• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.471 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Ik doe deze ff op de telefoon ipv pc, dus minder uitvoerig.

60: the conjuring

Speelduur: 112 minuten

RW: 1 punt

Puntentotaal: 114

Subgenre: 45 - haunted house

Themaklassement: 60

Review: Voor mij is dit de beste horror die ik de afgelopen 10 jaar gezien heb, ook na enkele herzieningen blijf ik dat zeggen. Krijgt van mij niet de volle mep, want denk dat er hier en daar nog wel kleine puntjes ter verbetering zijn, maar niet veel in mijn optiek.

Waardering: 4,5

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

112 The Bunker (2001)

95 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 220 + 2 = 222 punten

81. War Horror

Sub-genre puntentotaal: 83 +1=84

Afgevinkt; 1, 2, 3, 4 ,5 ,6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56,, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85

Waardering 2,5*

https://www.vprogids.nl/.imaging/mte/gids/opengraph/dam/cinema/04/89/10/image_4891022.jpeg/jcr:content/image_4891022.jpeg

In deze low-budget Britse horrorfilm zijn er goede bedoelingen, maar die blijven grotendeels bij goede bedoelingen. De film speelt zich af in de tweede wereldoorlog. De laatste overlevende van een Duits peloton ontvluchten de opmars van de Amerikaanse strijdkrachten wanneer ze vlakbij de Duits-Belgische grens een bunker tegenkomen waar alleen nog een oude veteraan en een tienerjongen verblijven. Een bunker met een claustrofobische ondergronds gangenstelstel is natuurlijk een ideale locatie voor het lage budget en uiteraard er een bovennatuurlijke dreiging rond.

Spanning probeert het op te wekken door de dreiging dubbelzinnig te houden Geesten, herrezen doden uit de Middeleeuwen of zijn het toch de Amerikanen? Waarvan veel ook gepraat in het Engels door Duitse soldaten met Britse accenten. Helaas is het niet toereikend en wat zeker niet werkt, is de uiteindelijke uitbetaling...Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat dit veel beter had gewerkt als het tijdens de Eerste Wereldoorlog plaats had gevonden! Bij vlagen weet het met spookachtig geluid nog wat angst op te roepen maar het is niet voldoende om heel erg goed te zijn.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

113 Mark of the Witch (1970)

84 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 222 + 2 = 224 punten

57. Occult & Witchcraft

Sub-genre puntentotaal: 84 +1=85 Compleet

Waardering 2,5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTA0YTBkMjQtY2ZhMS00ZmY0LWI0NWQtOTVmNGEwM2ExZTM3XkEyXkFqcGdeQXVyOTc5MDI5NjE@._V1_.jpg Oké, het begint met een heks die voordat ze werd opgehangen een langgerekte vloek op de bloedlijn van de beul uitspreek. Vervolgt door een spookachtig openingsdeuntje gezongen door een vrouw, dat je naar het "heden" brengt. Waar het meisje Jill een oud spreukenboek vindt en besluit dat het oproepen van een heks een perfect gezelschapsspel is. Eerlijk gezegd is de rest van de film nogal suf....met veel over boeken, het lezen van boeken, over boeken praten, meer boeken bestellen voor nog meer leesplezier, organiseren van een boekenverkoop …Enfin er zijn wat leukere jaren 70 scènes tussendoor en ja, slecht acteerwerk! Alhoewel hoofdrolspeelster Anitra Walsh was enigszins een hekserige traktatie, die ergens halverwege zo opgewonden raakte van een boom dat ze besluit om de bovenkant van haar jurkje te ontbloten. En mooiste van allemaal was vreemde psychedelische muziek in deze film. Veel piepjes en zeurende synths die een unheimische gevoel moesten oproepen. Totaal amateuristisch, maar de dwaze nep-occulte manier had iets vermakelijks was het zeer mager!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

114 Aterrados (2017)

85 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 224 + 2 = 226 punten

Sub-genre : Compleet

Waardering 4*

https://www.vprogids.nl/.imaging/mte/gids/opengraph/dam/cinema/13/07/59/image_13075917.jpeg/jcr:content/image_13075917.jpeg Verontrustend horrorpareltje uit Argentinië. Vanaf het allereerste begin waar griezelig gefluister uit de afvoer van een gootsteen komt, weet je het eigenlijk al, dit gaat een enorme hoeveelheid griezeligheid en plezier opleveren! Het deed zijn naam zeker eer aan! Je bevind je eigen in een buitenwijk in Buenos Aires die getroffen wordt door een golf van gruwelijke gebeurtenissen. Al snel besluiten drie wetenschappers en een politieagent de mysterieuze gebeurtenissen te onderzoeken. Ze geloven dat deze sterfgevallen allemaal verband houden met paranormale wezens.

