Pathology (2008)

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Marc Schölermann
met Milo Ventimiglia, Michael Weston en Alyssa Milano

Een groepje geneeskundestudenten raakt in discussie over de 'perfecte moord'. Ze besluiten een weddenschap af te sluiten wie van hen een dusdanig perfecte moord kan begaan, dat zelfs de beste pathologen niet kunnen achterhalen wat er gebeurd is met het slachtoffer. Met alle gevolgen van dien.

avatar van matthijs_013
De nieuwste film van Alyssa!

avatar van .adham
lijkt me een brilliante film

Zoeits als dit is al wel eens vaker gedaan hoor...

dit wordt een must see

Lijkt me een interessante film, Alyssa Milano en Milo Ventimiglia zijn beide goed, maar of ze in een thriller passen...

Beide B-acteurs.

Met de Heroes-hype in Amerika wil ik Ventimiglia nou niet echt op de B-lijst zetten.

Acteurs in series zijn sowieso meestal al geen A- acteurs.

avatar van matthijs_013
Ben het helaas met kos eens. Allebei inderdaad toch B-acteurs, maar kunnen zichzelf hiermee wellicht bewijzen? Voor Milano zou het op (dan) 35-jarige leeftijd hoog tijd worden!

avatar van BoordAppel
kos schreef:
Acteurs in series zijn sowieso meestal al geen A- acteurs.

Dat is tegenwoordig niet meer waar.

Ok, wie heeft het schedel in de poster kunnen ontdekken? Ik kwam er net pas achter toen ik het in een kleine vorm zag in "Mijn Films" creepy gedaan!

avatar van Nohands
Angrod_Pallanén schreef:

Nou vertel het eens, ik kan hem namelijk niet vinden?

Dit is een nieuwe poster. Dan wordt het wat lastig.

avatar van vigonoah
Nohands schreef:

Nou vertel het eens, ik kan hem namelijk niet vinden?

Ze bedoelt denk ik deze poster:
Klik
Ik vind de schedel eerlijk gezegd wel heel duidelijk.

vigonoah schreef:

Ze bedoelt denk ik deze poster:
Klik
Ik vind de schedel eerlijk gezegd wel heel duidelijk.

Ze=Hij

Ik vond het echt niet duidelijk Maargoed, ik kon de schedel in de The Decent poster ook niet vinden...

Een origineel idee.

rav
Het uitgangsconcept is hartstikke gaaf, maar de uitwerking des te minder. Totaal niet realistisch, het had juist zo'n sterke psychologische thriller kunnen worden met dit concept.

avatar van xxL.aura
van The Decent zijn twee posters volgens mij! een met die 'schreeuwende' vrouw en een waar alle vrouwen opstaan en dan liggen ze met zn allen in de vorm van een schedel! khad ergens gelezen dat de foto is gebaseerd op een schilderij of zoiets?! best vet! kvond deze schedel ook wel mooi! alleen als je de poster groot bekijkt is het inderdaad wat moeilijker te zien...kvind de poster die hier op moviemeter staat een beetje saai...lijkt mee alsof het over film gaat met een drugsverslaafde ofzo omdat Milo er zo verslagen bij zit maar goed! kga de film zometeen kijken

Wanneer komt deze uit? In de bios of videotheek?

avatar van MuchTheSame
Ik ga hem vanavond kijken , ik verwacht er wel wat van voornamelijk omdat de , qua verhaal , erg vergelijkbare Duitse film Anatomie erg goed was, en dit is een film waar ze op imdb nogal met veel lof over praten.

Ik weet niet zeker of dit een remake is van die film omdat ze het hier hebben over een groepje studenten, en in anatomie was de hoofdpersoon een studente die het mysterie onderzocht

avatar van Halcyon
Is geen remake hoor. Maar de setting en verhaallijn is inderdaad gelijkaardig. Ben best wel benieuwd. Waar draaien ze hem?

avatar van MuchTheSame
Tot nu toe draait hij alleen in de volgende landen, helaas zag ik nl er nog niet bij staan.:

UK 11 April 2008
South Korea 17 April 2008
USA 18 April 2008 (limited)
Philippines 23 April 2008
Thailand 29 May 2008
Russia 5 June 2008
Estonia 2 July 2008
Germany 25 September 2008

Kan best zijn dat hij hier een normale dvd release krijgt , net zoals zoveel andere goede films . Ik dacht dat Nochnoy dozor (2004) en DNevnoy Dozor (2006) , allebei hele goede films , ook een normale dvd release hebben gekregen. Maar dat weet ik niet zeker . Dnevnoy Dozor is ook nog niet uit maar dat duurt niet lang meer Ik kijk deze film via via

avatar van WB
WB
Leuk concept. Ben benieuwd. Vanavond eens kijken.

het lijkt me een interessante film maar aan de ene kant ook een beetje eenzijdig

avatar van WB
WB
Ontzettend goeie film! Spannend van 't begin tot 't eind, goeie acteurs/actrices, spannende muziek, leuk concept en zeer goed uitgewerkt!

avatar van jacobine_rodijk
Voordat ik hieraan begon had ik al lage verwachtingen omdat die ene Ventimiglia weer erin zit, typische TV-acteur die totaal geen speelfilm kan dragen.

't Is een beetje Grey's Anatomy met een erg donkere sfeertje, alleen grootste probleem hier was dat alle karakters stuk voor stuk allemaal totaal niet likeable zijn.

Iets wat de latere plotontwikkelingen waarbij Milano het loodje legt je ook niets meer doet. 2* omdat de film niet helemaal voorspelbaar was.

avatar van ralfsjam
was onder de indruk van de "echte" beelden, en ook de acteer prestaties waren okay tot goed. jammer dat de hoofdpersoon het minst speelde van het clubje. Milo Ventimiglia is in mijn ogen een Tom Cruise cloontje zonder de mooie lach, daar in tegen was Michael Weston erg sterk in zijn rol als geflipte lijkensnijder. het verhaal zat lekker in elkaar, alhoewel er wel een paar te snelle momenten in zaten, en situaties die wat ongeloofwaardig zijn voor het niveau van deze film. als ze het iets meer hadden uitgediept en er 20 minuten aan hadden geplakt had het een zeer goede film geweest in zijn genre. al met al is dit zeker geen slechte film en heb ik er van genoten. petje af voor de opengesneden lijken. je ziet ze niet vaak zo echt in films, en dan ook nog in deze aantallen!!

aanrader voor de mensen die van operatietafel thriller/horror houden! een 4

(een stalen maag is handig bij het kijken, en wees niet bang voor mesjes en naalden)

Raffael77
Sterke film met goede acteer prestaties. Milo zit goed in zijn rol en leuk einde. Milo zien we in september weer terug bij vervolg van Heroes.

avatar van Carlos Olivera
Op het einde na was de film best wel voorspelbaar en saai. Pas ongeveer een kwartier voor het einde werd het een beetje interessant. Milo whatshisname doet het matig en kon me echt niet overtuigen. De lijken zagen er goed uit en het einde was verrassend en alleen daarvoor geef ik deze film 2.5 *

zeer goede film en vooral het einde vind ik geweldig, zoals ze hem op dezelfde manier als z'n verloofde ombrengen!