- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3124 stemmen
Jammer dat ie zo tegenviel! Ik moet 'm nog zien dus heb alleen even de eerste regel van je recensie gelezen.
Maar wist je hier al van; [Trailer] Horror Classic Gets a Feature Length Fan Film With 'The Blair Witch Legacy' - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com ?
Hier wist ik nog niet van, nee. De trailer ziet er sowieso al beter uit dan de gehele Blair Witch film. Kreeg ook goede kritieken van het test publiek las ik. Ik ben benieuwd.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3124 stemmen
88 minuten
FTV
http://images3.static-bluray.com/reviews/14441_3.jpg
Heerlijke rollercoaster ride.
Het begin is wat jammer, daarmee wordt er toch net wat te veel van het verloop van de film weggegeven. Wat volgt is wat drama over jongeren die rijken beroven om er zelf beter op te worden omdat ze een kut leven hebben. Als ze eenmaal het huis betreden gaat dat niet op een geheel tactvolle manier en zet je je vraagtekens of de man ook doof is en niet alleen maar blind. Toch staat dat nergens de fun van Don't Breathe in de weg. Lang is geweldig als blinde oorlogsveteraan die de jongeren een lesje leert. Een wreed kat en muis spel begint. Alvarez weet zeker in dit gedeelte de spanning enorm op te voeren en ook een behoorlijke poos vast te houden.
Alles wordt er aan gedaan om die spanning zo goed mogelijk naar de kijker over te brengen. Fraai camerawerk, mooie belichting of eerder gebrek aan licht, fijne muziek en echt een geweldige sound design. En die is hier heel erg belangrijk. De film was echt niet zo goed geweest, hadden Alvarez en zijn team daar minder aandacht aan geschonken.
Het keerpunt in de film die menig kijker verbaasde, was voor mij een iets minder moment in de film. Het idee is goed, de uitwerking is om genoeg vraagtekens bij te zetten. Ik heb dan weer veel meer met de meedogenloze Lang die de jongeren opjaagt en ze een voor een wil vermoorden. Het einde was me dan weer niet meedogenloos genoeg. Had van mij toch iets naargeestiger mogen eindigen. Het voelt nu wat braaf aan en hierin gaat Alvarez helaas niet all the way in zijn ideeën.
Spannend en claustrofobisch. Goed geacteerd, geregisseerd en geschoten. Sterke film.
3.5*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#4 The Return of the Living Dead (1985) - 91 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4494.300.jpg?cb=1409914841
Heb me wel lichtelijk vermaakt met deze luchtige cultklassieker, maar moet eerlijk bekennen dat dit niet mijn soort films zijn. Leuk om een keer gezien te hebben. Tot dusver na vier films plaats ik hem op de tweede plaats, 1.Freddy vs. Jason 2.Return of the Living Dead 3.Leprechaun 4.Toxic Avenger.
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5319 stemmen
6. The Possession of Michael King
2014
83 Min (75 echte)
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/99000/99374.300.jpg?cb=1408634816
En nog maar eens een found footage rond spooky momenten en bezetenheid.
Weduwnaar Michael King tracht nonchalant te bewijzen dat demonen e.d. niet bestaan en raakt uiteraard zelf bezeten. Dat was het plot en de uitvoering is, behalve een sterke cast van Shane Johnson, al even mager. Het eerste half uur hebben we nagenoeg niets en is ook de audio vrij stil om vervolgens bij momenten luid open te draaien. Ok, hebben we al gehad en geeft de gemiddelde horrorkijker niet veel meerwaarde meer. De sfeer komt er nadien wel wat in, het possession gedeelte neemt langzaam bovenhand maar toch blijft het in zijn geheel te soft, nergens spannend of vernieuwend.
joolstein
-
- 10835 berichten
- 8922 stemmen
Voor jou een kleine tip: Netflix hanteert soms zijn eigen genres-kwalificaties, deze wijken dus af van IDMB en MM. Het kan dus zijn dat je een horror gaat kijken die op beide toegestane sites niet als zodanig genoemd word. Nu staat de film El Bar (2017) gelukkig wel op IDMB als horror. Wel dan nog het verzoek om bij een volgende registratie aan te gegeven dat de film op IDMB staat als Horror. Dan is het voor alexspyforever iets makkelijker te controleren. Ook ziet hij graag de speelduur vermeld staan.
