- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke films zijn je "guilty pleasures"?
Welke films zijn je "guilty pleasures"?
Number23
-
- 8638 berichten
- 5676 stemmen
O ja, en Congo (1995).
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Wat een lekker katholiek topic is dit toch ook. 
Piranha3d vond ik ook vermakelijk.
Zandadder
-
- 2595 berichten
- 3079 stemmen
Piranha3d vond ik ook vermakelijk.
Absoluut.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Geen film, maar een maand lang wegens vertoning op het etalagekanaal: The Hills.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
Han Shan Fei Hu (1982) (die gedubte dialogen!!)
deze zijn geloof ik écht fout... helaas 
ik kan ook titels als dirty dancing of de eerste grease noemen, waar je als film dude natuurlijk ook niet voor uit mag komen, maar dat soort films hebben wel kwaliteit of zijn op zijn minst in het algemeen wel populair
ik ben heel erg benieuwd naar deze Vampire's Kiss (1989) schijnt de meeste OTT nic cage rol éver te zijn, dus dat moet ook een geweldige guilty pleasure kunnen zijn!!
ben sowieso ook een groot b-film liefhebber, fout bestaat niet... ténzij het rechtse propaganda of pseudo-wetenschappelijke new age onzin is, zoals in dit idiote werkje What the #$*! Do We (K)now!? (2004)
maar dan praten we ook niet meer over "pleasures"
EDIT:
ik heb deze leuke titels nog even uit de Flop100 gevist
Return to the Blue Lagoon (1991)
Police Academy 6: City under Siege (1989)
Police Academy 5: Assignment: Miami Beach (1988)
Porky's II: The Next Day (1983)
Police Academy 4: Citizens on Patrol (1987)
Kwamen niet echt in me op, maar er zitten zeker een paar titels tussen die ik meerdere malen heb gezien. En Police Academy 4 vind ik zelfs misschien wel de beste uit de, erg leuke, serie!!
1987 was zo te zien mijn top-jaar voor de foute film 
EDIT2:
Hot Chili schoot me net nog keihard te binnen, en wat zag ik, ik had nog helemaal niet gestemd op dit "tieners die wanhopig willen scoren" z-grade meesterwerk. grote aanrader! 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Short circuit... mea culpa also. 
-edit- Coneheads is één van die titels die ik hier niet wilde noemen, een onbegrepen komedisch meesterwerkje (lees alleen al eens een de quotes door op imdb; ''May I have 55 words with you?''
)!
The avengers; nét 2,5*. De rest heb ik vast wat van gezien PA4 en 6, PII, maar ik weet er te weinig meer van.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het recente Journey 2 begint wel een enorme guilty pleasure te worden.
bierbak
-
- 390 berichten
- 0 stemmen
Kan ik geloven. Die Vanessa Hudgens is al een pleasure op zich.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik wou het niet zeggen maar een zeer treffende bewering
.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
als ik de zoekmachine gebruik om te kijken welke op MM laag scorende films van mij minstens 4 sterren krijgen dan komen er best nog wel veel titels naar boven waar ik echt met plezier naar kan kijken en die ik nog niet had genoemd:
waaronder enkele cult-klassiekers mag ik wel zeggen!
nekromantik is wel een heel apart soort guilty pleasure, eentje die je door de titel of beruchte status niet snel op mainstream lijstjes "durft" te vermelden omdat je dan wel héél raar aangekeken wordt. Rubber's Lover (1996) is er ook zo een, maar die blijkt het nog aardig te doen hier met afgerond 3 sterren.
wat betreft cult heb ik ook sterk de indruk dat niemand me serieus neemt als ik Terrorama! (2001) de beste Nederlandse film ooit vind. De film werd destijds zelfs geweigerd door het NFF zo slecht vond men em, maar ik meen het héél serieus!
Ik heb mijn trein-reis naar huis zojuist gebruikt om ook zonder zoek-machines nog eens diep te graven naar mijn Guilty Pleasures en kwam best nog tot veel titels, waaronder enkele ab-so-lute favorieten. met stip op #1
The Last Dragon (1985) Sho'nuff!!
(eigenlijk is alles met Vanity, en zeker haar muziek, guillty, geen wonder dat ze zich in de Christelijke religie heeft teruggetrokken!!
)
maar ook deze:
Masters of the Universe (1987)
Critters 2: The Main Course (1988)
Rambo: First Blood Part II (1985) wordt net als Commando nog best hoog gewaardeerd hier terwijl ze toch een zekere camp factor hebben. Rambo 2 bleef in de herkijk een paar jaar geleden eigenlijk niet overeind, maar de dialogen zijn toch wel legendarisch!! "you are not expendable" zal ongetwijfeld ook Stallone zelf zeer goed zijn bijgebleven gezien zijn recente output. The Expendables (2010) en Rambo (2008) zijn meesterlijke guilty pleasures die er beiden misschien niet waren geweest als James Cameron niet destijds die geweldige dialogen had geschreven!
