• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.968 gebruikers
  • 9.370.253 stemmen

Welke films zijn je "guilty pleasures"?

zoeken in:

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Jaren '30 moordmysteries.

Productiewaarde van 0, vaak voorspelbaar, maar makkelijk verteerbaar en zo vermakelijk.

Een aantal voorbeelden die op Youtube staan:

Charlie Chan

Philo Vance vs. Nick Charles

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

JDSsmetje schreef:

The Girl Next Door.

Die is leuk!

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

ToNe schreef:

Jaren '30 moordmysteries.

Productiewaarde van 0, vaak voorspelbaar, maar makkelijk verteerbaar en zo vermakelijk.

Een aantal voorbeelden die op Youtube staan:

Charlie Chan

Philo Vance vs. Nick Charles

Leviwosc

• 883 berichten
  • 335 stemmen

Enige films die ik me nu voor de geest kan halen zijn de twee zogenaamd geflopte films met Kevin Costner: Waterworld (1955) en The Postman (1997). Met respectievelijke scores van: 2,95 en 3,06, vallen deze films heel erg mee.

Ik ben overigens helemaal gek van de Twilight trilogie en vind deze ook echt goed. Ik vind het onterecht dat deze films hier door anderen worden genoemd.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Mary Poppins... maar puur omdat het jeugdsentiment is hoor

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Leviwosc schreef:

Enige films die ik me nu voor de geest kan halen zijn de twee zogenaamd geflopte films met Kevin Costner: Waterworld (1955) en The Postman (1997). Met respectievelijke scores van: 2,95 en 3,06, vallen deze films heel erg mee.

Die vind ik ook best goed.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

De Duitse Edgar Wallace films, George Formby, Norman Wisdom en Jerry Lewis komedies.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Mogen tv-series ook? Dan moet ik opbiechten dat ik 'SpangaS' stiekem toch wel leuk vind.. De film daarentegen niet zo.

TheMajor

• 48 berichten
  • 0 stemmen

True Women (1997)

maar echt schamen doe ik me niet, want hij is best goed.

Butchers

• 201 berichten
  • 341 stemmen

Drag Me To Hell. Ik schaam me er niet voor, maar hij heeft best een laag gemiddelde. En ik vind 'm gewoon geweldig

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Boeit toch ook he-le-maal niks wat de rest er van vind. Wat Raimi doet met Drag Me To Hell is puur voor de liefhebbers, een waar genot

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Eens. Heerlijke film! Een van de leukste bioscoopbezoeken die ik ooit heb gehad. Staat binnenkort klaar voor herziening.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Dat heb ik met films als Black Christmas (de remake), Sorority Row (de remake). Eigenlijk met best veel remakes nu ik er over nadenk. Zijn niet zo kut als de meeste mensen denken. Ik vind er altijd wel weer iets positiefs of verrassends in.

Sowieso heb ik wel vaak dat ik een film die totaal af wordt gekraakt, waanzinnig goed vind. Zolang ik hem maar goed vind zal het me een worst wezen of hij een 2.0 of een 5.0 gemiddeld staat hier. (Denk aan de parodieën films, ik vind ze geweldig. )

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Vond Drag Me To Hell ook niet zo geweldig, maar als het zo'n genot is voor de liefhebbers moet ik hem toch nog maar eens opzetten

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Rianneke_Dan schreef:

Vond Drag Me To Hell ook niet zo geweldig, maar als het zo'n genot is voor de liefhebbers moet ik hem toch nog maar eens opzetten

Liefhebbers van Raimi bedoel ik eigenlijk meer .

Elineloves schreef:

Dat heb ik met films als Black Christmas (de remake), Sorority Row (de remake). Eigenlijk met best veel remakes nu ik er over nadenk. Zijn niet zo kut als de meeste mensen denken. Ik vind er altijd wel weer iets positiefs of verrassends in.

Sowieso heb ik wel vaak dat ik een film die totaal af wordt gekraakt, waanzinnig goed vind. Zolang ik hem maar goed vind zal het me een worst wezen of hij een 2.0 of een 5.0 gemiddeld staat hier. (Denk aan de parodieën films, ik vind ze geweldig. )

Je zou 't hele horrorgenre eigenlijk als guilty pleasure kunnen zien .

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Tonypulp schreef:

(quote)
Liefhebbers van Raimi bedoel ik eigenlijk meer .

Op die manier. Beetje gemengde gevoelens bij hem, dus een liefhebber ben ik niet gelijk.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Tonypulp schreef:

Je zou 't hele horrorgenre eigenlijk als guilty pleasure kunnen zien .

