The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 169 minuten / 182 minuten (extended edition)
Alternatieve titel: De Hobbit: Een Onverwachte Reis
Oorsprong:
Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Geregisseerd door: Peter Jackson
Met onder meer: Martin Freeman, Ian McKellen en Richard Armitage
IMDb beoordeling:
7,8 (921.355)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 12 december 2012
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Hobbit: An Unexpected Journey
"From the smallest beginnings come the greatest legends."
Bilbo Balings is een simpele hobbit die een rustig leventje leidt in de Gouw in Midden-aarde. Zijn rustige bestaan is echter snel voorbij als de tovenaar Gandalf op zijn deur klopt. Samen met Gandalf en dertien dwergen onderneemt Bilbo een avontuur dat hem moet leiden naar de schat die de draak Smaug van de dwergen gestolen heeft.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,8 / 921355)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Spoilertopic
- The Hobbit (BoekMeter)
- The Hobbit: An Unexpected Journey (MusicMeter)
- The Hobbit: An Unexpected Journey [Special Edition] (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op meJane
- Kijk op HBO Max
Acteurs en actrices
Bilbo Baggins
Gandalf the Grey
Thorin Oakenshield
Bofur
Balin
Radagast the Brown
The Great Goblin
Fili
Kili
Dwalin
Video's en trailers
Reviews & comments
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3099 stemmen
@Sergio Leone:
Ik weet het dus niet, omdat ik het boek niet gelezen heb, maar als voorbeeld werd genoemd de bruine tovenaar Radagast, die in de boeken maar terloops aangehaald zou zijn, maar in de film uitvoerig aan bod komt (tot mijn genoegen overigens)
Overigens was ook mijn metgezel zeer onder de indruk van de film.
Radagast is een perfect voorbeeld van wat in het boek slechts genoemd wordt, maar waarover Tolkien wel e.e.a. over geschreven heeft. De Witte Raad heeft zo ook een gezicht gekregen.
Uiteindelijk zijn het gebeurtenissen die tijdens Bilbo's avontuur plaatsvinden en die door Tolkien (al dan niet later) beschreven zijn, en die Jackson nu een gezicht geeft.
Maar leuk dat jij en je metgezel ervan genoten hebben!
Brix
-
- 19685 berichten
- 5120 stemmen
@Sergio Leone:
Dank je.
Altijd interessant om wat extra info van kenners te krijgen.
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3099 stemmen
Bwa, kenner... Liefhebber.
Het enige wat ik kan doen is je het boek aanraden. Een zwaar meesterwerk is het absoluut niet; maar perfect doenbaar voor twee leesnamiddagen zonder al te veel inspanning.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
In 1 woord: afschuwelijk.
Note: Heb hem in de bioscoop helaas in 3D gezien (heeft niet mijn voorkeur, maar ben ten prooi gevallen aan een democratische beslissing). Heb ook niet alle LOTR films gezien.
Visueel: hopeloos. Lijkt net een animatie film. Helaas een overdaad aan special effects, die op sommige momenten zelfs vreselijk slecht zijn.
Verhaal: hopeloos. Er is gewoon geen verhaal. Daardoor moeten ze elke scene extreem lang oprekken. Werkelijk iedere scène duurde te lang, nergens werd het spannend (ik ga er van uit dat dat bij deze film wel het geval zou moeten zijn?). Waarom deze film 3 uur moet duren is mij echt een raadsel.
De humor vind ik ook erg vervelend. Past naar mijn idee helemaal niet in de film.
De muziek kwam daarbij totaal niet over. Voegt nergens iets toe aan de film. Is er vooral ingezet om te laten zien 'wat een mooie muziek ze in huis hebben', maar qua spanningsopbouw of iets in die richting liep het voor mijn gevoel niet echt synchroon met de scènes.
Een deel van het verhaal bestaat voor mijn gevoel ook uit verwijzingen naar personen, volkeren en gebeurtenissen uit LOTR. Voor mij dus niet echt lekker te begrijpen.
Conclusie: ben blij dat ik niet heb hoeven betalen voor mijn kaartje.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
@Sergio Leone:
Ik weet het dus niet, omdat ik het boek niet gelezen heb, maar als voorbeeld werd genoemd de bruine tovenaar Radagast, die in de boeken maar terloops aangehaald zou zijn, maar in de film uitvoerig aan bod komt (tot mijn genoegen overigens)
