- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3220 stemmen
40. My Best Friend's Exorcism (Film, 2022)
Speelduur: 97 minuten
FTV: 2 punten
Thema: 75. Teen Horror
Totaal: 120 punten
https://i.imgur.com/4qaY0Mn.png
My Best Friend's Exorcism was een erg leuk boek met enkele erg gore stukken en heel veel geslaagde humor. De heisa rond de 80's-nostalgie werd uitbundig geparodieerd en als kers op de taart was er een fijn possession-verhaaltje als centrale focus. Het is alsof de filmmakers het een goed idee vonden om dit alles in de vuilbak te smijten en een brol-film te maken in de plek.
De film bevat geen enkele geslaagde grap en de 80-sfeer komt alleen maar lui over. Veel scènes zijn knullig in beeld gebracht en elke vorm van dreiging is afwezig hierdoor. Zelfs het abominabele acteerwerk was niet ironisch komisch maar echt bloedirritant. Het uiteindelijke exorcisme op zich was nog wat vermakelijk maar kon de rest van deze hondendrol niet redden.
1,5*
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
46. Witches in the Woods (Film, 2019) - MovieMeter.nl
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2020/04/witches-in-the-woods.png
FTV 2 punten.
Totaal aantal punten = 88 punten.
Subgenre: 57. Occult & Witchcraft
Themaklassement: 38 punten
Afgevinkte thema's: 7, 8, 9, 10, 11, 14, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 25, 26, 28, 30, 31, 32, 37, 40, 43, 44, 45, 49, 52, 54, 55, 57, 60, 62, 69, 73, 75, 76, 77, 18, 82, 83.
2.5*
Leuk om een keer te kijken. Duurt wel ontiegelijk lang voordat er eindelijk iets gebeurd. Sfeer is prima, maar iets meer spanning had wel gemogen.
47. Saw V (Film, 2008) - MovieMeter.nl
https://www.horreur.quebec/wp-content/uploads/2021/04/SAW5.jpg
FTV 2 punten.
Totaal aantal punten = 90 punten.
Subgenre: 71. Splatter & Gore Horror.
Themaklassement: 39 punten
Afgevinkte thema's: 7, 8, 9, 10, 11, 14, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 25, 26, 28, 30, 31, 32, 37, 40, 43, 44, 45, 49, 52, 54, 55, 57, 60, 62, 69, 71, 73, 75, 76, 77, 18, 82, 83.
2.5*
We kennen het trucje nu zo onderhand wel. Weinig vernieuwend, wel effectief. Maar de franchise begint slijtage te vertonen.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Jammer Shaky! Maar wat een enorme eindsprint zeg, impressive aantal 
Teveel erin gezogen of gewoon weer tijd voor andere dingen?
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
80. R-Point (2004)
106 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 174
Subgenre : 81. War Horror
(Voltooid: 1 - 5, 7, 12 - 54, 56 - 85)
Themaklassement: 80
https://theasiancinemacritic.files.wordpress.com/2015/10/rpoint2.jpg?w=500
1972, de Vietnam oorlog, een plantoon van Zuid-Koreaanse soldaten is vermist gegaan op R-Point een strategisch eiland. Sergeant in de problemen krijgt een team en een week om de vermiste soldaten te vinden en terug te brengen. In ruil zullen zijn transgressies uit zijn dossier verwijderd worden en zal hij ontslagen worden.
Bij aankomst vinden zij vijandigheid van een Vietnamese vrouwen en oud lijk. Meer nog zij vinden vervallen plantage uit de tijd van Franse bezetting, Franse soldaten, Amerikaanse soldaten maar iedereen blijft verdwijnen, platoon blijft verloren, meer nog er lijkt iets onverklaarbaar en bovennatuurlijk gaande.
