• 15.887 nieuwsartikelen
  • 178.628 films
  • 12.250 series
  • 34.040 seizoenen
  • 648.422 acteurs
  • 199.169 gebruikers
  • 9.382.636 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

IH88

• 9742 berichten
  • 3187 stemmen

ik sta een beetje op een eiland met mijn 4de plaats. Kom op TornadoEF5, je kan het .

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

Ik probeer er nog wat spanning in te brengen, samen met alexspyforever

79 The Legend of the Wolf Woman (1976)

FTV - 79 min.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOWUxMjhmNmQtZGU3Yi00MDJkLWJiM2QtYTY0ZjQxYjVhMTk4XkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg

Deze weerwolvenprent viel me wat tegen. Eigenlijk gezien de film is de titel ook niet echt toepasselijk en misschien daarmee ook op het verkeerde been gezet. Het verhaal komt traag op gang en je wordt vooral heen en weer geslingerd in vage dromen, erotische scènes, rituelen en de zoektocht van de politie naar de vrouwelijke weerwolf. Die zoektocht omvat heel wat dialogen en wekt saaie scènes in de hand. Annik Borel vond ik wel goed gecast als vrouwelijke weerwolf en mag zeker gezien worden. Ze is ook geregeld naakt te zien. De gore scènes zijn nogal braafjes, zeker haar wraak met die drie mannen vond ik maar magertjes uitgewerkt. De slotscène in het bos kwam voor mij onbevredigend over. Een slap afgeraffeld einde. 5/10

https://quinlan.it/upload/images/2017/09/la-lupa-mannara-1976-rino-di-silvestro-2.jpg

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

80 Blood Fest (2018)

FTV - 90 min.

https://i1.wp.com/www.dreadcentral.com/wp-content/uploads/2018/03/Blood-Fest.jpg?fit=1200%2C627&ssl=1

Wat een heerlijk horrorfeest !

Echt genoten van dit leuk horrorwerkje dat eigenlijk op alle vlakken positief was. Het thema rond een horrorfestival met killers, zombies, clowns, overvloedige kettingzagen, angstaanjagende poppen, vampieren, en tal van verwijzingen naar bekende films zoals Cabin in the Woods, Saw, Scream, ... staat bol van geweldige horrorelementen en leuke grapjes. Het ziet er allemaal ook heel tof uit. Vlot tempo en heel wat kills passeren de revue. Ook het acteerwerk was acceptabel en de onderlinge chemie was zeker aanwezig.

Er zitten ook wat verrassende elementen in de film zoals de opzet, het doel van het horrorfestival, diegene die de touwtjes in handen heeft en bepaalde personages die het loodje leggen. Snap het laag gemiddelde hier niet zo goed. Zeer vermakelijk filmpje ! 7,5/10

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2868 stemmen

29 - Halloween 5 (1989)
Verenigde Staten
Horror / Thriller
96 minuten
FTV

http://halloweendailynews.com/wp-content/uploads/2015/10/Halloween-5-Michael.jpg

Tja, het is te verwachten dat de delen op den duur niet meer zo sterk zijn als de eerste twee klassiekers en zeker deel drie vond ik héél slecht. En ik ben het ook eens met het punt dat ze bij deel vier hadden moeten stoppen, veel leuker geweest om een bepaalde sequel te maken op het nichtje van Myers ‘Jamie’ die aan het eind van de film haar stiefmoeder (?) had verwond (gedood). Nee, men maakt een besluit om het vijfde deel toch in de maak te gooien en helaas maar zoals verwacht kwam deze vrij negatief eruit.

joolstein

• 10848 berichten
  • 8956 stemmen

84. Possum (2018) 4*

FTV - 2 punten

Totaal: 167 +13 -180 punten

https://b1.filmpro.ru/c/556188.600xp.jpg

“You showed that to kids!?”

Tjonge wat was deze film gek maar o zo ongelooflijk intens. De sfeer was donker, somber en griezelig en als je bang bent voor spinnen is die intensiteit misschien nog erger. In de film echoot de inspiratie van David Cronenberg’s ‘Spider’ Sean Harris loopt een groot gedeelte van de tijd rond met een weekendtas. Er is niet veel dialoog en vaak is die dialoog op een bevreemde manier. Dit is ook niet een typische horrorfilm, als het al horror is, (het bezit ook drama en een vleugje thriller-element) maar het heeft wel een extreem griezelige sfeer en geef een zwaar gevoel van onbehagen, steeds verder opbouwend tot aan het einde.