Overigens was ook mijn metgezel zeer onder de indruk van de film.
Meer zelfs, als ik me niet vergis kwam Radagast voor in de LotR trilogie en helemaal niet in de Hobbit. Sowieso niet één van mijn favoriete personages (Thorin en de broertjes Fili en Kili zijn dat wel) maar ik vond hem hier ook niet zo erg passend.
Thorongil
-
- 1622 berichten
- 691 stemmen
Meer zelfs, als ik me niet vergis kwam Radagast voor in de LotR trilogie en helemaal niet in de Hobbit. Sowieso niet één van mijn favoriete personages (Thorin en de broertjes Fili en Kili zijn dat wel) maar ik vond hem hier ook niet zo erg passend.
Ben nog eens de Hobbit aan het lezen sinds jaren en Radagast wordt er vermeld. Meer bepaald als Gandalf zich aan Beorn voorsteld vertelt hij dat Radagast zijn neef is
Moet de Hobbit nog steeds zien, waarschijnlijk binnenkort nu de zalen wat leger zijn en je meer op je gemak kunt zitten.
ASroma
-
- 298 berichten
- 514 stemmen
in 1 woord geweldig, naarmate de film vordert wordt ie alleen maar beter en beter.
tommykonijn
-
- 5143 berichten
- 2358 stemmen
The Hobbit: An Unexpect Journey is een van die 2012 films waar ik wel benieuwd naar was. Het is me helaas niet meer gelukt om hem ook nog in dat jaar te zien, maar gelukkig een weekje terug wel. Was het de moeite waard? Absoluut.
The Lord of the Rings-trilogie is prachtig. Ontzettend creatief en mooi gemaakt. Gewoon heel sterk. Ik had al aan beelden gezien en ook gehoord dat deze film een stuk 'rustiger' was dan LOTR. Achteraf blijkt dat ook wel zo te zijn, maar toch weet Peter Jackson ervoor te zorgen dat je het gevoel krijgt dat deze erbij aansluit. Al moet ik zeggen dat ik in het begin nog een beetje twijfels had. Uiteraard wilde ik de film zien, maar ik keek er nou ook weer niet echt héél erg naar uit (wegens enkele beelden die ik gezien had). Maar toen de film eenmaal begonnen was en ik wederom werd overdonderd met een prachtig verhaal en uitstekende effecten zat ik er meteen helemaal in.
Met de personages zit het goed in deze film. Heel veel bekende gezichten maar ook nieuwe personages waaronder de dwergen. Het was in het begin wel even wennen aan hen, maar gelukkig worden ze niet vervelend, als dit wel het geval was geweest had de film een flink minpunt gekend. Martin Freeman vertolkt Bilbo op een goede manier en Ian McKellen is ook weer geweldig als Gandalf. Daarnaast ook Andy Serkis, Hugo Weaving, Christopher Lee en Cate Blanchett allemaal prima in vorm. Overigens van enkelen gehoord dat ze Radagast een vervelend persnage vonden, maar dat vond ik niet. Ik vond hem wel vet met zijn 'rabbit sled'
.
De film verveelt geen moment, en bevat een groot aantal sterke scenes. Het spelletje tussen Gollum en Bilbo is erg spannend in beeld gebracht. Dat was echt een heel indrukwekkende scene. Maar ook de gevechten zien er gewoon prachtig uit. Waar ik ook even een pluspunt voor wil maken is de make-up. Die vind ik ook zeer goed. Uiteraard ook de computertechnieken (hoe ze Gollum uit Andy Serkis maken vind ik echt heel bijzonder) en de indrukwekkende settings. Ondanks dat de film niet echt verveelt, is het soms wel wat aan de lange kant. Maar opzicht maakt het ook niet uit, want interessant is het zeker.
Met dit compleet nieuwe verhaal heeft Peter Jackson wederom een interessante film afgelevert. Dit maakt je alleen maar benieuwd naar The Desolation of Smaug, waarvan ik hoop dat hij net zo goed is als deze. Dit was iig een interessant begin van wat waarschijnlijk weer een boeiende trilogie gaat worden.
4*
hopps23
-
- 19 berichten
- 33 stemmen
De film gisteren gezien. Vond de film beter dan lord of the rings. Vooral omdat ik me in LOTR stoorde aan Frodo (Elijah Wood) wat ik geen sterke hoofdrolspeler vond. Ik vind Bilbo (Martin Freeman) stukken beter acteren in The Hobbit.
Maar vandaag hebben we The Fellowship of the Ring weer eens aangezet en dan valt er ineens in het begin een heleboel op zijn plaats, waar ik eerst het begin van The Fellowship of the Ring warrig vond is het nu ineens een stuk prettiger kijken. Er komt in het eerste half uur een heleboel terug uit The Hobbit.
Filmpie1
-
- 86 berichten
