Savages (2012)

Misdaad / Drama
131 minuten / 141 minuten (unrated version)

geregisseerd door Oliver Stone
met Taylor Kitsch, Aaron Johnson en Blake Lively

Ben, een rustige en vreedzame boeddhist en zijn beste vriend Chon, een ex-marinier, runnen samen een succesvolle business. Ze verbouwen de beste marihuana die er is. Daarnaast hebben ze beide een bijzondere relatie met de prachtige Ophelia. Ze leiden een idyllisch bestaan in het zuiden van Californië, totdat de Mexicaanse drugsorganisatie 'Baja Cartel' eist dat de drie voor hen gaan werken. Elena, de meedogenloze leider van de misdaadorganisatie, en haar koelbloedige handlanger, Lado, onderschatten echter de sterke band tussen de drie vrienden.

avatar van Dying Rose
“Just because I'm telling you this story, doesn't mean I'm alive at the end of it.”

Een quote die aan het einde van de film waarheid bleek te zijn. Fysiek overleeft Ophelia de gebeurtenissen, maar emotioneel gezien blijft er niet veel meer van haar over. Ze is haar twee lovers kwijt en de gebeurtenissen rond haar ontvoering zullen haar ook niet echt hebben geholpen. Ze is zeg maar, dood vanbinnen. Dus toch enige wijze woorden die deze actrice kan uitspuwen.
Want het wordt je al snel duidelijk; I’m not a fan. En ik dacht dat ik de enige ter wereld zou zijn die Blake Lively echt niet kan luchten, maar aan de vorige reacties te zien, ligt het dus aan Lively zelf.

Zoals ‘catdog’ het al had aangegeven, was de speelduur moeilijk te slikken. Na een uur gebeurde er nog steeds niets, dus hier hadden ze inderdaad veel dingen kunnen/moeten knippen. Al die gedoe rond de blondine, interesseerde me niet en voegde ook niks toe aan het verhaal. Het bleef dus maar wachten op die ontvoering. En na een eeuwigheid was hij er. En hoe.

Madame had het idee om nog wat te gaan shoppen en ik verwachtte even later de scène van de ontvoering zelf te zien, maar die kwam er niet. Het was niet alsof ze de kijkers, net zoals de twee jongens, wilden ‘verrassen’ door middel van het videofragment van de ontvoerde Ophelia, want we wisten al op voorhand dat O. zou worden - gosh dat woord weer - ontvoerd. Dus het had iets beter kunnen zijn als je de actie van de ontvoering zelf te zien kreeg. Soit, na de film te hebben gezien, had dat het geheel niet kunnen helpen. Er zat geen meerwaarde in de film, niets om U tegen te zeggen. Hoewel het wel makkelijk wegkeek, was het niet meer dan een twee uur-vullende avond. Het deed me gewoon niets, behalve me een beetje irriteren telkens keer ik die pop op mijn scherm zag verschijnen. Maar voor de rest, no feelings. Geen bewondering, fascinatie of eender wat. Waarom dan toch een 2,5/5 vraag je je af? Wel, het was nu zeker geen ramp, ik heb ze-ker al wat erger gezien. Maar het is jammer dat dit soort films maar geen diepgang kan creëren in zijn personages, niet verder kan kijken dan puur het visuele, which btw, er zeker niet lelijk uitzag.

Losstaande van het feit dat Lively nooit mijn appreciatie zal kunnen krijgen, kan ze dus echt niet acteren. En zeker niet in een film met serieuze thema’s als ontvoering en moord. Ze wordt enkel gecast omdat ze er mooi uitziet. Dat gegeven is nu nog een discussie, maar deze ga ik hier niet houden. Ze moet gewoon van dat sexy imago af en echt leren acteren en haar echt ‘smijten’. Ze moet niet meer het gevoel geven dat ze enkel op feestjes iedereen gaat binnen doen. Van zodra ze dat kan, kan ik (héél) misschien mijn mening herzien, maar ik zie nog lang geen licht aan het einde van DIE tunnel.
Dus had ik mijn hoop gevestigd op de andere namen. Eindelijk grote namen als Travolta en del Toro. Maar ook die hoop verdween als sneeuw voor de zon. De rol van deze laatste vond ik hem persoonlijk niet liggen. Del Toro wilde er als the big boss uitzien, maar met dat accent kon ik hem niet au sérieux nemen. En daar schort het aan de hele film en aan de acteurs voor mijn part. Het kon niet serieus blijven, en daarmee neemt zijn kijkers dit ook luchtig op. En dit kan zeker het doel zijn van sommige films, maar deze hoort daar niet bij vind ik.
Jammer dus, deze film vergeet je veel sneller dan dat je ernaar hebt gekeken.

