- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Maak van een regisseur jouw toplijst #2
Maak van een regisseur jouw toplijst #2
Baldur
-
- 687 berichten
- 2879 stemmen
01. American Beauty 5*
02. Jarhead 3*
03. Spectre 3*
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
01. 4.0* - American Beauty
02. 3.5* - Jarhead
03. 1.0* - Skyfall
04. 1.0* - Road to Perdition
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Sam Mendes:
3,5* - American Beauty (1999)
3,5* - Road To Perdition (2002)
3,0* - Revolutionary Road (2008)
3,0* - Spectre (2015)
luukve
-
- 247 berichten
- 658 stemmen
Hè kan er eindelijk aan eentje meedoen
Sam Mendes:
1. Road To Perdition 3.5*
2. American Beauty 3*
3. Spectre 2.5*
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Sam Mendes
1. 4,0* Road to Perdition (2002)
2. 3,5* Skyfall (2012)
3. 1,0* Spectre (2015)
American Beauty ooit ook gezien meen ik.
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Sam Mendes: Een Britse theater- en filmregisseur die Kate Winslet dumpte voor de trompettiste Alison Balsam.
1. 3,5* American Beauty
2. 1,5* Skyfall
3. 1,5* Spectre
4. 1,0* Revolutionary Road
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
1. American beauty - 4*
2. Road to perdition - 3,5*
3. Revolutionary road - 3*
4. Skyfall - 2,5*
Collins
-
- 6243 berichten
- 3719 stemmen
Sam Mendes
1. American Beauty (1999) - 4.5
2. Spectre (2015) - 4.0
3. Skyfall (2012) - 3.5
4. Revolutionary Road (2008) - 2.5
American Beauty is toch wel uitzonderlijk. De bondjes zijn ook leuk hoor, maar dat kunnen veel meer regisseurs.
kimberlyVD
-
- 5940 berichten
- 1533 stemmen
1. American beauty 5*
2. Revolutionary road 4,5*
3. Jarhead 2*
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
Sam Mendes
5.0* American Beauty (1999)
4.5* Revolutionary Road (2008)
4.0* Jarhead (2005)
4.0* Skyfall (2012)
3.0* Spectre (2015)
3.0* Road to Perdition (2002)
Lange tijd mijn favoriete regisseur geweest, maar wel dringend aan herziening toe.
Baldur
-
- 687 berichten
- 2879 stemmen
horizons
-
- 5655 berichten
- 2322 stemmen
Gister:
Mendes
3,5 - American Beauty
3,5 - Skyfall
Vandaag:
/
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
01. 2.5* - Hunger
02. 1.5* - 12 Years a Slave
Meh.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Steve McQueen
1. 3,5* Shame (2011)
2. 2,0* 12 Years a Slave (2013)
Ajax&Filmfreak
-
- 3161 berichten
- 3504 stemmen
TheBunk
-
- 739 berichten
- 3093 stemmen
4.5* Shame (2011)
4.5* Hunger (2008)
4.0* 12 Years a Slave (2013
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Steve McQueen:
5,0* - 12 Years a Slave (2013)
4,0* - Hunger (2008)
4,0* - Shame (2011)
Geweldige regisseur.
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
1. Shame - 3*
2. 12 years a slave - 2,5*
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
4.5* Hunger (2008)
Maar het smaakte kennelijk niet naar meer!?
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Steve McQueen: Niet de acteur; wel de winnaar van de Turner Prize. Erg verwarrend.
1. 3,5* Shame
2. 2,5* Hunger
3. 2,5* 12 Years a Slave
Collins
-
- 6243 berichten
- 3719 stemmen
Steve McQueen
12 Years a Slave (2013) - 3.5
Shame (2011) - 3.0
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Vandaag Oliver Stone.
Kom zelf niet verder dan Wall Street (3*), waar ik overigens geen enkele herinnering aan heb.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
01. 4.5* - Natural Born Killers
02. 4.0* - U Turn
03. 3.0* - Wall Street
04. 3.0* - JFK
05. 2.0* - World Trade Center
06. 1.5* - W.
07. 1.5* - Platoon
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Oliver Stone:
4,0* - JFK (1991)
4,0* - Salvador (1986)
4,0* - Born On The Fourth Of July (1989)
3,5* - Heaven & Earth (1993)
3,0* - Wall Street (1987)
2,5* - W. (2008)
2,5* - World Trade Center (2006)
TheBunk
-
- 739 berichten
- 3093 stemmen
Stone is er niet veel beter op geworden de laatste jaren...
4.0* Natural Born Killers (1994)
3.5* The Doors (1991)
3.5* JFK (1991)
3.5* Wall Street (1987)
3.5* Born on the Fourth of July (1989)
3.0* Platoon (1986)
3.0* Nixon (1995)
2.5* Any Given Sunday (1999)
2.5* Alexander (2004)
2.5* W. (2008)
2.5* Looking for Fidel (2004)
2.0* Wall Street: Money Never Sleeps (2010)
1.5* World Trade Center (2006)
Collins
-
- 6243 berichten
- 3719 stemmen
Oliver Stone
1. Platoon (1986) - 4.0
2. The Doors (1991) - 4.0
3. JFK (1991) - 4.0
4. Born on the Fourth of July (1989) - 3.5
5. U Turn (1997) - 3.5
6. Wall Street (1987) - 3.0
7. Nixon (1995) - 3.0
8. Alexander (2004) - 2.5
9. Natural Born Killers (1994) - 2.0
10. The Hand (1981) - 1.5
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Oliver Stone: Soms gewaagde politieke onderwerpen, een paar uitschieters maar geen hoog gemiddelde.
01. 4,5* Natural Born Killers
02. 4,0* Wall Street
03. 3,5* Comandante
04. 3,5* Talk Radio
05. 3,0* JFK
06. 2,5* Nixon
07. 2,5* Salvador
08. 2,5* Any Given Sunday
09. 2,0* Born on the Fourth of July
10. 2,0* Platoon
11. 2,0* Wall Street: Money Never Sleeps
12. 1,5* Savages
13. 1,5* Alexander
Baldur
-
- 687 berichten
- 2879 stemmen
01. Platoon 5*
02. Wall Street 4*
03. The Doors 4*
04. Snowden 3*
05. Wall Street: Money Never Sleeps 2*
06. U Turn 2*
07. Natural Born Killers 1*
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Oliver Stone
1. 3,0* Platoon (1986)
2. 3,0* Savages (2012)
3. 2,5* Alexander (2004)
4. 1,0* Wall Street: Money Never Sleeps (2010)
Geen top100-positie waard wat mij betreft. Na de enorme onzinfilm Wall Street: Money Never Sleeps heb ik ook geen zin meer om Wall Street (1987) te bekijken.
Ajax&Filmfreak
-
- 3161 berichten
- 3504 stemmen
Born on the Fourth of July (1989) 3,5*
JFK (1991) 4*
Natural Born Killers (1994) 4,5*
Alexander (2004) 2,5*
Wall Street: Money Never Sleeps (2010) 2,5*
Savages (2012) 2,5*
Platoon, The Doors, JFK en Natutal born killers zijn klassiekers naar mijn bescheiden mening.
Zoals iemand anders ook al opmerkte zit er nou niet echt een stijgende lijn in zijn werk.