• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.479 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.798 acteurs
  • 199.136 gebruikers
  • 9.379.407 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Dark Knight Rises (2012)

Actie / Misdaad | 164 minuten
3,76 4.148 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Speelduur: 164 minuten

Alternatieve titel: T.D.K.R.

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Christopher Nolan

Met onder meer: Christian Bale, Tom Hardy en Anne Hathaway

IMDb beoordeling: 8,4 (1.974.232)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 20 juli 2012

Plot The Dark Knight Rises

"A fire will rise."

Het is acht jaar geleden dat Batman (Christian Bale) in de duisternis is verdwenen en van een held in een banneling is veranderd. Hij heeft de schuld van de dood van Harvey Dent op zich genomen en voor het grotere goed alles opgeofferd. Deze leugen heeft een tijd standgehouden, want onder het gewicht van de Dent Act, een antimisdaadwet, zijn de criminele activiteiten in Gotham City verpletterd. Maar alles verandert met de komst van een sluwe inbreekster met een mysterieuze agenda. Veel gevaarlijker echter is de opkomst van Bane (Tom Hardy), een gemaskerde terrorist die meedogenloze plannen heeft voor Gotham en Bruce Wayne dwingt om uit zijn zelfopgelegde ballingschap terug te keren. Maar zelfs als hij zijn cape opnieuw aantrekt, zou Batman wel eens geen partij voor Bane kunnen zijn.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Bruce Wayne / Batman

Alfred Pennyworth

James Gordon

Selina Kyle / Catwoman

Miranda Tate / Talia al Ghul

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van BBC

BBC

  • 137 berichten
  • 0 stemmen

the knight schreef:

oo vergeten ook fantastisch werk van hans zimmer

Amen.


avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

  • 4413 berichten
  • 3098 stemmen

Een vat vol potentie en mislukkingen.

Het verschil met (het licht overschatte) The Dark Knight wat betreft de intro kan niet groter. Het verloopt hier namelijk nogal stroef. De kaping is niet echt bijzonder, maar Bane straalt nog wat dreiging uit.
Nadien volgt de intro van andere personages zoals Selina Kyle en Miranda Tate. Die worden helaas nooit bijzonder. Meer dan lege blockbusterpersonages zijn het niet, al had Kyle nog een interessante achtergrondschets kunnen hebben (de hint naar een al dan niet lesbische liefdesrelatie met haar vriendinnetje blijft maar een hint). Spijtig genoeg kiest Nolan ervoor om ze wat romantische uitstapjes met Bruce Wayne te gunnen - van chemie met eender welk van beiden is geen sprake.
Ondertussen zijn er gelukkig ook enkele positieve dingen te zien. Wayne's "derde persoonlijkheid" - namelijk de arrogante vrouwenversierder en miljonair - blijft al snel achterwege en de scène waarin Alfred ontslag neemt is top.
Het overaanbod aan personages is helaas een kleine dooddoener. Het verleden als wees van John Blake is voor elke Batmanliefhebber een te duidelijke hint. Zijn personage is uiteindelijk makkelijk verteerbaar, maar zorgt er wel voor dat de bijdrage van James Gordon erg beperkt blijft. Dat teveel aan personages doet de film uiteindelijk ook geen goed. Zo nu en dan blijft een personage onderbelicht en voelt e.e.a. afgerafeld aan.
Het zogenaamde meesterplan van Bane is trouwens weinig indrukwekkend - veel meer dan een herhaling van Ra's al Ghul's plan is het niet. Gelukkig levert hij wel enkele stevige scènes op - het breken van Batman is een meesterlijke scène.
Pas vrij laat in de film wordt er ook wat gelost over de bestaansgeschiedenis van Bane. Helaas is het al vroeg duidelijk dat Bane niet het ontsnapte kind is - wie zou z'n redder dan zijn? - en de twist inzake Miranda Tate is weinig verrassend en zorgt er zelfs voor dat Bane niet meer dan een schoothondje is. Ook hun motief rammelt langs alle kanten. Talia haat haar vader omdat hij Bane niet kon aanvaarden. Batman doodt Ra's en opeens wil Talia hem wreken en doet Bane maar gezellig mee. Gemakzucht is bij deze niet ver te zoeken.
Wat overblijft is een te korte maar genietbare herstelperiode in Bane's gevangenis en erg veel actie, die helaas weinig hoogstaand is - de dood van Bane is een aanfluiting en Talia's sterfscène zou zo uit een zwaar mislukte komedie kunnen komen.
Het ietwat opgepropte einde is weer typisch Nolan. Ik denk ook wel dat Bruce Wayne nog leeft, maar zeker is het allemaal niet. De Robin-onthulling is dan weer onnodig, maar de film moet zijn titel eer aandoen, zeker?