- 907 stemmen
In 1 woord: afschuwelijk.
Note: Heb hem in de bioscoop helaas in 3D gezien (heeft niet mijn voorkeur, maar ben ten prooi gevallen aan een democratische beslissing). Heb ook niet alle LOTR films gezien.
Visueel: hopeloos. Lijkt net een animatie film. Helaas een overdaad aan special effects, die op sommige momenten zelfs vreselijk slecht zijn.
Verhaal: hopeloos. Er is gewoon geen verhaal. Daardoor moeten ze elke scene extreem lang oprekken. Werkelijk iedere scène duurde te lang, nergens werd het spannend (ik ga er van uit dat dat bij deze film wel het geval zou moeten zijn?). Waarom deze film 3 uur moet duren is mij echt een raadsel.
De humor vind ik ook erg vervelend. Past naar mijn idee helemaal niet in de film.
De muziek kwam daarbij totaal niet over. Voegt nergens iets toe aan de film. Is er vooral ingezet om te laten zien 'wat een mooie muziek ze in huis hebben', maar qua spanningsopbouw of iets in die richting liep het voor mijn gevoel niet echt synchroon met de scènes.
Een deel van het verhaal bestaat voor mijn gevoel ook uit verwijzingen naar personen, volkeren en gebeurtenissen uit LOTR. Voor mij dus niet echt lekker te begrijpen.
Conclusie: ben blij dat ik niet heb hoeven betalen voor mijn kaartje.
Had je niet beter thuis kunnen blijven.
Een 0,5 geven is puur om aandacht vragen.
anoniempje28
-
- 157 berichten
- 70 stemmen
Op bepaalde punten heeft "nummer2" wel gelijk.
Sommige stukken vond ik wat langdradig ,dat hadden ze best wat kunnen inkorten.
We kennen de voorgeschiedenis nu wel van veel gebeurtenissen , dus hoop ik dat ze in deel 2 wat meer actie laten zien en niet alweer allemaal rond de tafel gaan zitten en weer bijna een uur gaan praten over bepaalde gebeurtenissen in het verleden, want dat vond ik een behoorlijk storende factor in de film.
Ik snap best dat je als kijker mag weten hoe iets is ontstaan is waarom bepaalde dingen gebeuren maar dat konden ze best wat inkorten.
Triple G
-
- 472 berichten
- 404 stemmen
Als LOTR liefhebber kan dit weinig pijn doen. En dat deed 't dan ook niet. Nee, niet zo sterk als de LOTR films zelf. Ja, hier en daar zeker langdradig (maar boeide niet zo vanwege de prachtige beelden) en meer gevecht scenes dan dat je daadwerkelijk meegenomen wordt door een diepgaand verhaal. Dit ondanks er meer speelt dan de film laat zien. Toch heeft me deze film me wederom uitermate vermaakt..
Triple G
-
- 472 berichten
- 404 stemmen
Mee eens. Maar zijn kritiek als geheel is de film niet waardig. Ook als je niet van dit genre houdt kun je dit niet bestempelen als pure crap. En dat doe je met een 0,5.
anoniempje28
-
- 157 berichten
- 70 stemmen
Er zijn toch echt mensen die deze film crap vinden , het is moeilijk te begrijpen als je de film zelf helemaal geweldig vindt.
Mij krijg je bijvoorbeeld met geen 10 olifanten een zaal binnengeduwd waar op dat moment james bond draait , omdat het totaal niet mijn genre is.
En als ik james bond toch een punt zou moeten geven zal het niet hoger zijn als een 1, waarbij een ander weer zou zeggen hoe het in godsnaam mogelijk is dat iemand james bond een 1 kan geven.
Triple G
-
- 472 berichten
- 404 stemmen
Er zijn toch echt mensen die deze film crap vinden , het is moeilijk te begrijpen als je de film zelf helemaal geweldig vindt.
Mij krijg je bijvoorbeeld met geen 10 olifanten een zaal binnengeduwd waar op dat moment james bond draait , omdat het totaal niet mijn genre is.
En als ik james bond toch een punt zou moeten geven zal het niet hoger zijn als een 1, waarbij een ander weer zou zeggen hoe het in godsnaam mogelijk is dat iemand james bond een 1 kan geven.
Het feit dat het je stijl niet is betekent niet automatisch dat de film waardeloos is. Ik heb een bloedhekel aan musicals. Maar als deze volgens normale waarden goed uitgevoerd zou zijn, en ik daar van gewalgd heb, geef ik nog steeds geen 0,5.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Had je niet beter thuis kunnen blijven.
Een 0,5 geven is puur om aandacht vragen.