Er wordt (te) veel op horrorfilms afgegeven ja. Beetje zonde, maar het went. Veel mensen willen het gewoon geen kans geven. Dan houden ze het maar bij Costa! en Love Actually e.d. he.

Butchers

• 201 berichten
  • 341 stemmen

Tonypulp schreef:
Boeit toch ook he-le-maal niks wat de rest er van vind. Wat Raimi doet met Drag Me To Hell is puur voor de liefhebbers, een waar genot

Klopt. En een pluspunt aan Drag Me To Hell is dat het een originele film is, en geen remake van één of andere horror film die volgens Hollywood ' versleten ' is. De schrik momenten zijn intens en ik verschoot me telkens even hard. Ook het verhaal van Drag Me To Hell is leuk. Vond het einde ook echt wel leuk, eindelijk een einde dat ik niet had verwacht in een horror film. Juist als je denkt dat alles goed zit en er nog 2/3 minuten film overblijven. Wat kan er dan nog gebeuren?

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Butchers schreef:
Vond het einde ook echt wel leuk, eindelijk een einde dat ik niet had verwacht in een horror film. Juist als je denkt dat alles goed zit

Dat zag ik dan wel weer heel erg aankomen, vanwege dat muntje... Maar inderdaad een briljant einde verder.

Loftin

• 8 berichten
  • 301 stemmen

In Film > Algemeen > slecht maar toch goed:

hebben jullie ook films die tot je favorieten behoren terwijl ze middelmatig tot slecht gemaakt zijn?

ik persoonlijk heb dat met the 10th kingdom en rose red

ik zie trouwens dat deze 2 films behoorlijk hoge cijfers hebben.

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Mijn top 10 bestaat uit m'n 10 favoriete films, dat zijn niet per se de 10 'beste' films die ik ooit gezien heb (hoewel ze niet slecht zijn of slecht gemaakt zijn). Ook kunnen slechte producties gewoon heel erg leuk zijn, het ligt er maar net aan hoe serieus je ze neemt. Ik maak daarom altijd onderscheid tussen goede films en leuke/favoriete films.

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Robot Monster (1953) Zo slecht dat het behoorlijk geniaal wordt.

Zowiezo zijn veel van die 50's sci-fi lachwekkend slecht. heerlijk om te kijken.

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

dat heb ik juist met Evil Dead. Oke, de film is uit de jaren 80 dus kwa kwaliteit hoef je ook niet teveel ervan verwachten, maar die vond ik er zo slecht uitzien dat die juist meer lachwekkend is dan eng. En toch, doordat ik de film redelijk slecht vond vond ik em daarintegen ook weer geniaal in elkaar gezet.

Pierre1965

• 372 berichten
  • 1419 stemmen

Koko Flanel

Ik ben n paar keer bijna omgekomen van t lachen en bleef er in.

Perfecte humor, maar als ik t iemand vertel, zie je die mensen gaan twijfelen aan je.

mrwhite

• 1521 berichten
  • 3499 stemmen

Best of the Best (1989)

American Ninja 2: The Confrontation (1987)

Anaconda (1997)

Blue Chips (1994)

Elektra (2005)

Murder at 1600 (1997)

Night of the Running Man (1994)

Over the Top (1987)

Passenger 57 (1992)

Resurrection (1999) (I)

Snake Eyes (1998)

En dit is mss wel mijn grootste "guilty pleasures"

Toy Soldiers (1991)

Ik heb geen horror en komedie er tussen genomen omdat dat sowizo meestel tussen guilty pleasures wordt gezet.

Geen enkele van deze films haalt hier op MM de kaap van 3*

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Pierre1965 schreef:

Perfecte humor, maar als ik t iemand vertel, zie je die mensen gaan twijfelen aan je.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Attack of the killer tomatoes

Bedknobs and broomsticks

the goonies

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Films van Andy Sidaris, Ed Wood, en meer of minder aanverwante cultfilms (zie bijvoorbeeld hier: Filmdragers en apparatuur >> Titels >> The American Grindhouse Untamed Film Collection).

O ja, en Congo (1995).

En dan zijn er nog een flink aantal films die hier zo gemiddeld finaal de grond ingeboord worden, maar ik vertik het lekker ze in dit topic te plaatsen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Actiekomedies met Jackie Chan of het duo Bud Spencer & Terence Hill.

ibendb

• 5034 berichten
  • 3212 stemmen

Piranha 3D vind ik toch. De meesten die ik ken vinden hem barslecht. Ik vind de film geweldig.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.