De meningen zijn verdeeld, ik vond het een goede film, prima acteurs. Het is een film en geen documentaire! Het is dus niet altijd geloofwaardig, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat het over de top is, heb de lange zit in 1 keer uitgezeten omdat er voldoende spanning in zit.

avatar van totkijkdanmaar
Onderhoudende film die door het redelijk hoge tempo niet te lang duurt. Het verhaal is niet al te geloofwaardig, maar daar ging het Stone blijkbaar ook niet om. Het acteerwerk is vrij goed, hoewel het natuurlijk onmogelijk is echt goed te acteren in een film die niet geheel 'serieus' is.

Gelukkig wordt het gebrek aan geloofwaardigheid mooi gecompenseerd door het prachtige camerawerk. Je ziet duidelijk dat Stone hier een flink stuk van zijn creativiteit in heeft gestopt. Stone is ook niet bang om verschillende genres in een en dezelfde film te stoppen, waardoor het moeilijk is de film te 'plaatsen'. Een pure actiefilm is het zeker niet. De verwijzingen naar Pulp Fiction zijn overduidelijk.

Geen topper, maar al met al zeker het kijken waard.

avatar van MrLee
Begon goed maar sloeg al snel over naar een dun actie verhaaltje. En het einde, daar snap ik niets van, ging echt helemaal nergens over. 'We hebben 2 scenario's liggen; laten we allebei doen met een 'rewind' ertussen!'

avatar van Spetie
Leuke en vermakelijke film van Stone, die door het ietwat wisselende niveau helaas nooit echt top wordt.

Met een stijlvol begin, wordt door Stone meteen de toon gezet, maar daarna duurt het eventjes voordat Savages los komt. Het komt wat moeizaam op gang en daardoor duurt Savages ook gewoon wat te lang, al is het betere gedeelte duidelijk wel de tweede helft. De locatie is erg mooi en doordat Stone hier goed gebruik van maakt, is het een zomers en sfeervolle film geworden. Het geweld is soms lekker hard en de actie die erin voorkomt is goed en erg plezierig om naar te kijken.

Het acteerwerk is nogal wisselend. De beide mannen in de hoofdrol vallen wat tegen en missen het charisma en uitstraling voor de rol die ze spelen. Blake Lively is een mooie verschijning, doet het iets beter, maar mist duidelijk nog wat ervaring voor een grote rol als deze. Gelukkig zijn er nog de oudere acteurs, die het wel goed doen. Salma Hayek speelt een leuke rol als schurkenleidster met veel uitstraling en ook best wat dreiging. John Travolta heb ik de laatste tien jaar niet zo goed zien acteren en zet overtuigend een corrupte DEA-agent neer. De show wordt echter gestolen door Benicio del Toro als rechterhand van Hayek. Hij is tegelijkertijd dreigend en grappig en weet zijn rol van veel schwung te voorzien, zonder zijn geloofwaardigheid te verliezen.

Het einde is best origineel en goed en kon ik in het in de toon van het verhaal ook best waarderen. Al met al zeker niet slecht, alleen jammer dat de eerste helft wat minder is en de twee hoofdrolspelers niet al te best zijn, anders had deze Savages nog weleens veel beter kunnen zijn, want regisseren kan Stone verder nog best.

avatar van nightbreed
Wat een mislukking. Het script lijkt te zijn geschreven door een 15-jarige puber zonder enig talent.

avatar van LOTR-lover
Wel grappig om te lezen dat de meningen zo sterk uiteenlopen over deze film. Ik was zelf wel blij verrast, vond 't een makkelijke wegkijker met natuurlijk wel het nodige geweld maar nooit over the top. Had zelf geen enkel probleem met de acteurs, vond het acteerwerk prima en ergerde me nergens. Die Benicio Del Toro blijft ook gewoon geniaal, haha.