Terwijl het met de horror helemaal goed zit, springt het met de plotstructuur nogal onhandig tussen personages. Vooral aan het begin had ik wat last om te volgen hoe het nu zat. Gelukkig werd dat beter als de oudere onderzoekers hun intrek nemen in de bezeten huizen. Uiteindelijk wordt daar zelf een soort verklaring gegeven voor de bron van deze paranormale activiteit. Deze aanpak scheidt hetzij marginaal van andere ‘bovennatuurlijke horror’, maar het maakt het plot er ook niets ingewikkelder en onzinniger op. Alles bij elkaar leverde dit een geslaagde film op met goede schrikmomenten, heerlijk freaky en onvoorspelbaar.

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

179. Talk to Me (2022)

94 Minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 358

Subgenre Themaklassement: Voltooid - 85 punten.

Bron: Boeeer wat zegt u vaaahan mijn pinda....

https://i0.wp.com/roughdraftatlanta.com/wp-content/uploads/2023/07/https___cdn.sanity.io_images_xq1bjtf4_production_7ac3aed4b31746e41349fecefe1ea74f0123a994-1920x1080-1.jpg?fit=1200%2C675&ssl=1

Als ik even snel goed geteld heb, ben ik de negende die het Australische Talk to Me registreert voor de challenge. Hoewel ik met registratie 179 geen haast heb gemaakt me bij deze groep te voegen, was deze film een van de titels waar ik het meest naar uitkeek. De trailer sprak me erg aan, en A24 horrors liggen erg goed in John Miltons straatje.

Wanneer een groep vrienden ontdekt hoe ze geesten kunnen oproepen met behulp van een gebalsemde hand, raken ze verslaafd aan de nieuwe sensatie, totdat een van hen te ver gaat en angstaanjagende bovennatuurlijke krachten ontketent.

https://image.tmdb.org/t/p/w780/3tzPSJiCPqacAgRsMkMPof2ZinL.jpg

Het verhaal an sich is nauwelijks baanbrekend. Talk to Me is de zoveelste variatie op een groepje tieners waarbij het geesten oproepen spelletje fout gaat. De gebalsemde hand die het subject in staat stelt om contact met een willekeurige geest te maken die in het rijk daarachter ronddwaalt, en door 'I let you in' bezit van diegene te nemen, is in principe gewoon een variatie op een Ouija bord of iets van vergelijkbare strekking. Het is met name de effectieve regie, het degelijke script met zich ontwikkelende karakters en thema's als rouw en trauma, die deze film van de meute onderscheidt. Een bijzonder debuut van YouTubers Danny en Michael Philippou, dat kritisch goed werd ontvangen, maar die ook op MM en Letterboxd respectievelijk 3,4* en 3,6* mag rekenen. Ik ken noch de heren, noch had ik ooit van RackaRacka gehoord, dus een grote verrassing.

Sophie Wilde speelt bijzonder goed, en weet in de meer dramatische scènes van haar karakter Mia goed te overtuigen. Met slechts een budget van 4,5 miljoen was Talk to Me een Box Office Hit, die wereldwijd 90 miljoen in het laatje bracht. Wederom een succes voor A24 dus.

Talk 2 Me is reeds aangekondigd. Ik ben er bij.

4*

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

40. Drive Thru

90 minuten

FTV 2 punten = 2 + 78 = 80 punten totaal

Subgenre: 36. Clown Horror

(Afgevinkt: 2, 3, 6 t/m 15, 18, 25, 26, 28, 31, 35, 36, 39, 40, 45, 49, 50, 52, 54, 56, 58, 61, 62, 68, 71, 76, 77, 78, 81, 85)

Themaklassent: 35 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/40000/40512.300.jpg?cb=1383651057

