• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.193 films
  • 12.222 series
  • 33.996 seizoenen
  • 647.352 acteurs
  • 199.058 gebruikers
  • 9.374.678 stemmen
Avatar
 
banner banner

Prometheus (2012)

Sciencefiction / Avontuur | 124 minuten
3,34 2.896 stemmen

Genre: Sciencefiction / Avontuur

Speelduur: 124 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Ridley Scott

Met onder meer: Michael Fassbender, Noomi Rapace en Charlize Theron

IMDb beoordeling: 7,0 (691.655)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 31 mei 2012

Plot Prometheus

"The search for our beginning could lead to our end."

Een team van ontdekkingsreizigers gaat op een reis door het universum waarbij ze een ontdekking doen die leidt naar de oorsprong van het ontstaan van de mensheid. Hierdoor belanden ze in de gevaarlijkste uithoeken van het universum. Daar zullen ze een angstaanjagend gevecht moeten doorstaan om de toekomst van de mensheid te redden.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van zombie

zombie

  • 987 berichten
  • 6099 stemmen

fooraap schreef:
Gevonden op reddit:
Now I've been thinking, take the first avp movie (yeah I know this is blasphemy) and see :
they found existence of alien species in ancient ruins : CHECK
they organise an expedition with specialists in an unexplored area : CHECK
they discover a temple : CHECK
inside this temple there is a room, this room become a trap : CHECK
the temple was in fact some weapon storage : CHECK
Weyland wanted the alien technology : CHECK
now shit happens, aliens appear and people are dying : CHECK
a big alien is released and they fight it while trying to escape : CHECK
Weyland is killed by the alien he was looking for : CHECK
the last scene is the birth of an new xenomorph species inbred into an alien species and an alien ship leaving the planet : CHECK

Ook rake commentaar.

Als je de pre-productie extra's bekijkt van de aller eerste Alien film, kom je er achter dat dit eigenlijk in eerste instantie onderdeel van het script was. Daarbij doel ik alleen op de ruines met de tempel. AVP heeft daar volgens mij handig gebruik van gemaakt, maar als iemand hier op voort mag borduren is het Scott en niet Anderson. (Je moet trouwens uitkijken met het plaatsen van spoilers voor ander films).
Ik ben benieuwd wat Dan O'Bannon van Prometheus had gevonden als de beste man nog had geleefd. In deze film worden eigenlijk zijn originele plannen uitgewerkt.


avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

  • 14934 berichten
  • 1625 stemmen

silverspawn schreef:

Shaw geeft bij de launch v/h alienship ook duidelijk aan dat deze neergehaald moet worden anders wordt de hele mensheid weggevaagd. Kapitein weet wat hem te doen staat en suicide-crash is de enige optie omdat ze zelf geen battleship zijn/geen vuurkracht hebben. .

Ik vond het sowieso vrij sterk dat hij Shaw zomaar op haar woord geloofde en vervolgens direct voor zelfopoffering koos.

silverspawn schreef:
Andere alienships inzetten is geen optie want a) dit wordt pas later in de film geopenbaard door David, dus Shaw of kapitein kon dat tijdens launch alienship niet weten

Het was waarschijnlijk te laat maar ze hadden wel kunnen weten dat er nog meer ruimteschepen onder de grond lagen want toen ze aankwamen zag je dat er een stuk of vijf van die gebouwen stonden.


avatar van nadrin

nadrin

  • 1379 berichten
  • 1413 stemmen

ale spoilers beschrijven mijn gevoel tijdens het bekijken van de film.

Waar het in begin een zeer belovend verhaal lijkt te worden. Met de zoektocht naar de oorsprong van de mensheid, vervalt de film al bijzonder snel in een zoveelste "alien aanval" op ons helden die we als mens zijn.

Weg zoektocht en de eerst gestelde vragen worden voor een antwoord naar een sequel verwezen.

Toch vond ik vooral de beelden van de aankomst van het schip op de planeet, mega goed.

Je kreeg als kijker echt het gevoel van een imense planeet.

Maar behalve dat was ik echt niet enthousianst over deze Scott.

