• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.056 gebruikers
  • 9.374.305 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

#film 8

Open Water 2003

79 minuten

Drama / Horror

RW

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BNjQ5ODAyOTk3OF5BMl5BanBnXkFtZTcwNzQ1NjYyMQ@@._V1_UX182_CR0,0,182,268_AL_.jpg

Voor dat ik deel drie wil gaan kijken nog een dit deel, alhoewel dat absoluut niet noodzakelijk is ,

Het knappe hier van vind ik de oprechte angst ,,en hoe die creëert.

De twee hoofdrol spelers lagen daadwerkelijk uren in het water , en daar zwommen niet alleen zee paardjes .

Die angst is dus oprecht,en authenticiteit helemaal in deze vorm is een groot plus punt.

Het vervolg was ook erg sterk doordat je beseft dat door een klein foutje ,wat zal het , grote consequenties kan hebben .

En het feit dat je ruim een uur vermaakt word met voornamelijk een stel in het open water dus .

gaf hem toen dikke voldoende , nog steeds zo .

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

#11 Tower of London (1962)

Drama / Horror

79 minuten

FTV: 2 punten ( totaal 20+2= 22 punten)

https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2014/05/torrel04.png

Een fijne en bijzondere samensmelting van historische drama en low budget horror van Roger Corman. De film combineert elementen uit Tower of London (1939), en Shakespeare’s Richard III en Macbeth tot een fijne beleving. Vincent Price speelt ditmaal de hoofdrol als Richard, de hertog van Gloucester die na de dood van koning Edward IV (Justice Watson) zijn zinnen heb gezet op de troon van Engeland. Hij vermoordt en martelt iedere man, vrouw of kind die hem daarbij in de weg staat. En daar weet Roger Corman natuurlijk wel raad mee! Vooral de mooie hofdame Shore (Sandra Knight) moet het flink ontgelden in de martelkamer. Daarnaast is de combinatie van Price en Corman natuurlijk altijd goud waard. Ditmaal speelt Price met Shakespeariaanse teksten de edelman die gekweld wordt door zijn geesten en langzaamaan doordraait. En Corman laat zien dat hij ondanks zijn kleine budget; prachtige beelden weet te toveren (vooral veel mooie schaduwen), goede sets en kostuums weet te maken en zelfs prima Gore- effecten levert. Geschoten in zwart/wit maar zeker erg mooi om te kijken!

Night's Watch

• 1212 berichten
  • 1200 stemmen

alexspyforever schreef:

Night's Watch bij veel horrorliefhebbers is Halloween een erg geliefde film. Ik heb deze helaas ook pas op veel latere leeftijd gezien en was er ook weinig van onder de indruk. Ik snap wel de aantrekkingskracht maar ik ervaarde het als niets bijzonder. Er zijn slashers voor en na deze film die ik veel beter vind gedaan.

Dat was mij inderdaad ook opgevallen en ook 1 van de redenen dat ik de film graag wou zien. Ik zou mezelf echter niet als horrorliefhebber omschrijven, daarvoor zijn er teveel thema's/horrorfilms die mij niet aanspreken. Alles met demonen en zombies laat ik bijvoorbeeld al links liggen. Tijdens de vorige challenge was Sleepy Hollow (1999) DE ontdekking voor mij, deze zal ik ook zeker herzien deze maand. Heb je aan de hand van deze films nog tips voor mij? Een sterk plot vind ik wel belangrijk, de spanning in een film vind ik belangrijker dan de daadwerkelijke horrorscenes. Andere films die tijdens de vorige challenge goed zijn bevallen zijn Rec, The Shining en The Babadook.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

Haunter (2013) - IMDb

Canada/Frankrijk

Horror/mystery

97min

FTV

10

5/10/2017

Schitterende mysterieuze horrorfilm die vanaf het begin je volledige aandacht in beslag neemt iedere verandering of wending brengt je op een dwaalspoor tot de puzzel op het einde mooi in elkaar valt , echt griezelig word het nooit maar voor de rest is de film echt af sfeer decor en acteerwerk (vooral de rol van Abigail Kremlin is heel sterk!!!) zijn naar mijn mening top, op sommige momenten denk je dat je naar een meesterwerkje van Tim Burton aan het zien bent, topfilm die voor mij 4* waard is

Night's Watch

• 1212 berichten
  • 1200 stemmen

Noodless schreef:

#16 Flowers 2015

FTV - 79 min - horror/mysterie

(afbeelding)

Speciaal filmpje zonder meer !

