• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.227 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.385 acteurs
  • 199.067 gebruikers
  • 9.375.227 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

John Milton schreef:

Aan een horrorchallenge-schisma met gelijktijdige challenges zou ik nooit meewerken. Noch aan back-to-back challenges. Maar dat er er ruimte is voor twee challenges per jaar weten we volgens mij al. Wellicht licht daar enige ruimte voor differentiatie, indien die gewenst is.

Helemaal mee eens. Maar om nou een Horror challenge in mei of juni te houden gaat mij wat ver haha. Horror is voor mij wel heel erg seizoensgebonden.

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

115. The Mine (2012)

95 minuten

FTV: 2 punten (totaal: 230)

Eigen rating: 2*

https://image.tmdb.org/t/p/w780/v9mMKfzDdH6MeUUrrykaGg4jBMR.jpg

Brad en zijn vrienden besluiten om nog een laatste Halloween samen door te brengen voor ze afstuderen. Ze besluiten een griezelige avond door te brengen in de Jarvis-mijnen. Volgens de legende zijn de Jarvis-mijnen tientallen jaren geleden gesloten en waren er geesten rond van een familie die gedood is in de mijn. Uiteraard bestaan geesten niet, toch?

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

IH88 schreef:

Helemaal mee eens. Maar om nou een Horror challenge in mei of juni te houden gaat mij wat ver haha. Horror is voor mij wel heel erg seizoensgebonden.

Ja, deze tijd is wel het meest ideaal he?

Dan zou ik opteren voor een iets puurdere challenge met heroverwegen van toegangscriteria als de users of organisator dat willen, zolang ik het nevenklassement maar kan doen (of mede, desgewenst). Maar dat zou zich dan uiteraard voegen naar de criteria van de hoofdchallenge, net zoals nu.

Of daar shorts, miniseries en anthology bijzitten boeit me niet heel veel; mijn horror wachtlijst puilt sowieso uit.

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

ikkegoemikke schreef:

Terwijl iedereen stelling neemt over het wel of niet toelaten van shorts en series, doe ik rustig verder met hetgeen de initiële opzet was: nieuwe films ontdekken en tips verzamelen.

Dat doe ik ook en tijdens deze Challenge ben ik al twee leuke nieuwe films (twee anderen kijk ik misschien nog) tegengekomen die ik nog niet gezien had, te weten "Ku Bei (2021)" en "Day of the Woman (1978)".

Ik nu ook al 13 films gezien (waarbij een aantal herzieningen) en vorig jaar kwam ik uit op dat aantal. Na volgende week kom ik minimaal uit op 14 films, want a.s. vrijdag ga ik zeer waarschijnlijk een horrorfilm bekijken in de bioscoop (en nee niet "Saw", want daar heb ik het eigenlijk wel mee gehad).

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

70. Face of the Screaming Werewolf (1964)

60 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 153

Subgenre: - (Voltooide subgenres 1 t/m 52 + 54 + 55 + 57 + 60 + 63 + 65 + 67 + 69 + 76 + 77 +80 + 83)

Themaklassement: 64 punten

Eigen rating: 0.5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNjkyZTgxNjQtNDkyZS00NTQxLWEwM2EtMWE3MGNkYjBiZTU3XkEyXkFqcGdeQXVyMjM1Njc4NDc@._V1_.jpg

Het enige dat Jerry Warren's films bij mij gemeen hebben, is dat ze stuk voor stuk een 0.5* of 1* krijgen. Officieel is hij dus één van de slechtste regisseurs in mijn ogen. Vergeleken met hem heeft Ed Wood dus wel echt prachtfilms gemaakt. Ook dit was weer zo'n film waar ik enorme moeite voor moest doen om die uit te kijken. Totaal onbegrijpelijk verhaal. Naderhand lees ik op Wikipedia dat dit weer een samenraapsel is van 2 opgekochte Mexicaanse films (La Casa del Terror (1959) and La Momia Azteca (1957)) en bijgemaakte footage. Vreselijk gewoon!

Number23

• 8638 berichten
  • 5681 stemmen

John Milton schreef:

Number23 Waar heb je Gnomes gevonden? Ik had die al gezocht maar zo gauw niet gevonden?

Geinig verhaal. Ik had eerder deze week aan iemand van BUT Film Festival gevraagd of ik ergens Gnomes kon kijken en hij stuurde mij een link met een appje die luidde: 'Gelijk aanklikken, kijken en mij appen als je klaar bent. Deze link had 1,5 maand geleden weg moeten zijn.'