De stortvloed aan personages wordt vertolkt door een heuse sterrencast. Naast de vaste namen is ook de halve Inception-cast ingehuurd. Helaas kunnen maar weinig acteurs echt iets maken van hun vaak beperkte en vaak ook cheesy rol.
Christian Bale daarentegen is erg goed op dreef. Als Bruce Wayne komt hij zeer goed tot z'n recht in deze film - alleszins beter dan in The Dark Knight; als Batman blijft hij een beetje twijfelachtig. Hij kan er uiteraard zelf niet aandoen dat hij opgescheept zit met "coole" oneliners, maar dat stemmetje zal altijd een love it or hate it-punt zijn.
Van de andere vaste klanten imponeert enkel Michael Caine. Helaas krijgt hij maar weinig screentime. Gary Oldman en Morgan Freeman zijn tamelijk duf, maar worden ook beperkt door het script.
Bij de "nieuwkomers" was het uitkijken naar Tom Hardy. Uiteindelijk is dat op een sisser uitgedraaid. Natuurlijk heeft hij zijn fysieke présence. Met het masker en zijn manier van wandelen intimideert hij. Helaas kan hij ook nog praten, een aanfluiting van jewelste. Het verbale is allemaal belachelijk theatraal - overdreven Shakespearian -, maar of dat nog niet genoeg is is er ook nog het geluid. Nu, smaken zijn er om te verschillen, maar een fysiek imposante badguy die als een papegaai met Sean Connery-accent klinkt? Neen, bedankt. Zowat elke stemverheffing gaat gepaard met een kras, hoog baard-in-de-keel-krijg-moment. Tijdens de scène waarin Bane een speech voor de pers geeft kreeg ik plaatsvervangende schaamte.
Anne Hathaway is dan weer een erg matige Catwoman. Sexy of ondeugend is ze nooit, irritant daarentegen... De domme oneliners komen er gezwind uit, maar op een leuke gevechtsmove hier en daar na blijft het armoe troef.
Dan zijn er ook nog Marion Cotillard, een behoorlijk goede actrice die geen moment geloofwaardig is, en Joseph Gordon-Levitt, een lichtpuntje.

Visueel is The Dark Knight Rises weinig speciaal. Bombastisch en spectaculair is het allemaal wel, maar het aantal echt mooie shots ligt laag. Niettemin zijn enkele scènes zeker de moeite. De fameuze knokpartij is een kippenvelmoment en alleen daarom verdienen Christopher Nolan en co krediet. Toch zijn het de intiemere en karaktergedreven scènes die het meeste indruk maken.
Het ondertussen bekende strijkerswerk van Hans Zimmer doet haar werk, voor de rest is het op muzikaal vlak veel bombasme, maar weinig moois.
Nolan mag dan wel een Batmantrilogie geregisseerd hebben; op enkele momenten uit Batman Begins na heb ik nooit een Batmangevoel gehad. Het grootste probleem zit 'm in het design van Gotham. Gotham heeft op geen enkel moment een eigen uitstraling, om van een eigen sfeer nog maar te zwijgen. Het probleem is zelfs zo groot dat van Gotham geen sprake is. Eeuwig zonde, als je het mij vraagt.

The Dark Knight Rises is uiteindelijk een simpele actieblockbuster geworden. Het teveel aan personages en enkele domme plotontwikkelingen doen afbreuk aan de film, maar slecht is het niet en de weldra fameuze knokpartij is meesterlijk.