Een halve ster geven is misschien wat overdreven, maar deze film is met aardig wat bombarie aangekondigd. Bij een film van 3 uur verwacht ik een prachtige reis, een 'journey' zoals in de ondertitel staat, die ik niet snel meer zal vergeten. Je kan het gewoon niet maken om een film van 3 uur te maken, puur en alleen omdat er zogenaamd mooie beelden in zitten (wat ik dus absoluut niet vond). Het verhaal is namelijk gewoon helemaal niks.
Het heeft dus ook te maken met hoge verwachtingen, gevolgd door een extreme teleurstelling.
Het mooie van een film is dat het juist 3 afzonderlijke kunstvormen (verhaal, beeld & geluid) kan verenigen tot iets mooiers. Deze film is een trap in de ballen van iedere regisseur die moeite doet voor z'n films. Nergens sluiten deze elementen namelijk echt op elkaar aan.
Het visuele aspect kan echter nog altijd te maken hebben met de 3D versie die ik heb gezien. Dat zag er gewoon niet uit, kan er echt niks anders van maken.
shamn
-
- 26 berichten
- 205 stemmen
Zeer vermaakt met deze film, vond hem leuker dan de LOTR films. Vooral Ian McKellen zet een overtuigende Gandalf neer.
rsc
-
- 18 berichten
- 16 stemmen
leuke film, boek was me toch wat beter bevallen... voornamelijk de muziek en landschap vond ik mooi in elkaar gezet, nu wachten op het volgende deel dus...
walid-wonderland
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Toch wel de grootste tegenvaller van wat ik dit jaar in de bioscoop heb gezien. Een film die makkelijk in 1,5 uur gepast had en ook best zonder de 3D had gekund. Als ik het boek los zet van de film (wel zo eerlijk) kom ik erachter dat het plot van deze film gewoon niet lekker in elkaar zit. Het verhaal is net een ongeleid projectiel dat werkelijk waar alle mogelijke kanten opschiet. Ook de letterlijke Cliffhangers zijn we na een tijdje wel zat en zorgen uiteindelijk voor zo weinig spanning, wat je toch wel een beetje verwacht bij een avonturenfilm. Positieve was wel de vlotte regie van Peter Jackson wat er toch voor zorgde dat de film redelijk makkelijk wegkeek.
Kortom: Neemt zichzelf te serieus om een Disneyfilm te zijn, maar is het stiekem wel.
Movie9471
-
- 39 berichten
- 38 stemmen
Wat een tegenvaller.
Ik had al wel verwacht dat de film wat opgerekt zou worden en dat er het één en ander bijverzonnen zou zijn, aangezien De Hobbit een flinterdun boekje is. Maar dit is toch wel heel erg triest.
Ze hadden nooi zoveel aan het meesterwerk van Tolkien moeten sleutelen. Er klopt namelijk geen bal van.
De rode draad gaat nergens over en is niks meer of minder dan een slap clichéaardsvijanden die elkaar willen afmaken.
Daarbij was De Hobbit een kinderboek. Dit zou je je kinderen echt niet kunnen laten zien. En toch was de film te kinderlijk om hem echt serieus te kunnen nemen. Ze hadden er of iets vriendelijks van moeten maken, of de film in hetzelfde sfeertje moeten steken als LOTR. Helaas is dit geen van beiden gebeurt.
De scènes duurden ontzettend lang, waardoor de film erg vaak begon te vervelen. En het was al met al heel erg voorspelbaar. Als het reisgenootschap in de problemen zat was daar altijd weer datzelfde figuur wat ze uit de penarie haalde. En wie had nou toch verwacht dat onze dwergen gered zouden worden door de adelaars toen ze aan die boom hingen.
Verder vond ik het ook erg jammer dat ze zonodig alle uiterlijken moesten aanpassen van de wezens. Neem de dwergen. Op Gloin na, zagen ze er of heel kinderlijk, of heel menselijk uit. Maar zo kennen we ze niet uit LOTR. De orks, vooral Azog, zagen er ook heel anders uit. Veel te veel computer en helemaal niet eng. De wargs, zagen er ook niet uit zoals ze eruit hoorden te zien. Toch vond ik deze er een stuk beter uit zien als die uit LOTR, maar dat zal een kwestie van smaak zijn.
Kortom: slecht verhaal, te veel animatie en veel te langdradig.
2*
Al DeNiro
-
- 1664 berichten
- 105 stemmen
Krijg elke keer kippenvel van deze epische muziek (vanaf min 1.26):
feyenoord126
-
- 104 berichten
- 1008 stemmen
Krijg elke keer kippenvel van deze epische muziek (vanaf min 1.26):
Klopt, echt geweldig 
feyenoord126
-
- 104 berichten
- 1008 stemmen
Zeer vermaakt met deze film, vond hem leuker dan de LOTR films. Vooral Ian McKellen zet een overtuigende Gandalf neer.
