Genre: Misdaad / Drama
Speelduur: 90 minuten
Oorsprong:
Denemarken / Frankrijk / Verenigde Staten / Zweden / België
Geregisseerd door: Nicolas Winding Refn
Met onder meer: Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas en Vithaya Pansringarm
IMDb beoordeling:
5,7 (122.251)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 13 juni 2013
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via CineMember
Bekijk via CANAL+
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Only God Forgives
"Time to Meet The Devil"
Julian, een Amerikaan die in Bangkok woont, is een gerespecteerde figuur in de onderwereld. Samen met zijn broer Billy baat hij een Thai boxing club uit die in feite een dekmantel is voor drugssmokkel naar Amerika. Wanneer Billy vermoord wordt, komt hun moeder Crystal uit Amerika over om het lichaam te repatriëren. Crystal zelf is het hoofd van een machtige criminele organisatie en is gewend te krijgen wat ze wil. In dit geval: de dood van haar zoon wreken. In een bloedige spiraal van woede, verraad en wraak, dwingt ze haar zoon Julian de verantwoordelijke voor Billy's dood te vinden en te vermoorden.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (5,7 / 122251)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Only God Forgives (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99
- Kijk op Cinemember
- Kijk op Canal Digitaal
Social Media
Video's en trailers
Reviews & comments
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Let op! Spoilers!
Het meest opvallende vind ik dit gedeelte van het interview.
Refn maakte deze film puur voor zichzelf, om geweld een rol te geven in zijn leven. Ik heb denk ik niet zo'n behoefte aan geweld in mijn leven en kan daarom de film niet zo waarderen.
Chapeau voor de mensen die vooral de "baarmoeder" thematiek ontdekten, en Julians gevecht tegen God valt nu meer op zijn plaats. Alleen hoor je Refn niet over de "deconstructie van het wraakgenre", net wat ik al dacht.
Dat hij het er hier niet overheeft zegt niks.Hij noemt het bovendien als een reden, niet de reden. Dus dit is wel een erg slappe post van je. Daarbij zijn de onbewuste drijfveren veel interessanter dan de bewuste. Laat het werk spreken, niet de maket zou ik zeggen.
Ter info: hij schreef OGF tijdens de moeizaam verlopen zwangerschap van zijn vrouw.
Verder geeft Refn een prima uitleg van waar het allemaal vandaan komt. Je zou vooral de rest van het interview hier moeten posten, want het onderschrijft mijn analyse volkomen.
mister blonde
-
- 12697 berichten
- 5830 stemmen
Wat een vervelend gedoe zeg van eigenlijk bijna iedereen hier. Iemand nog wat zinnigs te melden?
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ik zie hier geen Tarkovsky in de top 10 en die andere twee users zijn al 4 jaar niet meer online geweest.... En ben idd erg benieuwd naar dr mening van iemand die beide enorm waardeerd. Want TGM staat idd diametraal tegenover het werk van Tarkovsky.
Nee, dat klopt. Maar deze top 10 is in jullie beredenering ook erg onlogisch en afwijkend, toch?
En als ik wil vind ik er genoeg met TGM en Tarkovsky erin. Dat de users al heel lang niet meer online zijn geweest, is natuurlijk een onzinargument. Net als het argument dat mensen met TGM in hun top 10 niet serieus te nemen zijn.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Dus dit is wel een erg slappe post van je.
Dat weet ik Reinbo, maar het gaat i.i.g. weer over de film en niet over gebruikers en TGM. 
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Je zou vooral de rest van het interview hier moeten posten, want het onderschrijft mijn analyse volkomen.
Be my guest, zou ik zeggen!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Haha
Laten we het zo zeggen, en dit baseer ik op ervaring: als een MM gebruiker The Green Mile in z'n Top 10 heeft staan kan ik hem/haar eigenlijk niet meer serieus nemen. Het is dan ook vast niet toevallig dat het nooit voorgekomen is dat ik een gebruiker ben tegengekomen die zowel TGM als pak 'm beet Tarkovsky in z'n Top 10 heeft staan (hoewel dat dan weer uiterst interessant zou zijn)
Ook al zijn er tal van voorbeelden die dat wel hebben, zijn er ook genoeg filmliefhebbers die een overall smaak hebben, en niet zo znobistisch zijn ingesteld dat ze bepaalde films inferieure cinema vinden.
Wat is er in dit draadje gebeurd zeg.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ik zie hier geen Tarkovsky in de top 10 en die andere twee users zijn al 4 jaar niet meer online geweest.... En ben idd erg benieuwd naar de mening van iemand die beide enorm waardeerd. Want TGM staat idd diametraal tegenover het werk van Tarkovsky.
Hier heb je er nog eentje. Vandaag nog online geweest. Stuur hem een PM zou ik zeggen. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Het lijkt bij dit soort films (gevoels-/sfeercinema) de laatste tijd wel steeds meer in een "wie heeft de grootste"-wedstrijdje te ontaarden.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Absolute fan van deze regisseur. Fear X, Valhalla Rising, Drive en nu deze. Wat een sfeer zet hij altijd neer. Eigenzinnig, beetje zoals Lynch, maar dan toch toegankelijker. Minder pretentieus. Meer Europees. Fijn.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Refn staat bekend als regisseur dat hij genrefilms met een eigen flair maakt. Hij is dan ook een gigantische filmbuff wat je altijd weer terug ziet in zijn films.
