All Stars 2: Old Stars (2011)

Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Jean van de Velde
met Peter Paul Muller, Danny de Munk en Thomas Acda

In All Stars 2: Old Stars zorgt het onverwachte huwelijk van één van de jongens ervoor dat ze zichzelf trakteren op een ‘ouderwets trainingskamp’ in de vorm van een lang weekend Barcelona. De voetbalwedstrijd Barcelona - Real Madrid vormt het hoogtepunt van dit tripje. Maar bij de Swift Boys gaat uiteraard niets volgens planning. Noodgedwongen moeten ze zich met het busje van Harry’s Tuincentrum haasten over de Duitse en Franse wegen om te zorgen dat ze op tijd in Barcelona aankomen. Gaandeweg vragen de jongens zich af of ze wel zijn geworden wie ze wilden zijn. Of ze het leven leiden dat ze ooit voor ogen hadden. En of de ‘tweede helft’ nu al begonnen is...

avatar van Glennekeeeee
matig vervolg op de zeker vermakelijke eerste all stars (die voor mij persoonlijk wel betere remake heeft gehad in vlaanderen). maar dit vervolg is toch net iets minder vooral omdat het schippert tussen een komedie en een drama maar de juiste balans niet weet te vinden. op zich doen de acteurs hun best en die chemie blijft wel goed maar het verhaal is net iets te langdradig en keert vaak terug naar hetzelfde probleempje van een personage etc. zoals de scène in st lambert en het gevangenisgebeuren, voor 1x grappig, maar niet voor 3 keer. het voetbal is in deze film maar karig en is maar bijzaak (zo is er een scène waarin ze gewoon op straat zitten over hun problemen te praten, ze zien jongeren voetballen en plots willen ze 'ze kapot maken' door te voetballen, hop een minuutje voetbal en dat is dan ook weer afgehaspeld). wel grappig was de campingscène die enkele leuke vondsten had.

old stars is niet het vervolg dat je echt blij maakt maar anderzijds is het wel leuk om te zien hoe de personages geworden zijn maar de film wilt te veel misplaatste drama brengen en daardoor is de komedie niet altijd even treffend (50 grappen over kanker is niet echt lollig als een personage kanker heeft, even reflecterend op de realiteit)

avatar van coendpl
Laten we eerlijk zijn, de film opzich verdient geen schoonheidsprijs en dus eigenlijk niet eens een voldoende. Wat over the top i.m.o.
Maar de nostalgie, herkenbaarheid, karakters van de film en serie en het gedeelte voor Kamerling gaven me kippenvel. Gewoon een 3* dus en vlug film 1 en de serie weer kijken!

Op momenten is de film best leuk en sowieso kijkt het vrij gemakkelijk weg. De All Stars personages zijn bij elkaar wat dat betreft vermakelijk genoeg. Maar jeetje wat een waardeloos script zeg. Niet alleen omdat er veel zaken nergens op slaan of simpelweg niet kloppen, maar ook omdat het nauwelijks aansluiting vindt bij de eerste film of de serie. Veel humor was ook wel erg plat. Sommige dingen waren pijnlijk onleuk, terwijl er dan verrassend genoeg weer een erg geestige scene volgt. Zo’n scene als met die Franse jongetjes (“laten we die gassies verrot trappen”, en dan natuurlijk gedold worden) is wel goud waard wat mij betreft. En zo zitten er best nog meer momenten in. Dat redt de film enigszins. 2,5 sterren.
PS; Had gehoopt dat er op een of andere manier een Johan Cruijf referentie inzat en die was er!

het film waar lekker niet bij hoef nadenk
lekker film als op avond niet weet wat je wil doen
zit beste wel grap stuk ik dacht aan winkel op vakantiepark
daardoor vindt ik deze film

Dick2008
De eerste film leek me al niks en van deze heb ik de trailer gezien en berichten gelezen en omdat ze hier naar buitenland gaan leek dit me dit wel aardig om te proberen. Maar waarom zo lang? Komedies horen niet lang te duren, anderhalf uur is zat. In Amerika maken ze regelmatig die fout maar in Nederland, Dick Maas o.a. met Flodder-films ook.
Een film over een stel voetbalmaten, gezellig onder elkaar en vervolgens avonturen belevend en met tegenslagen en slaat aan het eind helemaal om naar drama (? waarvoor dat nodig is). Moet leuk zijn.., een heleboel dialogen..., een aantal grappige toestanden.... Maar om te zeggen, gelachen... dat niet. Doet leuker voorkomen dan het is. 2.0

avatar van bjerik76
een enorme meevaller.
Ik heb de serie nooit gevolgd, de eerste film niet gezien, maar gister " on demand" deze film gezien.
De hele voorgeschiedenis is niet nodig deze film te volgen.

De leukste scenes zijn op het vliegveld en op de camping die gelukkig ook vrij lang duren.
Wat iets minder was, was het " serieuze" tintje.
Had alles lekker luchtig en wat dubbelzinnig gehouden, dan dat men het ook vond er een zogenaamd traantje in weg te moeten laten pinken.

Al met al wel een voldoende, leuk om s gezien te hebben.

avatar van lucdecoster
Het eerste uur was degelijk maar dan stelde het eigenlijk niets meer voor en kregen we alleen nog maar onzin. Ik denk dat de regisseur ten einde raad was.

Wat een slechte film. Totaal over de kop en daardoor niet grappig. Een punt voor de nudistendame haha

avatar van Gastel
Ik zap net even langs en wordt direct weer kwaad. Hoe hebben ze de ijzersterke karakters uit het eerste deel zo te grabbel kunnen gooien. Wat een prutswerk.

avatar van rcuppen79
Rijkelijk laat vervolg op de film All Stars uit 1997 en in mindere mate op de tv-serie die liep van 1999 t/m 2001. Door de plotselinge dood van acteur Antonie Kamerling in 2010, werden de opnames voor de film tijdelijk uitgesteld. Kamerling is dan ook niet te zien in deze film, uitgezonderd tijdens de diverse flashbacks die in de film zitten.

Het lange wachten op dit vervolg is het niet waard geweest. Nergens weet deze film de charme van het origineel te benaderen. Met een speelduur van ruim 2 uur duurt ze ook veel te lang en is het scenario gewoonweg niet boeiend genoeg. Met name de capriolen in Frankrijk worden te zeer gerekt en ook op het einde bij de bruiloft wordt het allemaal nodeloos gecompliceerd gemaakt.