MENU

1,74

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Patricia Birch
met Michelle Pfeiffer, Maxwell Caulfield en Lorna Luft

In de klas van Stephanie, het stoerste meisje van school komt de nieuwe nerderige jongen Michael, het broertje van Sandy. Gelijk wordt hij verliefd op de stoere pink-lady Stephanie, maar zij ziet hem niet zitten. En hij beseft dat hij heel wat aan zichzelf moet veranderen om haar hart te winnen.

avatar van Friday the 13 th
geplaatst op 15 augustus 2009, 0:24 uur, permalink
Film verdient deze lage score niet, maar is inderdaad minder dan de eerste Grease.

Nogthans vind ik Michelle Pfeiffer en Maxwell Caulfield allebei knappere verschijningen dan Olivia Newton en John Travolta. De liedjes waren bovendien best wel leuk. Cool Rider moet zeker niet onderdoen voor de grootste hits uit deel 1. Ook "A girl for every season" en het introlied zijn best wel goed. Wel zitten er een paar draken van liedjes tussen zoals dat lied over stuifmeel etc. in de biologieles.

Maar wat de film helaas naar beneden haalt is de lange speelduur. Dit maakt het moeilijk om er doorheen te komen. Had beter tot zijn recht gekomen (zoals veel films) als hij 90 minuten duurde.

Toch nog een voldoende hoor!

geplaatst op 21 augustus 2009, 15:18 uur, permalink
ik vind ook dat ie niet die lage score verdiend. er zijn wel veel slechtere films dan grease 2. de liedjes vind ik geweldig. ik vind somige liedjes van dit deel zelfs nog beter dan de leidjes van het eerste deel. maar dat komt denk ik ook omdat ik de liedjes van de eerste deel al zo vaak heb gehoord. die liedjes komen ook vaak op de radio. en de liedjes van deel twee hoor je eigenlijks nooit van.terwijl ze wel heel leuk zijn.

avatar van Aapje81
geplaatst op 30 september 2009, 1:34 uur, permalink
Michelle is leuk maar daarmee is ook meteen alles gezegd.

avatar van Veruca

geplaatst op 10 oktober 2009, 17:57 uur, permalink
Michael is toch het neefje van Sandy, niet het broertje?
Enfin, deze film is écht saai. Hij is gewoon niet leuk, Michelle Pfeiffer heeft het zover gekregen dat ik hem afkeek. Maar dat was het dan wel, de liedjes geven je geen warm Greasegevoel, het verhaal is dun en slap en nouja de acteurs kúnnen wel.
Slap aftreksel van Grease 1. Echt bij elke scene van de T-Birds dacht ik, WAAR IS JOHN TRAVOLTA?

avatar van movie acteurs
geplaatst op 18 oktober 2009, 13:30 uur, permalink
Ik geef een 1,0 voor de bijdrage van Michelle Pfeifer. Maar voor de rest vond ik het net als de eerste film vreselijk.

avatar van nikita_97
geplaatst op 27 oktober 2009, 17:13 uur, permalink
het is misschien overdreven dat die maar 2 krijgt en dat die in de flop 100 staat maar inderdaad tegenover grease is dit dikke shit

avatar van elmo4ever
geplaatst op 3 december 2009, 15:53 uur, permalink
waarom moeten goeie films nou weer zo nodig een deel 2?

ik vond het zo ongelooflijk slecht!

geplaatst op 8 december 2009, 22:17 uur, permalink
Ik vond deze helemaal niet zo slecht eigenlijk, tenminste hij hoeft voor mij niet in de flop 100 te staan. Er was zelfs een tijd dat ik heb beter voor dat de 1e, maar goed toen was ik nog wel héél jong en ontwetend..