Misschien gaat het te ver te zeggen dat je dat in elke film van hem terug ziet maar de Pusher trilogie, Drive en OGF is dat duidelijk te zien maar ik zie het wel terug in al zijn films.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het lijkt bij dit soort films (gevoels-/sfeercinema) de laatste tijd wel steeds meer in een "wie heeft de grootste"-wedstrijdje te ontaarden.
Als je even langs die schermutselingen heen leest worden daar tevens de meest inhoudelijke discussies over de film(s) zelf gevoerd.
Daarnaast is de discussie over sfeercinema ook een hele interessante en valide discussie aangezien er nog massa's kijkers zijn, voor wie film enkel indruk maakt wanneer ze het verhaal goed vinden. Althans dat denkt men.
Niks mis om mensen er op te wijzen dat de stijl van de film de grootste impact op hen heeft. Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat ze het dan allemaal goed moeten vinden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Refn staat bekend als regisseur dat hij genrefilms met een eigen flair eigen maakt. Hij is dan ook een gigantische filmbuff wat je altijd weer terug ziet in zijn films.
Misschien gaat het te ver te zeggen dat je dat in elke film van hem terug ziet maar de Pusher trilogie, Drive en OGF is dat duidelijk te zien maar ik zie het wel terug in al zijn films.
Op welke wijze speelt hij dan in The Pusher reeks met genre conventies?
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ah, alweer een film gekaapt. Zelf had ik Only God Forgives ook wel willen kijken en recenseren, maar helaas: ik vind zowel Stalker als The Green Mile goeie films dus ik besta niet.
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Als je even langs die schermutselingen heen leest worden daar tevens de meest inhoudelijke discussies over de film(s) zelf gevoerd.
Daarnaast is de discussie over sfeercinema ook een hele interessante en valide discussie aangezien er nog massa's kijkers zijn, voor wie film enkel indruk maakt wanneer ze het verhaal goed vinden. Althans dat denkt men.
Niks mis om mensen er op te wijzen dat de stijl van de film de grootste impact op hen heeft. Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat ze het dan allemaal goed moeten vinden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je even langs die schermutselingen heen leest worden daar tevens de meest inhoudelijke discussies over de film(s) zelf gevoerd.
Probleem is denk ik dat 90% schermutselings is, en 10% inhoudelijk (en dan ben ik nog behoorlijk genereus).
Niks mis om mensen er op te wijzen dat de stijl van de film de grootste impact op hen heeft. Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat ze het dan allemaal goed moeten vinden.
Niets mis mee inderdaad, wel als het tot in den treure herhaald wordt.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Vooral de eerste Pusher in 1996 was een groot succes in Denemarken omdat die een hele andere kant toont van het criminele circuit die we normaal gewend zijn in films. Als je deze met de Godfather, Goodfelles of Casino vergelijkt. De open eindes zijn niet echt normaal voor een misdaadprent. De criminelen zijn niet cool en hun levens worden nergens verheerlijkt. De films zijn gemaakt om je te raken en niet om te entertainen wat in 1996 voor een misdaadfilm uniek is. Daarnaast zijn de problemen die de hoofdpersonages hebben ook niet normaal voor een misdaadfilm. Frank met zijn vrouwenproblemen en Tonny die hem niet ophoog krijgt in Pusher 2. Een soort documentaire stijl voor extra realisme. En hoewel Lars von Trier en Vinterberg als Dogma filmmakers worden gezien was Refn gewoon de eerste die daarmee kwam en veel van dichtbij en uit de losse pols filmde voor extra realisme. Maar er is nog wel meer te noemen maar daarvoor moet ik de films nog een keer zien.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Daar gaat het mij niet om, het gaat mij erom dat men zich ervan bewust is dat de sfeer (uitgedragen door de art direction, cinematografie, decoupage en muziek) is wat de film maakt. Net het verhaal zelf, maar de manier waarop het verteld wordt. Waarom is Jaws bij Spielberg een meesterlijke film en zou hetzelfde verhaal in handen van Reinoudt Oerlemans, waarschijnlijk alles behalve spannend zijn. Waarom lijkt Romeo + Juliet (1996) totaal niet op Romeo and Juliet (1978) of King Kong (1933) en King Kong (2005) terwijl het exact hetzelfde verhaal is? SFEER, veroorzaakt door de cinematografische taal.
Nogmaals ik wil niemand een bepaalde sfeer opdringen, dat is een kwestie van smaak. Ook snap ik dat sommigen graag een verhaal met veel uitleg en grote emoties willen en zich geen raadt weten met minimalistische of abstracte cinema. Waar het mij om gaat is dat men snapt dat dat komt omdat de VORM niet aanspreekt.
