Genre: Misdaad / Drama
Speelduur: 131 minuten / 141 minuten (unrated version)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Oliver Stone
Met onder meer: Taylor Kitsch en Blake Lively
IMDb beoordeling: 6,4 (134.220)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 27 september 2012
On Demand:
- Bekijk via Netflix
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Savages
"Young. Beautiful. Deadly."
Ben, een rustige en vreedzame boeddhist en zijn beste vriend Chon, een ex-marinier, runnen samen een succesvolle business. Ze verbouwen de beste marihuana die er is. Daarnaast hebben ze beide een bijzondere relatie met de prachtige Ophelia. Ze leiden een idyllisch bestaan in het zuiden van Californië, totdat de Mexicaanse drugsorganisatie 'Baja Cartel' eist dat de drie voor hen gaan werken. Elena, de meedogenloze leider van de misdaadorganisatie, en haar koelbloedige handlanger, Lado, onderschatten echter de sterke band tussen de drie vrienden.
Externe links
Video's en trailers
Reviews & comments
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
De film stond al een tijdje op m'n: To Watch list en gister uiteindelijk gezien en dan ook gelijk de lange Unrated versie gezien.
Een prima vermakelijk filmpje maar waarvan ik toch moet zeggen dat ie ietwat tegenviel.
Ik heb me verder wel goed weten te vermaken maar ik miste eerlijk gezegd een beetje de actie.
Ik wist wel bij het bekijken van de film dat het een vooral een drama/misdaad film was maar vele berichten die ik had gelezen voor het bekijken waarbij stond dat de film nogal bruut/hard en vol actie zat was voor mij helaas een teleurstelling. Ja, er zaten zeker een aantal actie scene's in en die in waren dan ook wel gelijk best hard en mooi in beeld gebracht maar jammer genoeg niet heel veel.
Daarnaast was het verhaal vrij simpeltjes wat ik wel wist voor het bekijken van de film maar toch zeker niet vervelend om naar te kijken. Vooral de mooie zonnige beelden maakte een hoop goed.
Cast was wel best prima en de meeste hiervan deden het ook zeker niet slecht qua acteren.
Travolta had een kleine rol in de film maar de momenten dat hij in de film was vond ik hem hier helemaal niet slecht. Hij kan wel degelijk acteren en als ik dan ga vergelijken met de film I Am Wrath waar ik hem hiervoor als laatst heb zien spelen deed hij het daar nogal belabberd.
Benicio Del Toro weet ook een gave en grove rol neer te zetten, ook Blake Lively vond ik niet erg slecht spelen vergeleken bij de film The Town die ik laatst gezien had waarin ze maar 3 a 4 zinnen heeft in de film. Maar degene die de film wel echt een stuk omhoog weet te halen is Aaron Taylor-Johnson. Verder is hij volgens mij het meest bekend met de rol die hij speelt in Kick Ass waarin hij nogal een loser tiener speelt en hier zet hij zo'n totaal andere rol neer met best sterk acteerwerk en ook qua uiterlijk zo anders is. Zonder hem denk ik dat de film gelijk al minder was geweest.
Al met al prima film maar toch iets meer van verwacht en had hij zeker wel een heel stuk korter gekund.
3,0*
Left4Dead
-
- 3241 berichten
- 3691 stemmen
"Tijuana is comming here, is chasing us"
Tijdens het begin is het bijten op het tandvlees, opschieten schoot steeds door mijn gedachten. Had niks met de achtergronden van de hoofdpersonen en het proberen van coole en stoere gasten te introduceren faalt redelijk in mijn ogen. Gelukkig komt Benicio Del Toro als de gekke Lado the gardener al snel met de deur binnen vallen, gelukkig maar want op dat moment begon het pas leuk te worden voor mij. Wat een klassebak acteur is dat toch, wat een verschil met de rest dan weer.
Al snel komt ook de bijna onherkenbare Travolta in beeld, de man lijkt ontploft te zijn in zijn gezicht maar ook hij zet zijn rol prima neer. Warme kleuren heeft Stone in petto die door een matige soundtrack op de achtergrond ondersteund worden. Een broeierige sfeer warin het wederom duidelijk wordt dat de handel in drugs duidelijk een levensgevaarlijke is, niets nieuws onder de Californische zweterige zon.