Wanneer je als regisseur besluit je killer clown ‘Horny the Clown’ te noemen, dan heb je me te pakken om deze film te kijken. Geniaal. Daar is eigenlijk overigens ook wel alles mee gezegd zo'n beetje, want deze clownhorror film is gewoon een waardeloze 'zogenaamde’ slasher film geworden die, in alle fronten ontzettend teleurstelt. En dat is pas echt jammer. De film opent overigens best leuk en interessant maar, daarna laat de film zich volledig vallen.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BODBjNDY5MGUtNjVmZC00NzEzLTgzZmUtMTgzZDZiYmI5NzM3XkEyXkFqcGdeQXVyNTk1ODg5ODA@._V1_.jpg

De film kent een slap concept, een saai verhaal maar, wel een leuke killerclown. Ik had toch een tikkeltje meer gore willen zien in deze film, iets wat nogal in het niets wordt gedaan. Dat was wel echt heel jammer en daar lag heel veel potentie. Dit was duidelijk gemaakt vanuit een perspectief van een fan van dit genre, oftewel het was allemaal erg amateuristisch en b-matig.

https://cdn.allhorror.com/uploads/2018/03/Drive-Thru-2007-1366x445.jpg

Volledige mening (met spoilers).

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

101. Attack of the 50 Foot Woman (1958)

66 minuten

Puntentotaal: 216

Subgenre : Ronde 2: 14. Aliens (12, 14, 16, 21, 27, 31, 32, 43, 47, 52, 63, 64, 69, 74, 75)

Themaklassement: 85 + 15

https://dp9a3tyzxd5qs.cloudfront.net/attack-of-the-50-foot-woman-1958__800.jpg

"Attack of the 50 Foot Woman" is een studie van hoe de maatschappij slachtoffers van huiselijk geweld faalt. Nancy Archer is een zenuwwrak en probeert te zelf mediceren met alcohol. De bron van haar stress is overduidelijk, haar man bedriegt niet alleen haar (wat absoluut iedereen in de stad weet) maar hij en zijn minnares maken nog eens openlijk plannen om haar in een gekkenhuis te steken en/of te vermoorden voor haar geld. Zij hebben haar al paar keer in een gekkenhuis laten opnemen, iedereen geeft de schuld aan haar en ziet haar als gestoord en alcoholicus. Terwijl zij op een avond autorijdt ziet zij een ruimteschip en een gigantische alien die probeert haar diamanten halsketting te stelen. De film opent met een nieuwbericht over waarnemingen van een ruimteschip en de melding dat die binnenkort te zien zal zijn waar zij wonen. Ondanks dit nieuwbericht beschouwt iedereen haar als gestoord en haar verhaal deel hiervan. De sheriff geeft haar nog eens de schuld omdat zij een dure halsketting draagt. Eens thuis verlaat haar man om naar zijn minnares te gaan maar niet nadat hij haar juweel steelt. Later overtuigt zij haar man om rond te rijden buiten de stad om te kijken of zij het ruimteschip terugzien, dit gebeurt, hij dumpt haar in de woestijn, vlucht met de auto, slaat de butler in elkaar en probeert de stad te ontvluchten met zijn minnares. De sheriff is hier geen grote fan van maar hij arrest hem niet en doet eigenlijk niet te veel moeite, maakt opmerking dat zijn vrouw nadat zij bewusteloos is gevonden, onfatsoenlijk gekleed was. Door radiatie uiteraard want dit zijn de 1950s begint zij gigantisch te worden dus ketenen zij haar vast, drogeren haar en gaat haar man weer openlijk in dezelfde bar als voorheen aanpappen met zijn minnares terwijl zij blijft smeken dat hij thuiskomt. “Believe women” is het moraal van het verhaal.

Nou ja zoveel zelfbewustzijn heeft de film uiteraard niet, Nancy wordt gewoon gestoord gezien en haar huis situatie als bizar onvermijdelijk, "Attack of the 50 Foot Woman" is 1950s B-Movie pulp en vaak refereert. De film leent zich wel tot een andere interessante lezing.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Nog 1 invoer via m'n tel, ben daar niet zo handig mee, dus de volgende weer lekker op de pc!