De locaties zijn mooi, sfeer zit erin, soundtrack is mooi, film is beetje te lang en soms typisch J-Horror / K-Horror stijl van de tijd, ook genoeg andere gelijkaardige films maar overal sfeervol en leuk, bovengemiddeld. Sluitende verklaring is er misschien niet maar oorlog en blijvende trauma zijn verklaring genoeg ergens.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Ik ga doodeerlijk zijn en zeggen dat ik geen grote fan ben van het themaklassement maar dat is persoonlijk want velen vinden het een leuke toevoeging en geeft hen duidelijk nog een extra motivatie
. Het toestaan van kortfilms vind ik achteraf niet zo een goed idee (dus geen goede zet van mij). Het staat kijkers toch weer toe om snel op erg hoge aantallen uit te komen. Ik zeg niet dat ik het de volgende keer totaal anders wil als het merendeel de huidige werkwijze goed vindt, klant is koning zoals ze zeggen. Maar ik wil eigenlijk toch nog eens een horrorchallenge doen (misschien los van de oktobermaand) wat meer mijn stijl is. Deze voelt aan als niet van mij. John Milton die dat overigens heel goed doet verdient alle lof voor deze editie.
Ik ben ook The Fall of the House of Usher aan het kijken, maar het is geen moment bij me opgekomen om de afleveringen hier te registreren. Is voor mij een miniserie, geen losstaande korte films. En het is de Horrorfilm Challenge hé
. Ben het dus met je eens, maar het compromis dat is gevonden (korte films/afleveringen tellen niet gelijk als één registratie) is prima naar mijn mening.
Shambala
-
- 147 berichten
- 0 stemmen
Speelduur : 118 minuten
FTV : 2 punten
Totaal : 43 punten
Eindelijk weer eens een waardig deel in deze reeks dat ik in de bioscoop zag. Verhaal was OK en je voelde geen sympathie voor de 'slachtoffers' , sterker nog : je wilde ze gewoon allemaal 'creatief' aan hun eind zien komen. Twist aan het einde zat er in natuurlijk , want we zoiets zagen we al vaker in een Saw-film. Kortom , prima toevoeging , maar ik vind dat ze het hier maar bij moeten laten.
Rating : 3,5
23. Invasion Of The Body Snatchers (Film, 1956)
Speelduur : 80 minuten
FTV : 2 punten
Totaal : 45 punten
Ik zag ooit de 1978 versie ( wel lang geleden , dus maar eens herzien voor een vergelijking ) , maar deze uit 1956 steekt ook prima in elkaar. Zwart-wit gebruik en de muziek 'score' dragen zeker bij aan de sfeer. Acteren was soms misschien wat houterig , maar dat gold zeker niet voor McCarthy : vooral aan het eind draait ie helemaal door. Spanning en tempo zaten er goed in. Kortom , een ruime voldoende van mij.
Rating : 3,5
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
28. The Haunting of Hill House - Open Casket (2018)
51 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 50
Subgenre: 58. Paranormal / Supernatural / Ghosts Horror
Voltooid: 8, 9, 12, 14, 16, 22, 25, 28, 30, 31, 39-41, 45, 48, 52, 54, 56, 58, 62, 65, 68-71, 73, 75, 83
Themaklassement: 28 punten
Eigen score: 3.5*
Deze 2e episode volgt Shirley en hoe ze voor het eerst in aanraking kwam met de dood. In principe gewoon proberen uit te leggen waarom ze lijken mooi maakt als beroep (het woord is me effe ontschoten). Ik mocht haar best wel, maar je junkiebroer niet op de bruiloft van je kleine zusje toelaten om haar te beschermen, terwijl ze niks anders wilt dan hem erbij hebben, dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
4 minuten
Eigen score: 3.5*
Speciale mijlpaal voor mij, want dit is de 1e short ooit die ik plaats in deze challenge. Gewoon alfabetisch zitten zoeken dus dan krijg iets randoms over een vrouw met spinachtige trekjes die haar diner in een badkuip klaar maakt voor later.
6 minuten
Eigen rating: 4.5*
Toen ben ik op Nederlandse shorts gaan zoeken en kwam Gnomes tegen.
Unknowingly, a girl enters the habitat of a tribe of killer gnomes during her daily run. Lured by mysterious glowing mushrooms, she'll soon wish she'd stayed on her usual tracks.