Dus ja hij had gelijk de shortprogrammeur verwittigd en de link laten verwijderen.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

Nog ff kort mijn mening als speler van niet het eerste uur: Ja ik kijk graag series en shorts en imo zou dat prima mogen, maar zou er geen moment wakker van liggen als die de volgende keer niet meer meedoen voor deze challange. Heck, misschien is er wel behoefte aan een serie-challenge. Voor mij maakt het niet zoveul uit, want net als JM kijk ik het toch wel (ook shorts enkel wellicht iets minder). Mja een aflevering van 60 minuten en wat shorts zijn soms wat makkelijker in te passen, zeker in wat drukkere periodes.

Zodoende zou je ook nog voor een tussenoplossing kunnen gaan: Wél mini-series toestaan, maar GEEN shorts. Dan zou je het dus net als Brabantze moeten doen en afleveringen van 56 minuten moeten bundelen met een andere aflevering van die serie. Dat is zoals ik eerder al schetste dan om en nabij hetzelfde als een film van 2 uur. Zo kunnen mensen die graag series kijken dat nog steeds doen maar minder efficiënt. Mja nogmaals, zelf niet echt een sterke mening over.

Ik opperde eerder al dat het aantal registraties wel echt flink de lucht in is gegaan sinds vorig jaar. Nu is de challenge ook langer, mja als er eenmaal een keer 190 + registraties zijn gedaan kan je er donder op zeggen dat dat de nieuwe standaard wordt. Zo heeft Shaky momenteel 150 ish registraties, dat is een gemiddelde van 3,9 films per dag. Ik snap wel dat hij ff een pauze neemt . Dat is ook direct een stijging van bijna 1 (!) film per dag tov vorig jaar.

Dat gezegd hebbende vind ik eigenlijk een gemiddelde van tussen de 3 en 4 films per dag nog wel oké. Mja, je ziet wel duidelijk een trend naar boven en als dat over 2-3 jaar dan een gemiddelde is van 5-6 registraties per dag dan streef je wellicht je doel voorbij. Al vind ik het eigenlijk wel prima hoe de opzet dan ook is, al moet ik zelf wel zeggen dat ik het themaklassement dus wél erg leuk vind. Mja als je dat zou schrappen zou ik dat misschien ook wel gewoon achter de schermen zelf doen.

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

14. Nope (2022)

130 minuten

RW (1 punt)

Puntentotaal: 21 + 1 = 22 punten

Subgenre: 65 (Sci-fi Horror)

Themaklassement: 13 punten

https://i.ytimg.com/vi/gDusCu8AcKg/maxresdefault.jpg

https://media-prod.fangoria.com/images/NOPE-1_1.width-800.jpg

Deze film heb ik vanmorgen rond 10:00 uur nog eens lekker herzien vanuit bed en dat via "SkyShowtime" via "Ziggo GO TV" omdat ik bij Ziggo een abonnement heb op "Movies & Series XL" (dat is zie ik nu overigens niet meer verkrijgbaar bij Ziggo), waarmee je ook extra 40 zenders (aan de meeste heb ik overigens niets). Het aanbod wat films betreft op "SkyShowtime" is nu nog karig (dat gaat wel veranderen bij Ziggo) en qua Horrorfilms kan je vier films zien, waaronder dus "Nope" en "Smile (2022)".

Vorige week zag ik op de televisie (ik meen de BBC) ook nog een gedeelte van "Us (2019)" en Jordan Peele vind ik een goede en unieke horrorregisseur (als zijn films hebben van mij ook een ruime voldoende gekregen, namelijk allemaal 3,5*). "Nope" beviel me weer prima bij het herzien (het punt blijft wel hetzelfde, namelijk 3,5*) ervan. Wel heb ik de films soms wat vooruit zitten te spoelen omdat hij lang duurt en ik om 12:00 uur (het normale tijdstijd dat ik in een weekend opsta, doordeweeks staat ik overigens twee dagen, de thuiswerkdagen, op om 6:40 uur, en drie dagen om 5:35 uur). Maar vandaag werd ik dus erg vroeg wakker voor mijn doen en kon ik de slaap niet meer hervatten.