Toffe poster ook! Misschien dat ik deze ook nog wel meepak, de interesse is in ieder geval gewekt.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

5. The Burning (1981)

91 min

FTV

Erg verrast door dit filmpje. Ik ben deze film op het spoor gekomen dankzij de horror film karakter ko, en ik heb het me zeker niet beklaagd. Misschien niet altijd even goed acteert maar zeer onderhoudend en het verveelt geen moment. Deze ga ik zeker nog eens herbekijken in de toekomst. aanradertje!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#11. The Dead Pit (1989) - 100 minuten - FTV

http://thepinksmoke.com/images/deadpit.gif

Aan sfeer geen gebrek in deze horrorfilm. Het merendeel is donker of met zo een groene belichting gefilmd. Het verhaal is best interessant nogal Lovecraftiaans en het deed me ook nogal denken aan Re-Animator. De uitvoering tja het duurt eigenlijk lang voordat het eindelijk een wat op gang komt. Het eerste uur is vooral veel ronddwalen en lopen in de gangen afgewisseld met wat nachtmerries van de leuke protagoniste. Echt spannend of gorig wil het echter nooit worden en het is bovendien erg voorspelbaar en te langdradig.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

#film 9

Cage Dive

2017

80 minuten

Drama / Horror

FTV

https://i2.wp.com/bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2017/07/OPEN-WATER-CAGE-DIVE-.jpg?resize=1000%2C563

Man man,ik was wel een beetje voorbereid op een teleurstelling,

Maar dat het zo slecht ging worden,dat is toch hopelijk wel het einde van deze serie,want de eerste twee zijn toch niet te overtreffen .

Men vond het blijkbaar een goede toevoeging om er een Found footage van te maken .

Met zeer slecht beeldkwaliteit , het kwam totaal niet over,zo'n kleine ramp op het water werkt beter op het land met een kleine camera blijkbaar.'Verder niet veel over te zeggen,behalve dat de haaien er

erg wreed uit zagen,maar das ook het enige positieve .

lekker links laten liggen dit !

1,5 *

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Night's Watch ik zal eens grasduinen in wat ik heb en al heb gezien en zal je een pm sturen over horrorfilms die misschien jou wel aanspreken. Als ik het zo bekijk spreekt het bovennatuurlijke je wel aan zolang het geen zombies en gorige boel is.

joolstein die film had ik nog nooit van gehoord. Klinkt in elk geval zeer sfeervol en met Price erbij is altijd een dikke bonus. Daar ga ik eens naar op zoek, ik ben echt wel toe aan nog eens een zwart/witte oldie

Ha U96 zeer blij dat ik nog een fan heb gevonden van Haunter. Ben het helemaal eens met je eens. De film is eerder mysterieus dan eng maar vooral heel sfeervol en het verhaal is ook eens wat anders dan de standaard jump scares met geesten en demonen die er al in overvloed zijn. Misschien niet geweldig origineel maar ik vond het wel ingenieus in elkaar steken. het helpt natuurlijk dat ik best wel een grote fan ben van Abigail Breslin Ik vond haar ook heel sterk in The Call (dat is een thriller met horrorelementen dat wel) en Final Girl (geen geweldig goede film maar zij maakte het wel waard om te kijken) en uiteraard Maggie (meer drama dan rasechte zombiefilm). Ze maakt elke film beter behalve Zombieland, niets kon dat vehikel redden voor mij. Denk dat Oculus je ook moet liggen, als je die al niet gezien hebt.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

Iemand al lake mungo gezien?

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

Ja...vond die matig. Redelijk verhaal, acceptabel acteerwerk...maar weinig of geen spanning. Ook tijdje geleden dat ik die heb gezien. Al in de vergeethoek.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

Oei, ik had van iemand gehoord dat deze zeer creepy was. En de trailer zag er redelijk uit. Misschien dan toch maar overslaan.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

U96

Dat was toch niet de film die je niet op MM kon vinden?