Geweldig gedaan dit, pareltje van eigen bodem.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
39. L'Isola degli Uomini Pesce (Film, 1979)
The Island of the Fishmen
93 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 90 + 2 = 92
Thema: 6. 1970s Horror
Themaklassement: 36 punten
Denk dat ik door Shaky wel warm was gemaakt door deze film al is ook de recensie van joolstein goede reclame. Ik was helaas teleurgesteld dat het meer om een avonturenfilm ging dan een horrorfilm. De creatures zijn wel goed gemaakt maar het hele verhaaltje met mad scientist, meedogenloze goudzieke zakenman die om een of andere reden de inboorlingen in zijn macht wist te houden het kon me maar matig boeien. De wezens zijn na de opening nog maar weinig dreigend. Achteraf blijkt dat er scènes zijn aan toegevoegd om dit tot een horrorfilm te maken. Gelukkig was er nog de schoonheid van Barbara Bach of ik was halfweg al ingedommeld. Een concept als dit verdient meer horror en neemt zichzelf veel te serieus. Wat meer blood, gore, trash (en wat naakt) had het zeker een stuk leuker gemaakt.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Number23 Waar heb je Gnomes gevonden? Ik had die al gezocht maar zo gauw niet gevonden?
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Miniseries en anthology mochten volgens mij altijd al toch? Of in elk geval heel lang. Ik heb nog geen enkele registratie met alleen shorts gedaan trouwens, wat ik in een voorgaande editie graag deed. Gebruik ze nu alleen om anthology op te vullen.
En die anthology smaakte me deze editie wel, moet ik zeggen. Sowieso wel veel deelnemers die in de Flanagan gedoken zijn. Die moet ik zelf nog. Volgens mij heb ik hiervoor alleen ooit Masters of Horror geregistreerd (meen vorig jaar), but that’s it.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8928 stemmen
Ik heb nog geen enkele registratie met alleen shorts gedaan trouwens, wat ik in een voorgaande editie graag deed. Gebruik ze nu alleen om anthology op te vullen.
Euh.. ik zal dat toch moeten corrigeren...registratie 47 t/m 50 en registratie 68 t/m 71 zijn weldegelijk alleen korte films gebundeld!
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Euh.. ik zal dat toch moeten corrigeren..
Dat kon ik me dus al niet eens meer herinneren. Ernstig gesteld met deze vermoeide pappa. 
Gelukkig heb ik mijn trouwe joolstein. Valt me wel mee dat je mijn telling NOG niet hebt hoeven corrigeren, of komt dat nog 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8928 stemmen
Het toestaan van kortfilms vind ik achteraf niet zo een goed idee (dus geen goede zet van mij). Het staat kijkers toch weer toe om snel op erg hoge aantallen uit te komen. Ik zeg niet dat ik het de volgende keer totaal anders wil als het merendeel de huidige werkwijze goed vindt, klant is koning zoals ze zeggen.
Ik kan mij hier wel in vinden! Nu ben ik niet zo zeer tegen hoge aantallen! Sommige (waaronder mijzelf) zetten wat makkelijker een film op! Maar ik denk dat de essentie van gezellig met elkaar 31 horrorfilms kijken in Oktober., een beetje zoek is geraakt. Het lijk daardoor meer te veranderen in een competitie, een wedstrijd... Dit is mede gebeurd doordat met de verandering van de site ook korte films en serie-afleveringen zijn toegestaan. Ook kan het misschien komen dat dit te maken heeft met dat ik als oud -deelnemer de tijden van ervoor heb meegemaakt. Een soort nostalgie...? Tja als deelnemers toch ook liever naar series kijken...wie ben ik dan omdat tegen te houden maar bij mij heerst ook een beetje het gevoel dat daardoor de challenge de challenge niet meer is!
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Ik kan er wel mee leven als die wegvallen hoor, maar ik denk dat een aantal mensen het ook juist leuk vinden dat ze een House of Usher of Cabinet of Curiosities kunnen registreren. Zelf heb ik er geen sterke mening over; ik kijk ook shorts en series als er geen challenge is, dus om dat even wat minder te doen zou ik niet wakker van liggen.
je kunt altijd een poll houden aan het eind van de challenge, eventueel? Of je houdt de beslissing bij jezelf als organisator.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2864 stemmen
Ik kan mij hier wel in vinden! Nu ben ik niet zo zeer tegen hoge aantallen! Sommige (waaronder mijzelf) zetten wat makkelijker een film op! Maar ik denk dat de essentie van gezellig met elkaar 31 horrorfilms kijken in Oktober., een beetje zoek is geraakt. Het lijk daardoor meer te veranderen in een competitie, een wedstrijd... Dit is mede gebeurd doordat met de verandering van de site ook korte films en serie-afleveringen zijn toegestaan. Ook kan het misschien komen dat dit te maken heeft met dat ik als oud -deelnemer de tijden van ervoor heb meegemaakt. Een soort nostalgie...? Tja als deelnemers toch ook liever naar series kijken...wie ben ik dan omdat tegen te houden maar bij mij heerst ook een beetje het gevoel dat daardoor de challenge de challenge niet meer is!