61: The wicked woods: horror cabin (op YouTube gevonden, zag hem niet op MM staan, wel op IMdB). Op MM staat hij als "Perfidia" zie ik nu

Speelduur: 73 minuten

FTV: 2 punten

Puntentotaal 116

Subgenre: jungle/woods (kijk bij de volgende invoer wel even welk volgnummer dat is)

Themaklassement: 61

Review: Ik zocht op erotic horror op YouTube, hovenier is hier bezig, dus ik dacht ik kijk ff snel wat op m'n telefoon. Kwam deze tegen, maar gedurende het kijken is er weinig erotic aan, denk dat het door de thumbnail kwam... Dus maar onder een ander thema weg gezet dan bij deze! Ik weet niet zo wat ik ermee moet. Lijkt een veredeld amateurorproject, maar dan net wat beter. Stukje evil dead erin, 1st person achtervolging, Ruben lijkt iets te maken te hebben met de sekte die er rond waart. Waar Laura heen gaat, Who knows? Wel chapeau, Laura valt niet 6x onderweg tijdens het rennen, zoals de meeste bimbo's in een horrorfilm

Waardering: 2

Q Jones

• 3525 berichten
  • 2882 stemmen

Tis zeker gezegd maar is lastig terug zoeken, maar tot wanneer duurt de challenge eigenlijk. Ik check er vnv weer een aantal in

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Als het goed is 15 nov, als ik mij niet vergis.

Q Jones

• 3525 berichten
  • 2882 stemmen

Shadowed schreef:

78. Trick 'r Treat (2007)

82 minuten

RW (1) - Totaal aantal punten = 152

Subgenre: -

Themaklassement: 73 punten

Eigen rating: 4,5*

(afbeelding)

Voor mij blijft deze film verplichte kost om elke Halloween eens op te zetten. Een geweldige sfeerzetting van de feestdag waar ik elk jaar weer enthousiast van wordt. Van het goede acteerwerk naar de schattige montage en uitstekende combinatie van allerlei soorten horror, Dougherty laat ons van alles wat proeven. Het is een film die voor mij persoonlijk echt werkt en altijd een lach op mijn gezicht zal toveren. Ik koester de film dus met m'n hart.

Door jou ben ik deze film ook aan het kijken en je hebt echt gelijk man. Thx voor de tip

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Dentheman schreef:

Als het goed is 15 nov, als ik mij niet vergis.

13 november!

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
13 november!
Toch vergist dus, zal wel een beetje hersenverknettering zijn van het dagelijks horror kijken Alhoewel, daar moet jij helemaal last van hebben dan denk ik zo, kruipend richting de 200 films!

Tanguy

• 455 berichten
  • 2058 stemmen

83. https://www.moviemeter.nl/film/19477]Valerie a Týden Divu (Film, 1970)

76 minuten

Totaal: 166

Subgenre: 40 - Fantasy, Dark Fantasy & Fairy Tale Horror

Themaklassement: 80/85

Rating: 2*

Op MovieMeter krijgt de film eigenlijk alleen maar goede en positieve recensies, dus ik dacht te beginnen aan een klein meesterwerkje. Dat viel wel even tegen, ik kon er helemaal niks mee. Ik vond het niet interessant of visueel prikkelend, het is chaotisch en eigenlijk gewoon niet zo leuk. Zelfs de korte speelduur kon de pijn niet verzachten. Het was een vermoeiende zit.

[url=https://ibb.co/yfw0gmP[/url]

Thema’s afgevinkt: 1-18, 20-40, 42-60, 62-70, 72-81, 83-85

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Dentheman schreef:

(quote)
Toch vergist dus, zal wel een beetje hersenverknettering zijn van het dagelijks horror kijken Alhoewel, daar moet jij helemaal last van hebben dan denk ik zo, kruipend richting de 200 films!
Soms wel, inderdaad! Zo heb ik de tweede helft van Talk to Me opnieuw moeten kijken vanmorgen, omdat ik me daadwerkelijk niet herinnerde hoe het afliep, zo moe was ik kennelijk gisteravond

Toen ik het zag wist ik het wel gelijk weer, maar ik heb dat dus een beetje in een waas zit kijken. Dan moet het opnieuw, want dat telt niet, vind ik.

Tanguy

• 455 berichten
  • 2058 stemmen

84. https://www.moviemeter.nl/film/33415]Silent Hill (Film, 2006)

127 minuten

Totaal: 168

Subgenre: 82 - Video Game Adaptation Horror

Themaklassement: 81/85

Rating: 3*

De film werkt het best in de openingsfase, lekker mysterieus en onheilspellend. Daarna zakt de film eigenlijk steeds wat verder qua niveau, maar het verveelt niet. De soundtrack is prachtig, de speelduur wat te lang. Al met al kan ik er geen onvoldoende aangeven, dus een nipte 3 sterren.

