Genre: Sciencefiction / Mystery
Speelduur: 169 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada
Geregisseerd door: Christopher Nolan
Met onder meer: Matthew McConaughey, Jessica Chastain en Anne Hathaway
IMDb beoordeling:
8,7 (2.472.916)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 6 november 2014
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Interstellar
"Mankind was born on Earth. It was never meant to die here."
In de toekomst zijn regeringen en economieën over de hele wereld ingestort. Voedsel is schaars, NASA bestaat niet meer en de 20ste eeuw is de grote schuldige. Wanneer een mysterieus wormgat in de ruimtetijd opengaat, is het aan een groep overblijvende onderzoekers van NASA om op verkenning te gaan en de mensheid hoop te bieden.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,7 / 2472916)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Interstellar (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op meJane
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Cooper
Brand
Professor Brand
Murph
Tom
Doyle
Getty
Murph (10 Yrs.)
Murph (older)
Donald
Reviews & comments
bertito
-
- 208 berichten
- 0 stemmen
De box office geeft enkel aan wat een film opbrengt, lijkt me allesbehalve een kwaliteitsmeter. In de IMDB-lijst staat hij in de top 10 en staat bovendien The Interview op 1, verder commentaar lijkt me overbodig. Dat hij in de Rotten Tomatoes-lijst de complete top 100 mist lijkt me op zijn zachts gezegd een vreemd resultaat, gezien de populariteit van de film. Die lijst geeft gemiddelden van critici die er een handje van hebben om hoge bomen om te blazen. En bij twee kranten haalt hij de top 10 niet. Is het dan gelijk een "draak van een film"?
Het is allemaal zo subjectief en persoonlijk. Wat zou dan wel de beste film van 2014 moeten zijn, en om welke redenen? Ik heb Begin Again op 1 staan in mijn top 50. Die komt op MM niet eens in de top 100 voor. Ergens vind ik dat wel fijn ook, dan is hij iets meer "van mij".
Kijk zelf maar Top 100 Movies of 2014 - Rotten Tomatoes - rottentomatoes.com
Rotten Tomatoes en Metacritic gaan zowel uit van critic als user reviews.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
De arrogantie van de Nolan-fanboys die veronderstellen dat de gemiddelde bioscoopbezoeker niks afweet van de 'wetenschappelijk onderbouwde natuurkundige theorieen', door de regisseur verweven in Interstellar, is beledigend en ook lachwekkend
Vooral ook omdat de theorieen op ' Jip en Janneke' achtige wijze uit de doeken worden gedaan. Jawel, wie het niet snapt valt buiten de happy few.
Dus als je positief bent over een film ben je gelijk een "fanboy" van diens regisseur? Hoe vooringenomen. Voor wat het waard is: ik heb nooit eerder een Nolan een 10 gegeven en geen van zijn films staat in mijn top 10, zoals je na één muisklik kunt zien.
En waarom is mijn stelling "beledigend en lachwekkend"? Ik hoor zelf bij die groep, zit ik mezelf dan te beledigen? Ik denk niet dat dit thema's zijn waar de gemiddelde bioscoopbezoeker zich mee bezighoudt, is dat zo'n rare aanname?
En wat zit je nu te bazelen over de "happy few"? Jouw conclusie komt echt totaal uit de lucht vallen en is op geen enkele manier een weergave van mijn stelling.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Kijk zelf maar Top 100 Movies of 2014 - Rotten Tomatoes - rottentomatoes.com
Rotten Tomatoes en Metacritic gaan zowel uit van critic als user reviews.
Wederom incorrect. Deze lijst is gebaseerd op de Tomatometer, wat het gemiddelde van de critic reviews weergeeft. Klik je op een afzonderlijke film, dan zul je een onderverdeling zien in Tomatometer en Audience Score.
justforuse
-
- 112 berichten
- 0 stemmen
De box office geeft enkel aan wat een film opbrengt, lijkt me allesbehalve een kwaliteitsmeter. In de IMDB-lijst staat hij in de top 10 en staat bovendien The Interview op 1, verder commentaar lijkt me overbodig.
Mij ook. Het is me dan ook een raadsel waarom je doorkwekt.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Daar heb ik bij meerdere last van maar het is wel vermakelijk. Lol
Dutchmeister
-
- 492 berichten
- 733 stemmen
Zegt iemand met Ace Ventura en Saw in zijn top 10 
Raar dat mensen zo stellig durven te beweren dat deze film overgewaardeerd is. Een filmoordeel is subjectief. Als zoveel mensen samen deze film een bepaald punt geven, hoe durven jullie dan zo arrogant te zijn en te beweren dat al die mensen samen ongelijk hebben, en jullie subjectieve mening waarheid is? Tenenkrommend.