(Verder is mijn pm allervriendelijkst vanuit oprechte interesse. Waarom voelt iedereen zich zo snel aangevallen, wanneer je verschillen in smaak probeert te duiden cq te onderzoeken? De meeste mensen hebben een hekel aan horror en vinden het infantiele cinema, maar ik vind het prachtig. So what!)
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Daar gaat het mij niet om, het gaat mij erom dat men zich ervan bewust is dat de sfeer (uitgedragen door de art direction, cinematografie, decoupage en muziek) is wat de film maakt. Net het verhaal zelf, maar de manier waarop het verteld wordt. Waarom is Jaws bij Spielberg een meesterlijke film en zou hetzelfde verhaal in handen van Reinoudt Oerlemans, waarschijnlijk alles behalve spannend zijn. Waarom lijkt Romeo + Juliet (1996) totaal niet op Romeo and Juliet (1978) of King Kong (1933) en King Kong (2005) terwijl het exact hetzelfde verhaal is? SFEER, veroorzaakt door de cinematografische taal.
Nogmaals ik wil niemand een bepaalde sfeer opdringen, dat is een kwestie van smaak. Ook snap ik dat sommigen graag een verhaal met veel uitleg en grote emoties willen en zich geen raadt weten met minimalistische of abstracte cinema. Waar het mij om gaat is dat men snapt dat dat komt omdat de VORM niet aanspreekt.
(Verder is mijn pm allervriendelijkst vanuit oprechte interesse. Waarom voelt iedereen zich zo snel aangevallen, wanneer je verschillen in smaak probeert te duiden cq te onderzoeken? De meeste mensen hebben een hekel aan horror en vinden het infantiele cinema, maar ik vind het prachtig. So what!)
En ik voel me niet aangevallen hoor, ik vind het alleen te ver gaan om zo erg je gelijk te willen halen. Accepteer eens dat er ook mensen zijn die bv. The Shawshank Redemption kunst vinden, en niet alleen maar wat jij kunst vind. Het is een blijft een persoonlijke smaak.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Elke film van Refn speelt met genreconventies, ik verwacht ook niet anders
wouter schreef
Fortune schreef
Misschien gaat het te ver te zeggen dat je dat in elke film van hem terug ziet maar de Pusher trilogie, Drive en OGF is dat duidelijk te zien maar ik zie het wel terug in al zijn films.
Reinbo schreef
fortune schreef
Reinbo ontduikt duidelijk het antwoord op zijn eigen vraag hier. Ook ben ik benieuwd of Wouter het met Fortune stelling eens is. Het zou fijn zijn als hij meer dan één regel schreef, wanneer hij iets meld.
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Wat een off-topic gedoe hier gaande zeg. Je zou maar "geen" lid zijn van MM en de recensies willen lezen over deze film (van MM gebruikers/leden). Komt niet erg tactisch over allemaal heren. Niet dat het mij boeit ofzo, maar persoonlijk denk ik dat dit soort langdradige discussie's niet bij deze film thuis horen. Er is daar een speciaal topic voor toch? right? 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Juist, je geeft zelf het antwoord al. Kwestie van smaak, alleen is niet iedereen het daarmee eens. Niet iedereen vind de sfeer blijkbaar goed, ik toevallig wel, maar daar gaat het nu even niet om. Niet iedereen houdt van een akelige sfeer, en dat heeft OGF zeker. Niet iedereen trekt het om dit soort geweld te zien.
Daar gaat het mij dus helemaal niet om. Zij die zeggen dat de sfeer ze niet aanspreekt of niet van geweld houden, prima. Maar het gros van de 'klagers' heeft het hier over een te dun (wraak)verhaal. Terwijl het verhaal totaal niet hetgeen is waar het bij film om draait en volledig ondergeschiktis aan de vorm waarop het verteld wordt.
Was ditzelfde verhaal zonder expliciet geweld in musical vorm verteld, dan hadden hele andere mensen het goed gevonden dan nu. Kortom men moet het bij het onderbouwen van hun mening niet over het verhaal hebben, maar over de vorm en de elementen die hen wel of niet bevallen. Want die maken de film.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
wouter schreef
Fortune schreef
Reinbo schreef
fortune schreef
Reinbo ontduikt duidelijk het antwoord op zijn eigen vraag hier. Ook ben ik benieuwd of wouter het met Fortune stelling eens is.
Hoezo ontduik ik het antwoord op mijn eigen vraag? Fortune geeft toch gewoon een goed onderbouwd antwoord....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een off-topic gedoe hier gaande zeg. Je zou maar "geen" lid zijn van MM en de recensies willen lezen over deze film (van MM gebruikers/leden). Komt niet erg tactisch over allemaal heren. Niet dat het mij boeit ofzo, maar persoonlijk denk ik dat dit soort langdradige discussie's niet bij deze film thuis horen. Er is daar een speciaal topic voor toch? right?
Deze discussie lijkt me juist uitermate op zijn plaats bij deze film. Hij duikt hier niet voor niets steeds weer op. En wie daar niet voor open staat, kan deze film waarschijnlijk beter links laten liggen. Verder is er ook nog altijd de meningen knop.....
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
* Films met films vergelijken? (yeah right.)
* Over smaak valt niet te twisten (daar kan je ein-de-loos discussies over voeren, wat is het nut om
het bij deze film te doen? en niet gewoon in een apart topic?)

