Genre: Actie / Avontuur
Speelduur: 126 minuten / 131 minuten (unrated cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Patrick Hughes
Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Dolph Lundgren
IMDb beoordeling:
6,1 (204.899)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 14 augustus 2014
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Expendables 3
"New team. New attitude. New mission."
Barney (Sylvester Stallone), Christmas (Jason Statham) en de rest van het team komen oog in oog te staan met Conrad Stonebanks (Mel Gibson), die jaren geleden samen met Barney de mede-oprichter was van 'The Expendables'. Stonebanks is later een meedogenloze wapenhandelaar geworden, waardoor Barney noodgedwongen werd om hem te moeten doden, tenminste dat dacht hij. Stonebanks, die aan de dood ontsnapte, heeft het plan opgevat om een einde te maken aan het team van The Expendables. Barney heeft echter hele andere plannen.
Externe links
Acteurs en actrices
Barney Ross
Lee Christmas
Max Drummer
Conrad Stonebanks
Trench
Galgo
Yin Yang
Doc
Gunner Jensen
Bonaparte
Video's en trailers
Reviews & comments
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Persoonlijk worden, stel je niet aan zeg, A&L1 bedoeld alleen dat je ontzettend kinderachtig bezig bent. En gelijk heeft ie, kijk je reacties eens na zeg. Waarom die hoofdletters, waarom het verdraaien van feiten (waar zegt hij dat Bauer cooler is dan Stallone?)
En ik zal nog even proberen uit leggen waarom A&L1 bedoeld dat Bauer er wel bij past. Niet omdat hij een oldskool Expendable is zoals Stallone, Arnie of Lundgren maar gewone een coole moderne actiefiguur zoals Adkins, Statham en Couture. En daarom zou hij er best mij kunnen. Natuurlijk niet in een hoofdrol, want die zijn weggelegd voor de écht grote jongens, maar in een klein gastrolletje of desnoods cameo is hij best geschikt.
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
Pfff ik houd er over op. Nog iemand die de jaren '80 niet heeft meegemaakt. Valt gewoon niet tegen aan te praten.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Pfff ik houd er over op. Nog iemand die de jaren '80 niet heeft meegemaakt. Valt gewoon niet tegen aan te praten.
Hahahaha.
Nou, hier laten we het maar bij. Wat een niveau van discussie willen voeren zeg 
@ schram, thanks. Jij snapt mij.
En ik heb de periode van de actieknallers van toen wel degelijk meegemaakt thunderball.
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
Het is gewoon een generatiekloof.
Waarom snapt iemand als Reinbo het wel en jullie niet?
En zo'n smiley staat idd erg volwassen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Moeilijk he, inhoudelijk reageren.
Laat hem joh. Het is vrij droevig als dat de argumenten nog zijn tijdens een normale discussie 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het is gewoon een generatiekloof.
Waarom snapt iemand als Reinbo het wel en jullie niet?
En zo'n smiley staat idd erg volwassen.
Huur een kamer met zijn tweeen en ga op vakantie zou ik zeggen als dat de enige is waar je normaal tegen kan doen.
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
Dit noem jij niet persoonlijk worden?
Sorry, maar dan is het niet gek dat ik dit zonde van de tijd verder vind. Ik ga wat leuks doen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Actie -> Reactie
Maar dat snap je best.
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
Persoonlijk worden, stel je niet aan zeg, A&L1 bedoeld alleen dat je ontzettend kinderachtig bezig bent. En gelijk heeft ie, kijk je reacties eens na zeg. Waarom die hoofdletters, waarom het verdraaien van feiten (waar zegt hij dat Bauer cooler is dan Stallone?)
En ik zal nog even proberen uit leggen waarom A&L1 bedoeld dat Bauer er wel bij past. Niet omdat hij een oldskool Expendable is zoals Stallone, Arnie of Lundgren maar gewone een coole moderne actiefiguur zoals Adkins, Statham en Couture. En daarom zou hij er best mij kunnen. Natuurlijk niet in een hoofdrol, want die zijn weggelegd voor de écht grote jongens, maar in een klein gastrolletje of desnoods cameo is hij best geschikt.
Kijk dit laatste snijdt natuurlijk wel hout, hier had ik even overheen gelezen. Dat is natuurlijk wel iets genuanceerder.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Kijk dit laatste snijdt natuurlijk wel hout, hier had ik even overheen gelezen. Dat is natuurlijk wel iets genuanceerder.
Haha nu plots wel? Je had het ook eens aan mij kunnen vragen, ipv met kreten te komen als dat we er niks van snappen.