Niks met arrogantie te maken. Als heel Nederland naar de Toppers luistert vind ik Nederland een smaakloos land. Net zo als dat ik vind dat mensen hier veel te lyrisch zijn over deze film en de zwakke punten totaal lijken te zien.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Niks met arrogantie te maken. Als heel Nederland naar de Toppers luistert vind ik Nederland een smaakloos land. Net zo als dat ik vind dat mensen hier veel te lyrisch zijn over deze film en de zwakke punten totaal lijken te zien.
Zeker niet arrogant maar inderdaad gewoon een eigen subjectieve mening. En die kan al dan niet afwijken van anderen.
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Haha beste film van 2014 yeah right. Welke site kun je eigenlijk nog serieus nemen.
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Niks met arrogantie te maken. Als heel Nederland naar de Toppers luistert vind ik Nederland een smaakloos land. Net zo als dat ik vind dat mensen hier veel te lyrisch zijn over deze film en de zwakke punten totaal niet lijken te zien.
Ik respecteer je inzet maar doe geen moeite. Het is een Nolan film en die krijgt van iedereen een 10 ongeacht wat dan ook, punt. Dan kun je hoog of laag springen maar daar gaan jij en ik niets aan veranderen.
Inderdaad complete onzin om te zeggen dat wanneer 16 van de 17 miljoen Nederlanders iets vinden dat het dan een feit is en het dan nog tenenkrommend noemen ook wanneer iemand het daar niet mee eens is. Iemand die zo meeloopt met de rest en zo dom is om zo'n denkwijze te hebben kun je maar beter negeren en verder geen moeite meer aan besteden want dat is toch kansloos.
Moet het overigens wel deels met hem eens zijn, Ace Ventura en Saw zijn/waren goede films maar zeker niet Top 10 waardig. Aan de andere kant vond ik Drive die Beffrey28 in zijn top 10 heeft staan ook de meest waardeloze film allertijden laat staan hoe je ooit Fear & loating, wat desalnietemin een hele goede film is, op 1 kunt zetten maar laten we dat aub niet doen, zo is op ieders Top 10 wel iets op aan te merken dus dat is een beetje flauw.
Dutchmeister
-
- 492 berichten
- 733 stemmen
Ik respecteer je inzet maar doe geen moeite. Het is een Nolan film en die krijgt van iedereen een 10 ongeacht wat dan ook, punt. Dan kun je hoog of laag springen maar daar gaan jij en ik niets aan veranderen.
Inderdaad complete onzin om te zeggen dat wanneer 16 van de 17 miljoen Nederlanders iets vinden dat het dan een feit is en het dan nog tenenkrommend noemen ook wanneer iemand het daar niet mee eens is. Iemand die zo meeloopt met de rest en zo dom is om zo'n denkwijze te hebben kun je maar beter negeren en verder geen moeite meer aan besteden want dat is toch kansloos.
Moet het overigens wel deels met hem eens zijn, Ace Ventura en Saw zijn/waren goede films maar zeker niet Top 10 waardig. Aan de andere kant vond ik Drive die Beffrey28 in zijn top 10 heeft staan ook de meest waardeloze film allertijden laat staan hoe je ooit Fear & loating, wat desalnietemin een hele goede film is, op 1 kunt zetten maar laten we dat aub niet doen, zo is op ieders Top 10 wel iets op aan te merken dus dat is een beetje flauw.
Met betrekking tot mijn top 10 moet ik je wel gelijk geven. Ik heb die ooit samengesteld toen ik lid werd van deze site, dat was op de leeftijd van 16 jaar. Ik hanteerde denk ik destijds iets andere maatstaven als dat ik nu doe 
ralfsjam
-
- 2144 berichten
- 1345 stemmen
Zag dat deze film nummer 1 was afgelopen jaar... Tja, zou het?
Ten eerste was het een hele lange zit... Maar dat was net aan te doen bij deze film.
De film was in mijn ogen goed gelukt door het schakelen tussen ruimte en stofstormen, goede acteurs en prima sfeer. De makers hadden in iedergeval hun stinkende best gedaan om iets goeds neer te zetten, wat ze ook goed gelukt is. Dus dat sf liefhebbers hun hoge waardering uitspreken, daar sta ik volledig achter. Maar bij mij raak je me altijd een beetje kwijt als het boven mijn pet gaat, mijn geloofwaardigheid op de proef steld of over de top gaat. Maar dat is mijn probleem...
Een film die niet helemaal mijn kopje thee was, maar zag wel kwaliteit...
3.5**
linxde1
-
- 395 berichten
- 346 stemmen
Ik heb hem nog niet gezien, maar 1,5 punten of minder geven lijkt me erg overdreven en totaal niet objectief. Hij zou dan net zo slecht als zo'n Asylum film zijn. Kom op mensen!