Na "Get Out (2017)" en "Us" is "Nope", de derde horrorfilm van regisseur Jordan Peele, welke ik vorig jaar augustus in de bioscoop heb gezien. "Nope" is een combinatie van sciencefiction, monsterfilm en een actiekomedie en dat met twee donkere (waar Jordan Peele overigens patent op heeft en dat omdat hijzelf ook donker is) acteurs in de hoofdrol, namelijk Daniel Kaluuya en Keke Palmer die het uitstekend doen. Er zitten overigens niet alleen donkere acteurs in, want ook Brandon Perea (als de nieuwsgierige elektronische winkeltechnicus), Steven Yeun (de eigenaar van een western-pretpark, waarin het einde van de film zich ook afspeelt) en Michael Wincott (als een cameraman) deden het uitstekend.

https://www.moma.org/d/assets/W1siZiIsIjIwMjIvMTAvMjAvN21nNDA0MzBocF9Ob3BlLmpwZyJdLFsicCIsImNvbnZlcnQiLCItcXVhbGl0eSA5MCAtcmVzaXplIDc3NXg1MjVeIC1ncmF2aXR5IENlbnRlciAtY3JvcCA3NzV4NTI1KzArMCJdXQ/Nope.jpg?sha=2b78e69878c9a2c6

Het verhaal is lekker mysterieus (m.b.t. wat er in de wolken zit) en weet ook van de eerste tot de laatste minuut te vermaken en te boeien en het einde vond ik geweldig. De films is als popcornvermaak (ik had destijds chips erbij in de bioscoop) zeer genietbaar en Jordan Peele zegt ook belangrijke dingen over inclusie, onze behoefte aan spektakel, het gevaar van aandacht, het temmen van wilde dieren (zoals de chimpansee met kortsluiting in deze film), hebzucht, Hollywood, familiebanden en nog veel meer. Mocht je deze film nog niet gezien hebben, dan is het zeker een aanrader (het is ook best een unieke horrorfilm) en hetzelfde geldt natuurlijk voor "Get Out" en "Nope". Van mij mag Jordan Peele weer snel op de proppen komen met een nieuwe horrorfilm (hopelijk keert hij zich niet van dit genre af).

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

81. Obsession (1976)

98 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 176

Subgenre : 6. 1970s Horror

(Voltooid: 1 - 7, 12 - 54, 56 - 85)

Themaklassement: 81

https://www.franksmovielog.com/static/d2fd615f55b95b6e064d8dce84dfd19a/3beec/obsession-1976.avif

Deze Brian De Palma verrassend nog niet gezien, dit terwijl dit de 17de film is dat ik van hem kijk. Scenario door De Palma maar ook Paul Schrader, Schrader zijn scenario was blijkbaar veel langer en had een derde stuk in de toekomst maar die was te ingewikkeld om toe te voegen. Meer nog muziek van Bernard Herrmann. Het verhaal is De Palma doet Vertigo, ontknoping en alles zijn van de pot gerukt maar het past bij De Palma zijn stijl en ik ben er fan van. Die muziek, sfeer, cinematografie, ik ben ben best een De Palma fan dus zeker hiervan genoten en nog eens John Lithgow die een dik Southern accent doet. Denk de eerste van De Palma's Hitchcock films.

IH88 schreef:

(quote)

Heel jaar om er over na te denken . Het competitie-element vind ik juist wel leuk, vooral om te zien hoe hard sommige anderen gaan.

Wat we trouwens niet moeten hebben is dat we straks twee challenges hebben in sept t/m nov. Deze challenge is juist zo populair (en wordt zelfs ieder jaar populairder) doordat er voor ieder wat wils is.

Ik ben geen persoon van het eerste uur dus ook niet veel te zeggen maar denk dat dit soort discussies onvermijdelijk zijn. Er gaan altijd puristen zijn en mensen die maximaal willen scoren volgens de regels. Denk dat jij ook niet doet moet het compromis zijn en gaan dit soort discussies naar voren komen. Ik vindt dit alvast een heel mooie editie, filmreeks en short regels kunnen wel licht aangepast worden.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

71. The Hand (1960)

61 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 155

Subgenre: - (Voltooide subgenres 1 t/m 52 + 54 + 55 + 57 + 60 + 63 + 65 + 67 + 69 + 76 + 77 +80 + 83)

Themaklassement: 64 punten

Eigen rating: 2.5*

https://images.mubicdn.net/images/film/151045/cache-129210-1573496704/image-w1280.jpg

Niet echt een horror. Maar het was juist 60 minuten lang. ik klaag niet

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Threeohthree schreef:

Dat gezegd hebbende vind ik eigenlijk een gemiddelde van tussen de 3 en 4 films per dag nog wel oké.

