Laid to Rest (2009)

Horror / Thriller

geregisseerd door Robert Hall
met Bobbi Sue Luther, Lena Headey en Kevin Gage

Een meisje wordt wakker in een doodskist. Door de verwondingen aan haar hoofd is ze vergeten hoe ze hier is terechtgekomen, maar dat niet alleen: ze weet niet eens meer wie ze zelf is...

Spartaan1986 schreef:

Las dat Bobbie Sue Luther niet in deel 2 zit. Ben benieuwd hoe ze dat op gaan vangen.

Makkelijk. De regisseur is gewoon met een andere vrouw getrouwd . "The Girl" wordt gewoon vertolkt door een andere actrice.

avatar van Elineloves
Wat zijn jullie verschrikkelijk streng zeg! Dit is één van de betere films die ik de laatste tijd heb gezien. Héérlijk! Oké, Bobbi Sue Luther haar personage was een doos eerste klas, dat bewees ze tijdens de eerste minuten al met haar telefoon stunt, maar dudes, wat wil je dan? Een betweter á la Ymke van Echte Meisjes in de Jungle in de hoofdrol? Nee joh! Die meiden moeten lekker dom zijn, dikke tieten hebben en goed kunnen gillen. Kevin Gage was mijn held van de film, geweldig personage, die Tucker. Dit soort kerels zie ik graag, een echte 'horror hero'.

Ook lulletje rozenwater Sean Whalen zet een goed personage neer. Steven was een zachtgekookt eitje die je gedurende de film (ja, je leest het goed) toch ziet 'groeien' en ziet hoe hij probeert tegen zijn angsten in te gaan. Wel jammer dat Thomas Dekker pas zo laat in beeld verscheen, maar ik zag dat hij ook weer in het tweede deel tevoorschijn zou komen, dus dat maakt het goed.

De killer was lekker sick, gelukkig eens geen ellenlang achtergrond verhaal over wat Mr Killer allemaal in zijn jeugd heeft meegemaakt, dat hij mishandeld werd door zijn ouders en een laag zelfbeeld heeft waardoor hij maar aan het slashen gaat. Niets van dat! De vent lijkt wel lucht. Voor mij maakte dat het extra creepy en ik voelde ook niet de behoefte om uit te vissen wie het was. Het is tenslotte geen Baantjer, heel fijn dat hier geen tijd aan verspild werd.

Veel bloed, leuke kills, weinig naakt (BOEEEE!)... maar absoluut echt een van de slashers die me het meest verrast heeft het afgelopen jaar. Ik vond het ook niet echt voorspelbaar, ik zag een aantal dingen toch niet aankomen en dat is prettig voor iemand die al zoveel horrorfilms/slashers heeft gezien.

Verademing!

avatar van Naomi Watts
Ach, Luther in een tanktop is stukken spannender dan veel random nude horror chicks . Zwaar ondergewaardeerd inderdaad, gaat nergens over.

avatar van Elineloves
Ze heeft flinke boobies ja. Ze heeft wel ontzettend kleine tepeltjes zei mijn vriend toen ze topless in beeld was, dat heb ik dan weer gemist. Vind het trouwens jammer te lezen dat ze niet meespeelt in deel 2.

avatar van Naomi Watts
Spijtig ja, jammer dat haar ex-man (regisseur) zo rancuneus is, zei had het nog wel willen doen naar eigen zeggen.

avatar van Steve Scandal
Wat een verschrikkelijke film zeg! Ik had er niet veel van verwacht maar door een aantal goede waarderingen hier werd ik toch wel nieuwschierig..

Het meest frustrerende vond ik het uber slechte acteerwerk en de idiote dialogen, zeker die van de hoofdrolspeelster! Deze film wilde voor mijn gevoel serieus over komen maar werkte eerder op mijn lachspieren terwijl dat geloof ik echt niet zo bedoeld is. Ik had liever een komische draai aan deze film gezien! Met het gore zit het wel goed en de kills zijn best cool maar dat was het voor mij dan ook.

avatar van Rianneke_Dan
Was niet zo best inderdaad, maar toch ook weer niet zo slecht als ik had verwacht. Verhaal stelde weinig voor en werd ook nergens echt interessant. Eigenlijk moet je hier gewoon je verstand op nul zetten en gewoon kijken, meer niet. Als je dat doet kan deze nog best meevallen.

