek. Het ziet er meestal allemaal wel goed uit. Buiten een paar mislukte uitziende zombies verdient de make-up toch een pluim. Ook het camerawerk kon soms wat beter. Vooral naar het einde toe laat dit een beetje de wensen over. Veel te snelle bewegingen waardoor de gore wat onduidelijker wordt.

De cast stoorde niet, behalve de langdurige scène met de oude medicijnvrouw. Deze saaie scène is veel te lang waardoor de film de aandacht verliest. Heel flauw uitgewerkt en vooral overacting van die medicijnvrouw.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Noodless waar haal je ineens al die tijd (en energie) vandaan, ik zag je voorheen nooit zo actief althans niet tijdens een challenge die ik organiseerde

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

Eerste reden wou ik hier echt aan meedoen omdat hier heel wat horrorfilms bij mij liggen waar ik normaal gezien niet aan toe kom ( keuze films gezin). Kinderen gaan al wat later slapen.

Ik zie wel heel wat films, maar in andere genres natuurlijk. Maar horror vind ik leuk, dus deze maand verkies ik gezien bovengenoemde reden en deze challenge vooral horrorfilms.

En natuurlijk moet je tijd hebben. Normaal zie ik wel een film per dag, maar omdat ik thuis (letterlijk plat ligt, dus ziek) kan ik wel een aantal films zien per dag. Maar moet natuurlijk wel opletten overdaad kan schaden. Maar twee tot drie kan wel per dag als je toch niks kunt. Ben ik even blij dat ik een filmliefhebber ben, anders zou ik me sierlijk vervelen. Denk dat nu wel het duidelijk is he Trouwens hier zijn er ook nog een paar die veel tijd hebben.

Ps derde reden is er ook : hier of daar wat ontdekkingen doen van anderen.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13389 stemmen

als ik ziek thuis zat, had ik er ook al minstens zoveel gezien.

'Helaas' ben ik gewoon aan het werk.

Vanavond maar weer eentje kijken... Maar op werkdagen kom ik moeilijk boven de één per dag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.