lars-pixar
-
- 1460 berichten
- 3949 stemmen
Persoonlijk vond ik het vooral een erg mooie film, die met de opbouw richting de tweede helft het spannend wist te maken. Vanaf dat moment wist de spanning bij mij ook vast te houden tot het einde van de film. Het is zeker weten een echte Nolan film, dat is wel te zien!
Heel veel scene's bleven ook een raadsel voor mij, ook vraag ik mij af of de meeste voorkomende dingen uit de film ook in de werkelijkheid zo bestaat. Zoals de zwarte tunnel, de water scene, het koppelen met de ruimte voertuigen in de ruimte zelf. En zo nog wel een paar andere dingetjes die mij nieuwsgierig maakte. Zelf denk ik dan ook dat je deze film moet kijken als je geïnteresseerd bent in de wetenschap en in de ruimte, dan wordt het namelijk een stuk interessanter voor jou als kijker.
Wat ik ook nog erg graag wil plaatsen is dat ik de casting en het acteerwerk erg goed vond, Matthew McConaughe heeft zich voor mij bewezen een erg goede acteur te zijn!
En ja, als je Interstellar in de bioscoop hebt gezien dan geeft alles wel een goede indruk en dan heeft de soundtrack natuurlijk ook een hele grote rol in de film en dat maakt het totaal plaatje ook weer compleet!
4,0*
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Het is een Nolan film en die krijgt van iedereen een 10 ongeacht wat dan ook, punt.
Je snapt natuurlijk dat je hier een beetje kolder verteld.
Niet iedereen geeft een 10 aan een Nolan film omdat het een Nolan film is. Is sowieso pas eerste Nolan film die voor mij de vijf sterren aantikt.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Tuurlijk kan je een film als deze wel 1,5* of lager geven, als je er simpelweg niks aan vond. Al die mensen hier ook die beweren alles objectief en zonder vooroordelen te kunnen bekijken.. yeah right. Wat ook opmerkelijk is, is dat zodra er kritiek geleverd wordt op deze film, het diezelfde mensen zijn die zeggen dat je dan meteen iemand bent die alles wat niet mainstream is direct maar afkraakt. Wie is hier nou vooringenomen..
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Tuurlijk kan je een film als deze wel 1,5* of lager geven, als je er simpelweg niks aan vond. Al die mensen hier ook die beweren alles objectief en zonder vooroordelen te kunnen bekijken.. yeah right. Wat ook opmerkelijk is, is dat zodra er kritiek geleverd wordt op deze film, het diezelfde mensen zijn die zeggen dat je dan meteen iemand bent die alles wat niet mainstream is direct maar afkraakt. Wie is hier nou vooringenomen..
Dat valt wel mee. Iedereen mag geven wat die wil. En ieder's top 10 is een top 10. Daar kun je je in vinden of niet maar dat doet nergens iets aan af.
Ik zal dan niemand beoordelen die een 0,5 geeft of een 5,0. Toch allemaal uiteindelijk subjectieve waardes.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Het was ook niet per se tegen jou bedoeld, maar meer gericht op comments als deze:
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Als 5 mogelijk is dan is het maar normaal dat 0,5 ook mogelijk is. Er is geen waarheid, alleen maar waarneming en reactie.
justforuse
-
- 112 berichten
- 0 stemmen
Met excuus aan Zwolle: het was even een ergernisreactie. Meer bedoeld als "wat maakt het nou uit wie welke film in zijn toplijstjes hoog heeft staan. Hoe kan je daar nou blij mee zijn of hoe kan je je daar nou aan ergeren..." Was niet persoonlijk bedoelt, eigenlijk, die opmerking van mij.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Met excuus aan Zwolle: het was even een ergernisreactie. Meer bedoeld als "wat maakt het nou uit wie welke film in zijn toplijstjes hoog heeft staan. Hoe kan je daar nou blij mee zijn of hoe kan je je daar nou aan ergeren..." Was niet persoonlijk bedoelt, eigenlijk, die opmerking van mij.
Geen probleem hoor. Geschreven woord komt sowieso al snel feller over dan bedoeld, voelde me niet aangevallen.
En mijn opmerking was ook weer een reactie op...
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Als 5 mogelijk is dan is het maar normaal dat 0,5 ook mogelijk is..
sofripa
-
- 1516 berichten
- 1143 stemmen