Nipte 3,5

"Speak of the devil and he shall appear"


avatar van wwelover

wwelover

  • 2605 berichten
  • 3967 stemmen

Een zeer geslaagde afsluiter van een fantastische trilogie. TDKR is de hele film interessant, spannend en gewoon wauw. Heerlijk gefilmd, fantastische score weer van Zimmer (al is het natuurlijk wel veel hetzelfde) en een super cast. Ook de aanwezige humor is gewoon geslaagd en subtiel. Moet wel zeggen dat ik niet zo weg ben van deze 'Catwoman' en een eigen film zou heel erg overbodig zijn. Tom Hardy is daarentegen wel een geniale bad guy, hij doet niet veel onder van Ledger als Nolan. En het is ook leuk om de andere 'badguys' nog even te zien in de film. Ga hem vast snel nog een keer bekijken.

4.5*


avatar van dennis1979

dennis1979

  • 468 berichten
  • 453 stemmen

Zo lang naar uitgekeken en hoewel ik een hele leuke avond heb gehad toch een beetje teleurstellend. Ik ging met de verwachting zitten dat TDKR The Dark Knight zou overtreffen. Dit is alles behalve het geval.

Ik heb zojuist de post van Sergio Leone gelezen en heb hier niet heel veel aan toe te voegen.
3,5 [permalink] geplaatst op 31 juli 2012, 23:44 uur


Neemt niet weg dat TDKR een heerlijke afsluiter is van de trilogie, met een prachtige vechtscène en ik vond persoonlijk de terugkeer van scarecrow erg leuk. Maar tippen aan zijn voorgangers The Dark Knight en Batman Begins kan dit derde deel niet .


avatar van Driello

Driello

  • 1379 berichten
  • 0 stemmen

Filmpie1 schreef:

(quote)

Je mag roepen wat je wilt, maar jou beoordeling gaat na mijn idee gewoon nergens over.

Ik kan me voorstellen dat je deze film geen topper vind, maar 1 ster geven vraagt gewoon om een reactie.

1 ster zou betekenen dat de film op alle fronten van acteerwerk tot verhaal en zelfs de special effects compleet gefaald heeft.

Jij weet net zo goed als ik dat dit zeker niet het geval is.

Ik heb het idee dat je gewoon om aandacht vraagt.

.

Je reactie is bijna lachwekkend. Maar goed.

Ik vind het voor mijn beoordeling van een film belangrijk dat deze me boeit, me amuseert, me aan het denken zet. Het kan een combinatie van die drie zijn of slechts een. Hoe dan ook. Bij TDKR heb ik onevenredig vaak op mijn horloge zitten kijken, me verveelt en regelmatig zelfs geergerd. Dat alleen al is voor mij een reden om een heel laag cijfer te geven. Daar dan nog bij opgeteld dat het een behoorlijk grote en dure productie is geweest waar je dan ook van mag verwachten dat het iets positiefs opleverd. In bijna alles doet deze film naar mijn mening onder voor andere Batman films en ook voor andere actiefilms. Dat heeft ook invloed. Tenslotte rest nog dat ik deze film nooit meer wil zien. Ook geen sterk punt. Kortom: mijn hele lage score is vanuit dit oogpunt prima te begrijpen.


avatar van dennis1979

dennis1979

  • 468 berichten
  • 453 stemmen

Driello schreef:

(quote)

Je reactie is bijna lachwekkend. Maar goed.

Ik vind het voor mijn beoordeling van een film belangrijk dat deze me boeit, me amuseert, me aan het denken zet. Het kan een combinatie van die drie zijn of slechts een. Hoe dan ook. Bij TDKR heb ik onevenredig vaak op mijn horloge zitten kijken, me verveelt en regelmatig zelfs geergerd. Dat alleen al is voor mij een reden om een heel laag cijfer te geven. Daar dan nog bij opgeteld dat het een behoorlijk grote en dure productie is geweest waar je dan ook van mag verwachten dat het iets positiefs opleverd. In bijna alles doet deze film naar mijn mening onder voor andere Batman films en ook voor andere actiefilms. Dat heeft ook invloed. Tenslotte rest nog dat ik deze film nooit meer wil zien. Ook geen sterk punt. Kortom: mijn hele lage score is vanuit dit oogpunt prima te begrijpen.

@ Driello & Flimpie1: Excuses voor het inbreken in deze non-discussie maar jullie gaan hier niet uitkomen vrienden.

De argumenten van beide kanten raken kant nog wal en een ieder probeert zijn gelijk te halen. Het hierbij laten is misschien wel een goede optie.