Deze heb ik op mijn schijf om te kijken maar toen de challenge begon dacht ik dat hij niet onder horror viel.(had ik niet gecontroleerd) Dankzij jou kan deze dus alsnog op mijn lijstje.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
#5 Axeman at Cutter's Creek (2013)
FTV-105min.-horror
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
#6 The Eyes of My Mother (2016)
FTW - 76 min. - drama/horror
https://digitalgym.org/wp-content/uploads/sites/3/2016/11/theyesofmymother-1.jpg
joolstein
-
- 10835 berichten
- 8922 stemmen
Horror
85 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 14+2= 16 punten)
http://1.bp.blogspot.com/-q4PvGVFmw1A/T5t5m4IQIqI/AAAAAAAAAnw/FuGoUTXs8FA/s1600/13-ghosts-2.jpg
Een vrij leuke kindvriendelijke spookhuis-film van William Castle. Die mij qua engheid een beetje deed denken aan het spookslot uit de Efteling. Het verhaal gaat over het gezin Zorba die een huis van oom en occultist Plato Zorba erft. In dat huis zijn enkele geesten opgesloten en beetje bij beetje komt ook de familie erachter dat er meer aan de hand is. Plato Zorba liet ook een speciale bril na en met die bril was het mogelijk om de geesten te zien. Regisseur William Castle had dit verwerkt in de film door het publiek ook de keuze te laten maken om die een speciale bril op te laten zetten. Als er een blauw scherm verscheen moest je dan de het rode schermpje van de bril gebruiken om de geesten te zien, wilde je dit niet was er ook een blauw schermpje. Het was geen 3D maar iets met infrarood licht. Enger zal het er niet door zijn geworden, iets toevoegen aan de film doet het ook maar weinig maar het is wel nog een best leuke gimmick. Al haalt het ook een beetje de vaart uit het verhaal. Het acteer en camerawerk was verder ook prima. Het idee over de 13 geesten was zo goed dat er in 2001 zelfs een remake van is gemaakt door Dark Castle Entertainment (Robert Zemeckis). De naam is natuurlijk een verwijzing naar William Castle. Al met al wel een aardige filmpje om te bekijken.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
#3 Nightmare (1981) - 97 minuten - RW
Alternatieve titel: Nightmares in a Damaged Brain
Vroeger een echte must-see alleen al vanwege de bloederige Nederlandse VHS-hoes. Daar werden je ouders echt blij van als je daar mee thuis kwam uit de videotheek.
Het inhuren van Tom Savini voor de bloederige FX was ook een goede keuze. Toegeven, tussen de splatter-scenes door moet er nog wel anderhalf uur aan verhaal en opbouw gedaan worden. Weet best enigszins te boeien, maar echte spanning ontbreekt het nog wel eens aan.
Klassieke finale!
(***)
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
#1 Il Fantasma dell'Opera (1998) - FTV - 2 punten (2 totaal)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11708.jpg?cb=1387011376
Ratten (Ba)rock and roll
Na met Opera eigenlijk al een moderne Giallo-versie van Gaston Leroux klassieker gemaakt te hebben, mocht Argento zijn lang gekoesterde droom eindelijk vervullen eind jaren ’90. Al sinds hij de Claude Rains-versie zag als kind wilde hij zijn eigen vertelling van de fantoom van de Opera maken. Hij kreeg eindelijk een kans toen het bedrijf van TV-mogul en premier van Italië Silvio Berlusconi een poll hield onder bioscoopbezoekers waar uit bleek dat in de categorie 18 tot 40 jaar oud Dario de populairste regisseur was en dat er vraag was naar een remake van The Phantom of the Opera. Dario kreeg het volste vertrouwen en zijn grootste budget ooit. De film zou ook een van zijn grootste flops worden.
Il Fantasma dell'Opera heeft een beruchte reputatie en wordt door sommigen zelfs de slechtste Italiaanse film ooit genoemd, een uitspraak die alleen maar aangeeft dat de spreker niet veel van de Italiaanse cinema heeft gezien. Feit blijft dat het op Dracula 3D na de laagst gewaardeerde film is van Argento. Ik zie ook wel waarom de film veel kritiek krijgt, want het is ook een beetje een zooitje. Het scenario is erg rommelig met allerlei afgekapte zijwegen. We hebben allemaal vreemde seksuele capriolen die in het tijdsbeeld zouden moeten passen (het toppunt was toch wel de Fantoom die een rat in zijn broek laat kruipen…). En verder ontzettend foute stukjes (de rattenvanger met zijn rattenmobiel bijvoorbeeld) en mislukte experimenten. Voor het eerst gebruikt Argento ook echt een dikke dosis humor sinds zijn komedie The Five Days of Milan. En hij maakt het zich ook wel moeilijk door de beroemde ontmaskeringsscène weg te laten. Bizar als je je realiseert dat het script van de hand van Gérard Brach (Der Name der Rose, Jean de Florette, Bitter Moon) is.