Lees mijn bericht eerder, ik merk het ook. Maar, wij zijn ook beide spelers van het eerste uur.
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
93 minuten
RW (1 punt)
Puntentotaal: 20 + 1 = 21 punten
Subgenre: 26 (Cannibalism, mijn tweede tijdens deze Challenge)
Themaklassement: 12 punten
https://i.ebayimg.com/images/g/iioAAOSwPGtb-yxX/s-l1200.webp
Tijdens mijn zomervakantie had ik "Cannibal Holocaust (1980)" nog eens herzien voor de "Horrorfilm Challenge" en tijdens die "Horrorfilm Challenge " zag ik deze kannibalenfilm afgelopen dinsdag voorbijkomen (gepost door "Kondoro") en wilde ik hem ook nog eens herzien. Mede door de mooie foto die Kondoro had geplaatst met de vrouw (Zora Kerova) die opgehangen is met vleeshaken door haar borstjes (dat is gelijk ook het hoogtepunt van de film):
https://cdn1.aznude.com/zorakerova/cannibalferox/Kerova-Cannibal-Ferox_764178.jpg
En ook omdat ik de film maar 0,5* had gegeven zonder uitgebreide recensie en ik de film precies (op een aantal dagen na dan) tien jaar geleden heb gezien.
"Man from Deep River (1972)" was de eerste, "Cannibal Holocaust (1980)" is de bekendste en "Cannibal Ferox (1981)" is misschien wel de beruchtste / gewelddadigste en zeker wat betreft het dierenleed, want dat vind ik in deze film nog erger dan in "Cannibal Holocaust (1980)".
Het verhaal wat "Cannibal Ferox" haar kijkers wilt vertellen, heeft weinig omhanden en het draait vooral om macht, misbruik, moord en dierenlied. De steeds terugkerende vraag in "Cannibal Ferox" is ook wie de primitievelingen zijn, de inheemse bevolking of de indringers die hun lot over henzelf afroepen? In "Cannibal Ferox" is dit gevoel nog sterker dan de andere kannibalenfilms.
Hoewel ik nog nooit van de cast gehoord had, deden ze het wel verdienstelijk en was Zora Kerova als de hoerige Pat Johnson niet onaardig om naar te kijken en dat ze ook twee keren naakt (weliswaar alleen haar borstjes) te zien was, is natuurlijk mooi meegenomen:
https://cdn1.aznude.com/zorakerova/cannibalferox/Kerova-Cannibal-Ferox_764185.jpg
Kannibalenfilms (ik heb ze vrijwel allemaal gezien en een groot aantal daarvan in de maanden september en oktober van 2019) werden veel gemaakt in de eindjaren 70 en begin jaren 80 en je kunt stellen dat de films binnen dit genre veel gemeen hebben. Vaak zijn ze van Italiaanse makelij (zoals "Cannibal Ferox"), bevatten ze herhalende muziekjes, is er geregeld naakt en seks in te zien (wat ik overigens prima vindt), wordt er overvloedig gebruik gemaakt van bloed, zijn er schokkende moorden te zien, is er kannibalisme te zien, is er onnodig dierenleed te zien en draait het vooral om westerlingen versus inboorlingen. Heb je één kannibalenfilm gezien, dan heb je ze eigenlijk allemaal gezien. "Cannibal Ferox" was tijdens zijn release in 1981 vast choquerend, maar is nu door het vele dierenleed vooral verwerpelijk.
