- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke films zijn je "guilty pleasures"?
Welke films zijn je "guilty pleasures"?
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Jaren '30 moordmysteries.
Productiewaarde van 0, vaak voorspelbaar, maar makkelijk verteerbaar en zo vermakelijk.
Een aantal voorbeelden die op Youtube staan:
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
The Girl Next Door.
Die is leuk! 
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Jaren '30 moordmysteries.
Productiewaarde van 0, vaak voorspelbaar, maar makkelijk verteerbaar en zo vermakelijk.
Een aantal voorbeelden die op Youtube staan:

Leviwosc
-
- 883 berichten
- 335 stemmen
Enige films die ik me nu voor de geest kan halen zijn de twee zogenaamd geflopte films met Kevin Costner: Waterworld (1955) en The Postman (1997). Met respectievelijke scores van: 2,95 en 3,06, vallen deze films heel erg mee.
Ik ben overigens helemaal gek van de Twilight trilogie en vind deze ook echt goed. Ik vind het onterecht dat deze films hier door anderen worden genoemd.
Bardt1980
-
- 448 berichten
- 92 stemmen
Mary Poppins... maar puur omdat het jeugdsentiment is hoor 
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Enige films die ik me nu voor de geest kan halen zijn de twee zogenaamd geflopte films met Kevin Costner: Waterworld (1955) en The Postman (1997). Met respectievelijke scores van: 2,95 en 3,06, vallen deze films heel erg mee.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
De Duitse Edgar Wallace films, George Formby, Norman Wisdom en Jerry Lewis komedies.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Mogen tv-series ook? Dan moet ik opbiechten dat ik 'SpangaS' stiekem toch wel leuk vind.. De film daarentegen niet zo.
TheMajor
-
- 48 berichten
- 0 stemmen
True Women (1997)
maar echt schamen doe ik me niet, want hij is best goed.
Butchers
-
- 201 berichten
- 341 stemmen
Drag Me To Hell. Ik schaam me er niet voor, maar hij heeft best een laag gemiddelde. En ik vind 'm gewoon geweldig 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Boeit toch ook he-le-maal niks wat de rest er van vind. Wat Raimi doet met Drag Me To Hell is puur voor de liefhebbers, een waar genot 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Eens. Heerlijke film! Een van de leukste bioscoopbezoeken die ik ooit heb gehad. Staat binnenkort klaar voor herziening. 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Dat heb ik met films als Black Christmas (de remake), Sorority Row (de remake). Eigenlijk met best veel remakes nu ik er over nadenk. Zijn niet zo kut als de meeste mensen denken. Ik vind er altijd wel weer iets positiefs of verrassends in.
Sowieso heb ik wel vaak dat ik een film die totaal af wordt gekraakt, waanzinnig goed vind. Zolang ik hem maar goed vind zal het me een worst wezen of hij een 2.0 of een 5.0 gemiddeld staat hier. (Denk aan de parodieën films, ik vind ze geweldig.
)
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Vond Drag Me To Hell ook niet zo geweldig, maar als het zo'n genot is voor de liefhebbers moet ik hem toch nog maar eens opzetten 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Vond Drag Me To Hell ook niet zo geweldig, maar als het zo'n genot is voor de liefhebbers moet ik hem toch nog maar eens opzetten
.
Dat heb ik met films als Black Christmas (de remake), Sorority Row (de remake). Eigenlijk met best veel remakes nu ik er over nadenk. Zijn niet zo kut als de meeste mensen denken. Ik vind er altijd wel weer iets positiefs of verrassends in.
Sowieso heb ik wel vaak dat ik een film die totaal af wordt gekraakt, waanzinnig goed vind. Zolang ik hem maar goed vind zal het me een worst wezen of hij een 2.0 of een 5.0 gemiddeld staat hier. (Denk aan de parodieën films, ik vind ze geweldig.
)
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Op die manier. Beetje gemengde gevoelens bij hem, dus een liefhebber ben ik niet gelijk.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Je zou 't hele horrorgenre eigenlijk als guilty pleasure kunnen zien
.
