Drive Thru (2007)

Komedie / Horror

geregisseerd door Brendan Cowles en Shane Kuhn
met Leighton Meester, Nicholas D'Agosto en Van De La Plante

Mackenzie Carpenter is een bloedmooi 17-jarig meisje uit Orange County, Californië. Haar grootste probleem is verveling, tot haar klasgenoten één voor één vermoord worden. Dit is het werk van de moordlustige mascotte van de lokale hamburgerketen, Horny the Clown. Hij stalkt Mackenzie met allerlei cryptische boodschappen. Pas als ze het verband tussen Horny en z'n slachtoffers ontdekt, beseft ze dat ze een harde confrontatie met de clown tegemoet gaat, als ze haar achttiende verjaardag nog wil halen...

avatar van tattoobob
Ooit eens gezien.....wat een ***film.

Tijdens mijn hemelvaartvakantie (van vrijdag t/m vandaag) in Zeeland, om precies te zijn Nieuwvliet-Bad, heb ik mede vanwege de gezelligheid en het fraaie warme weer geen film gekeken, m.u.v. van de laatste avond en daarbij moest ik ook nog gebruik maken van mijn tablet en de Ziggo dienst "Horizon Go". Daarbij viel mijn keuze op deze Komedie / Horror film (mede door de korte duur en dat het ging om een moordlustige clown, welke ik altijd wel leuk vindt om te zien in horrorfilms), welke ik meen vroeger eens gezien te hebben. Hoewel het verhaal weinig voorstelt en misschien ook behoorlijk flauw en afgezaagd (totaal niet origineel) is, heb ik me best goed vermaakt met deze leuke film en soms ging het er ook lekker hard (lekker grof met ook wat goor) aan toe en ook de regelmatig toegepaste zwarte humor viel in goede aarden bij mij.

Ondanks dat het eenvoudige verhaal (draait om wraak van iemand, die men vroeger iets heeft aangedaan) weinig voorstelt, was de uitvoering wel leuk en vermakelijk (zeker met een paar biertjes achter de kiezen) en dat komt vooral op conto van de moordlustige "Horny the Clown" (zag er best fraai uit), mascotte van de lokale hamburgerketen "Hella Burger" (pittige en scherpe hamburgers), die regelmatig lekker (en daarmee bedoel ik dan hard en grof) te keer ging (o.a. al bij de opening van het verhaal) en ook heerlijke zwarte humor had. Dat laatste o.a. bij de drive-in van een hamburgertent of in de hamburgertent zelf, wat een aantal leuke humoristische dialogen oplevert:

"Ik ben Horny de Clown. Wilt u pittige kaassticks ? Ze zijn maar 99 cent. We hoeven geen kloterige kaassticks stomme clown. Mag ik je hoer neuken, rukker ? Wat zei hij ?"

"Mag ik uw bestelling noteren ? Zeker, Bassie. Ik wil vier pittige cheeseburgers en een chocolademilkshake. Wil je dood, klojo ? Loop je ons af te zeiken ? Wat zei je ? Wilt u er friet bij ? Schijt de paus in het bos ? Wilt u een extra grote portie voor vijf dollar meer ? Nee, man."

"Maat ? Loop je me te stangen ? Vriend vindt daarna zijn maat met het gezicht in het frituurvet. Wil je daar friet bij ? "

"Is het leuk, kinderen (als een irritante jongere tegen het masker van "Horny the Clown" in de ballenbak zit te plassen) ? Waar is ons eten ? Dat heeft hij vast opgegeten. Je krijgt je eten als je moeder me heeft gepijpt, klojo. Kom naar hier, dan laten we je wat zien, hamlap. Zei er iemand hamlap ? (gooit dan zijn vlees hakmes door de irritante jongere zijn hoofd)"

"Doe me geen pijn. Jou pijn doen ? Ik doe je geen pijn. Ik sla alleen je hersens in. Ik sla ze aan gort"

"Wilt u er friet bij ? Zeg dat nog eens. Wil je dood, vetklep ?"

De quote die bij het bericht van Elineloves staat, was overigens ook humoristisch. Net zoals de bijbehorende scene, waarbij het hoofd van Val Espinoza in een magnetron/grill zit en uit elkaar valt.

Het tempo is best hoog en er gebeurt ook meer dan genoeg. Hier en daar is het verhaal wel wat saai en flauw en hetzelfde geldt voor de ontknoping en het einde is zelfs slecht (ook zeer voorspelbaar) en zeer cliché.

De cast is niet hoogstand en ze acteren ook niet al te best, m.u.v. Van De La Plante (in de rol van "Horny the Clown" en Archie Benjamin, die vroeger eenzijdig verliefd was op Marcia Carpenter en die ook veel werd gepest en dat laatste enorm, met grote gevolgen, op zijn 18e verjaardag). Een aantal vrouwen mochten er wezen (helaas wel niet bloot te bewonderen) zoals hoofdrolspeelster Leighton Meester (in de rol van Mackenzie Carpenter, die tevens de gitarist en zanger is van een vrouwen rockband), Sita Young (in de rol van Val Espinoza, die de drummer is van de vrouwen rockband), de redelijk bekende rijpe Melora Hardin (in de rol van Marcia Carpenter, die de moeder is van Mackenzie) en de rijpe Lola Glaudini (in de rol van rechercheur Brenda Chase. Haar mannelijke corpulente en ietwat domme partner Dwayne Crockers die graag eet, leuk gespeeld door Larry Joe Campbell, zorgde ook voor humor en hij werd ook regelmatig lekker voor schut gezet).

Al met al best een leuke en vermakelijke Komedie / Horror film om eens gezien (duurt ook maar iets van 80 minuten) te hebben en dan puur en alleen vanwege "Horny the Clown".

avatar van sinterklaas
Fijne pulp over een moordzuchtige Clown.

Het acteerwerk was dan niet altijd erg realistisch want er word te vaak een beetje als koek en ei gereageerd als er een psychotische clown het op iemand heeft gemunt of wanneer er weer eens iemand in mootjes is gehakt. Desalniettemin is dit wel een zeer vermakelijke screamer en weet die Horny the Clown ook voor kleur te zorgen. Natuurlijk zit hier dan ook nog zo'n typische achtergrond verhaal in en het einde kan je ook al dromen. En toch blijft dit allemaal zo vermakelijk.

avatar van Gang_Star
Leuk. Het verhaal over een moordende clown is natuurlijk verre van origineel, maar drive thru weet toch prima te vermaken. Acteerwerk is zwak en het verhaal compleet standaard, maar het plezier zit vooral in de moordenaar Horny de clown. Een om te zien vrij tof personage dat grof en bloederig te werk gaat met de nodige humor. De humor is bij vlagen best leuk,de gore ziet er voldoende en de nodige kills zijn lekker bruut.

avatar van Shadowed
Matig.

Drive Thru is zeker een film die het verrmaak helemaal goed maakt. Het is ook een pulp. Maarja, het concept blijft niet origineel. Ik kan dit soort onderwerpen wel waarderen want ook al is het niet origineel, soms kan het dan wel mooi zijn.

Een moordende clown is moeilijk om er echt een goede film uit te krijgen. Drive Thru had hier dan ook zeker moeite mee en het wil nergens echt goed worden. Meester doet het al helemaal niet goed, laat staan de andere cast.

Het enige pluspuntje zijn eigenlijk Horny the Clown en zijn slachtpartijen die de film nog net op een 2,0* doen lanceren.