Dat aantal op een doordeweekse dag kijken als je ook werkt, vind ik persoonlijk niet normaal (tenzij je werk film kijken is en je daar ook betaald voor wordt) en eigenlijk ook niet haalbaar (op een werkdag ben ik rond 16:00 uur klaar als ik thuiswerk en rond 17:00 uur als ik niet thuiswerk, dan ga ik echt niet nog 3 a 4 films kijken (met 4 films ben je al snel 7 a 8 uren kwijt) en rond 24:00 uur ga ik dan ook slapen), alleen als je leeft als een kluizenaar

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)
Dat aantal op een doordeweekse dag kijken als je ook werkt, vind ik persoonlijk niet normaal (tenzij je werk film kijken is en je daar ook betaald voor wordt) en eigenlijk ook niet haalbaar (op een werkdag ben ik rond 16:00 uur klaar als ik thuiswerk en rond 17:00 uur als ik niet thuiswerk, dan ga ik echt niet nog 3 a 4 films kijken (met 4 films ben je al snel 7 a 8 uren kwijt) en rond 24:00 uur ga ik dan ook slapen), alleen als je leeft als een kluizenaar

Mja ff voor mezelf: Ik ben een single man, werk 32 uur per week, en heb 1x in de week een boardgame night met vrienden. That's it. Zodoende kan ik al m'n tijd zelf invullen en als ik om 18:00 begin met films kijken kan ik dus om 22.30 klaar zijn met 3 films. Dat geeft nog speling met pauze als ik om 00:00 naar bed wil. Dan heb ik 3 vrije dagen in de week waar je "makkelijk" 6 films kan kijken. Begrijp me niet verkeerd, het is echt heul veul, mja als je een pistool tegen m'n hoofd zou houden zou het vrij gemakkelijk te halen zijn.

Nu begrijp ik dat niet iedereen een single man/vrouw is met "maar" 1x pw sociale activiteiten, mja dat zou het wel verklaren. Net als dat JM bijvoorbeeld tijdens z'n nachtdiensten kan kijken. Zodoende vind ik tussen de 3-4 wel veel, maar wel haalbaar in een challenge, zeker als je ook nog een week vakantie er voor uit zou trekken (wat hier vm nog niet eens echt aan de orde is).

Mja toen ik tegen m'n vrienden zei dat ik 90 + films had verklaarden ze me ook voor gek, dus ik begrijp je zeker (al heb ik ook het vermoeden dat er in jouw reviews misschien wel meer tijd zit dan in het kijken van de film haha )

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Jup. Ik heb afgelopen week 5 volledige dagen (thuis) gewerkt van 14:00- 22:00. En daarvoor dus deels op beebie Milton passen aangezien het vakantie was en dus geen KDV. Maar dan nog haal ik de 4 films op een dag wel, hoor. Beetje creativiteit

En andere dingen opzij zetten, als je echt zin hebt je in horror onder te dompelen. En iets als een anthology aflevering kun je rustig kijken tijdens het was opvouwen of koken, helemaal met je oortjes in en de iPad pal voor je neus

Niet met potentieel goede horror doen uiteraard, zoals die hieronder. (al werd ik alsnog gestoord, want beebie)

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

154. The Exorcist III (1990)

110 Minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 308

Subgenre Themaklassement: Voltooid - 85 punten.

https://www.alternateending.com/wp-content/uploads/2013/07/O85TS5zR9BkpyRVjtuOTLDOT6e-1024x576.jpg

Toen ik in 2019 mijn persoonlijke Top 250 horror films samenstelde, plaatste ik The Exorcist (1973) op # 16. Ik heb geen idee hoe vaak ik Friedkins klassieker gezien heb, maar het is in elk geval niet op één hand te tellen. Wat mij betreft een van de meest baanbrekende horrorfilms ooit gemaakt, en eentje die nog steeds kan shockeren 50 jaar na dato. Weinig films die dat kunnen zeggen.