Wat betreft een andere populaire serie (ooh, de gendarme serie van louis de funes, váák herkeken, leuk!!) was The Living Daylights (1987) altijd één van de minst gewaardeerde Bond's en toch mijn favoriet (overigens net als Rambo 3 met Afgaanse Mujahideen strijders als helden, sindsdien nogal not-done
) maar tegenwoordig verkies ik een andere foute, A View to a Kill (1985) waar als bonus twee barbaren meisjes inzitten: Grace Jones uit Conan the Destroyer (1984) en Tanya Roberts uit The Beastmaster (1982)
Barbaren en fantasy is als genre al compleet guilty pleasure natuurlijk, maar ook Red Sonja (1985) moet zéker nog genoemd worden, vaak gezien, en Ernie Reyes Jr., de kleine prins, kickte ook al behoorlijk ass in Last Dragon
er zijn meer ondergewaardeerde b-helden. wat te denken van C. Thomas Howell in Soul Man (1986) of Anthony Edwards in Gotcha! (1985)
guilty! 
de meeste titels die ik noem zijn wel "van vroeger", toen ik alle straight to video actie en komedie wel uit de videotheek weg keek. nieuwe films vind ik lastiger te noemen. Ook omdat ik tegenwoordig nauwelijks nog herkijk en sowieso wat kritischer ben natuurlijk, een weirde gast in een raar pakje is niet meer genoeg voor totale entertainment. Ik denk dat Sucker Punch wel eens een enorme guilty pleasure had kunnen zijn als ik die als tiener had gezien. Japanse splatter doet het nog steeds wel goed maar cowboys vs five headed shark vs space nurse deel 4, het huidige straight to video spul, sla ik toch maar over denk ik. Bij een film als Immortals (2011) die qua plot en karakter ontwikkeling grote steken laat valen (Prometheus is er daar nog zo een van, maar die wordt breder gewaardeerd), is het concept en de design zó sterk dat ik er toch enorm van geniet (als het ware 'net als vroeger'). Ook bij John Carter (2012) kon ik mij goed in "mijn kleine zelf" verplaatsen
maar die is qua design toch iets minder sterk...
om er dan weer even een grote favoriet uit te pakken Pretty in Pink (1986)
met zo'n titel, daar durf je toch niet voor uit te komen!
maar toch, beste rol van Molly Ringwald, beste rol van John Cryer, Andrew McCarthy is weer Andrew McCarthy, James Spader idem, hele mooie rol voor Harry Dean Stanton en Annie Potts is echt heel leuk. Verder het type romantische komedie dat me nog steeds wel heel erg ligt ondanks dat het hopeloos Hollywood formule werk is, soms is een hamburger ook gewoon lekker.
en nog een paar uitsmijters dan
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Daar zit idd wel wat leuks tussen, maar ook spul waar ik niets mee kan. 
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, genoeg leuk spul beavis! Welke ik sowieso wil zien uit jouw lijstje: The Last Dragon, Soul Man en Critters.
En Pretty in Pink is inderdaad erg leuk. Duckie's 'optreden' in de platenzaak 
Apart trouwens dat ik eerst bepaalde films voor mezelf als guilty pleasure bestempelde, maar dat ik nu niet of nauwelijks nog onderscheid maak tussen 'guilty pleasures' en elk andere film.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Apart trouwens dat ik eerst bepaalde films voor mezelf als guilty pleasure bestempelde, maar dat ik nu niet of nauwelijks nog onderscheid maak tussen 'guilty pleasures' en elk andere film.

Twee uitschieters. Best of the Best en ik ben niet vies van (Amerikaanse) romantische komedies.
M.Goodkat
-
- 1290 berichten
- 1463 stemmen
Meestal bij alle Scharwzennegger en Stallone films
kunnen geen poot acteren maar kan niet genoeg van hun krijgen 
NYSe
-
- 1749 berichten
- 1611 stemmen
Ace Ventura: When Nature Calls. Love it or hate it. I love it.
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
The Notebook
Gewoon fokking goeie tranentrekker; de dubbele verhaallijn.. Met een onwaarschijnlijk mooie Rachel McAdams. Heb film inmiddels ook in bezit, dus niet zo guilty meer.
En Mamma Mia 
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
En Mamma Mia
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Vind paar nummers wel cool, maar nee. Heb verzamelcd van ABBA ooit weggegeven. En als Streep er niet zat en die lekkere Juan Pablo Di Pace dan sloeg ik hem over.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Disney (Channel Original) Movies.
Maar ik moet me ook meer verdiepen in musicals, na het sterke Les Misérables van afgelopen jaar.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Nice!
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
I love Dries. Vanmorgen voor volgens mij de 5e keer gezien. Het verhaaltje slaat nergens op, maar het blijft leuk door de vertolkingen van de hele cast waar de zelfspot vanaf spat.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
Uiteindelijk alleen Death Wish 3, Invasion U.S.A. en Rocky IV mee kunnen pakken, maar was een genot op 35mm!
Le Edzel
-
- 879 berichten
- 2624 stemmen
Bloodsport (1988)
Kickboxer (1989)
Street Fighter (1994)
Eigenlijk de meeste Jean-Claude van Damme films uit die periode.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Bloodsport.
Voor mij toch wel Notting Hill.