En waar hij met Alien nog echt een nieuw filmgenre crëeerde, zag ik hier maar weinig originaliteit.

Maar ik las hier de term Popcornfilm, wel die is waarschijnlijk passend


avatar van Demeter

Demeter

  • 261 berichten
  • 1663 stemmen

RuudC schreef:
(quote)
Mwa, je kunt het sterrenbeeld ook zien als een religieus symbool. Elk volk heeft contact gehad met de titanen. Het is niet heel gek om te denken dat zij geleerd hebben dat iedereen dat symbool moet aanbidden. Laat ik maar voorop stellen dat ik geen voorstander ben van de uitnodigingstheorie.
Demeter schreef:
Ik ben het met je eens dat het sterrenbeeld een religieus symbool zou kunnen zijn en dat de engineers wellicht aanbeden werden. Je argumenten snijden tot zo ver best hout. Je eerste verklaring, waar ik op reageerde (dat de engineers als goden beschouwd willen worden en dat ze de ongehoorzaamheid van de mens niet tolereerden) blijf ik echter vergezocht vinden.
Ten eerste: het zijn geen goden, maar wezens van vlees en bloed, zoals we in de film zien.
Ten tweede: het zijn ook nog intelligente wezens, dus wat zou het hun kunnen schelen of mensen op een planeet enkele lichtjaren verder, hen vereren of niet. Ze hebben er geen belang bij.


rep_robert schreef:
Nee, maar logica wat aliens op aarde te zoeken hebben moet je nooit teveel achter zoeken. Dan blijf je bezig. Dat de mensen hun als goden vereren is niet meer dan logisch, ze komen immers uit de ruimte. Zij hebben de schilderijen niet gemaakt, dus ik weet niet in hoeverre zij zichzelf als goden zagen.


Dat snap ik, maar die logica die mensen (RuudC) erachter zoeken, door een link te leggen met het Christendom, is dus juist hetgeen waar ik op reageerde en wat ik tegenspreek. Gezien je reactie, ben je het wel met me eens geloof ik.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Om 19:00 uur in 3D maar even in de Bioscoop bekijken. Ik heb redelijk hoge verwachtingen van deze film. Ik ben benieuwd.


avatar van RuudC

RuudC

  • 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Demeter schreef:
Ik ben het met je eens dat het sterrenbeeld een religieus symbool zou kunnen zijn en dat de engineers wellicht aanbeden werden. Je argumenten snijden tot zo ver best hout. Je eerste verklaring, waar ik op reageerde (dat de engineers als goden beschouwd willen worden en dat ze de ongehoorzaamheid van de mens niet tolereerden) blijf ik echter vergezocht vinden.
Ten eerste: het zijn geen goden, maar wezens van vlees en bloed, zoals we in de film zien.
Ten tweede: het zijn ook nog intelligente wezens, dus wat zou het hun kunnen schelen of mensen op een planeet enkele lichtjaren verder, hen vereren of niet. Ze hebben er geen belang bij.
[/quote]

Het is natuurlijk in de eerste plaats maar een balletje dat ik opwerp. Of je erin meegaat of niet, is natuurlijk helemaal jouw keuze. Om RepRobert even tegen te spreken, het 'waarom willen de engineers ons dood hebben' is wel een van de belangrijkste vragen die bij de kijker horen op te komen. Ik wil ook best even op je punten ingaan.

[/quote]

Ten eerste: het zijn geen goden, maar wezens van vlees en bloed, zoals we in de film zien. [/spoiler


Tja, wat zijn goden? Daar is namelijk ook geen eenzijdige verklaring voor. Als we kijken naar de oude godsdiensten, dan komt een ding overeen en dat is dat ze creeëren. De Grieken, de Germanen, de Maya's etc hebben allemaal hun scheppingsverhalen. Logischerwijs worden zij dan vereerd. Zij die de macht hebben om te scheppen, hebben ook de macht om te vernietigen. Goden heb je wel degelijk in de vorm van vlees en bloed. De oude Egyptenaren vereerden hun farao als god. Dat was voor hen heel normaal. Een god hoeft ook helemaal levend iets te zijn. Ontelbare mensen vereerden (en sommige doen dat nog steeds) de zon. Met andere woorden. Een god is een heel ruim begrip. Ik zie geen reden om 'almachtige' kosmonauten daaronder te scharen.


