Premonition (2007)

Drama / Mystery

geregisseerd door Mennan Yapo
met Sandra Bullock, Julian McMahon en Nia Long

Linda Hanson krijgt het schokkende nieuws te horen dat haar echtgenoot is overleden als gevolg van een auto-ongeluk. Al even schokkend is het feit dat ze hem de volgende dag gewoon levend aantreft. Bepaalde aanwijzingen doen Linda vrezen dat ze een voorspellende gave heeft en ze tracht te voorkomen dat het betreffende ongeluk ooit plaats zal vinden.

avatar van cor1946
Vreemde film, acteurs oke. Hij was wel boeiend op sommige scenes.

Tarkus schreef:
Hoewel Sandra Bullock in deze film eens te meer bewijst door haar goede acteertalent dat ze alle genres aankan, is deze film toch een van haar mindere.
Het verhaal is zeer moeilijk om volgen, en ik denk dat je hem na een 2de keer zien beter zal kunnen begrijpen.
Doordat de dagen elkaar niet goed opvolgen in het verhaal raak je al snel de draad kwijt, het is dan ook een prent waarbij je al je aandacht moet houden.
Maar meer dan 3 sterren vind ik deze film niet waard, en ze zijn allemaal voor rekening van Sandra Bullock.

Heb met deze tweede kijkbeurt mijn stem toch iets verhoogd, maar dat is toch opnieuw te danken aan Sandra Bullock.
Maar ook het scenario is me nu beter bevallen, kon wat beter volgen nu, wellicht omdat ik wist wat er ging gebeuren...

avatar van IH88
“I wake up and he's dead. I wake up and he's alive.”

Uiteindelijk een meer dan prima film. In het begin van Premonition had ik nog mijn twijfels of hoe lang het verhaal interessant zou blijven, maar gelukkig was dat nergens voor nodig. Sandra Bullock is uitstekend op dreef, en het is altijd leuk wanneer zowel de kijker als het hoofdpersonages geen idee heeft wat er aan de hand is. Niet alles werkt, en een bepaald subplot (man gaat vreemd) voelt wat fantasieloos aan. Maar Premonition is voor de rest een film waarnaar je wilt blijven kijken om te zien hoe het afloopt. En dat is een compliment waard aan de regisseur en de acteurs.

avatar van jipt
De kleffe variant op Final Destination. 2,5*

Zonet gezien,moet zeggen dat het een vreemde film is.maar toch vind ik het een mooie film.mede door dat sandra bullock het zo goed speelt.de rest van de cast speelde het ook prima.het verhaal is ook leuk bedacht.je moet wel goed op letten anders snap je de film niet meer.een prima einde vind ik.