Op zoek naar een film met actie, een vlot verhaal en mooie mensen? Dan is Savages een prima keuze.

avatar van john mcclane 2
was even wachten op de nieuwe stone,na het sentimentele word trade,die ik maar aan mij voorbij liet gaan.nu weer een misdaad film.
de film kijkt zeker lekker weg,met mooie beelden en acteurs die er wat van maken.
Je voelt meteen in het begin , dit moet wel helemaal fout gaan,wat ook lijkt te gebeuren in een gewelds orgie,maar een grote twist voorkomt dit.en das best verrassend .
maarrr,met zulke acteurs in wat een goed misdaad verhaal zou kunnen zijn,en zo'n regisseur,deze film heeft het allemaal in huis,maar het is gewoon niet byzonder.
jammer

avatar van Decec
Een redelijk avontuur/misdaad/drama/thriller film...
Minder spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Benicio Del Toro en John Travolta ...
Prima HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van JakobFugger
Unrated version gezien.

De film kijkt wel prima weg, maar eigenlijk heeft de film best wel veel speeltijd nodig om zijn verhaal te doen. Gelukkig werd het geen lange zit, maar zelf met de lange speelduur voelt het een beetje rommelig. Soms was iets meer uitleg mooi geweest om er een mooier geheel van te maken en andere zaken hadden iets korter gemogen.

Al met al is de film me meegevallen (vanwege de niet al te hoge score, was ik bang dat de speelduur te lang zou zijn), vond ik het best vermakelijk en zat er af en toe een scene in die er boven uit stak. 3*.

Teleurstellende film die matig start en zich nauwelijks herpakt. Probleem is sowieso dat de film te lang duurt en er veel onnodige scenes inzitten, waarbij ik me soms afvroeg waarom ze de eindversie hebben gehaald. De film ziet er redelijk uit visueel gezien, maar meer ook niet en is tegelijk slap als lomp. De actiescenes zijn namelijk vrij lomp maar bijvoorbeeld tijdens de seks scenes heeft iedereen steeds de kleren aan, wat erg nep overkomt.
Het grootste probleem is eigenlijk dat die twee jongens en de meid oninteressant zijn en wat er met hen gebeurt boeit gewoon niet. De enige reden om de film af te kijken zijn Del Toro en Hayek. Zeker Del Toro heeft een prachtige rol en maakt er wel iets moois van.

avatar van DragQueen
Heerlijke film van Oliver Stone. De wat lange speelduur heeft me nergens gestoord. Het verhaal steekt goed in elkaar, en verloopt in een goed opbouwend tempo. Natuurlijk ziet het er visueel ook zeer onderhoudend uit. Prachtig camerawerk. Verder wordt er uitstekend geacteerd door de cast, waarin de bijrollen stiekem vermakelijker zijn, dan de hoofdrollen. Zo vond ik de bijrol van Del Toro geniaal. Hij stal eigenlijk de show. Maar ook Hayek en Travolta zijn op dreef. 3,5 Ster. Vermakelijk kijkvoer.

De eerste score die ik gaf was een 3,5.
Geen top maar wel prima vermaak.
Tijdens pokeren en geen betere alternatieven op HBO inmiddels 3x gezien op redelijk korte tijd.
En nog steeds verveelt ie niet, sterker nog, ik waardeer de ruige momenten in de film alleen maar meer.

Zoals een voorganger al terecht aangaf zag Travolta er inderdaad niet uit en ik vond hem zelfs het slechts van allemaal acteren. Daar staan gelukkig de geweldige rollen van Hayek en Del Toro tegenover!

Gewoon een lekker brute film op zn tijd en voor het genre misdaad/ drama prima!
0,5 verhoogd

nightbreed schreef:

mee eens!

avatar van frolunda
Wisselvallig.Ten eerste is de film een half uur te lang,het verhaal op sommige punten wat ongeloofwaardig en kan ik Hayek als kartel baas nauwelijks serieus nemen.Daar tussendoor was Savages best genietbaar,enkele sterke actie scenes,een goede rol van Del Toro en ook de soundtrack en de montage mochten er zijn.Zeker niet één van Stone's betere films maar een ruime voldoende zit er toch wel (net) in.

avatar van popcorn en cola
Oké, maar ook niet meer dan dat. Type film 13 in dozijn, maar doordat de film lekker vlot is, zeker vermakelijk te noemen.

avatar van notsub
Dit duurt echt veel te lang. De beste scenes aan elkaar geplakt in pakweg de helft van de tijd, had nog best amusementswaarde gehad. Nee, dit blijft maar doorgaan, zonder dat het ergens heen gaat. De personages zijn veel te oppervlakkig en het verhaal sleept zich maar richtingsloos voort. Zo nu en dan kwam er iets interessants voorbij, als geheel scoort dit onvoldoende.