Haunter (2013)

Maar dat is inderdaad een zeer goede film! Nu vond ik het vorige werk van regisseur Vincenzo Natali ook heel erg goed! Cube (1997), Cypher (2002), Splice (2009)

Abigail Breslin acteert goed maar of krijg weinig/slechte rollen aangeboden of maakt verkeerde keuzes want haar laatste wapenfeit is een TV-film van Dirty Dancing?

alexspyforever Had je echt nog nooit van de Tower of London (1962) van Vincent Price en Roger Corman gehoord? Ik dacht dat jij die allang gezien had! Hij is zeker aan te bevelen, al moet je wel tegen Shakespeariaanse Engels kunnen. Dat kan voor sommige ook irritant en langzaam zijn. Mocht je hem niet kunnen vinden heb ik wel een link.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#6 Hellraiser (1987) - 90 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1082.300.jpg?cb=1480836160

Die pinhead vond ik altijd al een markant horrorfiguur en wilde daarom altijd al eens de films kijken.

Vond het wel een aardig filmpje maar ook niet meer dan dat, ome frank en die cenobites zagen er wel goed uit maar vond het voor de rest maar magertjes en had wat meer van pinhead willen zien.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

alexspyforever schreef:

Night's Watch ik zal eens grasduinen in wat ik heb en al heb gezien en zal je een pm sturen over horrorfilms die misschien jou wel aanspreken. Als ik het zo bekijk spreekt het bovennatuurlijke je wel aan zolang het geen zombies en gorige boel is.

joolstein die film had ik nog nooit van gehoord. Klinkt in elk geval zeer sfeervol en met Price erbij is altijd een dikke bonus. Daar ga ik eens naar op zoek, ik ben echt wel toe aan nog eens een zwart/witte oldie

Ha U96 zeer blij dat ik nog een fan heb gevonden van Haunter. Ben het helemaal eens met je eens. De film is eerder mysterieus dan eng maar vooral heel sfeervol en het verhaal is ook eens wat anders dan de standaard jump scares met geesten en demonen die er al in overvloed zijn. Misschien niet geweldig origineel maar ik vond het wel ingenieus in elkaar steken. het helpt natuurlijk dat ik best wel een grote fan ben van Abigail Breslin Ik vond haar ook heel sterk in The Call (dat is een thriller met horrorelementen dat wel) en Final Girl (geen geweldig goede film maar zij maakte het wel waard om te kijken) en uiteraard Maggie (meer drama dan rasechte zombiefilm). Ze maakt elke film beter behalve Zombieland, niets kon dat vehikel redden voor mij. Denk dat Oculus je ook moet liggen, als je die al niet gezien hebt.

alexspyforever haha ja het dankzij jou dat ik op deze film kwam je had hem me getipt in een van de vorige challange, deze film is tot nu toe een van de betere horrorfilms die ik heb gezien in deze challange gewoon door het mystery en de sublieme sfeer, en natuurlijk de rol van Abigail Breslin, in maggi vond ik ze echt subliem en nu je het zegt the Call met Hall Berry speelt er ook in mee, final girl ken ik niet, ook een horrorfilm?

joolstein ha idd dat was de film, maar op MM staat hij niet onder het horrorgenre op IMDb wel, Cube ken ik ook de andere twee niet, ook films onder het horrorgenre ?

Willy Wartaal

• 433 berichten
  • 3815 stemmen

Hollywood007 schreef:

Oei, ik had van iemand gehoord dat deze zeer creepy was. En de trailer zag er redelijk uit. Misschien dan toch maar overslaan.

Heb deze gezien tijdens de vorige challenge, ik vond het een geslaagde film. Wat inlevingsvermogen vereist, ik keek hem in mijn eentje, hielp misschien ook mee.

LINK

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#7 Hellbound: Hellraiser II (1988) - 97 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1965.300.jpg?cb=1473072372

Aardig vervolg en je krijgt wat meer te weten (ook niet bijster veel) over pinhead, maar had nog steeds wat meer van hem willen zien. Vond het een beetje zelfde niveau, niet beter of slechter.