Een opgebouwd imperium in cannabis staat op het spel, een hostile takeover overvalt onze protagonisten hun booming business. Chon en Ben willen ertussenuit samen met O, met een aantal oninteressante scenes worden we van deze plannen op de hoogte gebracht en zien dat dit geen sinecure gaat worden. Het Baja Cartel laat hen niet zomaar zonder slag of stoot vertrekken, het wachten was op de confrontatie welke steeds maar uitgesteld lijkt te worden. Dat laatste irriteerde me mateloos, ook de reden dat de eerste kijkbeurt al snel afgekapt werd.
Het zwakste punt is voor mij overduidelijk, teveel vertragingen in de vorm van zwakke momenten gelul met totaal geen belang voor het verhaal. Ook het acteerwerk van hoofdcast die, die momenten moesten opvoeren helpt niet mee aan de kwaliteit van het eindproduct. Het woord saai kwam bij mij vaak naar boven, totaal nutteloze achtergrond info dat de prent behoorlijk tegenwerkt.n Vooral het eerste half uur had gemakkelijk ingekort kunnen worden tot echte essentie.
Verhalen over Cartels en overnames van productie- en distributielijnen boeien mij over het algemeen aardig. Bij deze prent bleef voor mij de spanning op een te laag niveau haken en ik meen het echt dat ik Taylor Kitsch en Aaron Johnson daar grotendeels voor verantwoordelijk houd. Maar ook Stone had meer met het verhaal moeten doen, met name had hij de saaie stukken moeten skippen. Maar de beste man heeft met deze prent wel een behoorlijk standaard werkje afgeleverd, een aantal series op Netflix over Cartels en grote drugsbazen laten deze prent met gemak in kwaliteit achter hun. Jammer, een gemiste kans dus. Met dan ook nog de dooddoener van een voice-over van Blake Lively viel het me behoorlijk tegen. Op bijna alle vlakken wel te verstaan.
Mager verhaal, magere hoofdcast en soundtrack. Mooi in beeld en geluid, prima acteerwerk van de oude rotten. Bij genre staat misdaad en drama, twee genres die allebeide niet echt goed uitgewerkt zijn. Wat is een prent dan waard is de vraag dan, hoe beoordeel je dit werk. Heel slecht kan ik het niet noemen maar er is zoveel beter beeldmateriaal (films, series) over dit onderwerp wat zoveel beter is opgezet dan dit eindproduct van Stone. Daarom blijf ik steken op een zeseneenhalfje, hier 3**. Oja........ wtf met dat einde??????
Timvabe
-
- 82 berichten
- 83 stemmen
Best wel een tegenvaller deze film.
Door het redelijk hoge stemgemiddelde heb ik hem toch gekeken zonder al te hoge verwachtingen maar in ieder geval wel met de verwachting van een redelijk interessant verhaal en lekkere actie.
Wat beide verwachtingen betreft kwam ik bedrogen uit.
Het begin met de constante voice over van "O" duurde allemaal veel te lang.
Vervolgens moest ook nog "goed" worden uitgewerkt dat dit drietal een wel heel bijzondere liefdesrelatie hadden wat ook veel te lang duurde.
Met dat in het achterhoofd had ik nog steeds de verwachting dat het echt interessante nog moet komen dus die verwachting was nog steeds hoog.
Helaas was het allemaal tamelijk ongeloofwaardig met ongeloofwaardige types.
Elena was voor mij de ongeloofwaardigheid in de overtreffende trap.
Dat hele ontvoering/gijzelingsgebeuren raakte ook kant nog wal.
De enige die wat mij betreft goed uit de verf kwam was Travolta als Eddy.
Goed acteur natuurlijk die het sneue foute type van een corrupte politieman mooi neerzette alhoewel dat hele gedoe met zijn vrouw die ziek zou zijn helemaal niets aan de film toevoegde.
Shadowed
-
- 8313 berichten
- 5234 stemmen
Vrij sterk.
Heel fijn dat Stone wel wat harder geweld gebruikt in deze film, want dat maakt het wat intrigerender om naar te kijken. Vooral het duistere begin valt hier goed onder. De video met de onthoofde mensen is ook zeker een scene om te noemen.
Ondanks de meeste misdaadsdramas vond ik dit wel vrij boeiend om zo te zien. De Laguna geeft een warme sfeer en uitstraling en de inkleuring van de beelden zijn erg mooi, en de film kent een behoorlijk lekker tempo waarmee het door het verhaal heen gaat.
De film schuwt ook weinig hard en meedogenloos geweld waarmee dat allemaal een stukje grimmiger wordt. De film is boeiend, hard maar ook zeker intrigerend waarmee de 131 minuten best snel om gingen uiteindelijk.
