• 8.482.582 stemmen

Met onder meer: Sandra Bullock, Julian McMahon en Nia Long

Releasedatum: 7 juni 2007

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Premonition

"Reality is only a nightmare away"

Linda Hanson krijgt het schokkende nieuws te horen dat haar echtgenoot is overleden als gevolg van een auto-ongeluk. Al even schokkend is het feit dat ze hem de volgende dag gewoon levend aantreft. Bepaalde aanwijzingen doen Linda vrezen dat ze een voorspellende gave heeft en ze tracht te voorkomen dat het betreffende ongeluk ooit plaats zal vinden.

imageimageimageimageimage

avatar van cor1946

cor1946

Vreemde film, acteurs oke. Hij was wel boeiend op sommige scenes.

Tarkus

Tarkus schreef:

Hoewel Sandra Bullock in deze film eens te meer bewijst door haar goede acteertalent dat ze alle genres aankan, is deze film toch een van haar mindere.

Het verhaal is zeer moeilijk om volgen, en ik denk dat je hem na een 2de keer zien beter zal kunnen begrijpen.

Doordat de dagen elkaar niet goed opvolgen in het verhaal raak je al snel de draad kwijt, het is dan ook een prent waarbij je al je aandacht moet houden.

Maar meer dan 3 sterren vind ik deze film niet waard, en ze zijn allemaal voor rekening van Sandra Bullock.

Heb met deze tweede kijkbeurt mijn stem toch iets verhoogd, maar dat is toch opnieuw te danken aan Sandra Bullock.

Maar ook het scenario is me nu beter bevallen, kon wat beter volgen nu, wellicht omdat ik wist wat er ging gebeuren...

avatar van IH88

IH88

“I wake up and he's dead. I wake up and he's alive.”

Uiteindelijk een meer dan prima film. In het begin van Premonition had ik nog mijn twijfels of hoe lang het verhaal interessant zou blijven, maar gelukkig was dat nergens voor nodig. Sandra Bullock is uitstekend op dreef, en het is altijd leuk wanneer zowel de kijker als het hoofdpersonages geen idee heeft wat er aan de hand is. Niet alles werkt, en een bepaald subplot (man gaat vreemd) voelt wat fantasieloos aan. Maar Premonition is voor de rest een film waarnaar je wilt blijven kijken om te zien hoe het afloopt. En dat is een compliment waard aan de regisseur en de acteurs.

avatar van jipt

jipt

De kleffe variant op Final Destination. 2,5*

avatar van Supernatural

Supernatural

Zonet gezien,moet zeggen dat het een vreemde film is.maar toch vind ik het een mooie film.mede door dat sandra bullock het zo goed speelt.de rest van de cast speelde het ook prima.het verhaal is ook leuk bedacht.je moet wel goed op letten anders snap je de film niet meer.een prima einde vind ik.

avatar van Brandt

Brandt

Aanvankelijk een boeiende film, tot je doorhebt waar het allemaal om draait. Daarna zakt het hele spul als een pudding in elkaar. 'Spelen met tijd is spelen met vuur' las ik ergens in een recensie, en zo is het maar net.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1966 stemmen

Leuk uitgangspunt en goed gespeeld, maar áls er dan toch een verklaring benodigd is voor deze vorm van tijdreizen (of liever gezegd dit ervaren van "tijdsontwrichting"), dan liever niet via deze moralistische adviezen van een priester. Pluspunt is dat het einde dan weer geen traditioneel happy end is, en dat kwam toch mooi onverwacht binnen). Het ziet er allemaal goed verzorgd uit, en Sandra Bullock doet het prima, maar de manier waarop de "gimmick" wordt afgewikkeld zorgt bij mij toch een beetje voor een domper.

avatar van Mysterie-schrijver

Mysterie-schrijver

Interessante film, dat zeker. Alleen sommige scènes waren weer niet nodig. Bijvoorbeeld met die dode vogel.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Vond het weinig aan ..

Film begin nog wel enigszins intressant , maar werd al snel vrij verwarrend , waardoor het verhaal ook in het niets viel . Na een paar keer slapen en wakker worden ken je het spelletje wel en vraag je je af wanneer de film eindelijk ten einde komt, want het wordt nou nergens echt spannend .

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Ook hier is mijn stem verdwenen. ☹️ Ik weet zeker dat ik die film gezien heb en destijds erop gestemd heb.