Deel 3 stond ook nog op het program, maar ben er niet zeker van of dat er nog van gaat komen.

Willy Wartaal

• 433 berichten
  • 3815 stemmen

5. Grave (2016) 99 minuten

FTV

2 punten

Puntentotaal 10

https://cdn.flickeringmyth.com/wp-content/uploads/2017/04/Raw-review-3-600x345.jpg

Wat surrealistisch voelde het aan, rauw, toch kleurrijk en de muziek een aangename toevoeging.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

U96 schreef:

final girl ken ik niet, ook een horrorfilm?

joolstein ha idd dat was de film, maar op MM staat hij niet onder het horrorgenre op IMDb wel, Cube ken ik ook de andere twee niet, ook films onder het horrorgenre ?

Nee Final Girl krijgt op idmb de tags Actie, Thriller

Ah ja natuurlijk nu je het typt, het genre klopte niet!

Splice (2009) is op imdb wel Horror maar Cypher (2002) niet. Trouwens maakt Vincenzo Natali alsinds Haunter geen echte films meer. Hij doet veel seriewerk en zeker niet de eerste de beste: Orphan Black, Hannibal, Wayward Pines, Luke Cage, Westworld, The Strain, American Gods.

Zijn nieuwe project moet de serie Tremors worden.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#12. The Devil's Daughter (1973) - 74 minuten - FTV

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51q6stwjBaL.jpg

De voorgaande users spreken van een sfeervol TV-filmpje en daar ben ik het mee eens. Eigenlijk jammer dat het een klein budget was, want hier had nog wel wat meer mee kunnen gedaan worden zoals het in beeld brengen van de nachtmerries van Diane en sommige gebeurtenissen die off screen gebeurden had ik graag echt gezien. Het is wel voorspelbaar maar nooit saai ook dankzij de korte speelduur. Het tempo had misschien toch iets lager gemogen.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

#17 She Sha Shou (1975)

FTV - 94 min - horror

https://www.popoptiq.com/wp-content/uploads/2013/04/killersnakes_dvdcover.jpg

Neen, toch wel wat meer van verwacht. Het komt allemaal wat traag op gang met meer aandacht voor seks dan uiteindelijk voor de bloederige scènes waarin Chen wraak wil nemen. En op dat vlak valt het toch wel tegen. Het wordt allemaal een beetje laf gefilmd dat het vaak braafjes overkomt. Nochtans het idee van de film leek interessant. De cast maakt ook maar weinig indruk en spanning ontbreekt.

Het slot daarentegen is wel goed gevonden en past bij de film.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

#12 Homicidal (1961)

Horror / Mystery

87 minuten

FTV: 2 punten ( totaal 22+2= 24 punten)

http://i.cdn.turner.com/v5cache/TCM/Images/Dynamic/i371/homicidal1961_27437_678x380_08182015090204.jpg

Deze mysterie-film van William Castle is eigenlijk maar voor één ding echt memorabele en dat is de actrice Joan Marshall. Niet dat het een slechte film is maar als je de clou waar deze film is opgebouwd doorziet valt er gewoon minder te genieten. Het opent zeer sterk met veel mysterie rond die geheimzinnige vrouw Emily maar daarna kabbelt maar een beetje voort. En ook al staat er horror er is op dat vlak maar weinig te zien. Een steekpartij en een rollend hoofd. Door de mooie langzame opbouw en de goede sfeer in de film kijkt het gelukkig wel goed weg. De gimmick was dit keer een klok die verscheen om toeschouwers met een zwak hart in de gelegenheid te stellen de zaal voor de ontknoping te verlaten. Er was daarvoor speciaal in de foyer een lafaards-hoekje ingericht. Nu liggen hommage, geïnspireerd door, geleend van, en eenvoudig gekopieerd dicht bij elkaar maar sommige scenes in deze film vertonen wel erg veel gelijkenissen met de film Psycho. Omdat ik een zwak heb voor regisseur William Castle rond ik het naar bovenaf.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