Waar de film dan een beetje door de mand mee valt is onder andere de rol van Hayek. Dat een kartel soms zo hard maar ook zo soft kan zijn is nogal ongeloofwaardig en dat gaat ten kosten van wat sterke sfeer. Daarnaast is Hayek ook gewoon een slecht actrice.
Del Toro, Johnson, Lively en Kitsch spelen allemaal vrij prima rollen en de film is voor zijn redelijk lange speelduur behoorlijk boeiend. En daar scoort de film dus ook goed mee.
mister blonde
-
- 12458 berichten
- 5403 stemmen
Pff, de tijd dat Stone relevant was en (belangrijker) goede films maakte is toch ook al weer 20-25 jaar geleden. Zwak geschreven personages met platte motivaties in een dun verhaaltje. Visuele Kitsch en daarover gesproken... die Kitsch werd zo rond 2012 gepositioneerd als een belangrijke leading ster in actiefilms. Maar dat die jongen niet kan acteren ziet iedereen toch? Niet zo gek dat dat mislukt is. Vond Blake Lively ook niet best trouwens (en wat een irritante voice over) en de hele rol van Hayek nogal belachelijk, totaal niet de kracht om zo'n immense slechterik gestalte te geven. Vond de twee eindes zo ontzettende kut move, wat vind ik dat flauw zeg. Maar er is wat mij betreft van alles mis met de personages. Zijlijntjes als de band die ontstond tussen Hayek en Lively zijn compleet mislukt. Maar ook de driehoeksverhouding vond ik niet van de grond komen, miste compleet de chemie om het echt te geloven.
Verder wisselt het tussen flauw (dat gedoe met die hackers bijvoorbeeld) tot wel aardig (de actiescènes). Helemaal vervelend is het op de een of andere manier ook weer niet en af en toe zit er wel een goed moment in. Kreeg wel echt het idee dat dit bedoeld was als snoeiharde en ongecomprimeerde misdaadfilm, maar daarvan zijn er echt veel betere (en hardere) en het onderstreept dat Stone na 10 jaar (vanaf Platoon) tot de absolute top behoort te hebben, zijn magie al vrij snel weer kwijt was. Sicario van een paar jaar later is op alle fronten een stuk beter bijvoorbeeld. Benicio del Toro in een heerlijke rol redt de boel nog wel enigszins. Als hij in beeld was, was het wel bovengemiddeld. Daardoor toch nog 2,5 sterren.
Scriptwriter
-
- 21 berichten
- 27 stemmen
Weinig subtiel en tamelijk voorspelbaar. Twee beachboys uit Californie, rijk geworden met het telen en verkopen van drugs, worden gedwongen samen te werken met een Mexicaans drugskartel dat hevig geinteresseerd is in hun geheime recept. Daar hebben de boys geen trek ik. Maar als hun gezamenlijke liefje wordt ontvoerd en hetzelfde lot wacht als de andere onwilligen binnen het kartel, wordt het tijd om de mouwen op te stropen en de strijd aan te gaan. Het is ruim twee uur wachten op een originele plotwending, enige ironie of wat psychologische diepgang. Maar helaas: Oliver Stone schakelt op een kaarsrechte weg van de eerste, naar de tweede en naar de derde en vierde versnelling. Het einde (of eigenlijk twee eindes), is wel origineel. Maar niet in positieve zin. De good guys (Amerikanen natuurlijk) winnen de strijd en de bad guys (de Mexicanen natuurlijk) hebben het nakijken voor zover ze nog niet overhoop geschoten zijn.
Donnie Vallermee
-
- 222 berichten
- 203 stemmen
Thanx voor de spoiler Scriptwriter.
Best een goeie film! Goeie lengte met 2 uur en goede harde actiescenes ?
Zou zomaar waargebeurd verhaal kunnen zijn hihihi.