Toch een 2.

avatar van SiD3Sp|N
geplaatst op 19 januari 2010, 7:11 uur, permalink
IK zal wel de enigste zijn maar ik vond deze leuker dan deel 1...

avatar van movie acteurs
geplaatst op 19 januari 2010, 15:58 uur, permalink
Nee hoor, ik vond deze ook een heel klein beetje beter dan de vreselijke eerste film.

avatar van LotusBlossom
geplaatst op 14 april 2010, 19:52 uur, permalink
1½* voor de liedjes 'Cool Rider' & 'Who's that guy' & 'Lets Bowl!'
voor de rest
FLOP!

avatar van lil'angel
geplaatst op 14 april 2010, 21:22 uur, permalink
Vreselijk vervolg

* de t-birds waren niet leuk/stoer, eerder een beetje triest, vooral op de manier dat die johhny (?) de andere t-birds als slaafje gebruikte
hij probeerde zo te lopen als john travolta maar bakte er niks van!
* ik snapte weinig van dat kleine meisje van pink-lady's maar ze was wel grappig

* précies hetzelfde verhaal alleen dan net andersom, beetje jammer

ik vond het leuk dat Frenchie weer terug was, zij maakte het leuk en Michelle kon ook goed acteren

echt een teleurstelling na de geweldige deel 1!
jammer echt jammer.

avatar van Grover
geplaatst op 15 oktober 2010, 23:13 uur, permalink
Alles wat Grease...Grease maakte, de muziek, het enthousiasme van de acteurs en het charisma van de hoofdrolspelers, ontbreekt hier ten stelligste.

avatar van miss_efron
geplaatst op 31 oktober 2010, 1:18 uur, permalink
Eerlijk zo een flop was het nog niet maar het verdient inderdaad een plaast in de flop 100.Eerst kom je af met zo een spetterende goede grease en dan zo een flop!Dat maakt me aan het huilen.

avatar van snoes92
geplaatst op 28 december 2010, 20:06 uur, permalink
Eerlijk gezegd vond ik deze leuker dan het eerste deel.. Weet niet waarom gewoon zo'n gevoel..

avatar van FunkStar
geplaatst op 23 januari 2011, 13:42 uur, permalink
Natuurlijk is Grease 1 veruit het beste maar toch als je Grease 1 leuk vind moet je ook Grease 2 op DVD in je kast hebben staan. Nieuwkomer Maxwell Caulfield was in die tijd wat je zegt een lekker ding en ook Michelle Pfeiffer mag er wezen als sexy dame. Ook leuk om Frenchie weer te zien schitteren in de film.

De muziek van Grease 2 is ook stukken minder dan die van Grease 1 alleen vind ik het nummer Who's That Guy wel erg goed!

geplaatst op 9 februari 2011, 18:44 uur, permalink
Ik heb deze niet eens afgekeken. De films heeft niets wat de eerste Grease wel heeft en is wat mij betreft een slechte vertolking van de huidige Step Up-achtige films zonder alle dansspektakel.
Als je deze film beoordeeld waar ie voor gemaakt is kan je niet hoger kan dan 1 á 2 sterren. Een 5-sterren stem is dan ook ronduit belachelijk, maar gelukkig... meningen verschillen.

avatar van leandra6
geplaatst op 9 februari 2011, 23:22 uur, permalink
sommige films moeten geen deel 2 krijgen. en daar is (naar mijn mening) Grease een heel goed voorbeeld van. denk dat dat genoeg zegt.

avatar van patito
geplaatst op 10 februari 2011, 10:21 uur, permalink
Zo slecht was ie nou ook weer niet. Heb me vermaakt in tegenstelling met andere films.

avatar van erik1677
geplaatst op 4 mei 2011, 12:54 uur, permalink
Er zullen het wel weinig mensen met me eens zijn , maar ik vind dit deel nog beter dan deel 1.
Door de lekkere michelle pfeiffer.
De gave motoren.
de muziek.
En weer de algehele sfeer.

geplaatst op 5 oktober 2011, 20:56 uur, permalink
Grease is zo'n film waarvan je op voorhand zegt: een vervolg kan het origineel nooit overtreffen, laat staan evenaren. Voor dit vervolg geldt helaas beiden.

geplaatst op 9 december 2011, 22:00 uur, permalink
geweldig muziek geweldige michelle pfeiffer
coole motoren
en de songs kan je mee blijven zingen

avatar van Hollywood-west36

geplaatst op 15 juni 2014, 16:17 uur, permalink
erik1677 schreef:
Door de lekkere michelle pfeiffer.
De gave motoren.
de muziek.
En weer de algehele sfeer.