En dat maakt het voor de sequels niet gemakkelijker. Ik heb deel 2 wel ooit gezien, maar dat is zo lang geleden dat ik hem geen cijfer durfde te geven toen ik in 2012 op MM kwam. En wat er stond was niet denderend. Deel 3 heb ik nooit durven kijken, met nota bene de schrijver zelf in de regiestoel. Dat moet toch wel prut zijn?

Helemaal niet dus. Ik heb gefascineerd zitten kijken, en Tering, wat steelt Brad Dourif sommige scènes. Ik denk dat ik deze nog maar een keer moet kijken, terwijl ik niet zo vaak gestoord word tijdens het kijken. En dan wellicht de DC?

3,6*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

We hebben het nu al uitgebreid gehad over kortfilms ik heb er nu ook eentje waardoor ik er 2 moet bundelen. toen ik de film op mijn lijst had gezet (een lange tijd geleden) dacht ik nog dat die iets langer dan een uur was maar het bleken dus 55 minuten te zijn.

40. The Erotic Circus (1969) - IMDb

55 minuten

Spooks! (Short 1953) - IMDb

15 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 92 + 4 = 96

Thema: 35. Erotic Horror (uiteraard slaat dit op de eerste film)

Themaklassement: 37 punten

https://2.bp.blogspot.com/-P_fpV8TR8O4/Wu434oxfIMI/AAAAAAAA6EQ/11mloCoQqdwz1eXGymEpSr5Offkar5yEACLcBGAs/s1600/erotic%2Bcircus%2B1969%2B%25287%2529.jpg

The Erotic Circus staat dus niet op MM en dat lijkt me ook geen verrassing. Een film gemaakt in 1969 maar pas in 2015 beschikbaar gesteld. Het is een bizarre film eerder surrealistisch en experimenteel van aard dan echt eentje met een duidelijk plot. Het is ook niet geheel duidelijk wat de regisseur nu precies voor ogen had. Het was duidelijk ook erg low budget en er is ook weinig dialoog. Er worden moorden gepleegd en er zit redelijk wat seks en naakt in, waarvan het merendeel fantasieën zijn. Voor een korte film was het nog wel te pruimen.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMzk3OGY3OTAtMjMzNS00ZWE1LWI3NGMtNmNjNWU5YjRkOGM3XkEyXkFqcGdeQXVyMDgyNjA5MA@@._V1_.jpg

Spooks!

Tja ik had wellicht een betere short kunnen vinden, maar het was wel een uitstekende gelegenheid om eens iets te kijken van de 3 Stooges. Dat het niet echt mijn humor zou zijn had ik ergens wel verwacht maar gecombineerd met horror zou het misschien nog wel draaglijk kunnen zijn. Het doelpubliek van de avonturen van het lollige trio detectives met bijhorende cartoongeluidjes wanneer er klappen vallen lijkt me eerder kinderen onder de 10 jaar. Of er anno 2023 nog iemand buiten nostalgici dit leuk vinden ik betwijfel het ten zeerste. Het verhaal heel kort. De Stooges gaan op onderzoek in een oud landhuis naar de dochter van een of andere hoge pief die is ontvoerd door gekke wetenschappers die haar brein willen overzetten naar een gorilla (man in apenpak natuurlijk). In het landhuis heb je de gebruikelijke slapstick momenten. De enige horror die ik heb gezien is dat een skelet op een moment uit de kast valt op een van de Stooges.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Kan ook de leeftijd zijn. Ik merk dat ik 's avonds soms na een werkdag te moe ben of meer dan 1 film te kijken. Dan ga ik soms eerder een reportage kijken op TV, gamen of met mijn diverse collecties bezig zijn. En misschien na zoveel edities kan de motivatie soms ook wat minder zijn.

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Threeohthree schreef:

Mja toen ik tegen m'n vrienden zei dat ik 90 + films had verklaarden ze me ook voor gek, dus ik begrijp je zeker (al heb ik ook het vermoeden dat er in jouw reviews misschien wel meer tijd zit dan in het kijken van de film haha )

Dat klopt, een film kijken kost ongeveer 2 uren tijd (meestal start ik een film rond 22:30 uur, oftewel in het weekend en dan haal ik 2 a 1 films, heeft ook te maken als ik op vrijdagavond te moe ben) en een recensie (dat is ook een hobby) schrijven kost circa 3 a 4 uren (soms zelfs langer).

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Theunissen schreef:

en een recensie (dat is ook een hobby) schrijven kost circa 3 a 4 uren (soms zelfs langer).