Wat een reusachtige film. Zo Nolan, zo Inception, zo bombastisch bij tijd en wijle maar wat een vehikel. McConaughey speelt de pannen van het dak. Toch wel te danken aan Nolan, meen ik, die het onderste uit de kan haalt bij de leading acteurs. Qua tempo is de film soms ongemakkelijk maar door de originaliteit van verhaal, beeld en geluid blijf je erbij. Naar het einde toe moet Nolan de boel dichtritsen en dat is wellicht het enige minpunt in deze film. Over een aantal hoe's en waaroms (alhoewel dat na enig heen en weer gebabbel ook wel aardig op de pootjes terechtkomt) blijft dit verhaal aan het eind wat haperen. Wel, who cares. Ik heb genoten. Ga zeker herzien. Nolan/McConaughey chapeau!!
4,5 sterren
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Enorm subjectief inderdaad, moet iedereen lekker zelf weten. Wel is voor mij persoonlijk de kans vele malen groter dat een professionele film een 10 waard is dan een 1. In dat laatste geval moet je het op allerlei vlakken wel zó bont maken en bereik je zo'n amateuristisch niveau dat je sowieso nooit het grote scherm zou halen.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11917 berichten
- 5320 stemmen
Ik ben absoluut geen Nolan-fanboy - erg stompzinnige gedachte van bertito om aan te nemen dat als je positief over Interstellar bent je ook direct fanboy van Nolan bent. Flauwekul. Kijk, als het nou om de films van Lukas Moodysson of over sommigen van The Asylum ging... 
Maar ter zake. Niet de kippenvelfilm die ik gehoopt had, maar GODDANK weer een keer een Hollywood-productie waarbij ik in elk geval het gevoel heb dat ik als kijker serieus wordt genomen én het geen prequel, sequel, spinoff of whatever is. Dat Hans Zimmer de muziek had geschreven had ik niet zien aankomen... ik moest constant denken aan de Clint Mansell of Cliff Martinez. Als alpha heb ik 0 verstand van dit soort zaken dus of het allemaal wetenschappelijk verantwoord is zou me eerlijk gezegd worst wezen - het zag er in elk geval een stuk geloofwaardiger uit dan het Star Wars-spul of Asylum-pulp als Age of Tomorrow en dan vind ik het allang prima.
Indrukwekkend, mooi, goed gespeeld, en dank u Cinerama Rotterdam dat jullie de Best of 2014 vertoonden.
4,0*
finalman
-
- 1767 berichten
- 1579 stemmen
Bestaat er een liedje van de scene van Matt Damon die vlucht naar de Endurance, waarbij McConaughey en Hathaway hem achtervolgen? De muziek was nogal schitterend en blijft in mijn hoofd spelen 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Bestaat er een liedje van de scene van Matt Damon die vlucht naar de Endurance, waarbij McConaughey en Hathaway hem achtervolgen? De muziek was nogal schitterend en blijft in mijn hoofd spelen
Staat hij hiertussen? Interstellar - Hans Zimmer Full OST (HD Sound 720p - Trailer Mix Sync) - YouTube
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1887 stemmen
GODDANK weer een keer een Hollywood-productie waarbij ik in elk geval het gevoel heb dat ik als kijker serieus wordt genomen én het geen prequel, sequel, spinoff of whatever is.
lars-pixar
-
- 1460 berichten
- 3949 stemmen
Hahaha, kom ik er net achter dat Matt Damon toch Dr. Mann speelde.... 
Ik hoorde zo iemand nog in de bioscoop op een komische manier 'Matt Damon' schreeuwen, toen dacht ik nog zo van 'ja, hij lijkt er wel op'. En dat op gootscherm..
Al DeNiro
-
- 1664 berichten
- 105 stemmen
Terecht de nummer 1 van 2014. Wat mij betreft zelfs de beste van afgelopen 10 jaar samen met de andere krakers van Nolan. 60s was Hitchcock, 70s Coppola, 80s Spielberg, 90s Fincher, 00s Jackson en 10s Nolan.
Gerelateerd nieuws

'Interstellar' komt naar Netflix: 'Zo'n ambitieuze blockbuster neerzetten verdient alle lof'

'Interstellar' is morgenavond (17 februari) op de buis: 'Beste film die ik in jaren heb gezien'

De tijd vliegt: deze vijf sterke titels vieren dit jaar hun tiende verjaardag

De tien best beoordeelde films van de jarige Matthew McConaughey (54)
Bekijk ook

The Dark Knight
Actie / Misdaad, 2008
7.907 reacties

Django Unchained
Western / Actie, 2012
2.178 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties

Memory of the Camps
Documentaire, 2014
8 reacties

Joker
Misdaad / Drama, 2019
1.811 reacties

Dune: Part Two
Sciencefiction, 2024
349 reacties
Gerelateerde tags
kunstmatige intelligentienasatime warpruimtevaartuigexpeditiontoekomstwormholeruimtereisfaminetijdreizenblack holedystopierace against timequantum mechanics ruimtereddenfamilie relatiesfarmhouserobotastronautwetenschapperalleenstaande vaderboerspace stationimaxspace adventuretime paradoxtime-manipulationvader dochter relatie2060sjourney to the future cornfieldtime manipulation provocativeawestruck
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