Desalniettemin heb ik me tijdens deze herziening er meer vermaakt dan destijds in 2013 en geef ik de film NU ook een veel hoger punt. Een voldoende krijgt de film echter niet (dat krijgt vrijwel geen enkele kannibalenfilm van mij, want ik verwacht van een kannibalenfilm dat het heel veel gore en naaktheid bevat en dat valt meestal tegen), maar wel een nipte onvoldoende, namelijk 2,5*.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8928 stemmen
90 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 187 + 2 = 189 punten
80. Vampires
Sub-genre puntentotaal: 78+1=79
Afgevinkt; 1, 2, 3, 4 ,5 ,6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 56, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 82, 83, 84, 85
Waardering 3*
https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/501824f9c4aa5fb338c467ea/1347981750862-SO6N1IZ1JT5XSL2TL5ZW/Pussycat_BelfortClub.jpg Dit is een film over vampiers, maar niet op de gebruikelijke manier die je verwacht. In feite komt het zelden voor dat de puntige hoektanden zelfs maar worden getoond. Tja en het beoordelen van dit is niet eenvoudig. Waarom… nou het duurt een tijdje om de personages gedeeltelijk te leren kennen, wie ze zijn, waar ze over gaan en hoe sommige stukjes in elkaar passen. Het verhaal volgt Dead Dog, een Ghoul, een wezen dat tot slaaf is gemaakt door het bloed van een "meester" (geïnjecteerd als een medicijn). Ze zijn sterker, verouderen niet, zijn veerkrachtig en kunnen in de zon die in dienst en dienen als voetsoldaat voor vampiers. Veel blijf vaag en de film is door zijn montage meer een grafische, stilistische ervaring. Daarmee zijn ook direct de sterke en zwakke punten van de film in één keer samengevat. Het is duidelijk dat de filmmakers willen uitpakken met visuele effecten en een soort anthologie van filmische stijlen willen presenteren; tekenfilm, spit-screen, slow motion-cuts enz. Een groot eerbetoon aan elke Hollywood-kaskraker; stripboek, computerspel of muziekvideo die ze ooit hebben gezien Helaas is niet elk idee even leuk om te volgen. Die spelshow-scenes meer aan het einde vond ik zelfs vervelend eentonig. Toch doen de gebroeders Benoit en Julien Decaillon wel interessante dingen echter verliest men door hun kunnen te tonen ook dat de kijker (tenminste ik wel) ook een vorm van entertainment nodig heeft.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8928 stemmen
96 I'm Just F*cking with You (2019)
84 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 189 + 2 = 191 punten
Geen Sub-genre
Waardering 2*
https://de.web.img3.acsta.net/r_1920_1080/pictures/19/02/20/09/53/4869419.jpg
Hadden we twee afleveringen geleden in deze Into the Dark-serie van Hulu/Blumhouse al meisjes die wraak nemen, krijgen we nu doodleuk er nog één met heksen! Wraak op een egoïstische kerel die verkracht, en buiten de deur eet, waardoor hij in scheiding lig maar het is niet de soort wraak die ik bij een horrorfilm verwacht! En daarnaast speelt de boomhut hier nauwelijks een rol in!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8928 stemmen
97 I';m Just F*cking with You (2019)
81 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 191 + 2 = 193 punten
Geen Sub-genre
Waardering 3*
Verrassend leuk vond ik deze aflevering van de Into the Dark-serie van Hulu/Blumhouse Een man die nog een appeltje heeft te schillen met zijn een vriendinnetje, stopt de avond voor haar huwelijk bij een motel. Waar ene Chester (het is natuurlijk niet voor niets een 1 april-aflevering) zijn werk met veel enthousiasme doet. Hm alleen als je verblijf in een motel midden op een autokerkhof...vraag je erom... Prestaties humor en verlichting zijn solide maar het had van mij iets meer los mogen gaan!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8928 stemmen
85 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 193 + 2 = 195 punten
Geen Sub-genre
Waardering 2,5*
Een moeder die in genetica zit……..probeert haar zoon te helpen met zijn psychopathische neigingen . Meer sci-fi dan puur horror maar het heeft een goed uitgangspunt Helaas meandert het uiteindelijk maar wat voort zonder al te veel progressie maar ik had geen hekel aan.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8928 stemmen
105 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 195 + 2 = 197 punten
25. Body Horror
Sub-genre puntentotaal: 79 +1=80
Afgevinkt; 1, 2, 3, 4 ,5 ,6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 56, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 82, 83, 84, 85
Waardering 3,5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BODUxOTcxNGYtZTdiZC00YThkLWI3YWItNjU5M2ZhNmNkZjNhXkEyXkFqcGdeQXVyOTc5MDI5NjE@._V1_.jpg Logisch vervolg op de film uit 1986 van David Cronenberg De 1959-versie van het gelijknamige korte verhaal van George Langelaan uit 1957 kreeg dit ook! Nee dit is niet zo goed als Cronenberg maar daar kan/ moet je het ook niet mee vergelijken! Dit is een rasechte Creature Feature die door de praktische effecten een aantal hoogtepunten kent, waaronder het monsterlijk monster.
