Pathology (2008)

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Marc Schölermann
met Milo Ventimiglia, Michael Weston en Alyssa Milano

Een groepje geneeskundestudenten raakt in discussie over de 'perfecte moord'. Ze besluiten een weddenschap af te sluiten wie van hen een dusdanig perfecte moord kan begaan, dat zelfs de beste pathologen niet kunnen achterhalen wat er gebeurd is met het slachtoffer. Met alle gevolgen van dien.

avatar van mrwhite
De film heeft een aardig begin maar al snel veranderd het in een niet veel zeggende thriller die als maar minder interessant wordt naarmate de film volgt.

2* voor de moeite.

Redelijk goede, maar wel doorsnee, horrorfilm.
Het gaat er bij wijlen zeer bloederig aan toe, maar verrassingen heeft deze film toch niet.
De cast doet het prima en ook de speciale effecten zijn goed.
Maar echt vernieuwend is deze film dus niet.

avatar van BlueJudaskiss
Bah. Deed me ergens denken aan Flatliners, maar die had nog een mate van luchtigheid en fantasierijke scènes. Hier is elke humor (om niet te zeggen: goede smaak) uitgeragt en moeten we het doen met een groep personages die zó onsympathiek waren dat ik blij was dat dit niet langer dan 1,5u duurde.

avatar van SmackItUp
Fijn eerste halfuur, waarin we kennis maken met het hele gebeuren rondom de pathologen. Zeer interessant gegeven, waar veel mee valt te doen. Dit gebeurt totaal niet, waarna het verzandt in een saai en zelfs irritante bedoeling, en dan doel ik met name op het personage van Weston. Wat een verschrikkelijk druk, onzinnig en vervelend ventje.