Aan de andere kant waar bemoei ik me eigenlijk mee?


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Driello schreef:

(quote)

Je reactie is bijna lachwekkend. Maar goed.

Ik vind het voor mijn beoordeling van een film belangrijk dat deze me boeit, me amuseert, me aan het denken zet. Het kan een combinatie van die drie zijn of slechts een. Hoe dan ook. Bij TDKR heb ik onevenredig vaak op mijn horloge zitten kijken, me verveelt en regelmatig zelfs geergerd. Dat alleen al is voor mij een reden om een heel laag cijfer te geven. Daar dan nog bij opgeteld dat het een behoorlijk grote en dure productie is geweest waar je dan ook van mag verwachten dat het iets positiefs opleverd. In bijna alles doet deze film naar mijn mening onder voor andere Batman films en ook voor andere actiefilms. Dat heeft ook invloed. Tenslotte rest nog dat ik deze film nooit meer wil zien. Ook geen sterk punt. Kortom: mijn hele lage score is vanuit dit oogpunt prima te begrijpen.

Compleet mee eens. Mensen stemmen gewoon verschillend. De één telt alles bij elkaar op, zullen we maar zeggen en de ander gaat gewoon op zijn gevoel af. Dit geldt voor positieve en negatieve meningen. Toch blijven er hier maar mensen die je proberen te vertellen wat jouw stem zou moeten zijn.


avatar van kenneth

kenneth

  • 5 berichten
  • 3 stemmen

Voor mij de zomer blockbuster film van 2012, 164 min. genoten van de film en de muziek van Zimmer. Tom Hardy als Bane was goed gecast. Goede afsluiting van de trilogy. The Dark Knight was iets beter dit mede door The Joker personage. Zal dit soort films van Nolan toch missen.


avatar van KING89

KING89

  • 16 berichten
  • 53 stemmen

TDKR voor de tweede keer bekeken en ik verhoog hem met een halve ster


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

kenneth schreef:

Voor mij de zomer blockbuster film van 2012, 164 min. genoten van de film en de muziek van Zimmer. Tom Hardy als Bane was goed gecast. Goede afsluiting van de trilogy. The Dark Knight was iets beter dit mede door The Joker personage. Zal dit soort films van Nolan toch missen.

Wie weet wordt Man of Steel ook wel erg goed, hij is daar producer van


avatar van Starmaster501

Starmaster501

  • 882 berichten
  • 174 stemmen

Wie is het er mee eens als ik zeg dat Bane z'n stem duisterder en beter klonk in de trailers en de prologue preview dan in de uiteindelijke film?

Bane's voice before and after - The Dark Knight Rises HD - YouTube


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Ik ben heel tevreden zoals het nu is, maar ik ben het wel met je eens!


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

Vanavond om 20:00 aanschouwen in Utopolis Aarschot! De gemengde commentaren maken mij eerlijk gezegd veel benieuwder en aangezien ik niet zo'n actie fan ben zullen de weinige actie scenes (zoals sommige beweren) mij niet deren. Hoe meer ik over Bane te weten kom, hoe meer ik hem zie zitten als villain en als waardige opvolger van The Joker!


avatar van IcU

IcU

  • 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Starmaster501 schreef:

Wie is het er mee eens als ik zeg dat Bane z'n stem duisterder en beter klonk in de trailers en de prologue preview dan in de uiteindelijke film?

Bane's voice before and after - The Dark Knight Rises HD - YouTube

Ik vind de nieuwe versie beter...

Zit meer dynamiek in.


avatar van J.Ch.

J.Ch.

  • 541 berichten
  • 743 stemmen

Eindelijk maar toch gezien in de bioscoop, maar ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet zeggen. Ik ga sowieso deze film nog een keer kijken en dan een uitgebreidere mening geven, nu zal ik het bij een paar losse opmerkingen moeten laten.

* De eerste helft was ik lichtelijk teleurgesteld, de tweede helft maakt veel goed. De scènes met Bruce in de gevangenis vind ik erg goed. Bruce, en daarmee Batman, wordt als het ware herboren in een aantal indrukwekkende scènes. Desalniettemin had Bruce van mij meer aandacht mogen krijgen.