Best wel een goede film, niks mis mee. Prima cast

Aardige film, met ongeloofwaardige wendingen.

Wat ga je doen als er groot gevaar dreigt? Shoppen natuurlijk.

Het dubbele einde is ook niet zo sterk

avatar van Pim1993
Gewoon een prima film!

avatar van ILDIB
Duurt te lang en wil te veel. Het snelle chaotische verzamelen van bewijs meu en mega team doet ook geen goed. Blijft wel over dat t strak en goed is gefilmd.

avatar van des1
Hoeveel geweld mag, kan, wil je laten zien onder het mom dat het functioneel is in het verhaal. Soms is het gewoon een smoes voor wat ik noem geweldsporno. Verhaal is niet eens onaardig, maar die filosofische voice-overs geven het iets hypocriets. Hm, ik zie nu pas dat het geregisseerd is door Oliver Stone. Running out of ideas?... Benicio del Toro speelt hier wel een 'heerlijk' psychopatische schoft in.

avatar van Mars4i
Zo'n beetje alles viel tegen aan deze film. Normaal is dit niet zo mijn genre. Maar de redelijke score hier en Oliver Stone als regisseur zorgden ervoor dat ik hem toch maar ben gaan kijken. Dit is mijn persoonlijke mening, maar het acteren van Blake Lively en Aaron Johnson irriteerde me mateloos. Het begon al met de vreemde Voice over met een soort disclamer erin Het feit dat je me nu hoort, garandeert niet dat ik nog leef? Wie begint een film zo?.

Dan Salma Hayek met haar Cleopatra look die de baas van een keiharde drugsorganisatie moet voorstellen? En dan het vreemde dubbele einde? De eerste versie van het einde voegt helemaal niets toe aan de film. Had het idee dat ze 2 eindes gefilmd hadden en op het einde vergeten zijn er 1 uit te knippen.

Het voelde soms meer aan als een zwarte komedie. Volgende keer dit soort films maar weer overslaan, wie ze ook geregisseerd heeft.

avatar van brabusRUS
Leuk. Mooie cinematografie. Lekker kleurrijk en warm, hou ik wel van. Ook leuk dat Taylor Kitch een betere rol kan vervullen, want in Battleship (2012) was ie slecht. Benicio Del Toro was voor mij de ster, en hij is veruit de beste in deze film. Die look van Hayek begreep ik ook niet helemaal, maar ze deed het voor de rest aardig.

avatar van Insignificance
Traffic, het docudrama over dit onderwerp, Savages de misdaadthriller met een dikke, vette Hollywood stempel. Wat dat betreft is de afsluiter niet onaardig. Even afwijken van het vaste stramien, omdat het uiteindelijk toch allemaal maar broddelwerk is. Alsof het symbool staat voor hoe de war on drugs wordt gevochten. Niet ontnuchterend, daarvoor is de toon niet scherp genoeg, wel een dappere keuze, want het zal niet iedereen smaken.

Verhaaltje an sich moet je natuurlijk niet al te serieus nemen. Overduidelijk een opgeblazen wereldje met hardbodies, seks, drugs en kleurrijk gespuis dat de meest creatieve en idiote fratsen uithaalt om iemand te waarschuwen of te straffen. Del Toro (die snor!) is geweldig op dreef als smeerlap pur sang en Travolta mag zich lekker aanstellen. Het zijn van die rolletjes die er ver overheen gaan. Hayek als godmother met een soft spot, jaja.

Grotendeels een erg vermakelijk en gelikt filmpje, al was het alleen al vanwege de beeldregie. Natural Born Killers en U Turn schieten te binnen en dat met de DP van Domino. Onder dat laagje vernis gaat nog wel iets schuil over hoe Amerika excessief geweld lijkt aan te trekken. Er zijn ook wat scènes die een bitter cynisme lijken te verraden, maar subtiel is anders. Hoe dan ook, Stone heeft er een lekker sappig, grof en vitaal filmpje van gemaakt.

avatar van jippie2010
No no no... het dubbele einde is not done! Het eerste einde had geen alternatief nodig.
Het paste prima bij de psychologische/dramatische kant van de film.
De film is in de basis erg sterk. In iedereen schuilt een 'savage' wanneer hij tot het uiterste wordt gedreven. Maar door de vervelende seksscènes, de speelduur en het mateloos irritante slot kom ik niet verder dan een krappe voldoende. *3.0

avatar van panax
spannende keiharde film met veel aktie!!