Ten tweede: het zijn ook nog intelligente wezens, dus wat zou het hun kunnen schelen of mensen op een planeet enkele lichtjaren verder, hen vereren of niet. Ze hebben er geen belang bij.


Wat is dan het nut van het scheppen? Waarom hen dan dingen leren? Dat is geen hobby. In de film maakt men sowieso duidelijk dat de engineers de aarde regelmatig bezocht hebben, gezien de artefacten en de verschillende leeftijden ervan. Het bestaan van de mensheid moet sowieso een doel hebben. Betrek het eens op mensen die in Prometheus al in staat zijn om intelligente robots te ontwikkelen. Van robots wordt absolute gehoorzaamheid verwacht. Wanneer robots een eigen wil creeëren en hun eigen weg gaan, zouden zij ook door de mensen vernietigd worden.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

naimed1983 schreef:
Visueel zeer goed. Muziek iets te startrek, en te vrolijk. Editing lijkt gehaast. Klungelige dialogen. Platte onthullingen.

De volgende momenten waren een belediging van mijn denkvermogen:



Shaw heeft zonet een 'baby' op brute manier gekregen en vergeet allemaal in de volgende scene.

Janek en zijn bemanning besluiten willekeurig dat suicide de beste optie is? Ja kom laten we dit doen! Jaaah....!
Wacht eens even Janek, er staan nog 6 andere schepen klaar... oeps te laat...boem!

Millitaire post?! Wat?!

Je hebt zonet de grootste ontdekking gedaan in het universum...okay, kom gaan we neuken, terwijl 2 van onze mensen buiten kapot aan het gaan zijn.

Pieppiep, levensvorm! Pieppiep... en gewoon negeren en het afdoen als een bug in het apparaat.

Waarom zou je een Alien Cobra willen aaien al een kat terwijl die sist en je het 5 minuten in je broek poept van angst.

De gast met die navigatiedingen is ... verdwaalt? haha..ooh.

Vickers onyhult dat ze de dochter is...nou en??

Waarom doet David dat...WAAROM??


Waarom, Waarom WAAAAAROM (dat begin bv, dat einde)..... Ik kan zo nog wel even doorgaan. ..Helaas...


Haha, ben het voor een heel groot deel helemaal met je eens. Er zaten wel een stel vrij bizarre momenten in die je niet goed kan praten. Eigenlijk klopt je hele lijstje wel.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Omdat iemand een stel navigatie bollen opwerpt(waar hij verder niks mee kan, de mensen in Prometheus zien enkel wat de bollen in kaart brengen) mag hij gelijk niet meer verdwaald raken?
Mensen zijn vooral bij deze film op zoek naar kleine pisdingetjes om over te zeiken. Terwijl je met logisch nadenken en vooral opletten in de film(!!!) een heleboel kan verklaren. En al helemaal over David(de android).


avatar van SaintOfKillers

SaintOfKillers

  • 382 berichten
  • 339 stemmen

rep_robert schreef:
Omdat iemand een stel navigatie bollen opwerpt(waar hij verder niks mee kan, de mensen in Prometheus zien enkel wat de bollen in kaart brengen) mag hij gelijk niet meer verdwaald raken?


Hij heeft ook een dingetje in zijn polsband waarmee hij weet welke richting ze uit moeten. Nadat hij z'n bolletjes heeft weggezonden, vragen ze 'm zelfs of hij weet waar ze heen moeten, waarna hij de weg toont


avatar van silverspawn

silverspawn

  • 41 berichten
  • 2942 stemmen

rep_robert schreef:

Mensen zijn vooral bij deze film op zoek naar kleine pisdingetjes om over te zeiken. Terwijl je met logisch nadenken en vooral opletten in de film(!!!) een heleboel kan verklaren. En al helemaal over David(de android).

AMEN!!!