Gisteren weer met plezier naar de motoren gekeken, Erik?
O, en natuurlijk Michelle.. Matige film, vrij gedateerd inmiddels ook..
Eerste film is nooit meer overtroffen.

geplaatst op 15 juni 2014, 18:25 uur, permalink
Het eerste deel van Grease vond ik al vreselijk om naar te kijken en te luisteren, maar dit vervolg doet er nog een schepje bovenop. Sowieso had men nooit een tweede deel moeten maken want zowel John Travolta en Olivia Newton-John doen niet meer mee. Opzicht wel begrijpelijk want ze schaamden zich natuurlijk kapot dat ze zich ooit hebben laten misbruiken voor het eerste deel van Grease. De vervangster van Olivia Newton-John is wel niet slecht gekozen, want Michelle Pfeiffer is eigenlijk in alle opzichten aantrekkelijker dan Olivia Newton-John. Michelle Pfeiffer is dan ook het enige kleine pluspunt in deze verder vreselijke en achterlijke Muziek / Romantiek film.

avatar van erik1677
geplaatst op 16 juni 2014, 15:12 uur, permalink
Inderdaad wel lichtelijk overdreven mn oude bericht hier Hollywood-west36.
Maar ik vind het nog steeds niet slecht en kan wel genieten van dit enigzins klein beetje foute prentje

avatar van Dick2008

Dick2008 schreef:

Waar staat dat?

Nergens natuurlijk

geplaatst op 28 september 2014, 11:34 uur, permalink
Dit is de universeel gehate Grease 2? Wanstaltige kitsch: ja. Slechter dan deel 1? Nee. Het acteerwerk is een duidelijke verbetering, het gros van de liedjes is lang niet zo ouderwets en knullig als in de eerste film het geval was en de personages zijn een stuk minder vervelend. Het blijft allemaal behoorlijk lame qua verhaal, dialogen en pijnlijke musical clichés met achterlijke danspasjes en liedjes die op de meest zinloze momenten ineens op komen zetten, maar dat was echt niet erger het geval dan bij de eerste film. Ik weet redelijk zeker dat als Grease niet zulk jeugdsentiment bevatte voor het gros van de stemmers hier, deze film ook lang niet zulke hoge stemmen zou krijgen in al zijn kitscherigheid en dubieuze moralen.

Michelle Pfeiffer is een stuk overtuigender dan Olivia Newton John en Maxwell Caulfield een stuk sympathieker dan John Travolta. Nog steeds is dit verschrikkelijke rock & roll tienercultuurtje te stompzinnig voor worden, maar er wordt ten minste niet de hele tijd in die verschrikkelijk achterhaald hippe slang gesproken die de eerste film nog slechter uit te zitten maakte dan hij al was. Ik had in deze film tevens het idee dat er iets meer van een doorzichtig plot in zat dan de aaneenschakeling van losse scenes in de eerste. En vanuit gender reversal perspectief hebben we nu de man die zich aanpast aan de vrouw, dat is wel zo politiek correct.

Het blijft allemaal verschrikkelijk stompzinnig, kitscherig, miserabel en geeft me alsnog neigingen om gewelddadig te braken, maar beledigt mijn intelligentie een stuk minder dan de overschatte hoop kots die de eerste film moet voorstellen. Dat is alsnog een positieve verrassing.

avatar van rayman
geplaatst op 8 oktober 2014, 0:17 uur, permalink
zondag alweer voor de vijfde keer in èèn jaar tijd op TV

avatar van Bubblez
geplaatst op 15 oktober 2014, 7:48 uur, permalink