Goeie film waarin twee succesvolle wiet-telers een aanbod krijgen van een groot en machtig drugskartel. Het verhaal zit goed in elkaar en weet hier en daar verrassend uit de hoek te komen (zoals het einde). Ondanks dat het wel wat korter had gekund, blijft de film onderhoudend. Het ziet er allemaal goed uit en ook de cast doet het prima (waarbij Benicio Del Toro er positief uitspringt).

avatar van white viking
Ik heb de film afgelopen week nog maar voor de eerste keer gezien en ik ben er nog niet goed uit of ik hem goed of uitstekend moet vinden.
5 sterren zal ik de film nooit geven enkel en alleen door de aanwezigheid van Blake Lively, een ééntonige actrice die ze er volgens mij enkel in hebben gestoken voor wat eye-candy. Al valt dat toch ook best tegen

Benicio Del Toro wist mij hier het meest te overtuigen en ook Travolta zat blijkbaar lekker in zijn vel.
Al was het maar een relatief kleine rol van Travolta is hij toch een spilfiguur in het hele verhaal.

Het verhaal zit trouwens goed in elkaar met enkele verrassende plotwendingen maar het duurt wel even voor de film echt op gang komt.

Ik ga hem zeker nog eens zien en hopelijk ben ik er dan wat wijzer van geworden.
Voor nu houdt ik het op een 3.5/5

avatar van Daan258
De film stond al een tijdje op m'n: To Watch list en gister uiteindelijk gezien en dan ook gelijk de lange Unrated versie gezien.
Een prima vermakelijk filmpje maar waarvan ik toch moet zeggen dat ie ietwat tegenviel.
Ik heb me verder wel goed weten te vermaken maar ik miste eerlijk gezegd een beetje de actie.
Ik wist wel bij het bekijken van de film dat het een vooral een drama/misdaad film was maar vele berichten die ik had gelezen voor het bekijken waarbij stond dat de film nogal bruut/hard en vol actie zat was voor mij helaas een teleurstelling. Ja, er zaten zeker een aantal actie scene's in en die in waren dan ook wel gelijk best hard en mooi in beeld gebracht maar jammer genoeg niet heel veel.
Daarnaast was het verhaal vrij simpeltjes wat ik wel wist voor het bekijken van de film maar toch zeker niet vervelend om naar te kijken. Vooral de mooie zonnige beelden maakte een hoop goed.

Cast was wel best prima en de meeste hiervan deden het ook zeker niet slecht qua acteren.
Travolta had een kleine rol in de film maar de momenten dat hij in de film was vond ik hem hier helemaal niet slecht. Hij kan wel degelijk acteren en als ik dan ga vergelijken met de film I Am Wrath waar ik hem hiervoor als laatst heb zien spelen deed hij het daar nogal belabberd.
Benicio Del Toro weet ook een gave en grove rol neer te zetten, ook Blake Lively vond ik niet erg slecht spelen vergeleken bij de film The Town die ik laatst gezien had waarin ze maar 3 a 4 zinnen heeft in de film. Maar degene die de film wel echt een stuk omhoog weet te halen is Aaron Taylor-Johnson. Verder is hij volgens mij het meest bekend met de rol die hij speelt in Kick Ass waarin hij nogal een loser tiener speelt en hier zet hij zo'n totaal andere rol neer met best sterk acteerwerk en ook qua uiterlijk zo anders is. Zonder hem denk ik dat de film gelijk al minder was geweest.

Al met al prima film maar toch iets meer van verwacht en had hij zeker wel een heel stuk korter gekund.

avatar van Left4Dead
"Tijuana is comming here, is chasing us"

Tijdens het begin is het bijten op het tandvlees, opschieten schoot steeds door mijn gedachten. Had niks met de achtergronden van de hoofdpersonen en het proberen van coole en stoere gasten te introduceren faalt redelijk in mijn ogen. Gelukkig komt Benicio Del Toro als de gekke Lado the gardener al snel met de deur binnen vallen, gelukkig maar want op dat moment begon het pas leuk te worden voor mij. Wat een klassebak acteur is dat toch, wat een verschil met de rest dan weer.