* Bane is geen geniale schurk zoals The Joker, maar verder had ik weinig op hem aan te merken (behalve dat ik nogal moest wennen aan zijn stem). Ik herkende Tom Hardy nauwelijks terug.

* Anne Hathaway is niet mijn favoriet, en ik had liever iemand anders in de rol van Selina Kyle gezien. Marion Cotillard (zonder duidelijke reden ook niet geliefd bij mij) viel me juist mee.

* Ik ben een gróót voorstander van de feminisering van superschurken. Talia al Ghul is niet de opvallendste/grootste schurk in dit verhaal, natuurlijk, maar ze is wel het brein achter alles. Goede zaak! Alleen jammer dat een vrouw nog steeds nauwelijks iets voorstelt voordat ze met iemand het bed deelt. Jammer, ik vond het net zo mooi dat Rachel zoiets nooit deed. Ik mis haar wel een beetje.

* Mooiste scène - niet de meest epische, maar toch - is de 'confrontatie' tussen Alfred en Bruce. Zeer goed geacteerd, en geeft bovendien diepte aan het verhaal.

* En dan het einde, tja. Eerst dacht ik dat het zonneklaar was dat Bruce het overleeft en alles toch nog goed afloopt , maar door de discussie op internet ben ik toch aan het twijfelen gebracht. Ik weet nog niet wat ik ervan vind, eigenlijk.

* Muziek, actie, sfeer: zoals verwacht, episch. Niets op aan te merken.

Ik kan niet wachten om The Dark Knight Rises nog eens te zien. Dan heb ik hopelijk een wat samenhangender en duidelijkere mening dan nu, en kan ik ook stemmen (nu weet ik het echt nog niet). Een extended edition lijkt me trouwens ook helemaal geen slecht idee...


avatar van Masterbrain

Masterbrain

  • 409 berichten
  • 1266 stemmen

Een waardige afsluiter van een Uitstekende Trilogie.

De film zat vol verrassingen en je kan de film in een opslag beschrijven als CHAOS , maar toch

vond ik The Dark Knight de beste van de reeks , misschien komt dat omdat the joker niet te evenaren is , bij deze the Legend retires .


avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

Starmaster501 schreef:

Wie is het er mee eens als ik zeg dat Bane z'n stem duisterder en beter klonk in de trailers en de prologue preview dan in de uiteindelijke film?

Bane's voice before and after - The Dark Knight Rises HD - YouTube

het was me ook opgevallen bij het zien in de cinema...

echt spijtijg

ik vond het 'origineel' beter klinken dan de nieuwe versie van de stem...

jammer

toch blijf ik voorstander van de stem van Bane, alleen was ze vroeger beter


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb één vraag. Hoe in godsnaam kan je een atoombom overleven? Alfred die Bruce en Selina spot in dat café in Firenze. Is dat echt of niet? Het klopt totaal niet. Selina/Catwoman blijft toch gewoon in Gotham en overleefd de bom. Als zij niet dood gaat, hoe kan hij dan met Bruce in dat café gespot zijn. Oftewel overleefd Bruce de bom, ofwel is hij dood en is het Alfred zijn illusie. Hier moet ik even meer onderzoek naar doen


avatar van fieko

fieko

  • 409 berichten
  • 1685 stemmen

disneystore schreef:
Ik heb één vraag. Hoe in godsnaam kan je een atoombom overleven? Alfred die Bruce en Selina spot in dat café in Firenze. Is dat echt of niet? Het klopt totaal niet. Selina/Catwoman blijft toch gewoon in Gotham en overleefd de bom. Als zij niet dood gaat, hoe kan hij dan met Bruce in dat café gespot zijn. Oftewel overleefd Bruce de bom, ofwel is hij dood en is het Alfred zijn illusie. Hier moet ik even meer onderzoek naar doen


hij heeft het vliegtuig aangepast zodat er wel een automatische piloot op zit. Dat zie je wanneer er op het laatst wordt gezegd dat er een half jaar er voor door bruce aanpassingen zijn gedaan. Dan nog is het ongeloofwaardig dat niemand last heeft gekregen van de straling. Zo leg ik het althans naar mezelf uit.