Argento wilde geen Fantoom die van buiten is verminkt en daarom in afzondering leeft, maar een Fantoom die van binnen is verminkt. Hier geen orgelspeler die is verongelukt, maar een jongen die ten vondeling is gelegd voor de ratten onder de opera. Door zijn jeugd bij de ratten en het luisteren naar de opera heeft hij zowel een dierlijk instinkt als een gesofisticeerde woordenschat ontwikkeld. Daarbovenop heeft hij ook nog telepathische gaven. Kijkers zullen deze nieuwe achtergrond geschiedenis nogal lachwekkend vinden. Toch past het in Argento’s traditie om dieren te humaniseren in zijn films. De ratten die het jongetje redden vond ik zelf aandoenlijk, puur kinderlijke fantasie, Argento zonder remmen. Ook het surrealistische droombeeld van de baby’s op de muizenval vond ik een goede toevoeging, in de Fantoom’s ogen zijn de ratten zijn broeders. En briljant dat de rattenvanger uiteindelijk de Fantoom moet gaan vangen.
Het tijdsbeeld is over het algemeen wel goed weergegeven en het is duidelijk dat Argento zijn neus ophaalde voor hoe Hollywood de tijdsperiode neerzet en eens even wou laten zien hoe het hoorde. Zo is het bijvoorbeeld incorrect in Scorsese's The Age of Innocence dat het ordelijk en stil is in de opera, hier zijn mensen druk aan het praten en laten zelfs hun kleren maken tijdens de voorstelling. Geniaal om de ballerina’s van Degas te gebruiken in de film. Het feit dat pedofiele theatermanagers ze met chocolaatjes lokken maakt het helemaal af. Verder ook erg sfeervol belicht allemaal naar voorbeeld van de Franse schilder Georges de La Tour, al deden de grotten je soms net teveel aan de Efteling denken. De kostuums waren in ieder geval prachtig ontworpen door Ágnes Gyarmathy (Mephisto).
Om het floppen van de film volledig aan Argento te wijten is niet eerlijk. Het gerucht gaat namelijk dat Argento’s cut van de film ruim een uur langer is als wat de producenten ervan gemaakt hebben. Een niet werkende romance en overbodige zijwegen zouden met een uur langer behoorlijk beter uit de verf kunnen komen. Daarnaast observeert filmjournalist Alan Jones ook dat Argento zich sinds de jaren ’90 over het algemeen gewoon met talentloze mensen heeft omhuld en zijn films daarom niet zo sterk zijn als ze geweest zijn. Waarom doet een filmmaker als Argento zoiets? Simpel, hij duld geen tegenspraak en mensen met talent hebben eigen ideeën en opvattingen over een film. Toch werkte er best wat talent hier aan mee. Iedereen die aan de film gewerkt heeft was overigens heel erg tevreden met het resultaat. Asia vind het zelfs de beste film van haar vader en haar eigen carrière.
Julian Sands, Asia Argento en Andrea Di Stefano acteren alle drie wel aardig, maar de dialogen zijn zo bizar en onnatuurlijk (geen wonder gezien het Engelse script door een Italiaan is geschreven) dat zelfs de beste acteur in de wereld er niets van kan maken. Daarbovenop werkt de romance en de driehoeksverhouding gewoon niet, al zijn alle tragische momenten uit de origineel eigenlijk gewoon aanwezig.
In 1996 hadden Ennio Morricone en Argento dan eindelijk hun ruzie bijgelegd. Dat leverde eerder al de prachtige soundtrack van La Sindrome di Stendhal op en hier is weer een prachtige Morricone score te horen. De prachtige liefdesthema’s van Morricone laten de romance bijna wel werken. Verder was er dan ook weer Ronnie Taylor om het visuele aspect te verzorgen naar voorbeeld van Georges de La Tour’s schilderijen. Wat Hitchcockiaanse cameratrucs maken de film ook onderscheidend van veel andere films uit die tijd. Tot slot hebben we dan ook nog gore en special effects van Sergio Stivaletti (Demons, Opera).