Deze film gaat dus verder waar The Fly stopte, en opent in het hoofdkantoor van Bartok Industries. Bartok, een schimmig bedrijf dat in het origineel slechts één of twee keer bij naam wordt genoemd, waar Veronica (Alleen s dit niet Geena Davis) het leven schenkt aan een sijpelende mutant. Deze zoon, die op zijn vijfde al volwassen en superintelligent is, probeert zijn vaders uitvinding te perfectioneren maar beseft niet dat hij ook genen van de vlieg heeft meegekregen! Aan het einde loopt dit natuurlijk gruwelijk uit de hand!
Dat plot is misschien niet veel om enthousiast over te worden, maar het slijmerige bloed is dat wel! Het eindresultaat is lekker gruwelijk. Ook een beetje verwacht...met een X-rating en in de regisseursstoel zat Chris Walas...Wie...? Nou de man die ons de smeltende en exploderende gezichten in Raiders Of The Lost Ark, Scanners gaf Die ons de Gremlins gaf, een Oscar kreeg voor de effecten van de Cronenberg-film en nog heel veel meer leuke dingen deed! Daarnaast hadden Frank Darabont en Mick Garris (bekend om hun Stephen King-verfilmingen) allebei een hand in het scenario.
Ook al duurt het even als eenmaal de transformatie plaatsvindt, krijg je speciale effecten om je vingers bij af te likken en een groot aantal bloederige doden. Het enige is dat deze film een soort ‘happy end’ heeft. Oké misschien niet zo goed als de 1986-film maar horrorfans worden hier op hun wenken bediend! Had The Fly een nog vervolg nodig? Uiteraard niet echt, maar het is alleen al vanwege de indrukwekkende effecten meer dan de moeite waard om te bekijken.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Op het moment dat je punten krijgt voor je registratie, er tussentijdse scores worden bijgehouden, en traditioneel een winnaar wordt uitgeroepen is het natuurlijk niet gek dat je een spel/wedstrijd/competitie element krijgt, en veelkijkers meer kijken dan 31 titels. Dat is overigens geen kritiek, want ik doe er graag aan mee.
Ik weet alleen niet of je dat teveel tegen moet willen gaan. Sommigen vinden dat spelelement juist ook leuk. Al zou ik óók te porren zijn voor een 31 titels Challenge waarin je zorgvuldig uitzoekt wat je kijkt, en bij iedere een uitgebreide review doet. Ben je bij 31 is het klaar. Zal anderen alleen weer afstoten, en ik vermoed dat je daarom hoe dan ook op een compromis uitkomt…
Zal er zelf ook nog eens over nadenken.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
69. La Horde (2009)
90 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 151
Subgenre: 55. New French Extremity (Voltooide subgenres 1 t/m 52 + 54 + 55 + 57 + 60 + 63 + 65 + 67 + 69 + 76 + 77 +80 + 83)
Themaklassement: 64 punten
Eigen rating: 3.5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTEwNzY0OTc1NjdeQTJeQWpwZ15BbWU3MDUxNjQxMTQ@._V1_.jpg
Terwijl iedereen stelling neemt over het wel of niet toelaten van shorts en series, doe ik rustig verder met hetgeen de initiële opzet was: nieuwe films ontdekken en tips verzamelen. Het plan om John Milton voor te blijven, heb ik al lang opgeborgen. En er hebben zich ondertussen nog een hele hoop andere verzameld die al een onmogelijke voorsprong hebben opgebouwd
Dus ik wil het thema lijstje nog voor het einde voltooien. En dan ga je op zoek naar New French Extremity films en vind je zo eentje op een IMDb lijst als "La horde". En jongens, heb ik hier van genoten. Zombies zoals ze in een zombiefilm moeten zijn: razend, bloeddorstig en angstaanjagend snel om bij hun slachtoffer de repen vlees eruit te scheuren. Alleen toch raar dat de bende gangsters en agenten na een tijd nog altijd niet doorhebben dat een honderdtal kogels die een zombielijf doorboren niet zo effectief is als één luizige headshot
Toch een leuke film!