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

De echt grauwe sfeer, het realisme blijft echter wat uit in de laatste Batman film naar mijn gevoel. Ik kon deze toch echt meer vergelijken met superman films als Spider-Man, Iron Man of pakweg Fantastic Four. Jammer, want waar The Dark Knight echt een onderscheid voor mij maakte tussen Batman alla Christopher Nolan, zou dit BIJNA even goed een Batman film van één of andere regisseur als Matthew Vaughn of Sam Raimi.
Dat iedereen hier Michael Caine de hemel in prijst begrijp ik ook niet helemaal, voor mij had hij iets te weinig screentime om echt één van de beste karakters genoemd te worden. Selina Kyle/Catwoman vond ik daarentegen een behoorlijk sterk personage, ondanks de negatieve commentaar die ze krijgt. Stond ook niet per sé te wachten om Catwoman te zien in deze film, en Anne Hathaway leek me dan ook misschien niet de beste keus. Bleek ik mis te zijn, want in mijn ogen is ze de perfecte Catwoman en speelt ze haar rol perfect. Bane, die naarmate meer informatie vrij kwam voor mij steeds meer waardering won als waardige opvolger van The Joker stelt op sommige vlakken wel teleur. De "speech" van hem in het football stadium was bruut, krachtig en angstaanjagend. Maar de vechtscènes met Batman zijn ronduit stom en oninteressant. Uiteindelijk is hij maar het handlangertje, een gehoorzame puppy van de echte villain. Waar Chris Nolan voor mij totaal de bal misslaat en in mijn ogen een schokerende wending probeert te geven aan het verhaal. Bane heeft zonder twijfel zijn goede momenten, maar Bane staat nog niet eens in de schaduw van The Joker. Christopher Nolan gebruikte ook weeral hetzelfde trucje als The Dark Knight in deze openingsscène.Was dat bijzonder erg? Niet echt, maar het viel me wel op.
Op een bepaald moment geeft de film wel een prima mix tussen een hopeloos en chaotisch gevoel weer, en een perfect beeld van Gotham in totale wanhoop wordt getoond. Bruce Wayne in de gevangenis, die de muur moet beklimmen om "zijn" stad te redden is wel een leuk tussenvoegsel, een geeft een goed beeld van hoe belangrijk Batman is voor Gotham, hoe hard ze hem nodig hebben. Maar uiteindelijk is het niets meer dan hetzelfde moralistisch gebeuren dat we al tientallen keren bij elk bezoek aan een film als voedsel in een kantine voor ons wordt opgediend. En de enige reden waarom we het slikken is zodat we zeggen dat er toch nog een betekenis zit in films waar mensen worden opgehangen aan een brug, tientallen mensen worden neergeschoten etc.. Bij deze film gaat het er dan nog gelukkig mee door. Maar na een tijd kennen we "de boodschap" achter het hele Batman gebeuren wel.
Het einde, ondanks de bloedstollende spanning (terwijl je toch ietwat weet wat er zal gaan gebeuren) is gewoon dom. Daaraan zie je voor de de zoveelste keer dat ondanks de film een meer complexere blockbuster is, die toch bedoeld is om honderdmiljoenen euro's op te leveren. De spanning zat wel goed, maar het einde was zwak en voor mij het dieptepunt van de film. Hebben we dit niet al vaker gezien in cartoons op Nickelodeon of misschien een James Bond film...
Toch houdt de film je een ruime 2 en een half uur in de greep, levert interessante dialogen, actie-scènes en leuke personages op. Zo hoogstaand als The Dark Knight is het voor mij jammer genoeg echt niet, maar het blijft één van de beste superheld filmen aller tijden op, en voor mij dan ook de beste trilogie. Christopher Nolan heeft er goed aan gedaan en in de grond van mijn hart hoop ik dat deze The Avengers nog (met een mirakel misschien) van zijn 2012 Box Office troon zal stoten.


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

fieko schreef:
(quote)


hij heeft het vliegtuig aangepast zodat er wel een automatische piloot op zit. Dat zie je wanneer er op het laatst wordt gezegd dat er een half jaar er voor door bruce aanpassingen zijn gedaan. Dan nog is het ongeloofwaardig dat niemand last heeft gekregen van de straling. Zo leg ik het althans naar mezelf uit.