Dikke 7
Lebarron
-
- 1019 berichten
- 702 stemmen
Savages is een harde film van Oliver Stone over drugshandel. Het verhaal is gebaseerd op het gelijknamige boek van Don Winslow. De twee vrienden Ben(Aaron Taylor-Johnson) en Chon(Taylor Kitsch) runnen een lucratieve weedhandel. Ben is de kweker en Chon, een voormalig Navy Seal, is de muscle. Ze vormen een love triangle met Ophelia(Blake Lively). Wanneer een Mexicaans Cartel, onder leiding van Elena Sanchez (Salma Hayek), hun wil inlijven ontvoeren ze Ophelia. De film is een melancholisch,existentialistisch misdaadverhaal, een soort Twilight meets Traffic. Ik vond het wat rommelig en de melancholische toon maakte het moeilijk om geboeid te blijven. Ik vond het drietal dat de hoofdpersonages niet echt boeiend en vooral oppervlakkig. Ben was enkel een zweverige nerd, Ophelia was alleen de mooie fuck-doll en Chon was louter een onsympathieke, arrogante pseudo-Rambo. En bovendien ongeloofwaardig want Navy Seals zijn goed getraind maar ze kunnen echt niet hele bikergangs en Narcocartels in hun eentje weerstaan. Ik hoopte daarom dat ze alle 3 niet levend de aftiteling zouden halen. Salma Hayek was een miscast voor deze rol, ze mist de meedogenloze uitstraling die nodig is om een geloofwaardig leidster van een Cartel te zijn. Enkel Benicio del Toro als haar rechterhand Lado en Damian Bechir vond ik overtuigen. Echt slecht kon ik de film niet noemen maar ik had meer verwacht van een film van Oliver Stone dan enkel een verzameling brute seks en geweldscenes. Ik miste wat diepgang en wat karakterontwikkeling en bovendien houd ik niet van de boodschap dat jong, rijk en knap zijn enkel telt tegenwoordig en dat misdaad daarom dus loont.
Brain on fire
-
- 15 berichten
- 9 stemmen
De film stond al een tijdje op m'n: To Watch list en gister uiteindelijk gezien en dan ook gelijk de lange Unrated versie gezien.
Een prima vermakelijk filmpje maar waarvan ik toch moet zeggen dat ie ietwat tegenviel.
Ik heb me verder wel goed weten te vermaken maar ik miste eerlijk gezegd een beetje de actie.
Ik wist wel bij het bekijken van de film dat het een vooral een drama/misdaad film was maar vele berichten die ik had gelezen voor het bekijken waarbij stond dat de film nogal bruut/hard en vol actie zat was voor mij helaas een teleurstelling. Ja, er zaten zeker een aantal actie scene's in en die in waren dan ook wel gelijk best hard en mooi in beeld gebracht maar jammer genoeg niet heel veel.
Daarnaast was het verhaal vrij simpeltjes wat ik wel wist voor het bekijken van de film maar toch zeker niet vervelend om naar te kijken. Vooral de mooie zonnige beelden maakte een hoop goed.
Cast was wel best prima en de meeste hiervan deden het ook zeker niet slecht qua acteren.
Travolta had een kleine rol in de film maar de momenten dat hij in de film was vond ik hem hier helemaal niet slecht. Hij kan wel degelijk acteren en als ik dan ga vergelijken met de film I Am Wrath waar ik hem hiervoor als laatst heb zien spelen deed hij het daar nogal belabberd.
Benicio Del Toro weet ook een gave en grove rol neer te zetten, ook Blake Lively vond ik niet erg slecht spelen vergeleken bij de film The Town die ik laatst gezien had waarin ze maar 3 a 4 zinnen heeft in de film. Maar degene die de film wel echt een stuk omhoog weet te halen is Aaron Taylor-Johnson. Verder is hij volgens mij het meest bekend met de rol die hij speelt in Kick Ass waarin hij nogal een loser tiener speelt en hier zet hij zo'n totaal andere rol neer met best sterk acteerwerk en ook qua uiterlijk zo anders is. Zonder hem denk ik dat de film gelijk al minder was geweest.
Al met al prima film maar toch iets meer van verwacht en had hij zeker wel een heel stuk korter gekund.
3,0*
Een prima vermakelijk "filmpje"....... erg neerbuigende term voor het werk van velen. Het is geen commercial van 20 seconden. Kunnen we daar met z'n allen niet eens mee ophouden?
Lebarron
-
- 1019 berichten
- 702 stemmen
Een prima vermakelijk "filmpje"....... erg neerbuigende term voor het werk van velen. Het is geen commercial van 20 seconden. Kunnen we daar met z'n allen niet eens mee ophouden?