[url=https://ibb.co/Qjcq2Xr[/url]

Thema’s afgevinkt: 1-18, 20-40, 42-60, 62-70, 72-85

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

180. 2LDK (2003)

70 Minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 360

Bron: Sint Piiiindakaas...... Sint Piiiindakaaaaaas!

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMmVmNzE0YzMtZTAyNi00YzM2LWI2NDgtN2ZhNTYwMDg4Yzk0XkEyXkFqcGdeQXVyOTc5MDI5NjE@._V1_.jpg

Catfight the movie?

De twee jonge actrices Lana en Nozomi delen samen een appartement in Tokio. Ze hebben allebei auditie gedaan voor dezelfde rol maar slechts één van de meisjes zal deze krijgen. Door deze concurrentiestrijd wordt duidelijk dat de twee actrices eigenlijk een ongelofelijke hekel aan elkaar hebben. Al snel openbaren zich de eerste intriges en conflicten die uitmonden in chaos en vernietiging...

Met 70 minuten is 2LDK een vermakelijk tussendoortje, maar onder de indruk was ik niet. De donkere humor houdt het luchtig, terwijl de ruzie tussen de twee jonge actrices steeds verder ontspoort. Geloofwaardig is het niet persé, maar het is niet vervelend om naar te kijken.

https://certifiedforgotten.com/wp-content/uploads/2020/12/2LDK-Maho-Nonami-Daisuke-Kizaki.png"Ik zei nog blijf van mijn shampoo af!!!"

3,1*

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

82. Halloween (1978)

91 minuten

RW (1) - Totaal aantal punten = 159

Themaklassement: 76 punten

Eigen rating: 3,5*

https://www.syfy.com/sites/syfy/files/2020/10/michael-myers-behind-bushes.jpg

Ik heb mijn mening over deze film al meermaals op deze website aangekaart en maak er geen verrassing van dat ik het een uitstekende klassieker blijf vinden. De herziening doet daar weinig afbreuk aan. Myers is een geweldig figuurtje dat wat mij betreft echt nog wel vaker op het grote doek mag verschijnen, al dit keer door iemand anders dan David Gordon Green. Ik heb de track "The Shape Stalks" naast het openingsnummer aan mijn playlist toegevoegd.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4899 stemmen

88. Vuelven (2017)

85 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 189

Subgenre: 73. Survival Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 73 + 76 + 77 +80 + 83)

Themaklassement: 77 punten

Eigen rating: 3.5*

https://thegrumpofhorror.files.wordpress.com/2020/04/tigers-1.jpg

Rauw, realisme verpakt in fantasy. Zo zou je het kunnen omschrijven. De film an sich is niet echt horror. Het zijn de levensomstandigheden in de sloppenwijken in Mexico waar drugsbendes en mensenhandelaars de plak zwaaien en straatkinderen zoals Estrella, Shine, Pop, Tucsi en Morro dagelijks trachten te overleven. Een leven in een hel zonder enige toekomst of vooruitzichten. De horror zit in het feit dat dit gruwelijke realiteit is op dit eigenste moment.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

83. Halloween II (1981)

92 minuten

RW (1) - Totaal aantal punten = 160

Themaklassement: 76 punten

Eigen rating: 3,0*

https://decadesofhorror.com/wp-content/uploads/2022/05/Michael-Myers-Halloween-II.jpg

Minder vervolg, maar wel eentje die niet veel onder doet aan de opgebouwde spanning. Een iets minder geslaagde Myers en meer idioterie van enkele personages doen afbreuk aan het geheel, maar het blijft nog altijd een genietbaar stukje film. Binnen slasherfilms (en Halloween zelf) zie ik dit als één van de betere vervolgen binnen een lange reeks.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

84. Orozco el Embalsamador (2001)

91 minuten

FTV (2) - Totaal aantal punten = 162

Subgenre: 70. South American Horror

Themaklassement: 77 punten

Eigen rating: 3,0*

https://midnightcult.net/wp-content/uploads/vlcsnap-2021-04-18-02h45m47s841-300x223.png

Uit respect zal ik maar even een minder grafische afbeelding aan mijn registratie toevoegen, want de expliciete beelden van deze docu kwamen zelfs met mindset-voorbereiding keihard binnen. Een documentaire voor de allersterkste magen. Het is wel een moeilijk te beoordelen documentaire, omdat het meer vragen dan antwoorden oproept. Niet elke focus van de regisseur is interessant, zeker de laatste 10 minuten vond ik een amateuristische indruk maken, maar als beeldschepping is het meer dan geslaagd.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

John Milton schreef:

Als ik even snel goed geteld heb, ben ik de negende die het Australische Talk to Me registreert voor de challenge

Klopt inderdaad de film is 9x gekeken!