Al met al vond ik de film toch beter dan verwacht. Dit is echt niet het aller slechtste dat Argento gemaakt heeft. De film is vooral erg sfeervol en vermakelijk. Prima adaptatie van het zo vaak verfilmde verhaal, met gewoon wat maffe toevoegingen. En die dochter van de maestro is natuurlijk nooit een straf om naar te moeten kijken.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
baspls ik heb die Phantom versie meer dan 10 jaar geleden eens gezien. Veel herinner ik me er niet van, wel dat ik die niet al te best vond. Ik meen me te herinneren dat Argento nogal wat kritiek had gekregen op het naakt filmen van zijn eigen dochter (ligt blijkbaar toch gevoelig bij sommige mensen). Herinner mij nog zo een soort orgie scène en die ratten is me ook bijgebleven. Wel ver gezocht dat ratten hem zogezegd zouden hebben opgevoed, hoe kon hij dan mensentaal spreken haha 
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5319 stemmen
1984
95 Min
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/36000/36606.300.jpg?cb=1382659602
End of the world filmpje uit de 80's
Het plot heeft wel potentieel maar is wat te weinig uitgewerkt. De sfeer en setting zijn zeker niet slecht maar het verhaal loopt veelal te langzaam, de komische ondertoon vond ik niet echt lukken/passen bij de film. Het feit dat er een soort zombies in voorkomen, dat bij moment de boel doet opleven, wordt te weinig benut en maakt het geheel soms wat saai. En dan nog dat afknappende einde 
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
baspls ik heb die Phantom versie meer dan 10 jaar geleden eens gezien. Veel herinner ik me er niet van, wel dat ik die niet al te best vond. Ik meen me te herinneren dat Argento nogal wat kritiek had gekregen op het naakt filmen van zijn eigen dochter (ligt blijkbaar toch gevoelig bij sommige mensen). Herinner mij nog zo een soort orgie scène en die ratten is me ook bijgebleven. Wel ver gezocht dat ratten hem zogezegd zouden hebben opgevoed, hoe kon hij dan mensentaal spreken haha
Ze noemen het zelfs de slechtste Italiaanse film allertijden. Vreemd want als ik het boek van Alan Jones zo lees was men destijds best tevreden over de film in Argento's thuisland. Maargoed ik zie zelf ook wel in wat de valkuilen zijn. Totaal geflipt scenario, maar heeft wel charme.
Ik vroeg me ook al af hoe mensen als Mogli en Tarzan enzo toch kunnen praten en niet helemaal dierlijk zijn geworden. In dit geval komt het denk ik door de Opera. Hij heeft tussen de acteurs en componisten geleefd net zo goed als tussen de ratten, vandaar dat hij ook zo theatraal praat.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
2. Critters (1986) - FTV - 82m.https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1858.300.jpg
Destijds van dit soort films alleen de Gremlins gezien, werd dus tijd voor Critters, het heeft wat weg van een low budget-variant erop. Wel leuk, en vermakelijk boven verwachting, met een duidelijke jaren '80-sfeertje. 3*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#5 47 Meters Down (2017) - 89 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/235000/235574.300.jpg?cb=1503044225
Aardige film met een benauwende angstaanjagende situatie. Als je al avontuurlijk genoeg zou zijn om zoiets te ondernemen dan zou dit je ergste nachtmerrie zijn. Krijg al de kriebels als ik op vakantie een beetje te ver in zee zwem, dus dit soort filmpjes werken altijd wel bij mij.
Zoals ik van een haaienfilm verwacht. Persoonlijk heb ik best een hekel aan zwemmen in de zee. Het feit dat je totaal geen zicht hebt op wat er onder je allemaal gebeurd zint me helemaal niks. Ik kon me de angst van Lisa dus goed voorstellen voorafgaand toen ze de kooi in ging. Zeker toen de kooi naar de bodem van de oceaan zonk brak het zweet me uit. Een helse nachtmerrie waarin ik mijn duikbril tot de rand vol zou janken.

En niet alleen zou mijn duikbril vol zitten, maar mijn duikpak ook!
Zou stront ook haaien aantrekken? 
Ok, men kan wat vitten over het gekrijs, al zou m'n vrouw in dergelijke situatie al evenzeer tekeer gaan
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5319 stemmen
8. Phenomena
1985
116 Min
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6427.300.jpg?cb=1383002582
Dario Argento staat meestal wel garant voor goede sfeervolle horror, zo ook deze Phenomena die ik warempel nog niet gezien had 
Jong meisje en school, deed me direct aan Suspiria denken die zeker het zien waard was.