Daarmee doe je een commercial te kort. Vaak kunnen die in een paar minuten meer tot de kern van de zaak komen dan een film van 1,5 uur.
cinemanukerke
-
- 1150 berichten
- 734 stemmen
Alles komt terug. Vraag dat maar aan Hoopherphonic en Geike Arnoudts. De reünie van 2020. Ook Oliver Stone zit te wachten op een reünie. Een samenkomst van inventieve visuele stijl en pakkend maatschappelijk relevant drama maar het zal voor een andere keer zijn Mr Stone want in Savages niets van dit alles. Beelden gedrenkt in glitter met een sexy look en panoramische witte stranden zijn het decor voor een simpel actie flick met weliswaar bij momenten adrenaline cinema. Oppervlakkig. Dat was mijn conclusie nadat ik de film had gezien. Maar onderzoek wees toch naar een andere richting …
Een doordeweeks verhaaltje over drugskartels en hun ambities maar bij nader inzien zou het kunnen gaan over the ying en yang van een maatschappij (bv de menage à trois waarin spirit en agressie de 2 mannen belichaamt).
Luchtig entertainment maar bij nader inzien zou het personage van Travolta een middenvinger richting ‘war on drugs” politiek van de USA kunnen zijn.
Stone maakt een standaard werk maar bij nader inzien zou het kunnen dat het plot (gebaseerd op het boek van Don Chewel) door het personage van Hayek de clichés van Mexicaanse kartels over boord gooit
Bestemd voor een popcorn publiek met de acteurs Blake Lively, Taylor Kitch en Aaron Johnson-Taylor maar bij nader inzien zou het kunnen dat het in functie van het verhaal was. Immers, de simpele voice over die we horen, reflecteert een simpel personage (rijk en verwend meisje) en de mannen zijn nu eenmaal oppervlakkige mensen in een wereld van geld en luxe
De gladde look associeerde ik met de popcorn King bij uitstek Michael Bay maar bij nader inzien was de camera man Dan Mindel die de visuele lijn uitstippelde de vaste waarde van de betreurde Tony Scott. Tony Scott maakte met Enemy of the state een knappe mix van thriller en politieke kritiek.
De titel klinkt als puur marketing maar bij nader inzien zou dit wel eens een thema kunnen verbergen. Savages wordt 2x uitgesproken : 1x door del Toro die de decadente levensstijl van het trio becommentarieerd en 1 x door één van de mannen als commentaar op de gruwel van het kartel maw een tegenstelde visie – alles hangt af wie het bekijkt, er is geen good guy en bad guy.
De film zou meer kunnen zijn dat het laat uitschijnen op het eerste gezicht. Maar dan nog : het laffe einde – niet de moed hebben om consequent door te gaan, om niet te spelen met het zinnetje dat Lively in het begin uitspreekt nl 'dat ik vertel betekent niet dat ik overleef' dat is onvergeeflijk. Dit ruikt naar plat opportunisme voor het doelpubliek Ik wil het hier dan ook zo formuleren : smells like teen spirit. Volgens mij een hoogst originele afsluiter maar bij nader inzien ...
Chelsea94
-
- 701 berichten
- 792 stemmen
Jeetje wat een lange zit. Dit had allemaal wel wat korter gemogen. Enkel stukken zijn wel aardig maar over het algemeen veel lange saaie dialogen. Vond het acteerwerk ook maar middelmatig.
Ook de, soms erg overheersende, soundtrack vond ik met momenten vreselijk irritant.
kissyfur
-
- 322 berichten
- 494 stemmen
B-film met verrassend weinig inhoud. Personages laten je koud, plotwendingen ongeloofwaardig, en geen diepgang. Teleurgesteld.
mrklm
-
- 8128 berichten
- 8164 stemmen
Een wat gedateerde mix van actie seks waarin Ophelia (O) [Blake Lively] het bed deelt met zowel oorlogsveteraan Chon [Taylor Kitsch] en diens beste vriend Ben [Aarson Yaylor-Johnson]. Chon smokkelt marihuana uit Afghanistan en Ben weet die te verwerken tot een topproduct op de Amerikaanse drugsmarkt en daarmee verdienen ze een fortuin waarmee ze hun hedonistische leventje gemakkelijk kunnen financieren. Totdat Lado [Benicio Del Toro] een komt rekening met Chad komt vereffenen namens Elena [Salma Hayek]. Vol met Stones typische visuele trucjes en er is een aardige bijrol van John Travolta als een corrupte DEA-agent, maar het resultaat is teleurstellend oppervlakkig en Lively hoeft weinig meer te doen dat mooi zijn en zo nu en dan uit de kleren gaan. Del Toro’s kleurrijke vertolking blijkt de grote reddingsboei.
Lovelyboy
-
- 3082 berichten
- 2256 stemmen
Uhm...are we in any sort of danger here...?