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

96. Debbie Does Demons (Film, 2023)

74 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 192

Subgenres: compleet (Voltooide subgenres 1-85)

Themaklassement: 85 punten

Eigen rating: 1.0*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1158000/1158238.jpg?cb=1698563182

Je komt wat tegen tijdens zo'n horrorchallenge. Niet geheel tegen de verwachtingen in, maar dit is ontzettende meuk. Ik hoopte nog op een enigszins grappige film, maar zelfs dat was niet aan de hand. Het enige pluspunt waren de borsten van die blondine die zo ongeveer de hele film te zien waren, maar dit is echt genant op alle andere fronten. Humor, horror, acteertalent, special effects, erotiek, quirkiness, het is in geen velden of wegen te bekennen. Vermijd dit, het is echt bottom of the barrel spul.

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

97. Laid to Rest (Film, 2009)

90 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 194

Eigen rating: 2.5*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/51000/51640.jpg?cb=1385229230

Ik hoopte na de korte samenvatting nog op een horrorfilm die meer richting mysterie gaat, maar nee, dat blijkt niet het geval. Laid to Rest is gewoon een rechttoe rechtaan slasher. Je moet verder niet te hard nadenken over het verhaal of over de matige personages, want dat is zelfs voor het genre aan de matige kant. De killer heeft natuurlijk een gimmicky masker, maar gelukkig is de gore bij deze film wel prima in orde. Veel meer moet je gewoon ook niet verwachten van een genre-exercitie als dit misschien - de personages zijn gewoon slachtvee en verder zien we een paar lompe kills en actiescenes. En dat is misschien niet origineel, maar het past wel bij de film. Ik heb ze slechter gezien.

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

181. Artik (2019)

78 Minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 362

Bron: Pindakaaaaaasje...... Bonne, bonne, booooonne!

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1127000/1127026.jpg?cb=1572875666

Ik zocht Artik nog even snel op op MovieMeter alvorens op Play te drukken, en wist even niet meer waarom ik deze ooit uit had gekozen om te pindakazen. Verenigde staten, 4,2 op IMDb en 2,33* gemiddeld op MM over negen stemmen. Twee daarvan gaven 1,5*, maar liefst vier users gaven 2* en nog twee konden er 3* aan kwijt. Niet iets dat ik snel op zou zetten, om eerlijk te zijn. Heel Moviemeter? Nee, één klein dorp... eh user, blijft dapper weerstand bieden tegen de Romeinse overheersing. Want we vergeten een stem. Onze joolstein gaf namelijk 4*, een baken van hoop in een zee van kritiek. Maar kan ik de eenzame strijder versterking bieden, of voeg ik me bij de overheerser?

Artik is een seriemoordenaar van het aparte soort. Hij is dol op stripboeken en probeert zijn zoon Adam in zijn voetsporen te laten treden. Artiks vrouw Flin is altijd druk bezig met koken, omdat ze een groep kinderen in de schuur gevangen houden die allemaal gedwongen worden om op hun boerderij te werken. Deze situatie lijkt moeilijk te doorbreken, totdat de jongen bevriend raakt met een mysterieuze man die alles dreigt te onthullen.

https://modernhorrors.com/wp-content/uploads/2019/06/MV5BNTllNDkzYjUtMTFhOC00NmY2LThjZmYtMzg0OTBlY2RjNTY1XkEyXkFqcGdeQXVyNjUxMjc1OTM@._V1_SX1777_CR001777741_AL_-1500x625.jpg

Ik zal de spanning verbreken, regisseur Tom Botchii levert met zijn eerste lange film ook wat mij betreft een puik werkje af. Artik is rauw, en heeft met Jerry G. Angelo en Chase Williamson prima hoofdrollen te pakken. Er wordt hier wat mij betreft het maximale uit het mini-budget van $250.000 gehaald, en de soms wat experimentele score helpt uitstekend in het veroorzaken van onrust. Enige kritiekpuntje vond ik dat de dialogen wat gedempt klonken, en als ik de versterker hard genoeg zette dat die goed verstaanbaar waren, dan was het véél te hard op momenten van een scare. Dit was zodanig dat ik hem maar met koptelefoon heb gekeken, aangezien Beebie Milton net in slaap probeerde te komen aan de andere kant van de muur.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BN2Y3YjUwOTAtMGFjMi00MWVlLWE0OWQtYmU0ZjJkN2FhYmI2XkEyXkFqcGdeQXVyNjUxMjc1OTM@._V1_.jpg