Acteerwerk was erg slecht, en de beslissingen die 'the girl' steeds nam vond ik ook belachelijk, maar dat hoort er natuurlijk wel een beetje bij. Dat vind ik nog niet echt een negatief iets aan deze film, alleen die killer?! Come on, die was echt zo niet eng, eerder lachwekkend met zijn masker en schouder camera. Ik kon daar helemaal niks mee en hou er juist wel van, als je wat van de killer zijn background te zien krijgt. Maar dat was helaas niet zo.

Film was wel erg smerig, net op het randje voor mij, en daarom denk ik dat ik deel 2 maar oversla. Toch wel vermakelijke onzin, vooral het laatste stuk met die jongens, dat vond ik nog het leukst. Sfeer was er met vlagen wel, maar werd niet echt goed uitgewerkt verder. Jammer.

Kleine 2.5*

avatar van otherfool
Wat een armetierigheid

Zilveren engbek zit het plaatselijke redneck amateurtoneelschap achter de broek, al schijnt-ie zelf ook niet te weten waarom. Gedurende 90 minuten zie je vervolgens zoveel incoherente zooi (vooral rond auto's en telefoons) dat zelfs de in orde zijnde gore deze stinker niet kan redden. De personages blinken uit in stupiditeit, de verwikkelingen slaan gewoonweg nergens op, de cast is lachwekkend en de killer zelf spreekt eigenlijk ook niet tot de verbeelding.

1*.

avatar van Elineloves

Ik heb in geen tijden meer zo gelachen om een recensie, geweldige woordkeuze/beeldspraak! Ookal ben ik het niet met je eens.

avatar van otherfool
I aim to please

avatar van Daan258
Ik had deze film al een tijdje op me pc staan en ik ben hem uiteindelijk gister maar is gaan kijken.
Qua gore was deze film best wel goed, maar het verhaal en acteren was wel behoorlijk slecht.
Wat ik ook een grote minpunt vond is dat de killer zich zo snel naar een andere locatie kan verplaatsen, dat was echt erg onrealistisch.
Ik hoop dat deel 2 wat beter is.

avatar van Tall man
Toch een fijn horrorfilmpje die door zijn korte speelduur (nouja, gewoon 90 minuten) nergens echt gaat vervelen. Acteren is niet overal even sterk maar bij een film als deze kijk ik er gewoon doorheen en past het soms wat overdreven acteren er prima bij. Gave killer is het wel, Chromeskull. De moorden zijn lekker gruwelijk en dat is een pluspunt in een film als deze.
Kortom, een leuk tussendoortje om eens een keer gezien te hebben.

avatar van Inland Rabbit
Leuk slashertje, met wel erg brak acteerwerk. De killer is cool en de kills inventief. Het hoofdslachtoffer mag er ook wezen.

ipman-99
"He Wants To Make Me Dead." ... " !!!

Fantastische Horrorfilm (Heropfrissing) !!! Heerlijk Horrorfilm met een stoere killer en heerlijke
bloederige kills ! Ik ben toch wel een fan van dit soort films als algemene filmliefhebber/verzamelaar !
Na recent de films van "Hatchet" aan een heropfrissing te onderwerpen, was de drang om deze films te heropfrissen
heel groot ! Heerlijke killer met bloederige kills die gruwelijk in beeld werden gebracht ... !!!
Wijs concept van de killer = zijn masker, opvallende messen en natuurlijk zijn camera op zijn schouder !!! Heerlijke Horror/Slasher op de bloederige manier met heerlijke effecten !

avatar van puppet master
Eindelijk weer eens een goed horrorfilm.
Op naar deel 2, hoop dat die net zo goed is.

avatar van Friday the 13 th
Een nieuw slashericoon?