Werd er maar zoveel aandacht aan de artikelen op de voorpagina besteed.

alexspyforever schreef:

Kan ook de leeftijd zijn. Ik merk dat ik 's avonds soms na een werkdag te moe ben of meer dan 1 film te kijken.

Ik viel net zowat zelf in slaap bij kleine in bed doen. 19:30 's avonds. Ik moet met mijn rooster een aantal keer 5 dagen achter elkaar naar kantoor, dan registreer ik ook praktisch niets om die reden, dat zijn dagen van 05:45 opstaan en pas om 19:30 neerploffen.

Dan weet ik nog net hoe ik heet en dat ik een borrel wil, but that's about it. Zal ook nog max 1 registratie volgen vandaag

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

alexspyforever schreef:

Kan ook de leeftijd zijn. Ik merk dat ik 's avonds soms na een werkdag te moe ben of meer dan 1 film te kijken. Dan ga ik soms eerder een reportage kijken op TV, gamen of met mijn diverse collecties bezig zijn. En misschien na zoveel edities kan de motivatie soms ook wat minder zijn.

Bij mij speelt de leeftijd zeker een rol. Zo vallen regelmatig doordeweeks mijn ogen dicht als ik iets aan het kijken ben en op vrijdag heb ik er vooral moeite mee (komt door het vroege opstaan en het laat naar bed gaan doordeweeks, waarbij ik 5 x 8 uur werk en soms wat langer, zeker als ik thuiswerk). Zo ben ik afgelopen vrijdag tijdens de F1 kwalificatie (begon ook pas om 23:00 uur) tijdens Q2 in slaapgevallen op de bank en werd ik op het einde van Q3 weer waker. Daarna ook maar naar bed gegaan

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Dat klopt, een film kijken kost ongeveer 2 uren tijd (meestal start ik een film rond 22:30 uur, oftewel in het weekend en dan haal ik 2 a 1 films, heeft ook te maken als ik op vrijdagavond te moe ben) en een recensie (dat is ook een hobby) schrijven kost circa 3 a 4 uren (soms zelfs langer).

Poh, ik had wel een idee dat het lang duurde, maar zo lang, da's wel straf. Mja verbaasd me ook weer niks want ze zijn vaak wel behoorlijk uitgebreid. Daar heb ik wel flink respect voor gezien ik me vooral (weet niet of je pokemon kijkt/keek) als die Wobbuffet van Team Rocket voel na het kijken van een film.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

155. Let's Scare Jessica to Death (1971)

89 Minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 310

Subgenre Themaklassement: Voltooid - 85 punten.

https://image.tmdb.org/t/p/w780/zZaXj91mwktWKlpy6D3CcFarhpH.jpg

"Jessica wordt ontslagen uit een psychiatrisch ziekenhuis. Ze wil een nieuwe start maken en verhuist naar een boerderij in New England met haar echtgenoot Duncan en vriend Woody. Maar al snel bij aankomst krijgt Jessica vreemde visioenen en er blijkt een vampier in de boerderij te wonen die de hele stad controleert. Of is Jessica gewoon geestelijk nog niet stabiel genoeg?"

Langzaam, maar niet verkeerd. Kennelijk een van de favoriete horrorfilms van Stephen King. Misschien eentje die je vaker moet zien om op waarde te schatten. Voor nu een gemoedelijke voldoende.

3*

------

MIsschien dat ik net als Shaky even een break neem trouwens. Maar even over slapen.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

98. True Love Ways (Film, 2014)

95 minuten

FTV(2punten)

Puntentotaal: 196 punten

Subgenre: 23. Black & White horror

Themaklassement: 80 punten

Eigen score: 4.5*

https://i0.wp.com/sennhausersfilmblog.ch/wp/wp-content/uploads/2015/07/True-Love-Ways-00.jpg?resize=450%2C243

Het voordeel van het themaklassement én dat er zoveel films gekeken worden zijn dit soort pareltjes die ik anders nooit gekeken zou hebben. Een Duitse zwart-wit film? Nein, Danke. Mja het verhaaltje van JM + screenshots overtuigde wel en zag dat Sinterklaas en Noodles hem ook op 3.5* hadden staan. Toch zag ik er nog wel een beetje tegenop want tja een Duitse zwart-wit film (vind Duits doorgaans een vreselijke taal om naar te luisteren).