Vier ballen is me net te gortig, maar het komt in de buurt. En een naar beneden afgeronde 3,5*, die had de film nog niet! Bedankt voor de tip dus, joolstein

3,7*

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

98. Hakai no Hi (Film, 2020)
57 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 196
Eigen rating: 3.5*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1132000/1132093.jpg?cb=1596184490

Best tof dit. Ik moest hier zeker wel even aan wennen gezien het toch wat onconventionele verhaal, maar het intrigeert het uur lang wél. Er hangt een fijne mysterieuze sfeer, maar het hoogtepunt van de film is toch wel audiovisueel. De beelden zien er fraai uit, maar ook qua muziek en geluid is dit tot in de puntjes verzorgd. Met wat dikke Japanse noisy screamo bij zowel de intro als de outro, maar ook daartussenin en de tinnitus-opwekkende beginscene in fraai zwartwit past het geluid goed bij de film. Zeker benieuwd naar meer werk van deze man.

En nog een short om het uur vol te krijgen:
Hangman (Short 2022)

Kort en effectief, waarbij een of andere onzichtbare demon galgje speelt met een jongedame. Het zal je niet verbazen, het loopt niet goed af.

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Monsutâzu Kurabu (2011) is ook een aanrader!

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

102. Living with Chucky (2022)

105 minuten

Puntentotaal: 218

Subgenre : Ronde 2: 78. Toy Horror (12, 14, 16, 21, 27, 31, 32, 43, 47, 52, 63, 64, 69, 74, 75, 78)

Themaklassement: 85 + 16

https://i.kinja-img.com/image/upload/c_fit,q_60,w_1315/02a89e4455708b547f935852c4969722.jpg

I ben absoluut dol op de Chucky reeks, ik zag Child's Play 2 op TV toen ik klein was ik vond hem zo ongelooflijk goed, was zo dol op de openingsscène en Chucky zelf en de moorden. Ik heb nadien iets later de derde film op TV gezien en nog later de eerste op VHS in de videotheek gehuurd en ik volg de reeks sindsdien, ik ben altijd blij als er nieuwe afleveringen uitkomen. Het is echt prachtig dat Don Mancini en Brad Dourif nog altijd beiden betrokken zijn met de reeks.

De eerste deel van "Living with Chucky" geeft een opsomming van alle 7 films met commentaar van de betrokken mensen, leert wat en ziet hoe mensen de poppen bedienen, regisseur van Bad Hair en Marlon Wayans voor een of andere rare reden. Men is wel heel kort over de 3de film en onterft hem haast bijna, misschien door de tabloid onzin van toen? Langer over Cult om logische reden.

Laatste deel blijft de regisseur zich in de film steken wat heel irritant en oninteressant is en is er een vermoeiendd melige onzin over familie en wordt het heel suikerig met standaard platitude over fans. Gewoon de eerste helft zou een okay DVD extra hebben gemaakt.

+

Chucky Seizoen 3 - deel 1

https://www.dexerto.com/cdn-cgi/image/width=750,quality=75,format=auto/https://editors.dexerto.com/wp-content/uploads/2023/09/05/Chucky-Season-3-poster.jpg

Slechts vier afleveringen door de staking helaas, Chucky in het Witte huis, interessante twist met Chucky, scene met de dokter is extreem grappig, Amityville hommage, de moorden zijn zo geweldig en grappig visueel, Jake & Devon blijf ik een extreem onrealistisch viden als koppel en ja hun zijn tieners maar toch. Absoluut dol toch in het algemeen op dit seizoen of de eerste stuk toch. Ook deze dialoog:

It's a Dutch colonial.

The most evil houses are always Dutch colonials.

Think about it. "Amityville," "Elm Street," "Twin Peaks."

What the fuck is up with the Dutch?

Must be all the weed.

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

je had die afleveringen helemaal niet nodig voor deze registratie, zelfs al hadden ze geteld. Gewoon voor de leuk erbij gedaan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.