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Film met films vergelijken lijkt me vrij relevant wanneer je een film of filmmaker probeert te duiden.
Verder gaat, als je het goed leest, de discussie niet over een twist over smaak, maar over een analyse hoe en wat een film communiceert. En hoe men daarop reageerd. En dus niet of iemand iets goed of slecht moet vinden. Ik probeer daaron te ontraffelen wat mensen slecht aan de film vinden en vooral waarom ze er negatief op reageren.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Hoezo ontduik ik het antwoord op mijn eigen vraag? Fortune geeft toch gewoon een goed onderbouwd antwoord....
Ja, maar je laat niet weten wat je er van vindt. Maar goed, ik maak hier uit op dat je het met hem eens bent.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Moet ik nu ook al gaan reageren op elk bericht waar ik niks op aan te merken heb?
En of ik het ermee eens ben laat ik nog even in het midden. Ik begrijp in ieder geval wel waar hij op doelt.
Lijkt me allemaal erg of topic.
Bekijk ook

TT3D: Closer to the Edge
Documentaire / Sport, 2011
14 reacties

Carlos
Biografie / Misdaad, 2010
48 reacties

Armadillo
Documentaire, 2010
58 reacties

Pusher 3
Drama / Misdaad, 2005
82 reacties

Drive
Misdaad / Drama, 2011
3.349 reacties

Doraibu Mai Kâ
Drama, 2021
78 reacties
Gerelateerde tags
bangkok, thailandsurrealismepunishmentsuicidalpolitie agentarthouseneon light neo-noirdrug traffickerthai boxing very little dialogueemasculationvengeance
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.