Nou na 5 minuten wist ik eigenlijk al dat dit inderdaad een speciaal filmpje ging worden, en toen hadden ze eigenlijk alleen nog maar ff op een bankje gezeten. Als je 5 minuten op een bankje zitten al boeiend kan maken dan belooft dat heel wat. De dingen die met name indruk maakten waren de editing, de belichting, en de soundtrack. Nu hoor je mij best vaak zeuren op een te aanwezige of luide soundtrack, maar dat heeft vooral met volume en timing te maken. Deze soundtrack was behoorlijk aanwezig, maar precies voldoende om de prachtige zwart-wit fotografie extra kracht te geven.

En dan de editing, het zal niet iedereen z'n ding zijn (al was de camera nog redelijk statief), maar vlotte editing waardoor het gevoel van de dame in kwestie goed af te lezen is. Verder is het echt een zalige nachtmerrie dat zich niet snel in de kaarten laat kijken, maar wel durft uit te halen wanneer het écht moet. Geen recht toe recht aan filmpje, maar ook niet dusdanig experimenteel dat het lastig aan te raden is. Flink onder de indruk en een absolute aanrader dit.

Dank voor de indirecte tip John Milton

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

82. Totally Killer (2023)

105 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 178

Subgenre : 11. 2020s Horror

(Voltooid: 1 - 7, 11 - 54, 56 - 85)

Themaklassement: 82

https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2023/09/kiernan-shipka-totally-killer-slasher.jpg?q=50&fit=contain&w=1140&h=&dpr=1.5

Deze is al meermaals hier gepasseerd, Back to the Future slasher komedie met stukje Scream met zware nadruk op komedie. Het doet denken aan "Happy Death Day" ergens van dezelfde producers. De veranderde sociale waarden van 1980s vs. komedie was echt mijn ding en heb meermaals gelachen en geamuseerd dus de best flut slasher aspect van de film stoorde mij niet aangezien ik het gewoon als een komedie zag.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

83. Science Crazed (1991)

83 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 180

Subgenre : 8. 1990s Horror

(Voltooid: 1 - 8, 11 - 54, 56 - 85) (hier klopt iets niet maar moet nog onderzoeken wat)

Themaklassement: 83

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/502a2a23e4b0ce22e4c42f9d/1522036622623-A9G85MBXJJRVPA61JM6K/ScienceCrazed_00010.jpg?format=1500w

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/502a2a23e4b0ce22e4c42f9d/1522035753614-0ZEPH8T6R1JFZZPVQKYY/ScienceCrazed_00006.jpg?format=1500w

Ik heb het boek "The Bad Movie Bible" van Rob Hill gekregen van mijn partner en daar heb ik deze film gevonden.

Science Crazed is een Canuxplotation film gefilmd in de 1980s maar kwam pas in distributie in 1991, deel van de reden was gebrek aan materiaal en dat is duidelijk te zien, beelden worden zo vaak hergebruikt dat jij aan jou gezond verstand gaat twijfelen. Voorbeeld is een haast 10 minute durende dans scene uit de gym die onbegrijpelijk lang doorgaat met afwisselende shots van de voeten van het monster dat door de gang wandelt, 10 minuten aan stuk, zelfde shot nog meermaals elders, shots van lege gangen. Scene van 3 minute of zo van een vrouw die gewoon landen opnoemt, de zwembad scene, soms lijkt het beeld haast bevroren en wacht men op actie. Dit is de meest inepte film die ik ooit gezien heb, editen, acteren, make-up, belichting, afschuwelijke geluideffecten, dubben, foute volume etc. Echt elk aspect van deze film is onbegrijpelijk slecht. Zo slecht dat ik begon af te vragen of dit telt als een film, wat is een film? Kan iets zo slecht zijn dat het niet meer als kunst kwalificeert. Echt onmogelijk te bevatten dit. Science Crazed zal jou doen twijfelen aan jou gezond verstand.

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

46. The Unknown (1927)

68 minuten

FTV : 2 (Totaal: 92)

Subgenre: 67. Silent Horror

Themaklassement: + 1 (Totaal: 46)

Eigen waardering: 3.5*

http://www.dvdbeaver.com/25/tod_brownings_sideshow_shockers_blu-ray_/880_cropped_1_unknown_tod_brownings_sideshow_shockers_blu-ray__blu-ray__blu-ray_.jpg

Liefde doet rare dingen met een man. Chaney doet rare dingen om het hart van zijn geliefde te winnen. Tod Browning maakt goed gebruik van de exotische setting om dat te onderstrepen. Het circusmilieu met zijn eigenzinnige en macabere uitstraling wordt door Browning als een sfeervolle achtergrond ingezet.