Het verhaal vond ik eerder mager en warrig wat enerzijde de film wat langzaam en soms wat saai maakt. Anderzijds is er weer de prachtige setting, sfeeropbouw, spannende momenten en vooral super einde dat de volledige kijkbeurt meer dan waard maakt. Hadden de kills wat vaker en bruuter geweest, had ik het zeker een klein toppertje gevonden 
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
8. Hadden de kills wat vaker en bruuter geweest, had ik het zeker een klein toppertje gevonden
Je hebt hopelijk wel de integrale versie gezien (waar ze soms ineens Italiaans praten) de Amerikaanse versie knipt al het leuks er namelijk uit 
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5319 stemmen
Jep, 116 min, met gelukkig voor mij ook alle Metal muziek erin 
Valak
-
- 626 berichten
- 405 stemmen
Je hebt hopelijk wel de integrale versie gezien (waar ze soms ineens Italiaans praten) de Amerikaanse versie knipt al het leuks er namelijk uit
Hoe kun je het beste, in het geval van Phenomena, zien dat het de integrale, ofwel unrated, versie is?
Of welke versie heb jij Bas?
Ik kom er de laatste tijd ook steeds vaker en vaker achter dat zoveel horrorfilms helaas gecut zijn, en dat er van die titels ook meerdere versies bestaan... Soms word ik er eerlijk gezegd niet meer wijs uit.
Zover ik weet is Arrow eigenlijk wel altijd een betrouwbare "go to", toch?
Een handige site die ik gelukkig gevonden heb is movie-censorship.com, maar daar staat ook lang niet alles op.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
#7 Werewolf in a Women's Prison
FTV - 2006 - horror - 85 min.
http://beneaththeunderground.com/wp-content/uploads/2016/05/14195138761fbf6ad4e13d1.jpeg
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Hoe kun je het beste, in het geval van Phenomena, zien dat het de integrale, ofwel unrated, versie is?
Of welke versie heb jij Bas?
Ik kom er de laatste tijd ook steeds vaker en vaker achter dat zoveel horrorfilms helaas gecut zijn, en dat er van die titels ook meerdere versies bestaan... Soms word ik er eerlijk gezegd niet meer wijs uit.
Zover ik weet is Arrow eigenlijk wel altijd een betrouwbare "go to", toch?
Een handige site die ik gelukkig gevonden heb is movie-censorship.com, maar daar staat ook lang niet alles op.
Ik heb nu een Blu-ray van Arrow Video en die is volledig compleet. Daarvoor had ik een Franse DVD die net wat korter was en een download van de integrale versie zoals die bij de MM-pagina staat.
Het beste kun je op IMDb of MM verschillende versies staan daar even kijken en dan bij je eigen release nagaan of het klopt. Je moet dan wel rekening houden met het verschil tussen PAL en NTSC (even omreken en dan kijken of het klopt). En anders wordt het erg moeilijk. Toch zijn aanbieders van dit soort films er vaak wel trots op als ze de volledige film hebben en zetten ze er dan UNCUT op.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#7. Bad Ronald (1974) - 74 minuten - FTV
https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2012/12/bad-ronald-australian-vhs.jpg
Een low budget TV-film dat meer een drama is dan de aangegeven genres thriller en horror. Het idee is goed en ook redelijk uitgevoerd. Ronald is eerder onfortuinlijk dan de slechterik. Opbouw is zeker wel goed maar een echte grote climax komt er eigenlijk niet. Een nipte voldoende.
Valak Arrow Video staan eigenlijk wel bekend om goede kwaliteit en volledige versies. Ook zijn er steeds leuke extra's bij hun DVD's/blu-rays.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
4. Gerald's Game (2017) - 103 min. - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115024.300.jpg?cb=1505986743
Ik wist dus niet dat het op een boek gebaseerd was, laat staan dat King het had geschreven. Plot klinkt geinig, maar had nooit durven dromen wat voor een saaie voorstelling ik voorgeschoteld zou krijgen. Het was naar mijn smaak wel erg weinig horror, en teveel nadruk op drama.
Het begin is nochtans best leuk. Gerald en Jessie proberen hun liefde een nieuw leven te geven door te vertrekken naar een groot vrijstaand huis om daar de nacht door te brengen. Gerald wordt iets te enthousiast, een beetje creepy zelfs, en dan gaat het fout. Voor Jessie, en voor mij.