Leuker dan de LOTR-films? Pffff, daar ben ik het echt niet mee eens. The Hobbit was inderdaad een leuke film, maar het kan nooit tippen aan de genialiteit van de LOTR-trilogie. LOTR heeft een veel beter verhaal, en ( tot nu toe ) veel betere actiescenes.
Filmpie1
-
- 86 berichten
- 907 stemmen
Een halve ster geven is misschien wat overdreven, maar deze film is met aardig wat bombarie aangekondigd. Bij een film van 3 uur verwacht ik een prachtige reis, een 'journey' zoals in de ondertitel staat, die ik niet snel meer zal vergeten. Je kan het gewoon niet maken om een film van 3 uur te maken, puur en alleen omdat er zogenaamd mooie beelden in zitten (wat ik dus absoluut niet vond). Het verhaal is namelijk gewoon helemaal niks.
Het heeft dus ook te maken met hoge verwachtingen, gevolgd door een extreme teleurstelling.
Het mooie van een film is dat het juist 3 afzonderlijke kunstvormen (verhaal, beeld & geluid) kan verenigen tot iets mooiers. Deze film is een trap in de ballen van iedere regisseur die moeite doet voor z'n films. Nergens sluiten deze elementen namelijk echt op elkaar aan.
Het visuele aspect kan echter nog altijd te maken hebben met de 3D versie die ik heb gezien. Dat zag er gewoon niet uit, kan er echt niks anders van maken.
Nee natuurlijk de beelden waren niet om aan te gluren.
De technologie heeft niet stil gestaan en dat is duidelijk te zien in The Hobbit.
Stukken mooier dan de de LOTR reeks.
De muziek was sfeervol en en van het niveau LOTR zoals we dat gewend zijn.
Prima verzocht dus.
Ik heb zelf de 3d HFR gezien en was daar was ik zeer over te spreken.
Dat wil niet zeggen dat HFR voor iedereen is.
Ik blijf het triest vinden een 0,5 beoordeling.
omarvdv
-
- 4 berichten
- 33 stemmen
Nogal een verkrachting van de sfeer in het boek. Het is duidelijk dat deze film zoveel mogelijk doelgroepen tevreden probeerde te stellen, maar ik zat daar niet op te wachten. Die ongelooflijk kinderachtige ontsnapping met die ladder, die wat dikkere dwerg en die koning. Wat een aanfluiting.
themonster310
-
- 11 berichten
- 54 stemmen
Het deed me op bepaalde momenten denken aan sneeuwwitje, of een plopfilm, met die natuurtovenaar op zijn slee
Melvin Udall
-
- 536 berichten
- 0 stemmen
Het duurt even voor het op gang komt maar als eenmaal de reis begint zit je wel weer in het LOTR gevoel. Het lijkt wel allemaal erg op elkaar maar daar heb je al snel vrede mee. Mooie muziek en dikke actiescenes. Enige minpuntje zijn de wat geforceerde grappige momenten wat mij betreft maar verder kom maar op met deel 2 en 3.
DonPeliculón
-
- 775 berichten
- 980 stemmen
Krijg elke keer kippenvel van deze epische muziek (vanaf min 1.26):
Inderdaad, dat vind ik voorlopig ook een van de beste momenten van de muziek voor The Hobbit. Net als de film vind ik Shore's muziek minder dan die voor de LOTR-trilogie, maar dit is toch wel een heerlijk momentje.
SgtP
-
- 111 berichten
- 143 stemmen
hahahahahaha, had zo mijn tekst kunnen zijn. Was inderdaad totale drama.
In 1 woord: afschuwelijk.
Note: Heb hem in de bioscoop helaas in 3D gezien (heeft niet mijn voorkeur, maar ben ten prooi gevallen aan een democratische beslissing). Heb ook niet alle LOTR films gezien.
Visueel: hopeloos. Lijkt net een animatie film. Helaas een overdaad aan special effects, die op sommige momenten zelfs vreselijk slecht zijn.
Verhaal: hopeloos. Er is gewoon geen verhaal. Daardoor moeten ze elke scene extreem lang oprekken. Werkelijk iedere scène duurde te lang, nergens werd het spannend (ik ga er van uit dat dat bij deze film wel het geval zou moeten zijn?). Waarom deze film 3 uur moet duren is mij echt een raadsel.
De humor vind ik ook erg vervelend. Past naar mijn idee helemaal niet in de film.
De muziek kwam daarbij totaal niet over. Voegt nergens iets toe aan de film. Is er vooral ingezet om te laten zien 'wat een mooie muziek ze in huis hebben', maar qua spanningsopbouw of iets in die richting liep het voor mijn gevoel niet echt synchroon met de scènes.
Een deel van het verhaal bestaat voor mijn gevoel ook uit verwijzingen naar personen, volkeren en gebeurtenissen uit LOTR. Voor mij dus niet echt lekker te begrijpen.
Conclusie: ben blij dat ik niet heb hoeven betalen voor mijn kaartje.
Pre- en sequels