Ik heb Sutherland nooit gelijk gesteld aan Stallone of AS.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Dat was nog niet genoemd, maar dat leek me toch ook niet zo moeilijk te bevatten?
Wij zijn dan wel niet van voor de oorlog, maar vinden Arnie en Lundgren wel degelijk cooler dan Statham en Bauer.
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
Ik ben nergens persoonlijk op de man gaan spelen. Jij begint met mijn leeftijd er bij te halen.
Ben louter ingegaan op wat jezelf eerst heb gezegd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik ben nergens persoonlijk op de man gaan spelen. Jij begint met mijn leeftijd er bij te halen.
Ben louter ingegaan op wat jezelf eerst heb gezegd.
Jij begon met ontzettend kinderachtige teksten, waardoor ik zei dat ik meer verwacht van iemand van jouw leeftijd. Wat ik ook gewoon meen. Je bent toch geen gefrustreerde 13 jarige die niet weet hoe ie moet discussieren?
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
Wanneer iemand gaat beweren dat Schwarzenegger door 16-jarigen nauwelijks nog wordt gekend dan kan ik dat niet serieus nemen en dat vroeg om een melig antwoord terug.
Schwarzenegger is een icoon, die kent iedereen. Of men hem nu goed vindt, of niet.
Zijn films worden constant op TV uitgezonden, die is echt niet vergeten.
Jij gebruikt dat vervolgens als argument dat Bauer etc wel door de jeugd goed gekend worden, dus ook in een film als deze horen.
Ik heb het liefst helemaal geen moderne figuren er in.
Statham kan ik dan nog door de vingers zien, omdat ie wel hetzelfde soort van films maakt, maar liever hij en Li er ook niet in. Dus dan al helemaal geen moderne TV mensen er bij.
Maar goed, we komen er toch niet uit.
Jij vindt van wel, ik van niet.
Ok, dat kan.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zijn films worden constant op TV uitgezonden, die is echt niet vergeten.
Jij gebruikt dat vervolgens als argument dat Bauer etc wel door de jeugd goed gekend worden, dus ook in een film als deze horen.
Man je zit gewoon weer dingen te verzinnen hier, slaat echt nergens op. Ik heb dat van Bauer nooit gezegd, alleen dat ie best in de film zou passen.
En er zijn helaas veel jonge gasten die een film van 5 jaar terug al oud vinden, laat staan iets uit de jaren 90 of 80. Fact.
bierbak
-
- 390 berichten
- 0 stemmen
Wat een herrie over zoiets ludieks als Expendables. Jullie hebben 24 uur de tijd om het op te lossen. 
bierbak
-
- 390 berichten
- 0 stemmen
En er zijn helaas veel jonge gasten die een film van 5 jaar terug al oud vinden, laat staan iets uit de jaren 90 of 80. Fact.
Niet als het materiaal cool genoeg is hoor. Ik heb zat 15, 16 jarigen in de familie: Niemand die Arnold niet kent en iedereen vind Terminator 2 nog steeds een vette film. Ook bijv Eraser kennen de meeste ("ja dat is die film met die gave wapens!"). Tuurlijk vinden ze het een oude man/oudere films inmiddels enzo, maar kennen (en waarderen) doen ze in elk geval zeker en vast.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zeer regelmatig heeft hij met zwaar geschut lopen te knallen. Maar wel op realistischere wijze dan bv Schwarzenegger ja.
Check gewoon dit eens uit:
YouTube - 24: Jack Bauer Kills
Ruim 200 doden. Er zijn de nodige actiehelden die dat aantal in hun films niet haalden.
Daar heeft hij dan ook 8 keer 24 uur over gedaan. Arnold deed daar in zijn top tijd 15 minuten over.
(Bovendien zijn het TV doden, 8 jaar en ouder?)
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Niet als het materiaal cool genoeg is hoor. Ik heb zat 15, 16 jarigen in de familie: Niemand die Arnold niet kent en iedereen vind Terminator 2 nog steeds een vette film. Ook bijv Eraser kennen de meeste ("ja dat is die film met die gave wapens!"). Tuurlijk vinden ze het een oude man/oudere films inmiddels enzo, maar kennen (en waarderen) doen ze in elk geval zeker en vast.
Hopelijk heb je gelijk, zou doodzonde zijn als ze alleen Taken en Bourne onthouden en Terminator 2, Rambo, Rocky en Predator vergeten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Pfff ik houd er over op. Nog iemand die de jaren '80 niet heeft meegemaakt. Valt gewoon niet tegen aan te praten.
Dat is ook mijn pijnlijke observatie. Wij worden oud en de jeugd van nu heeft geen idee van onze tijd. Ergste ik dat je het ook niet uitgelegd krijgt.
Aldus een 45-jarige
(die alle films van Arnold, Hauer, Bronson, Norris en Stallone in de jaren 80 in de premiere week op het grote witte doek heeft gezien en Miami Vice toen een hopeloze homo serie vond.
)
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nogmaals, ik ben ook opgegroeid met die filmpjes