Daarom heb ik op pag. 27 ook even alle kritiekpunten van naimed1983 puntsgewijs met logische verklaringen tegengeworpen. Zo frustrerend en jammer dat veel mensen deze film afbranden op al die (in mijn optiek onterechte) punten. Ajax1Litmanen jij bent het ook weer eens met al die punten van naimed1983, maar wat vind je van mijn eerdere toelichting hierop? Hoop dat de film daardoor weer in je achting stijgt


avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

  • 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Ik ben het ook wel eens met die punten. Je kunt lekker genieten van de beelden zonder aandacht voor enige vorm van logica maar dan ben je iets te schappelijk naar mijn idee.


avatar van glennton

glennton

  • 72 berichten
  • 265 stemmen

Mogelijk dat de mensen met de vele vragen meer duidelijkheid krijgen als ze de moeite nemen om de film nogmaals te gaan bekijken en anders moeten we ze maar laten geloven wat ze graag willen geloven...


avatar van hedrick

hedrick

  • 126 berichten
  • 107 stemmen

Het mag toch wel duidelijk zijn dat dit een rechtstreekse prequel is op de film Alien uit 1979
Voordat ik deze film bezocht heb ik de film Alien gekeken en wat er in de 30st en 31ste minuut van Alien gebeurt sluit nadeloos aan op het eind van Prometheus, zoals het noodsignaal wat Shaw geeft in de laatste minuut en wordt opgepikt door Ripley in de 31ste minuut van Alien en de mensachtige die bijna op het eind van Prometheus in zijn stoel zit ready for take off van het buitenaardse schip die je ook terug ziet in Alien in de 30ste minuut.
Over de film kan gezegd worden dat het echt een lawine is, wat mooie beelden betreft en een must see op het grote doek. Ook aan het walgelijke momentje is gedacht waarbij iedereen in de bioscoop wel even zijn hoofd omdraaide. Diegene die hem hebben gezien begrijpen wat ik bedoel. Het onwaarschijnlijke aan deze film vind ik wel de totstandkoming of geboorte van de Alien, waar de vervolgen van alle Aliens op gebaseerd zijn. Je zou kunnen zeggen dat het het kind is van Shaw, toch? Al met al een 4.5*


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4084 stemmen

SaintOfKillers schreef:
(quote)


Hij heeft ook een dingetje in zijn polsband waarmee hij weet welke richting ze uit moeten. Nadat hij z'n bolletjes heeft weggezonden, vragen ze 'm zelfs of hij weet waar ze heen moeten, waarna hij de weg toont


In het kader van een scene overdrijven zie hier de uitleg Hij "toont" de weg? Ze lopen eigenlijk gewoon op goed geluk een kant op.


avatar van silverspawn

silverspawn

  • 41 berichten
  • 2942 stemmen

John Lee Hooker schreef:

Ik ben het ook wel eens met die punten. Ik had op de tweede ook gereageerd silverspawn. Je kunt lekker genieten van de beelden zonder aandacht voor logische zaken maar dan ben je iets te schappelijk naar mijn idee.

Ik wilde juist aantonen dat de logica in de kritiekpunten eigenlijk veels te kort door de bocht is. Vond van veel v/d kritiekpunten het eigenlijk a-logisch of niet reëel of kortzichtig en daarom zonde dat mensen de film daarop afrekenen. Mooi beeld moet hand in hand gaan met logica anders stoort het mij ook hoor.


avatar van glennton

glennton

  • 72 berichten
  • 265 stemmen

Hedrick, Prometheus is weliswaar een prequel maar geen rechtstreekse:de planeet waar de Prometheus zich bevond is niet de planeet waar Ripley gedurende Alien en Aliëns aanwezig was, Shaw gaf een waarschuwingsboodschap om niet te landen op LV226 , de planeet waar Ripley zich bevond was LV 426, correct me if i'm wrong wat betreft de LV nummeringen van de planeten..., de Space Jockey die je zag in Aliën met open gebarste buik kon onmogelijk de Space Jockey zijn die Shaw op het einde van de film wilde ombrengen, weliswaar kwam deze ook aan zijn einde d.m.v. een 'geboorte van een xenomorph', maar het zijn twee verschillende engineers .