Niet te stoppen die Noodless

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ding ding Noodless je hebt je minimum van 16 FTV's reeds gehaald, nog maar 14 films en je hebt je einddoel bereikt

joolstein en U96 ik vind het jammer dat je op MM maximum 2 genres kunt aanduiden dus om te vermijden dat sommige horrorfilms hierdoor uit de boot vallen, zijn ook films met de horrortag op imdb toegestaan. Van Natali zag ik enkel nog Cube en die viel mij flink tegen. Ik snapte ook niet wat de bedoeling was van de film, van iets Saw-achtig tot ineens psychologische gedoe. Die andere films spreken me ook niet echt aan. Ik denk dat het vooral door Abigail Breslin komt dat ik Haunter super vind. Bovennatuurlijk, geesten die evil zijn ik vind het toch horror en geen thriller. Thriller vind ik meestal zo een genre dat makkelijk wordt gebruikt door mensen die zeggen voor horror was die niet eng genoeg terwijl eng volkomen subjectief is. Op die manier zijn veel films thriller voor mij. Ook wordt het wel gebruikt door filmmaatschappijen om meer kijkers te lokken. Horror zou sommige teveel kunnen afschrikken, thriller. Ik heb dit ook maar van horen zeggen, maar denk wel dat er een element van waarheid in zit.

En ja ik zou Abigail eigenlijk liever meer in horror/thriller zien dan zoiets als Dirty Dancing.

Jammer dat je Homicidal minder kon waarderen dan ik. Welke heb je nu nog niet gezien van Castle?

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

Willy Wartaal schreef:

Heb deze gezien tijdens de vorige challenge, ik vond het een geslaagde film. Wat inlevingsvermogen vereist, ik keek hem in mijn eentje, hielp misschien ook mee.

Ik kijk al mijn horrorfilms in het donker en meestal alleen. Zo hebben ze ook het beste effect. Dus dat komt wel goed. Ik ben nu bezig aan evil Ed, maar door de challange moet de lijst toch nog verder aangevuld worden. Dus misschien bekijk ik hem morgen toch wel eens.

Night's Watch

• 1212 berichten
  • 1200 stemmen

alexspyforever schreef:

Een gorige boel mag zeker wel als het maar verpakt zit in een mooi verhaal Ik weet niet waar je exact op doelt met 'bovennatuurlijke' maar in de vorm van duiveluitdrijving (waar ik dan meteen aan denk) vind ik het maar niks. Als het bovennatuurlijke meer gelinkt is aan een wat mysterieus verhaal ja dan zeker! Alvast dank

joolstein

• 10837 berichten
  • 8923 stemmen

alexspyforever

Oef, ik moet nog wel een stel William Castle films kijken!

Voor deze challenge staan:

Strait-Jacket (1964)

I Saw What You Did (1965)

The Spirit Is Willing (1967)

Let's Kill Uncle (1966) nog op het lijstje.

Maar ik moet ook nog in het genre horror:

Macabre (1958)

The Old Dark House (1963)

The Night Walker (1964)

Shanks (1974)

Die heb ik echter nog niet gevonden/ naar gezocht.

Verder heb ik nog liggen:

The Whistler (1944)

Cave of Outlaws (1951)

Serpent of the Nile (1953)

Drums of Tahiti (1954)

Duel on the Mississippi (1955)

The Americano (1955)

The Busy Body (1967)

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#8 Open Grave (2013) - 101 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/94000/94914.300.jpg?cb=1386872873

Aangename verrassing, heb me er prima mee vermaakt!

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5321 stemmen

12. Atroz

2015

75 Min

FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/992000/992119.300.jpg?cb=1478449451

De verhaallijn is mager maar niet onbestaande: Een flik van een speciale eenheid die zich bezig houdt met het opruimen van uitschot, ontdekt via snuff filmpjes dat zijn laatste 'vangst' de moordenaars zijn van een collega. Zijn wraak zal zoet zijn

Het meerendeel van de film gaat/toont de gevonden snuff filmpjes dat qua beeld verrassend genoeg anders dan de meeste found footage stabiel en redelijk duidelijk is, enkel dat het beeld redelijk vaak wegvalt. En wat te zien is extreme gooooor en bloederig, alle ziekelijkheden vinden we terug, echt iets voor een gorefreak als ik

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.