Er wordt (te) veel op horrorfilms afgegeven ja. Beetje zonde, maar het went. Veel mensen willen het gewoon geen kans geven. Dan houden ze het maar bij Costa! en Love Actually e.d. he.
Butchers
-
- 201 berichten
- 341 stemmen
Boeit toch ook he-le-maal niks wat de rest er van vind. Wat Raimi doet met Drag Me To Hell is puur voor de liefhebbers, een waar genot
Klopt. En een pluspunt aan Drag Me To Hell is dat het een originele film is, en geen remake van één of andere horror film die volgens Hollywood ' versleten ' is. De schrik momenten zijn intens en ik verschoot me telkens even hard. Ook het verhaal van Drag Me To Hell is leuk. Vond het einde ook echt wel leuk, eindelijk een einde dat ik niet had verwacht in een horror film. Juist als je denkt dat alles goed zit en er nog 2/3 minuten film overblijven. Wat kan er dan nog gebeuren?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Vond het einde ook echt wel leuk, eindelijk een einde dat ik niet had verwacht in een horror film. Juist als je denkt dat alles goed zit
Dat zag ik dan wel weer heel erg aankomen, vanwege dat muntje... Maar inderdaad een briljant einde verder.
Loftin
-
- 8 berichten
- 301 stemmen
In Film > Algemeen > slecht maar toch goed:
hebben jullie ook films die tot je favorieten behoren terwijl ze middelmatig tot slecht gemaakt zijn?
ik persoonlijk heb dat met the 10th kingdom en rose red
ik zie trouwens dat deze 2 films behoorlijk hoge cijfers hebben.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Mijn top 10 bestaat uit m'n 10 favoriete films, dat zijn niet per se de 10 'beste' films die ik ooit gezien heb (hoewel ze niet slecht zijn of slecht gemaakt zijn). Ook kunnen slechte producties gewoon heel erg leuk zijn, het ligt er maar net aan hoe serieus je ze neemt. Ik maak daarom altijd onderscheid tussen goede films en leuke/favoriete films.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Robot Monster (1953)
Zo slecht dat het behoorlijk geniaal wordt.
Zowiezo zijn veel van die 50's sci-fi lachwekkend slecht. heerlijk om te kijken.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
dat heb ik juist met Evil Dead. Oke, de film is uit de jaren 80 dus kwa kwaliteit hoef je ook niet teveel ervan verwachten, maar die vond ik er zo slecht uitzien dat die juist meer lachwekkend is dan eng. En toch, doordat ik de film redelijk slecht vond vond ik em daarintegen ook weer geniaal in elkaar gezet.
Pierre1965
-
- 372 berichten
- 1419 stemmen
Koko Flanel
Ik ben n paar keer bijna omgekomen van t lachen en bleef er in.
Perfecte humor, maar als ik t iemand vertel, zie je die mensen gaan twijfelen aan je.
mrwhite
-
- 1521 berichten
- 3499 stemmen
American Ninja 2: The Confrontation (1987)
Night of the Running Man (1994)
En dit is mss wel mijn grootste "guilty pleasures"
Ik heb geen horror en komedie er tussen genomen omdat dat sowizo meestel tussen guilty pleasures wordt gezet.
Geen enkele van deze films haalt hier op MM de kaap van 3*
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Perfecte humor, maar als ik t iemand vertel, zie je die mensen gaan twijfelen aan je.

dimi303
-
- 3418 berichten
- 3663 stemmen
Attack of the killer tomatoes
Bedknobs and broomsticks
the goonies
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Films van Andy Sidaris, Ed Wood, en meer of minder aanverwante cultfilms (zie bijvoorbeeld hier: Filmdragers en apparatuur >> Titels >> The American Grindhouse Untamed Film Collection).
O ja, en Congo (1995).
En dan zijn er nog een flink aantal films die hier zo gemiddeld finaal de grond ingeboord worden, maar ik vertik het lekker ze in dit topic te plaatsen. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Actiekomedies met Jackie Chan of het duo Bud Spencer & Terence Hill.
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
Piranha 3D vind ik toch. De meesten die ik ken vinden hem barslecht. Ik vind de film geweldig.