Philip, een aan lager wal geraakte poppenspeler die terugkeert naar zijn vervallen ouderlijk huis uit zijn kindertijd, om zich te ontdoen van afschuwelijk ogende pop Possum en tevens geconfronteerd wordt met zijn gemene stiefvader en andere duistere geheimen. De film zit vol bizarre elementen zoals een deur van een kamer die hij niet opent, een pot met snoepjes, een vos, gele en zwarte ballonnen. Daarbij zijn er maar twee acteurs Sean Harris (Mission: Impossible) en Alun Armstrong ( Krull (1983), The Mummy Returns (2001) beide leveren toffe prestaties. Armstrong is uitstekend en zijn karakter past perfect bij het hele gevoel van het huis waarin hij leeft. Harris is ook uitstekend en wordt zelfs nog beter als je gewend ben aan de rare bewegingen die bij zijn gemoedstoestand horen.

Een van de dingen die je meteen opvalt is het uiterlijk van de film, het voelt alsof we terug zijn in het vervallen England van de jaren '70. In combinatie met het prachtig camerawerk van Kit Fraser (Under The Shadow) in een duister palet van blauw, grijs en bruine filters. Zo wordt Philip's hopeloze en geïsoleerde wereld erg mooi uitgebeeld. En dit wordt nog meer versterkt door de score van de BBC Radiophonic Foundation die continu een reeks zenuwslopende tonen en geluiden laat horen.

'Possum' kruipt echt onder je huid en legt daar zijn eieren. De creepy pop nestelt zich in een donkere hoekje van je geest en blijf daar rondhangen op de loer liggend om je te bespringen. Wat deze film tot een huiveringwekkende, claustrofobische, spookachtig nachtmerrie maakt, gedragen door het boeiende, verontrustende spel van Sean Harris. Het is een huiveringwekkende ervaring maar deze duistere slow-burn-terreur is niet voor iedereen,

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7277 stemmen

#33 The Howling (1981) - 91 minuten - RW

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZTcwZmIyNjAtMWM4Yy00YzE1LTk5YzQtNjVlY2IxNzMwNzc2XkEyXkFqcGdeQXVyMTQxNzMzNDI@._V1_.jpg

Tsja Horrify liet nog even op zich wachten, dus maar snel even de DVD-kast ingedoken voor een alternatief. In 1981 kregen we opeens drie klassieke weerwolf-films voor de kiezen, die alle drie een beetje de weerwolf-mythe een update gaven, en zowaar alle drie fantastische films waren. An American in Werewolf in London werd het grote succes. Wolfen raakte al vrij snel vergeten en The Howling werd voornamelijk berucht door alle slechte vervolgfilms. Blijft toch wel een klassiekertje, met onze heldin die na aangevallen te zijn door een psychopatische waanzinnige, even mag gaan bijkomen in The Colony. Mysterieus, het gehuil blijft lang onverklaard en het einde is een classic.

(5*)

joolstein

• 10848 berichten
  • 8956 stemmen

Noodless schreef:

Ik probeer er nog wat spanning in te brengen, samen met alexspyforever

Hey, dat was niet afgesproken het was dit keer mijn beurt om de challenge te winnen

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2868 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Hey, dat was niet afgesproken het was dit keer mijn beurt om de challenge te winnen

Aankomende dagen niet slapen en volop gaan kijken dus!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

79. Voodoo Man (1944)

FTV - 2 punten

Totaal: 169 punten

http://classicmovierev.com/wp-content/uploads/2017/12/Voodoo-Man-19443.jpg

Een dokter die aan hypnose doet dat ligt voor de hand dat deze rol wordt gespeeld door Bela Lugosi. Al eerder wendde hij hypnotische krachten aan in White Zombie en Dracula. Het verhaal is wel erg simpel, zonder enige vorm van spanning en nauwelijks karakterontwikkeling. Braafjes en inspiratieloos allemaal. Jammer want het had wel potentieel.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3850 stemmen

Ik ga waarschijnlijk op deze stand blijven steken. Morgen ga ik de tijd niet meer hebben om nog een film te bekijken. Desalniettemin heb ik voor deze challange weer heel wat moois te zien gekregen. Het was super fun!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Hollywood007 schreef:

Ik ga waarschijnlijk op deze stand blijven steken. Morgen ga ik de tijd niet meer hebben om nog een film te bekijken. Desalniettemin heb ik voor deze challange weer heel wat moois te zien gekregen. Het was super fun!