Tussendoortje waar ik niet veel van verwachtte en dat wordt ook niet echt geleverd. Desondanks blijkt dit toch een Oliver Stone film te zijn, en een goede Stone kan ik zeker waarderen met zijn Vietnam films of bijvoorbeeld The Doors en JFK, maar deze Savages is in die zin toch wel onherkenbaar als werk van Stone en zou beter passen bij een naam als Bay.
En ach, dat hele wazige beeld van het rijkeluismeisje met de twee dopeheads in hun driehoeksverhouding, het zal me werkelijk. Net als de ongekende navititeit dat je kennelijk zo'n goed product op de mark brengt en dan niet stil staat bij de aandacht die je daarmee trekt en dat je kennelijk ook nog zo gemakkelijk benaderbaar bent. Dan is een socialer geaccepteerd baantje toch beter.
Gelukkig komt het allemaal wat in een stroomversnelling na de overname plannen en het plot dat zich daarna ontspint met veel karakters, betrokken en heel veel lijntjes, en o ja... iedereen denkt slimmer dan de andere te zijn. Aardig is de overval op het geld transport, de cast is best oke met Kitsch en Taylor-Johnson die ik steeds meer ga waarderen, Del Toro is in alles wat hij doet goed vooral als het een rol als dit betreft, en Blake Lively is natuurlijk erg prettig voor het oog.
Maar verder toont deze Savages zich in niets een film van een Oliver Stone, en die heeft heus al eens vaker een misslag gehad zoals Alexander die echt slecht was. Dat betreft deze Savages dan weer niet helemaal, maar een titel die snel zal vervagen is het wel.
Foose
-
- 118 berichten
- 157 stemmen
Pff, de tijd dat Stone relevant was en (belangrijker) goede films maakte is toch ook al weer 20-25 jaar geleden. Zwak geschreven personages met platte motivaties in een dun verhaaltje. Visuele Kitsch en daarover gesproken... die Kitsch werd zo rond 2012 gepositioneerd als een belangrijke leading ster in actiefilms. Maar dat die jongen niet kan acteren ziet iedereen toch? Niet zo gek dat dat mislukt is. Vond Blake Lively ook niet best trouwens (en wat een irritante voice over) en de hele rol van Hayek nogal belachelijk, totaal niet de kracht om zo'n immense slechterik gestalte te geven. Vond de twee eindes zo ontzettende kut move, wat vind ik dat flauw zeg. Maar er is wat mij betreft van alles mis met de personages. Zijlijntjes als de band die ontstond tussen Hayek en Lively zijn compleet mislukt. Maar ook de driehoeksverhouding vond ik niet van de grond komen, miste compleet de chemie om het echt te geloven.
Verder wisselt het tussen flauw (dat gedoe met die hackers bijvoorbeeld) tot wel aardig (de actiescènes). Helemaal vervelend is het op de een of andere manier ook weer niet en af en toe zit er wel een goed moment in. Kreeg wel echt het idee dat dit bedoeld was als snoeiharde en ongecomprimeerde misdaadfilm, maar daarvan zijn er echt veel betere (en hardere) en het onderstreept dat Stone na 10 jaar (vanaf Platoon) tot de absolute top behoort te hebben, zijn magie al vrij snel weer kwijt was. Sicario van een paar jaar later is op alle fronten een stuk beter bijvoorbeeld. Benicio del Toro in een heerlijke rol redt de boel nog wel enigszins. Als hij in beeld was, was het wel bovengemiddeld. Daardoor toch nog 2,5 sterren.
Perfecte review, exact wat ik erover denk. Savages wil iets zijn wat het niet is en dat valt op alle vlakken op.
Geen slechte film, maar toch wel slechter dan doorsnee.
Het laatste nieuws
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Sterfdag Natasha Richardson (1963): Haar tien best beoordeelde films
Avontuurlijke thriller 'The Grey' met Liam Neeson dinsdagavond te zien op televisie
Netflix-drama 'Pieces of a Woman' wordt geprezen op MovieMeter: 'Werkelijk van ongekende klasse'
Bekijk ook
A Love Song for Bobby Long
Drama, 2004
192 reacties
The Lady
Drama / Biografie, 2011
31 reacties
Lawless
Misdaad / Drama, 2012
244 reacties
The Beatles: Eight Days a Week - The Touring Years
Muziek / Documentaire, 2016
38 reacties
Side by Side
Documentaire, 2012
29 reacties
Gangster Squad
Drama / Misdaad, 2013
376 reacties
Gerelateerde tags
explosiveweduwegeweldamerican abroadeye gougingdea agentfilmed killing shotsouthern californiasurrogate daughterlaguna beach, californiaenforcergardnerskull mask dea
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.