Dank je! Dat verklaart het wel. De straling klopt inderdaad ook niet. Met Chernobyl trok er zelfs een stralingswolk over Nederland en België, Brussel ligt zo'n 2000 km van Chernobyl en die atoombom ontplofte nog geen 200km laat staan 100km van Gotham.


avatar van Ceeda7

Ceeda7

  • 3544 berichten
  • 1381 stemmen

disneystore schreef:
(quote)

Dank je! Dat verklaart het wel. De straling klopt inderdaad ook niet. Met Chernobyl trok er zelfs een stralingswolk over Nederland en België, Brussel ligt zo'n 2000 km van Chernobyl en die atoombom ontplofte nog geen 200km laat staan 100km van Gotham.


En waar blijft die tsunami? Of was het een mini atoombompie?


avatar van Flavio

Flavio

  • 4901 berichten
  • 5237 stemmen

Beetje tegenvaller dit. Vind the Dark Knight al te overgewaardeerd maar die is toch stukken beter dan deze afsluiter. Dat ligt aan de nogal onnozele plot om Gotham te vernietigen, het toneel-accent van Bane die sowieso niet erg overtuigt en niet veel meer blijkt te zijn dan een dommekracht/lijfwacht, en de altijd wat tuttige Hathaway doet haar best maar is ontzettend misgecast als Catwoman die het moet doen met een paar cool bedoende oneliners. Bale speelde wel goed, net als Caine, de meeste andere acteurs hadden te vlakke dialogen om nou echt te kunnen schitteren. Gordon-Levitt hadden ze gewoon weg kunnen editen want zijn rol voegt weinig toe, zelfde geldt voor Modine.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Starmaster501 schreef:

Wie is het er mee eens als ik zeg dat Bane z'n stem duisterder en beter klonk in de trailers en de prologue preview dan in de uiteindelijke film?

Bane's voice before and after - The Dark Knight Rises HD - YouTube

Hehe, vond de stem echt vreselijk. Preview versie was idd stuk beter. Hebben ze het nog express gedaan ook. Nolan is echt een regisseur van niks.


avatar van selfhealing

selfhealing

  • 275 berichten
  • 278 stemmen

Had er veel meer van verwacht kon mij zowel verhaaltechnisch, als acties en acteerprestaties niet zozeer vermaken als het vorige deel. Wel een grote spektakel alleen niet zoals ik had gehoopt.


avatar van Linn

Linn

  • 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Starmaster501 schreef:

Wie is het er mee eens als ik zeg dat Bane z'n stem duisterder en beter klonk in de trailers en de prologue preview dan in de uiteindelijke film?

Bane's voice before and after - The Dark Knight Rises HD - YouTube

Ik vind de oude versie beter, de nieuwe klinkt superblij en er zit zo'n optimistische shwung aan.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Ik vind de stem van Bane in de film érg goed. Vind die jolige, vrolijke inval juist iets angstaanjagends hebben.


avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

  • 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Eens. Ik vond de stem ook geweldig. Heeft iets komisch en afschrikwekkends tegelijkertijd.


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

Flavio schreef:
Joseph Gordon-Levitt hadden ze gewoon weg kunnen editen want zijn rol voegt weinig toe.

Ondanks het geen last was om Joseph Gordon-Levitt te zien acteren of wat dan ook, voegde zijn rol inderdaad nogal weinig toe. Hij heeft wel Bruce Wayne overhaalt om terug aan de slag te gaan. En dan bedacht ik me juist dat hij ook Jim Gordon van de dood heeft gered uit het ziekenhuis, maar uiteindelijk deed Jim Gordon dat vooral zelf.


avatar van DonPeliculón

DonPeliculón

  • 775 berichten
  • 980 stemmen

disneystore schreef:

Ondanks het geen last was om Joseph Gordon-Levitt te zien acteren of wat dan ook, voegde zijn rol inderdaad nogal weinig toe. Hij heeft wel Bruce Wayne overhaalt om terug aan de slag te gaan. En dan bedacht ik me juist dat hij ook Jim Gordon van de dood heeft gered uit het ziekenhuis, maar uiteindelijk deed Jim Gordon dat vooral zelf.

Vooral zelf? Volgens mij rekende Gordon in z'n eentje af met die twee indringers, of herinner ik me dat verkeerd?