FYI we gaan door tot eind van de week dus dat moet nog lukken denk ik om de 31 te halen

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3850 stemmen

Dan misschien nog wel

Daan258

• 3688 berichten
  • 2489 stemmen

13. The Nun (2018)

FTV

Horror/thriller

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115490.jpg?cb=1536258355

Na lang wachten toch nog mee kunnen pikken in de bios.

In The Conjuring kom je voor het eerst in aanraking met The Nun (Valak)

Ik kan me herinneren (ondanks dat ie nauwelijks te zien en beeld kwam) dat dit behoorlijk spannend was en lekker creepy. Maar in de film The Conjuring krijg hier vrij weinig uitleg over.

The Nun is dan een prequel op The Conjuring en dan kijk je hier natuurlijk heel erg naar uit om zo meer te weten te komen over The Nun.

Laat ik beginnen met het zeggen dat de film behoorlijk sfeervol is. Het zag er allemaal prachtig uit en dat was zeker geen straf om naar te kijken. Het acteerwerk kon er ook zeker mee door en het was leuk om Taissa Farmiga (de dochter van Vera Farmiga die in The Conjuring speelt) te zie spelen.

Er zitten hier en daar ook wat schrikmomenten in de film alleen jammer dat de meeste nogal voorspelbaar waren en kon je op je vingers aftellen wanneer het kwam. Ondanks dat zaten er wel een paar goede tussen.

Dan het verhaal. Hier was ik vooral erg nieuwsgierig over en had echt gehoopt op een gaaf en interessant verhaal over The Nun. Slecht was het niet maar helaas moet ik eerlijk zeggen dat dit nogal wat tegenviel. Ik vond het allemaal vrij simpeltjes en zwak. Juist hier hadden ze echt iets goeds van kunnen maken maar na het zien was het allemaal niet heel bijzonder. Dit was dus best een teleurstelling.

Toch heb ik me zeker goed kunnen vermaken met dit werkje maar de verwachtingen waren wel een heel stuk hoger.

3,0*

Daan258

• 3688 berichten
  • 2489 stemmen

14. Hatchet (2006)

RW

Horror/comedy

https://www.moviemeter.nl/images/cover/28000/28208.jpg?cb=1517996619

Gister een herziening gedaan en bij de 2e kijkbeurt heb ik me een klein beetje beter vermaakt.

Victor Crowley is een tof personage en ziet er ook niet slecht uit. Jammer dat de film met zo'n korte speelduur niet al te veel gebeurd op de laatste 20 min na. Gelukkig gaat deel 2 (wat ik bij de eerste kijkbeurt niet wist) gelijk verder waar dit deel geëindigd is.

Snel deeltje 2 ook maar is opnieuw aanzetten.

Ik verhoog mijn stem met een 0,5*

2,5*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

80. Before I Hang (1940)

FTV - 2 punten

Totaal: 171 punten

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMDNlNzM1ZTYtMTExOC00MjZiLThiM2QtNmE1ZmM0ZWRhOWJkXkEyXkFqcGdeQXVyMzAwOTU1MTk@._V1_SY1000_CR0,0,1206,1000_AL_.jpg

Ik ga eigenlijk wel mee in de recensie van bovenbuur John Milton, de film is nergens echt spectaculair maar verveelt dankzij de korte speelduur eigenlijk niet. Toegegeven ik zie Boris Karloff graag spelen. Hij is zo een acteur die een film altijd wel naar een hoger niveau kan tillen.

Dit sci-fi thema was denk ik in 1940 ook al niet nieuw meer, maar het levert in elk geval wel een aantal spannende momenten op.

Inderdaad Karloff was blijkbaar heel graag gezien zowel binnen als buiten de filmwereld.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Hoe jij wint anders al zo vaak wees blij dat we jou scherp houden

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

81 Tentacoli (1977)

FTV - 102 min.

http://wrongsideoftheart.com/wp-content/gallery/posters-t/tentacles_poster_01.jpg

Het camerawerk is uitstekend en de beelden zijn prachtig. Visueel erg sterk gezien de kleurenpracht van de film en de onderwaterbeelden. Ook de octopus zelf ziet er behoorlijk goed uit en zijn handelingen worden meestal goed gefilmd. De muziek is ook een positief pluspunt. Leuke sounds die een steentje bijdragen tot een sfeervolle film. Alleen in de slotscène gaat het even mis met bombastische muziek. Verrassend is ook het feit dat de bodycount vrij hoog is, maar qua horror is het helaas wat braafjes. Had allemaal wat bloederiger mogen zijn. Opvallend is ook de cast met o.a. Bo Hopkins, John Huston en Fonda waarbij die laatste niet zo grote rol heeft. De slotscène met die orca's is leuk gevonden en ook goed in beeld gebracht. Eigenlijk nooit van gehoord, maar door een tip van een filmvriend een kans gegeven. 7/10

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

82 Run! Bitch Run! (2008)

FTV - 90 min.