Bedreigend en bruut is deze Chromeskull alvast wel. Heel expliciete moorden en spannende scènes. De film is niet als andere slashers. Meestal begint een slasher met een groep vrienden die dan één voor één het loodje moeten leggen. Hier in deze film draait het om één meisje en heel wat toevallige voorbijgangers en mensen die at the wrong place at the wrong moment passeren. Dit neemt toch wel een stuk van de spanning weg, je weet dat dit gewoon is om de bodycount op te drijven, hierdoor ook geen uitdieping van personages. Je geeft er eigenlijk niet om of iemand sterft of niet. Ook het hoofdpersonage laten ze naar het einde toe minder sympathiek lijken.

Een film met een rauw sfeertje, de muziek vond ik soms wel storend. Maar allesinds een goede antagonist en smerige kills. En dit is wat de film zo berucht en populair maakt.

avatar van Franza
Het begin:
eem dom mooi vrouwke, Leuk uitziende killer, Slechte soundtrack.
I Like!
Dit ziet eruit als mijn favoriete subgenre, als en echte slasher.

Het is verder ook een leuke film om te zien, alleen wil hetnergens een echte topper worden.
Maar dat maakt niet uit want amusant is het zeker en af en toe komischDat vrouwke dat ze een mes vast heeft en dat mes dan gewoon wegsmijt XD

Het is een aanrader mits je van het genre houdt, anders moet je hem gewoon echt niet gaan kijken! (tip)

Een goede 3,5 en op naar deeltje 2!

avatar van Left4Dead
Veel domme dingen in deze prent, zelfs het (rubber) mes wordt gebogen in de scene met de koelkasten. Foute keuzes horen nu eenmaal thuis in een slasher en deze zit er vol van. Dan moet er nog wat eyecandy is zitten en ja hoor de pip-tieten zijn daar. Een half-kreupele die toch nog een aardig sprintje kan trekken en een nerd en dan is het natuurlijk de beurt aan de slager om hier eens flink mee aan de slag te gaan.

Ach voor een keer is het te doen met nog een paar oude bekenden erin. Een 5.5/10 hier een 2.5**.

avatar van Marcel1971
Slecht geacteerd, slap verhaal maar toch genoten van de film.. Gewoon een heerlijk slasher waarbij je je verstand op nul moet zetten.

avatar van jordandejong
Had altijd al wel hoge verwachtingen bij dit filmpje, maar door die ellenlange 'to see' lijst ben ik er nu pas aan toegekomen. Ook wel een lichte teleurstelling deze film.

De personages, toch iets waar een slasherfilm bij mij veel punten kan verdienen, zijn werkelijk te stompzinnig voor worden. Van Mrs. shit for brains die 911 niet kan bereiken omdat ze de telefoonkabel kapot maakt tot de kale 'hero' die van 2,5 meter afstand met zijn revolver een 2 meter grote killer niet eens weet te raken. Een film als deze moet het normaal gezien natuurlijk ook niet hebben van de snuggere personages, maar als ze zo te werk gaan als in Laid to Rest wekt dat gewoon irritatie op. Ook bijzonder zwakke dialogen en matig acteerwerk trouwens.

Het design van de killer laat te wensen over. Het cameraatje op zijn schouder was geinig (al voegt het niet direct echt veel toe), maar voor de rest stelt hij weinig voor. Een beetje een soort Agent 47 met een lullig glimmend maskertje op. Komt weinig dreiging vanaf in ieder geval.

De film scoort wel punten op het gebied van gore. Lekker expliciet hak en snijwerk, bruut in beeld gebracht. Had wel iets meer variatie in gemogen, aangezien de killer veelal gebruik maakt van zijn mes (daarom waren die kill op Sean Wahlen en het smelten van het gezicht van de killer ook wel een fijne afwisseling). Verder stijgen de scenes in het politiebureau en in de vriezer er bovenuit qua spanning.

Redelijk slashertje, maar ook niet meer dan dat. Mag zich dan ook niet meten met vergelijkbare 'moderne' slashers als The Hills Run Red (2009) en de Hatchet (2006) films. Verrassend weinig donkere humor ook.