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Allemaal vrij groots maar helaas vergeet Scott die grootsheid te benutten. Cinematografisch helaas te weinig ooh's en aah's en van een film die zich Prometheus noemt en ook filosofisch poogt te zijn is het inhoudelijk toch een flinke sof. Je mag toch wel meer verwachten wat betreft existentiele vraagstukken maar hier faalt Scott toch wel. Ook de hele big word of mouth en de mmysterie en de beloftes vol superlatieven laten me met een bittere nasmaak achter.


Al wil ik niet al te negatief zijn want erg vermakelijk was het allemaal wel. Qua design best sterk, prachtige environments al wordt hier helaas ook te weinig gebruik van gemaakt. Een erg fijne cast dat wel. Fassbender enorm op dreef (like always), Idris 'Stringer Bell' Elba is altijd +1 en Noomi Rapace ook prima op haar plaats. Eerste deel is erg goed maar viel later helaas toch in een stroomversnelling en die versnelling wordt helaas veel te snel ingezet. Wat de pacing niet ten goede komt.


Zoals eerder gezegd is vallen de filosofische vraagstukken wat tegen. Scott neemt veel te veel hooi op zijn vork wat dit betreft. Ik vraag me ook af in hoeverre Giger zich hiermee bemoeit heeft want ik ken zijn visie hier toch erg moeilijk terug. De birthscene was dan wel weer erg goed, nice p.o.v. ook. Ik had dan ook liever dat Scott niet zo veel pretenties in dit project had gelegd. Tuurlijk had ik liever dat dit weer zo'n prachtige existentiële SF film was geworden maar als je dat niet kan maak er dan maar een zeer spannend SF thrillertje van.


Mooie sets en enorm groots maar weet de enorme big word of mouth niet waar te maken. Wel erg mooi en knap gemaakt, met eindelijk weer prachtige 3D.


avatar van Blekkerstifte

Blekkerstifte

  • 60 berichten
  • 50 stemmen

Vooraf hoge verwachtingen. En die zijn ingelost. (digitale versie)

Vind het geen simpele film om in woorden te capteren. Het plot refereert naar existentiële levensvragen en dan ga je onvermijdelijk de filosofische toer op. De moed en prozaïsch talent ontbreken om eigen diepgaande reflecties neer te schrijven. Dat is ook meer een persoonlijke beleving van de film en ieder beslist voor zich in welke mate hij daarin meegaat. Maar als je volledig ongevoelig bent voor die materie is dit een handicap om deze film te bekijken.

Scott slaagt er echter wonderwel in een balans te vinden tussen dit transcendente en het "sci-fi actie" gerichte aspect. Er moet toegewerkt worden naar de link met Alien, weet je wel.

Deze goede mix en knappe verhaalopbouw zorgt ervoor dat de film blijft boeien.

Er zitten naar mijn normen ook een aantal "smerige" passages in. Soft is de film in ieder geval niet.

Technisch: OERdegelijke CGI, geslaagd kleurenpalet en mooi dynamisch camerawerk

We hebben een winnaar.

(PS voor de Nederlanders:

Vincent 'The Prince' Kompany heeft voor de camera georakeld dat de Rode Duivels het WK 2014 naar hun hand zullen zetten.

Als jullie de volgende 4 jaar en daarna nog een internationale voetbalbeker willen halen, dan moet het deze zomer gebeuren.

Kompany hoopt op het komende WK al te kunnen oogsten met de Rode Duivels. "Ik heb het gevoel dat het ons WK wordt."

Een Belg Die Het Beste Met Jullie Voor Heeft)


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

silverspawn schreef:

(quote)

Ik wilde juist aantonen dat de logica in de kritiekpunten eigenlijk veels te kort door de bocht is. Vond van veel v/d kritiekpunten het eigenlijk a-logisch of niet reëel of kortzichtig en daarom zonde dat mensen de film daarop afrekenen. Mooi beeld moet hand in hand gaan met logica anders stoort het mij ook hoor.