En ik heb mijn aantal geëvenaard en verbeterd van vorig jaar in deze horror challenge

( vorig jaar 81 dacht ik )

https://www.schnittberichte.com/pics/SBs/200/515033/deu1.jpg

Het ordinaire dat de film wilt uitstralen maakt dat deze prent tot het horrorlabel kan geschikt worden, al komen de bloederige scènes toch naar het einde toe nog in beeld. De scène waarop de badguy aan zijn einde komt, is hilarisch gezien zijn seksuele belevingen. Ondanks veel naakt weet de film qua exploitation niet de juiste toon te zetten. Het oogt allemaal wat soft qua uitvoering en de gepaste sfeer weet men niet te bereiken. De matige uitvoering van de scène waarin één van de jonge dames wordt verkracht is daar een voorbeeld van. Veel seks dus in deze film waarbij de bevallige dames gezien mogen worden. Maar het grootste minpunt van deze film is het ontbreken van enige vorm van spanning. 4/10

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

1 The Conjuring (2013)

RW - 112 min

https://i.pinimg.com/originals/bc/a7/4f/bca74f07bb95d53ce8b522a5b0a28ccf.jpg

Een film die ik graag nog eens wou herzien omdat ik er me nog maar weinig van herinnerde, maar hij boet weinig aan kracht in. De 4,0* blijven dus mooi staan. Qua horror zeker wel eng, met voor naar de normen van een geestenverhaal best veel schrikmomenten. Misschien zelfs te veel. Maar over de gehele lijn is het een mooie en vermakelijke film, waar zeker wat vakmanschap aan te pas kwam.

Tevens ook mijn aantal verbeterd tov vorig jaar (dat was toen nul, nadat ik in dezelfde periode ook een filmdipje had)

joolstein

• 10848 berichten
  • 8956 stemmen

85. The Deadly Mantis (1957) 2*

FTV - 2 punten

Totaal: 169 +13 -182 punten

https://c1.staticflickr.com/5/4074/4895946037_a6204fb950_b.jpg

Voor elke actie is er een reactie, en een atoombom-test in de Zuidelijke Atlantische Oceaan zet een gebeurtenis in gang dat iets enorm in het noordpoolgebied, bevroren in het ijs, nieuw leven inblaast en die gaat daarna op weg gaat naar het tropische zuiden. Onderweg vecht de bidsprinkhaan met jets, vernietigt gebouwen en voertuigen en landt boven op het Washington-Monument. Een typische jaren '50 film met een gigantische monster. Met dat monster, een bidsprinkhaan, is in feite niets mis, het is inderdaad een wrede carnivoor en een gigantische zou dan ook een goed monster zijn. Helaas zijn het verhaal,(een mysterie oplossen wat al lang en breed bekend is?) het acteren en de duidelijke koude oorlog symboliek, die van deze film geen goede of aardige maken.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

TornadoEF5 schreef:

1 The Conjuring (2013)

RW - 112 min

(afbeelding)

Een film die ik graag nog eens wou herzien omdat ik er me nog maar weinig van herinnerde, maar hij boet weinig aan kracht in. De 4,0* blijven dus mooi staan. Qua horror zeker wel eng, met voor naar de normen van een geestenverhaal best veel schrikmomenten. Misschien zelfs te veel. Maar over de gehele lijn is het een mooie en vermakelijke film, waar zeker wat vakmanschap aan te pas kwam.