Ik kreeg een erg flauw gevoel toen Gerald Jessie begon toe te spreken en later zelfs Jessie die Jessie toespreekt. Oh is het zo'n film... de verwachtingen waren gekelderd. Tot mijn ergernis werd ik opeens doodgegooid met flashbacks over een saai gezinsdrama waaruit Jessie kracht kan putten om zichzelf te bevrijden. Gelukkig is Gugino in de hele film te bewonderen in een jurkje wat niet verkeerd is. Hoewel ze sterk acteert, dat moet gezegd worden.
De Moonlight Man, gespeeld door een Nederlander blijkbaar, wel iets engs over zich heen heeft komt ook hij niet goed uit de verf. Positieve dingen waren de hond en de hand waarbij het vlees loskwam. Een tof special effect. Het einde is ook ergerlijk waarbij een heel verhaal wordt opgelezen om dingen te verklaren. Wat een moeite heeft me dit gekost om dit prul uit te zitten zeg. 1.5*
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
2. La Setta (1991) FTV 116min Horror
https://www.moviemeter.nl/images/cover/26000/26097.300.jpg?cb=1391339120
Mijn eerste film van Saovi. Ik had heel wat jaren geleden Dellamorte Dellamore (1994) geprobeerd (die ik binnenkort wel zeker 'opnieuw' ga bekijken!) ,maar dat was nauwelijks een succes en heb die film uitgezet. Sinds een paar jaar hou ik wel van slowburners op zijn tijd en deze film leent zich er perfect voor. De film zelf ziet er schitterend uit en geeft een dromige sfeer.
Ik zat er helemaal in daardoor.
3. Riaru Onigokko (2015) FTV 85min Horror/mystery
https://www.moviemeter.nl/images/cover/279000/279533.300.jpg?cb=1449313623
Gewoon genieten van alle overdrevenheid! De film gaat in een rap tempo zonder rust te nemen om te eindigen in een ontknoping die zeker intrigeert. Om kort te zijn, een film die je gewoon moet ervaren.
De leuke cameratechnieken(met een drone) en de vele gore mogen zeker ook benoemd worden.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#film 5- The Monkey's Paw
2013
FTV
Horror / Thriller
89 minuten
https://static.enotes.com/images/covers%2Fmonkeys-paw.jpg
Gezien het feit dat dit gebaseerd is op een oud boek van rond 1900,
en dit na de jaren 30 de tweede film is die er wat mee wil doen, vond ik het erg tegenvallen,
het boek heeft best een status .( vermoed ik based on wiki )
Het is wat traag, de horror wel aardig , maar er had veel meer in gezeten.
Niet al zo heel goed. 2,5 *
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
1.The Witches of Eastwick (1987) - MovieMeter.nl
118 min
FTV
Stond al lang op mijn lijstje en er nu eindelijk maar eens aan begonnen. Leuk filmpje, kijkt goed weg. Prachtige vertolkingen van de acteurs, zeker van Jack Nickelson. Aanradertje.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#film 4- The Monkey's Paw
2013
FTV
Horror / Thriller
89 minuten
(afbeelding)
Gezien het feit dat dit gebaseerd is op een oud boek van rond 1900,
en dit na de jaren 30 de tweede film is die er wat mee wil doen, vond ik het erg tegenvallen,
het boek heeft best een status .( vermoed ik based on wiki )
Het is wat traag, de horror wel aardig , maar er had veel meer in gezeten.
Niet al zo heel goed. 2,5 *
Dit is je 5de film al 
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5319 stemmen
9. It Comes at Night
2017
97 Min
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1112000/1112125.300.jpg?cb=1498071847
Post Apocalyptisch filmpje met ups en downs.
De intro geeft al onmiddellijk een goede sfeersetting, er gaat duidelijk iets niet goed in de wereld.
De volgende 20 minuten houdt die sfeer goed stand, zelfs bij langzame opbouw en eigenlijk weinig gebeuren, loopt het verhaal eigenaardig genoeg vlot verder mede dankzij een sterke cast, goede setting een mysterieuze opbouw.
Eenmaal de twee families samen zijn valt alles zowat ineen, het wordt eerder saai en men zit steeds meer met vragen. Als de hond, zoals in de meeste horrorfilms, het slachtoffer wordt, loopt de spanning en het gebeuren weer op om dan te eindigen in een einde met nog meer vraagtekens.
Voor mij mag het lekker mysterieus maar dan wel met een wat duidelijkere ontknoping aan het einde.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.