Al snel komt ook de bijna onherkenbare Travolta in beeld, de man lijkt ontploft te zijn in zijn gezicht maar ook hij zet zijn rol prima neer. Warme kleuren heeft Stone in petto die door een matige soundtrack op de achtergrond ondersteund worden. Een broeierige sfeer warin het wederom duidelijk wordt dat de handel in drugs duidelijk een levensgevaarlijke is, niets nieuws onder de Californische zweterige zon.

Een opgebouwd imperium in cannabis staat op het spel, een hostile takeover overvalt onze protagonisten hun booming business. Chon en Ben willen ertussenuit samen met O, met een aantal oninteressante scenes worden we van deze plannen op de hoogte gebracht en zien dat dit geen sinecure gaat worden. Het Baja Cartel laat hen niet zomaar zonder slag of stoot vertrekken, het wachten was op de confrontatie welke steeds maar uitgesteld lijkt te worden. Dat laatste irriteerde me mateloos, ook de reden dat de eerste kijkbeurt al snel afgekapt werd.

Het zwakste punt is voor mij overduidelijk, teveel vertragingen in de vorm van zwakke momenten gelul met totaal geen belang voor het verhaal. Ook het acteerwerk van hoofdcast die, die momenten moesten opvoeren helpt niet mee aan de kwaliteit van het eindproduct. Het woord saai kwam bij mij vaak naar boven, totaal nutteloze achtergrond info dat de prent behoorlijk tegenwerkt.n Vooral het eerste half uur had gemakkelijk ingekort kunnen worden tot echte essentie.

Verhalen over Cartels en overnames van productie- en distributielijnen boeien mij over het algemeen aardig. Bij deze prent bleef voor mij de spanning op een te laag niveau haken en ik meen het echt dat ik Taylor Kitsch en Aaron Johnson daar grotendeels voor verantwoordelijk houd. Maar ook Stone had meer met het verhaal moeten doen, met name had hij de saaie stukken moeten skippen. Maar de beste man heeft met deze prent wel een behoorlijk standaard werkje afgeleverd, een aantal series op Netflix over Cartels en grote drugsbazen laten deze prent met gemak in kwaliteit achter hun. Jammer, een gemiste kans dus. Met dan ook nog de dooddoener van een voice-over van Blake Lively viel het me behoorlijk tegen. Op bijna alle vlakken wel te verstaan.

Mager verhaal, magere hoofdcast en soundtrack. Mooi in beeld en geluid, prima acteerwerk van de oude rotten. Bij genre staat misdaad en drama, twee genres die allebeide niet echt goed uitgewerkt zijn. Wat is een prent dan waard is de vraag dan, hoe beoordeel je dit werk. Heel slecht kan ik het niet noemen maar er is zoveel beter beeldmateriaal (films, series) over dit onderwerp wat zoveel beter is opgezet dan dit eindproduct van Stone. Daarom blijf ik steken op een zeseneenhalfje, hier 3**. Oja........ wtf met dat einde??????

Best wel een tegenvaller deze film.
Door het redelijk hoge stemgemiddelde heb ik hem toch gekeken zonder al te hoge verwachtingen maar in ieder geval wel met de verwachting van een redelijk interessant verhaal en lekkere actie.
Wat beide verwachtingen betreft kwam ik bedrogen uit.
Het begin met de constante voice over van "O" duurde allemaal veel te lang.
Vervolgens moest ook nog "goed" worden uitgewerkt dat dit drietal een wel heel bijzondere liefdesrelatie hadden wat ook veel te lang duurde.
Met dat in het achterhoofd had ik nog steeds de verwachting dat het echt interessante nog moet komen dus die verwachting was nog steeds hoog.
Helaas was het allemaal tamelijk ongeloofwaardig met ongeloofwaardige types.
Elena was voor mij de ongeloofwaardigheid in de overtreffende trap.
Dat hele ontvoering/gijzelingsgebeuren raakte ook kant nog wal.

De enige die wat mij betreft goed uit de verf kwam was Travolta als Eddy.
Goed acteur natuurlijk die het sneue foute type van een corrupte politieman mooi neerzette alhoewel dat hele gedoe met zijn vrouw die ziek zou zijn helemaal niets aan de film toevoegde.