Al was ik er in de jaren 80 nog te jong voor, ben
0 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 berichten
- 2792 stemmen
Dan nog maar een aantal voorstellen voor EX3 in de groep gooien 
Michael Dudikoff
Mark Dacascos
Gerard Butler
Joe Tegra
Vince Latello
BA Baracus
Loren Avedon
David Bradley
Daniel Bernhardt
Cynthia Rothrock
Olivier Gruner
Don Wilson
Michael Jai White
Jeff Speakman
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dan nog maar een aantal voorstellen voor EX3 in de groep gooien 
Michael Dudikoff
Mark Dacascos
Gerard Butler
Joe Tegra
Vince Latello
BA Baracus
Loren Avedon
David Bradley
Daniel Bernhardt
Cynthia Rothrock
Olivier Gruner
Don Wilson
Michael Jai White
Jeff Speakman
Je mag de helft effe aan me voorstellen als je het niet erg vind 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Al was ik er in de jaren 80 nog te jong voor, ben
0
En daar blijkt nu net een onoverbrugbaar verschil van inzicht uit voort te zijn gekomen. Het is klaarblijkelijk een groot verschil in beleving of je al die jaren 80 films in een maand hebt kunnen kijken of dat je er tien jaar (vol voorpret, verrassing en teleurstelling) over hebt gedaan.
Het is alsof iemand Terminator 2 en Jurassic Park op een hoop gooit met Gladiator en LoTR.
bierbak
-
- 390 berichten
- 0 stemmen
Hopelijk heb je gelijk, zou doodzonde zijn als ze alleen Taken en Bourne onthouden en Terminator 2, Rambo, Rocky en Predator vergeten.
Maar ik voorspel dat het na nog x aantal generaties onvermijdelijk wel uit de kennis zal raken bij puberende tieners. Niettegenstaande zullen ook zij, eens volwassen genoeg, hun klassiekers wel opzoeken als ze echt filmliefhebber zijn en toch zeker als ze specifiek actieliefhebber zijn. Voor die mensen zullen deze namen blijven bovendrijven als het kruin van het genre en als ware legendes blijven voortbestaan. Een beetje zoals ik pakweg Dirty Harry ken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
En daar blijkt nu net een onoverbrugbaar verschil van inzicht uit voort te zijn gekomen. Het is klaarblijkelijk een groot verschil in beleving of je al die jaren 80 films in een maand hebt kunnen kijken of dat je er tien jaar (vol voorpret, verrassing en teleurstelling) over hebt gedaan.
Het is alsof iemand Terminator 2 en Jurassic Park op een hoop gooit met Gladiator en LoTR.
Je doet net of de filmwereld op 31 december 1989 compleet is veranderd...
Ik keek al vrij jong films, dus ik snapte het wel hoor. Misschien niet zo intensief als jou beleefd (maar jij slaat ook een beetje ermee door heb ik het gevoel), maar wel zo dat ik toen prima snapte wie de grootheden waren. Ik zie zulke films ook al 20 jaar.
bierbak
-
- 390 berichten
- 0 stemmen
Dan nog maar een aantal voorstellen voor EX3 in de groep gooien 
Michael Dudikoff
Mark Dacascos
Gerard Butler
Joe Tegra
Vince Latello
BA Baracus
Loren Avedon
David Bradley
Daniel Bernhardt
Cynthia Rothrock
Olivier Gruner
Don Wilson
Michael Jai White
Jeff Speakman
Welkome keuzes. Alleen die Joe Tegra en Vince Latello ken ik niet (als ze alleen maar worstelen ofzo zijn ze voor mij even weinig relevant als een Crews).
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Daar heeft hij dan ook 8 keer 24 uur over gedaan. Arnold deed daar in zijn top tijd 15 minuten over.
(Bovendien zijn het TV doden, 8 jaar en ouder?)
Bauer lijkt wel iemand die zo in een administratieve functie kan. Ziet er allesbehalve badass uit. Het zware geschut (zie hem overigens teveel met een pistooltje) staat hem niet. Nee, kan nu definitief zeggen dat ik 'm niet in Ex3 zou willen zien.
Pre- en sequels

Expend4bles
2023
396 reacties

The Expendables 2
2012
3.228 reacties

The Expendables
2010
6.477 reacties
Het laatste nieuws

Netflix-hit 'Finding Her Edge' zeker van een tweede seizoen

'Bridgerton' best bekeken Netflix-serie van dit moment: bekijk de volledige Top 10

Netflix gaat op zoek naar antwoorden in true crime 'The Investigation of Lucy Letby'

Het aankomende derde seizoen van 'Knokke Off' krijgt een eerste teaser
Bekijk ook

Fury
Actie / Oorlog, 2014
499 reacties

Edge of Tomorrow
Sciencefiction / Actie, 2014
404 reacties

The Equalizer
Actie / Misdaad, 2014
408 reacties

Dawn of the Planet of the Apes
Actie / Sciencefiction, 2014
326 reacties

Creed
Drama / Sport, 2015
241 reacties

Mission: Impossible - Rogue Nation
Actie / Avontuur, 2015
251 reacties
Gerelateerde tags
ciaarms dealervervolgrescue missionziekenhuisstrijdsledgehammer revolver
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