Tevens ook mijn aantal verbeterd tov vorig jaar (dat was toen nul, nadat ik in dezelfde periode ook een filmdipje had)

En dan pak je een film die je al gezien hebt

Had dan het vervolg genomen, das veel beter

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

81. House of Horrors (1946)

FTV - 2 punten

Totaal: 173 punten

http://monsterhuntermoviereviews.com/wp-content/uploads/2014/06/HouseOfHorrors1.jpg

De beeldhouwer (Martin Kosleck) herkende ik meteen als de sinistere professor uit een van mijn favoriete oude horrors The Flesh Eaters (1964). Dat Duitse accent is dus niet gespeeld want dat was dus echt wel zijn nationaliteit. Ook hier speelt hij een redelijk verbitterde mens. Maar de horror moet komen van The Creeper (dit zou eigenlijk een betere titel zijn dan House of Horrors). Dat acteur Rando Hatton die The Creeper speelt een lichamelijke afwijking had dat leek me wel duidelijk. Bedankt John Milton dat je ook even de naam hiervan hebt opgezocht. Inderdaad hij komt wat over als het monster van Frankenstein ook omdat beide geen echte naam hebben gekregen. De film is traag en de dialogen zijn niet interessant dus het is eigenlijk wachten totdat The Creeper weer eens toeslaat. vooral de eerste moord is sfeervol met schaduwwerk, daarna is het wat meer haastwerk (beperkt budget neem ik aan). En verder is er dan Joan Shawlee die geregeld aan het poseren is in een zogezegd tennis outfit hoewel dit meer leek op ondergoed. Leuk maar ook weer niet erg memorabel.

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

83 Damien : Omen II (1978)

FTV - 107 min.

https://filmsonthebox.files.wordpress.com/2012/07/domenii.jpg

Toch heel wat minder enthousiast dan de meesten hier blijkbaar. Veel onzin over duivels en exorcisten, angstaanjagend is het allemaal wel niet. Er zitten wel een paar originele ongewone doodsoorzaken in de film en de hulpjes van de door de duivel bezeten Damien zijn interessant om te volgen. Het magere verhaal is niet spannend. Nu het eerste deel, toch een klassieker, wist bij mij ook al niet hoog te scoren. Deze vind ik nog wat minder. 5/10

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

En dan pak je een film die je al gezien hebt

Had dan het vervolg genomen, das veel beter

Mja, de herziening was wel nodig.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

82. King of the Zombies (1941)

FTV - 2 punten

Totaal: 175 punten

https://i1.wp.com/horrorpedia.com/wp-content/uploads/2015/11/kingotzombiesmantanmoreland.jpg?ssl=1

Een soort voorloper van I Walked with a Zombie (1943) maar dan eerder luchtig vooral door Mantan Moreland die overdreven dom of angstig doet. Ik had em al eerder in zo oude film gezien en daar deed hij ook zo. Het is een beetje typisch voor de tijd de zombies/slaven zijn bijna allemaal zwarten in de greep van een blanke hypnotiseur. Spannend of boeiend wil het nooit worden, neen dit vond ik echt niks.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#42 Night of Something Strange (2016) - 94 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/559000/559368.jpg?cb=1501740094

Als je bedenkt dat het met een budget van +/- $40.000,- is gemaakt dan vind ik het knap gedaan en kan ik daar wel waardering voor opbrengen, maar buiten dat ben ik er niet zo van onder de indruk.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

83. Night Monster (1942)

FTV - 2 punten

Totaal: 177 punten

https://beladraculalugosi.files.wordpress.com/2013/08/night-monster-1949-re-release-lobby-card-2.png

Een nogal saai moordmysterie dat zich traag voorsleept. Die scène met dat skelet was zowat het enige leuke in de hele film. De moordenaar was misschien niet echt een verrassing, hoe ie daar in slaagde dan weer wel. Maar om eerlijk te zijn speel ik dan liever zelf Cluedo dan te moeten kijken hoe anderen dit proberen te doen.

Zo nu heb ik even genoeg van de jaren 40, denk dat deze periode zowat mijn minst favoriete moet zijn qua horror.

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

84 Rude Awakening (1980)

FTV - 52 min.

https://assets.mubi.com/images/film/172477/image-w1280.jpg?1494838072

Eén van de betere afleveringen tot nu toe uit de 13delige serie van de Hammer House of Horror 1980.

Interessant verhaal om te volgen waarbij je net als het hoofdpersonage werkelijkheid en droom niet meer van elkaar kan onderscheiden. De verschillende vreemde nachtmerries zijn leuk van opzet. Het acteerwerk is degelijk, vooral het hoofdpersonage Norman wordt goed vertolkt. Lolly is ook telkens leuk om te zien met haar verschillende looks die als detail ook in het verhaal lijken te passen. 6/10

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.