Nou, je moet toch toegeven dat het volslagen onlogisch is dat ze elkaar nog niet kennen. Normaal gesproken zou je bij zo'n missie maanden in training gaan zodat iedereen goed op elkaar ingespeeld is. Maar hier kon er blijkbaar niet eens een kennismakingsborrel vanaf. Volslagen onlogisch dus.


avatar van SaintOfKillers

SaintOfKillers

  • 382 berichten
  • 339 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

In het kader van een scene overdrijven zie hier de uitleg Hij "toont" de weg? Ze lopen eigenlijk gewoon op goed geluk een kant op.

Nee, volgens mij vragen ze "links of rechts", waarna hij gewoon antwoord geeft.

De film zit gewoon vol onlogische zaken en vergezochte elementen. Dat vind ik niet eens iets om over te discussiëren, dat is gewoon zo. Alleen vindt de ene het storend en de ander niet. So be it.


avatar van MartMovie

MartMovie

  • 202 berichten
  • 238 stemmen

Net terug van de Pathé en toch een beetje teleurgesteld. Misschien waren mijn verwachtingen toch wat te hoog. Wat betreft beeld en 3D echt een plaatje maar qua verhaal allemaal wat minder. Als er dan toch zoveel dialoog in de film zit diep dan de dingen wat meer uit zou ik zeggen. Vond het trouwens wel degelijk een prequel van Alien terwijl ik las dat dit niet zo zou zijn. Nee de film overstijgt zeker niet de originele Alien en zeker niet Blade Runner. Wat ik wel gezien heb is prachtige SF film die schreeuwt om een vervolg waarbij dan de laatste antwoorden waarschijnlijk duidelijk zullen worden. Geen 4,5 omdat ik toch een beetje het wauw gevoel mis maar voor mij zeker dik boven gemiddeld dus een 4.


avatar van Thelma69

Thelma69

  • 8 berichten
  • 163 stemmen

Als Alien fan heb ik erg uitgekeken naar deze film. Helaas alleen maar in 3D, en ik heb het daar niet zo op. In deze film waren er maar een paar scenes waarin de 3D echt mooi was, voor de rest zag ik de meerwaarde niet zo.
De film vond ik tegenvallen. Het eerste deel kwam maar moeizaam op gang. Mijn grootste afknapper was de self-service keizersnede en daarna weer vrolijk verderrennen met doorgesneden buikspieren. Al met al haalt dit het voor mij niet bij de andere Alien films, en dat vind ik jammer.


avatar van Glacius

Glacius

  • 4297 berichten
  • 3031 stemmen

Gatverdamme, waarom is alles in de bioscoop tegenwoordig alleen nog maar in 3d te zien.


avatar van NERD

NERD

  • 1719 berichten
  • 1431 stemmen

Redelijk goede film. Had echter veel meer verwacht gebaseerd op de verhalen en trailer. Af en toe wat spanning, maar verder toch redelijk middelmatig.

Het verhaal over het ontstaan van de mensheid is dan wel redelijk interessant, alhoewel de impact hiervan in de film nog behoorlijk meeviel. De film kabbelt een beetje voort zonder echt een hoogtepunt te hebben.

3 sterren


avatar van Blekkerstifte

Blekkerstifte

  • 60 berichten
  • 50 stemmen

Nou, je moet toch toegeven dat het volslagen onlogisch is dat ze elkaar nog niet kennen. Normaal gesproken zou je bij zo'n missie maanden in training gaan zodat iedereen goed op elkaar ingespeeld is. Maar hier kon er blijkbaar niet eens een kennismakingsborrel vanaf. Volslagen onlogisch dus.

De missie start in 2092. Wie weet gelden over 80jaar wel andere standaarden rond teambuilding en dergelijke expedities. Oordelen over de toekomst gaat zeer moeilijk, zeker vanuit wat vandaag als conventioneel of logisch wordt gepercipieerd. Beschouw het dus als een regievorm van "dichterlijke vrijheid".

Daarnaast wordt de hele missie opgezet vanuit de organisatie van ,tevens grote sponsor, Weylandt.

De vaste crew maakt al langer deel uit van het schip. De 2 wetenschappers en nog een andere gaai zijn nieuw. En bovendien zijn ze niet in charge, wat door Vickers duidelijk wordt gesteld.