The Hobbit: The Battle of the Five Armies
2014
641 reacties

The Hobbit: The Desolation of Smaug
2013
897 reacties
Gerelateerd nieuws

'Lord of the Rings'-films populair bij Nederlandse HBO Max-kijkers

'The Lord of the Rings' krijgt een gloednieuw vervolg: releasedatum 'The Hunt for Gollum' bekendgemaakt

De tien best beoordeelde films met de vandaag jarige Benedict Cumberbatch (46)

Deze goed beoordeelde films verdwijnen deze week nog van Netflix
Bekijk ook

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Fantasy / Avontuur, 2001
3.683 reacties

The Lord of the Rings: The Two Towers
Avontuur / Fantasy, 2002
2.519 reacties

Django Unchained
Actie / Western, 2012
2.178 reacties

Avatar
Fantasy / Avontuur, 2009
12.756 reacties

Queen: Days of Our Lives
Documentaire / Muziek, 2011
148 reacties
Gerelateerde tags
riddleelvesdwarforcsmiddle-earth (tolkien)hobbitgebaseerd op boekbergburglarzwaardhorseback ridingmagielegendecontract reizentrollschepselthunderstormfantasy worldtovenaarepic battlelost ring reisringgoblincouragegianttunnelunderground lakeburied treasureclimbing a tree invisibilityancientgnomegnomes questlive action and animationhigh fantasysword and sorcerytrekkinggoblins good versus eviltrolls middle-earthandy serkisbackstoryelfen middle-earthcreaturesepic fantasy good vs evilepic adventurefantasy creature amusedhobbit
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