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Ik weet alleen niet of je dat teveel tegen moet willen gaan. Sommigen vinden dat spelelement juist ook leuk. Al zou ik óók te porren zijn voor een 31 titels Challenge waarin je zorgvuldig uitzoekt wat je kijkt, en bij iedere een uitgebreide review doet. Zal anderen alleen weer afstoten, en ik vermoed dat je daarom hoe dan ook op een compromis uitkomt…
Ik ben persoonlijk wel een voorstander van een persoonlijke uitgebreide review (minimaal 10 tot 20 regels tekst) met wat afbeeldingen (en dan doel in niet op de filmposter hier op "MovieMeter") bij een film, want dan weet je ook dat degene de film heeft gezien en is het tevens ook een mooi uithangbord voor anderen (die gaan de film dan misschien ook kijken).
Alleen een film plaatsen zonder een persoonlijke uitgebreide review vind ik wat te gemakkelijk en zo zou ik zelfs nog aan de 31 films en meer komen (zonder ze dan allemaal ook echt te hebben gezien).
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Op het moment dat je punten krijgt voor je registratie, er tussentijdse scores worden bijgehouden, en traditioneel een winnaar wordt uitgeroepen is het natuurlijk niet gek dat je een spel/wedstrijd/competitie element krijgt, en veelkijkers meer kijken dan 31 titels. Dat is overigens geen kritiek, want ik doe er graag aan mee.
Ik weet alleen niet of je dat teveel tegen moet willen gaan. Sommigen vinden dat spelelement juist ook leuk. Al zou ik óók te porren zijn voor een 31 titels Challenge waarin je zorgvuldig uitzoekt wat je kijkt, en bij iedere een uitgebreide review doet. Zal anderen alleen weer afstoten, en ik vermoed dat je daarom hoe dan ook op een compromis uitkomt…
Zal er zelf ook nog eens over nadenken.
Heel jaar om er over na te denken
. Het competitie-element vind ik juist wel leuk, vooral om te zien hoe hard sommige anderen gaan.
Wat we trouwens niet moeten hebben is dat we straks twee challenges hebben in sept t/m nov. Deze challenge is juist zo populair (en wordt zelfs ieder jaar populairder) doordat er voor ieder wat wils is.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Ik ben persoonlijk wel een voorstander van een persoonlijke uitgebreide review (minimaal 10 tot 20 regels tekst) met wat afbeeldingen (en dan doel in niet op de filmposter hier op "MovieMeter") bij een film, want dan weet je ook dat degene de film heeft gezien en is het tevens ook een mooi uithangbord voor anderen (die gaan de film dan misschien ook kijken).
Alleen een film plaatsen zonder een persoonlijke uitgebreide review vind ik wat te gemakkelijk en zo zou ik zelfs nog aan de 31 films en meer komen (zonder ze dan allemaal ook echt te hebben gezien).
Dan wordt het hier een soort Pornhub
.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen

Aan een horrorchallenge-schisma met gelijktijdige challenges zou ik nooit meewerken. Noch aan back-to-back challenges. Maar dat er er ruimte is voor twee challenges per jaar weten we volgens mij al. Wellicht licht daar enige ruimte voor differentiatie, indien die gewenst is.
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Dan wordt het hier een soort Pornhub
.

Dat valt wel reuze mee denk ik, want de meesten hebben toch een iets andere smaak dan ik.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
JM post ook graag afbeeldingen van lieve brunetjes in de challenge, maar die hebben doorgaans wel kleren aan. Most of the times, anyway.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8928 stemmen
Ook vanuit mij is het niet zo zeer als kritiek bedoeld op de challenge zoals hij nu loopt! Rond deze tijd moet er vooral horror gekeken worden! Daarnaast klopt het inderdaad ook dat er een spel/wedstrijd/competitie element in de challenge zit, die dit ook wel een beetje veroorzaakt. Neemt alleen niet weg dat korte films en aflevering door een kortere tijdduur voordeliger zijn om te kijken. Met als gevolg dat als 38 deelnemers alle alleen nog series gaan kijken al dan niet aangevuld met korte films is er ook niet veel meer van een horrorfilm challenge? Ach misschien ben ook maar een oude zemelaar aan het worden hé...waarbij vroeger alles beter was!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.