Universal Soldier (1992)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Roland Emmerich
met Jean-Claude Van Damme, Dolph Lundgren en Ally Walker

Een team van soldaten wordt gebruikt tegen een groep terroristen. Veronica, een journaliste, volgt hen en ontdekt hun geheim: het zijn overleden soldaten die gereanimeerd zijn tot bijna perfecte soldaten. Luc, één van hen, krijgt flashbacks naar zijn tijd in Vietnam en helpt Veronica. De rest van het team probeert er alles aan te doen om hun aard geheim te houden.

avatar van Jordy
Standaard actie-filmpje, dat redelijk interessant is door het SF-achtige verhaaltje. Maar echt "goed" is weer een andere verhaal, hou het op 2 en een halve ster.

Gewoon actie en daar hou ik af en toe wel van.

neo (crew)
dit is deel is nog wel goed,maar al die andere delen zijn echt bagger

Ik vond het een SUPER gave film. Veel actie! Ik zou het aan iedereen aanraden.: worship

Sterren: 5

avatar van Goodfella
Och...

ach stemmen is ook een kunst

3 sterren voor deze redelijke actie film.

dit vondt ik een hele goeie film. jammer dat vandamme wel in the return voorkomt maar niet in 2. Dolph Lundgren vindt ik ook goed. kortom een goeie film

avatar van JoeHallenbeck

Dat is nog eens een recensie.

avatar van Captain Pervert
Ja, een goeie recensie.

avatar van Ralfke
Niet mijn smaak!

djelle
Een van Van Damme's betere. Vooral het verhaal is wel boeiend. Niet 100% origineel, maar nu ook niet erg oncreatief. De actie is degelijk en af en toe mooie fx en enkele grappige momenten. 2,5

avatar van SmuttWars
leuk toen 12 was

Een goede film, maar van Damme heeft echt acteerlessen nodig.

TheOne schreef:

Een goede film, maar van Damme heeft echt acteerlessen nodig.

Ja, daarom lach ik altijd zo om zn films, zeker een komisch talent die Van Damme.

ik vond hem wel goed maar soms egt sloom en Van Damme vond ik raar spelen

Ik heb hem gisteren gezien en ik heb mij toch niet verveelt ik geef een 3

grat
goede film met veel actie en af en toe wat humor egt een aanrader 3,5

avatar van SuperSideSwipe
Hele rare film.

Eerste keer dat ik hem zag had ik een 1,5 gegeven. Maar om de een of andere onverklaarbare wijze vind ik hem elke keer dat ik hem zie leuker.

Een van de betere acteerrollen van Van Damme.

2 beste actie acteurs samen Van Damme en Dolp lundgren

Van Damme en Lundgren in 1 film, wat wil je nog meer, dat is gewoon goed, 5 sterren

avatar van luuk1988
die is uit de poppenkast gevallen!, ik vond dit vroeger echt cool! allemaal vechten en zo en sterk zijn! woeii! leuke film maar niet meer dan2.5 ster

avatar van predator
Aardig vermaak. Vraag me alleen af hoe Ally Walker in zo'n film terecht is gekomen...

avatar van Captain Pervert
Een van de beste films van zowel Dolph als JC.

Gedurende de jaren 80 was het wachten op een Arnold vs. Sylvester film (al kwam die er bijna, in de vorm van Face/Off, alleen stak Woo er een stokje voor), bij gebrek daaraan is dit ook heel erg cool. Beide personages zijn ontzettend melig, soms bedoeld, soms onbedoeld, en voor beide heren is deze film zo'n beetje de top van hun roem.

3 sterren

avatar van U-96
Best wel leuke en grappige film met Jean-Claude Van Damme en Dolph Lundgren die het tegen elkaar als half-mens half robot moeten opnemen. Aktiescènes zijn wel redelijk, vechtscènes minder. Op sommige momenten wel hard gelachen om typische B-filmkenmerken; Dat uitgebreide gevecht in dat wegrestaurant zat er natuurlijk aan te komen! Wel grappige scène verder.

Vermakelijke film, maar de sufheid die de film uitstraalt moet je wel aankunnen...

avatar van sinterklaas
een jaar of twee gezien en vond hem best wel goed.

de tweede deel was echt een goedkope namaak bagger
Misschien word the return net zo goed als deze

avatar van Lavigne
ik vond dit ook een hele goeie film heb hem pas 2 weken nu in huis maar al 5 keer gezien! ik zag de film op tv en heb hem meteen gekocht.
het is niet alleen actie maar er zit ook wel humor in. heb echt gelachen om bepaalde stukjes.
super coole film! 5 sterren

avatar van sinterklaas
Vooral de tweede deel niet kijken want dat verpest de plezier bij deze film.

avatar van Lavigne
ja die heb ik ook gezien maar die is inderdaad minder ja. die had ik niet hoeven kopen. had er teveel van verwacht na deel 1

avatar van animalkrullie
Een redelijke aktiefilm met, voor nu, 2 top B akteurs.
Zeker niet slecht en goede aktie.