Universal Soldier (1992)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Roland Emmerich
met Jean-Claude Van Damme, Dolph Lundgren en Ally Walker

Een team van soldaten wordt gebruikt tegen een groep terroristen. Veronica, een journaliste, volgt hen en ontdekt hun geheim: het zijn overleden soldaten die gereanimeerd zijn tot bijna perfecte soldaten. Luc, één van hen, krijgt flashbacks naar zijn tijd in Vietnam en helpt Veronica. De rest van het team probeert er alles aan te doen om hun aard geheim te houden.

avatar van happie
Topfilm!!! vooral Dolph haalt deze film omhoog. Ook als je de delen erna hebt gekeken blijft deze goed, omdat hij er met kop en schouders boven uitsteekt.

Misschien is deze wel vele malen beter omdat dolph erin speelt.

kArIzMa_TuRk
Superfilm.. zekers leuker dan de eerste deel.. Dolph Lundgren deed het hier heel goed als de Bad Guy van de film ik geef het een verdiende * * * ½

Deftige film Jean Claude Van Damme en Dolph Lundgren passen hier perfect bij elkaar.

Drazenko
kArIzMa_TuRk schreef:

Dit is het eerste deel?!

Drazenko schreef:

Dit is het eerste deel?!

LOL

dolph lundgren en jean claude van damme in een film kan gewoon niet beeter toppertje!!

avatar van 606
Lavigne schreef:
ik vond dit ook een hele goeie film heb hem pas 2 weken nu in huis maar al 5 keer gezien! ik zag de film op tv en heb hem meteen gekocht.
het is niet alleen actie maar er zit ook wel humor in. heb echt gelachen om bepaalde stukjes.
super coole film! 5 sterren

zeker een kei goede film en twee ram acteurs kan niet beter.

4 sterren

avatar van metaledje
lekker vermaak, een van de weinige films waar lundrgren een beetje goed acteerd, van damme natuurlijk ook veel beter dan de crap van nu 3.5*

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Heerlijk vermaak perfecte film voor op de zaterdag avond
Beetje het idee van terminator maar er is wel een eigen draai aan gegeven zodat het toch nog gedeeltelijk orgineel is te noemen. 2 geweldige acteurs natuurlijk van damme en lundgren die niet vies zijn van een beetje actie.!
Goede film zeker een aanrader!.
4 sterren.

avatar van P8rb
de actie is top, evenals de acteurs. deze film staat gemiddeld wel laag zeg :S

movie*freak
typish Van damme filmpje

1 en half sterren

avatar van Pacino88
Prima actiefilm, deze vond ik vroeger een van de betere Van Damme's. De actie is heerlijk hard, maar het verhaaltje over Uni Soldiers stelt weinig voor. Hier wordt later snel wat over gesproken hoe ze tot leven worden gebracht, maar zeer onduidelijk. Nou ja, het is dan allemaal onzin, dus zoveel boeit dat niet.

Spartaan
Dolph Lundgren en Van Damme zijn een goed duo. Lekkere actiefilm voor een regenachtige zondagmiddag.

avatar van P8rb
Pacino88 schreef:

dat was droog

avatar van Leland Palmer

3*[/quote]

Prachtig! Ik heb dubbel gelegen!

avatar van russell
Top film, heel goed vermakelijk met al die smakelijke mannen, vooral die lange dolph of die handsome van Damme.
Shit, jammer dat ik die vrouwelijke reporter NIET was.

De film is van begin tot eind heel spannend, en op het laatst wel heel zielig met zijn ouders.
Al met al een boeiende film die ik meerdere keren hebt bekeken en nooit gaat vervelen.

zeker is dit een van de betere van damme films, en laten we ralph muller onze zuiderbuur ook nie vergeten, dat is namelijk de enige uit die film die tegenwoordig nog in grote films speelt, en dan zeg ik gladiator, scorpion king, en pathfinder. (nou jah groot )

avatar van DragQueen
Prima actiefilm, met twee goede actie helden in de hoofdrollen. van damme en lundgren zorgen beide voor een bak actie, en spelen hun rollen vrij goed. verder is het verhaal ook wel goed, en zijn de actie-scenes vakkundig in beeld gebracht. een van de beste prenten van van damme trouwens, met een hoog amusements gehalte. 3,5 sterren.

avatar van Purmerend
Lekker die Orenketting.