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

47. In My Mother's Skin (2023)

97 minuten

FTV : 2 (Totaal: 94)

Subgenre: 31. Demons / Devils / Possession

Themaklassement: + 1 (Totaal: 48)

Eigen waardering: 3*

https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2023/InMyMothersSkin/001.jpg

In My Mother's Skin is een leuk horrorsprookje in een mooie setting. Een horrorsprookje dat vreedzaam begint en langzaam verandert in een huiveringwekkende tragedie. Aardige film.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2864 stemmen

John Milton schreef:

MIsschien dat ik net als Shaky even een break neem trouwens. Maar even over slapen.

Doen wat goed voelt. Straks val je in zo'n heerlijke filmdip, dan heb je er al helemaal niks meer aan .

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

86. Rosso Sangue (Film, 1981)

96 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 172

Subgenres: compleet (Voltooide subgenres 1-85)

Themaklassement: 85 punten

Eigen rating: 3.0*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/12000/12098.jpg?cb=1672853658

Lekker bloederig werkje van Joe D'Amato. Gecompliceerd is het allemaal niet, met een rechttoe rechtaan plot over een moordenaar die het werk is van wat medisch geëxperimenteer. Een aantal goede bloederige kills, daartussenin is het allemaal niet zo boeiend maar voor een avond ongecompliceerd vermaak voldeed dit.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

24Monster Man (Film, 2003) - MovieMeter.nl

95 min

FTV 2

Punten totaal 48

22. Backwoods / Rednecks / Hillbillies

Thema punten totaal: 24

Eigen stem. 3,5

Zeer vermakelijk. Shoot em up is 1 van mijn favoriete films allertijden. Het is jammer dat deze regisseur niet echt meer actief is. Maar ook zijn wat oudere werk zoals dit filmpje is goed te pruimen. Het heeft een hoog B gehalte, maar ik moet zeggen het zit allemaal redelijk goed in elkaar en is uiterst vermakelijk.

Toch hoop ik stiekem nog op een vervolg op shoot em up

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2864 stemmen

30. The Dentist 2

100 minuten

FTV 2 punten = 2 + 58 = 60 punten totaal

Subgenre: -

(Afgevinkt: 2, 6 t/m 14, 18, 25, 26, 31, 39, 40, 45, 49, 50, 52, 54, 58, 61, 62, 68, 71, 76, 78, 81, 85)

Themaklassent: 29 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4038.300.jpg?cb=1678607851

Waar ik deel één toch echt wel geweldig vond en, heerlijk origineel (?) was dit tweede deel wel echt een zware tegen valler zeg. Duidelijk dat Yuzna het eerste deel wil evenaren en eigenlijk de lijn die hij daar volgt volledig door trekt maar, hij maakt er een slordig werkje van. Dit tweede deel kon me gewoon echt helemaal nergens echt boeien en dat vond ik best jammer, want ik had er sowieso een heel groot stuk meer van verwacht.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMDg1MGFhNTYtYzQ2My00Yjg5LWI0NjItNGQyNWNmMDJkMDk2XkEyXkFqcGdeQXVyMzM4MjM0Nzg@._V1_.jpg

Maar, het helpt niet veel. Deze film is gewoon een slordige en ordinaire opvolger die eigenlijk helemaal niet had hoeven komen. Heel erg onnodig en al helemaal omdat Yuzna niet precies weet wat hij wil met deze film. De film is minder hard, minder bloederig en komt minder heftig over zoals deel één dat wel deed. Die werkte nog enigszins op je zenuwen, iets wat deze film totaal niet kent. Er is maar weinig gore, weinig humor en het is allemaal gewoon erg saai. Ik beoordeel deze film echt nog met een redelijk hogere cijfer voor het laatste half uurtje, daar waar de film nog wat verwachtingen kan invullen. Maar, dat andere uur is weggegooide tijd.

https://cdn2.highdefdigest.com/uploads/2023/01/23/the-dentist-collection-vestron-video-bluray-review-highdef-digest-9.png

Volledige mening (met spoilers).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.