Zij "volgen" dus mede de vaste crew die reeds ingespeeld zijn op elkaar. Hun eigen expertise kunnen ze dan ten gepaste tijde aanwenden.

En nog een emotioneel argument. In klasseloze films als Fast Five wordt een uiterst efficiënt gangsterteam van autodieven samengesteld, ook met personen die elkaar voor het eerst met elkaar samenwerken. Gaan vervolgens wat bricoleren in een oversizede loods (cfr de briefing in Prometheus) om daarna hun grote slag te slaan. Dat werkt wel?

De Ocean's films ook van dat.

En ligt het er nog veel dikker op.

Maw het is van alle tijden? En in Prometheus allesbehalve hinderlijk naar mijn mening, non event. Wat pragmatisme kan soms wonderen doen.


avatar van akira124

akira124

  • 667 berichten
  • 3617 stemmen

Glacius schreef:

Gatverdamme, waarom is alles in de bioscoop tegenwoordig alleen nog maar in 3d te zien.

Totaal mee eens, het was voor mij de eerste film in 3D in de bios. Andere films heb ik hiervoor gemeden, maar deze moest ik zien in de bios. Na 5 minuten tijd ben je er al aan gewend, maar ik kan nou niet zeggen dat dit iets extra's geeft.


avatar van Koen87

Koen87

  • 437 berichten
  • 1244 stemmen

Blekkerstifte schreef:

(quote)

De missie start in 2092. Wie weet gelden over 80jaar wel andere standaarden rond teambuilding en dergelijke expedities. Oordelen over de toekomst gaat zeer moeilijk, zeker vanuit wat vandaag als conventioneel of logisch wordt gepercipieerd. Beschouw het dus als een regievorm van "dichterlijke vrijheid".

Mooi dat je laat zien dat je een wetenschappelijke/universitaire achtergrond hebt, echter lijkt het me vrij neerbuigend naar anderen toe om je mening daarmee te ondersteunen. Tevens vind ik dat je bricolage verkeerd uitlegt (al moet ik bekennen dat ik de term alleen ken vanuit het management jargon). Dichterlijke vrijheid m.b.t. menselijk gedrag lijkt me ook wat vergezocht, daarnaast moet een film passen bij de tijdgeest. Ik verwacht dat weinig mensen denken dat wij als collectief hedendaags anders zullen opereren dan over tachtig jaar.

ps; ik probeer zeker niet te bashen of je te stangen. Ik houd gewoon van heldere taal;)


avatar van M.O.B

M.O.B

  • 106 berichten
  • 152 stemmen

geniale acteerprestatie van Fassbender,akelig goed zeg!

Oscar voor beste acteur kan toch wel een keer in dit genre zijn...


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Glacius schreef:

Gatverdamme, waarom is alles in de bioscoop tegenwoordig alleen nog maar in 3d te zien.

Je kan wel klagen, maar deze is toch echt voor 3D gemaakt.

akira124 schreef:

(quote)

Totaal mee eens, het was voor mij de eerste film in 3D in de bios. Andere films heb ik hiervoor gemeden, maar deze moest ik zien in de bios. Na 5 minuten tijd ben je er al aan gewend, maar ik kan nou niet zeggen dat dit iets extra's geeft.

Heb je niet af en toe één oog dicht geknepen, waardoor je een 2d beeld krijgt. Het moet je dan toch opvallen dat er dan behoorlijk wat 'frisheid' uit het beeld verdwijnt. Het wordt plots een plat plaatje....

Ik vraag me echt een beetje af waarom ik een van de weinig ben die enthousiast over het verschijnsel is, terwijl het toch vrij duidelijk is dat 3D een extra kwaliteit, namelijk diepte aan een plaatje geeft.... Tuurlijk er zijn een flink aantal films uitgebracht die er slecht mee om gaan of gebruik van maken, maar als je het bij deze film ook niks vind, vraag ik me echt af hoe je in het echte leven door je ogen kijkt. Neem je daar ook genoegen met 2d?


avatar van egelhunter

egelhunter

  • 502 berichten
  • 692 stemmen

Net gezien in de bios. Erg vermakelijke film. 4*