Voor een oude b-film is het een erg goede actiefilm
Verhaal is niet heel diep uitgewerkt en goed geacteerd maar spreekt wel aan

film master
beter dan zijn meeste films.

avatar van film88888
Wel vrij goede actie film, en hoewel Van-Damme totaal niet kan acteren zijn, zijn vecht scene's in de films altijd boeiend.

Het verhaal kan erdoor, en de actie was wel goed, maar zoals verwacht er dik over.

Jean-Claude Van Damme, en Dolph Lundgren vormen een echt action pack waar het van af druipt.

Leuke film dat wel vermaakt als er niks op tv o.a. is.

Kleine 3,5 sterren.

avatar van Lennert
Ik doe gek en geef de film 4,5 sterren.

Simpelweg om het feit dat deze film me zo verdomd goed deed vermaken. Vette actie, stompzinnig doch gaaf verhaal, goed acteerwerk (helemaal van Dolf Lundgren, die gast kwam zelfs echt als een Amerikaans militair over), een mooie vrouw erbij (Ally Walker), humor, over the top dialogen en uitspraken en een spannende ontknoping.

Mijn God, wat een heerlijke slechte actiefilm. Wat mij betreft is dit Emmerich's beste prestatie, gaver dan Independence Day!

avatar van FunkStarr

3*[/quote]

Keer op keer lig ik in een deuk als ik dat zie, echt geweldig! Met dat vreselijke accent...Verder is dit natuurlijk wel 1 van de betere van Damme films, gewoon geen gelul maar zowat non-stop actie wat ik wel kan waarderen. Ook is Dolph Lundgren natuurlijk helemaal op zijn plaats hier. 4*

avatar van kArIzMa_Movie
'Universal Soldier' behoort absoluut tot een van Van Damme's beste films. Van Damme en Lundgren doen het beide uitstekend goed. Een film die je het beste kunt kijken op een regenachtig avond.

avatar van otherfool
I'm all ears...

Feitelijk een verlaat jaren '80 vehicel, vol foute oneliners, stoere spierbundels en obligate explosies. Van Damme is op dreef, Ally 'profiler' Walker is aangename beeldvulling maar Lundgren steelt de show als bad motherfucker. Jammer alleen van de langdradige finale...

3*.

avatar van Quentin
Vervolg staat voor 2009 gepland, met Van Damme en Lundgren.

avatar van niethie
Lekker fout filmpje dat echter prima wegkijkt. Daarnaast zijn de actie scenes best oke en zijn Van Damme en Lundgren een verrasend leuke combinatie.

3 sterren

avatar van Macmanus
Terminator vs Robocop.

Toen de film begon dacht ik ook effe dat het een film uit de jaren 80-tig was. Opvallend om dan toch 1992 te zien. Verder niet heel goed. Het is vooral een beetje vlees noch vis. De actie is brak, de actie iconen zijn niet instaat een indruk achter te laten, en het verhaal heeft niet echt een goede vijand. Dolph moet dat wel voorstellen maar je weet dat die gewoon dood kan. Er gaat nooit een echte onoverwinnelijke dreiging uit van hem.

Toch is het voor de jongetjes onder ons wel geinig kijkvoer. Al is het alleen al om hoe van Damme soms totaal niet weet hoe die moet acteren 2.5 sterren.

avatar van Halcyon
Ben het wel met Macmanus eens wat de hoedanigheid van de vijand betreft. Van Damme haalt ook hier weer z'n klassieke roundhouse kicks boven om het verhaaltje te besluiten met een positief einde.