All Stars 2: Old Stars (2011)

Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Jean van de Velde
met Peter Paul Muller, Danny de Munk en Thomas Acda

In All Stars 2: Old Stars zorgt het onverwachte huwelijk van één van de jongens ervoor dat ze zichzelf trakteren op een ‘ouderwets trainingskamp’ in de vorm van een lang weekend Barcelona. De voetbalwedstrijd Barcelona - Real Madrid vormt het hoogtepunt van dit tripje. Maar bij de Swift Boys gaat uiteraard niets volgens planning. Noodgedwongen moeten ze zich met het busje van Harry’s Tuincentrum haasten over de Duitse en Franse wegen om te zorgen dat ze op tijd in Barcelona aankomen. Gaandeweg vragen de jongens zich af of ze wel zijn geworden wie ze wilden zijn. Of ze het leven leiden dat ze ooit voor ogen hadden. En of de ‘tweede helft’ nu al begonnen is...

Bram heeft iig nieuwe tanden

avatar van jarno1975
Gastel schreef:

Een andere fout die mij opviel is het beroep van Bram. In de eerste film doet hij iets in hotels, in de serie hebben ze er advocaat van gemaakt en volgens mij zag ik hem in dit tweede deel (in de trailer) in een toga rondlopen....

In de film wordt niet gezegd dat hij advocaat is. Hij zegt alleen dat hij rechten gestudeerd heeft.

avatar van jarno1975
Kom net terug van de bioscoop. Ik had vooraf eigenlijk niets gezien of gelezen van de film dus ging er blank in. De film was dan ook anders dan ik had verwacht. Het voetballen staat niet echt centraal meer in de film, speelt meer nog een kleine bijrol.
Verder vond ik de film zijn ups en downs hebben. Er zaten een aantal hele leuke stukken in zoals het stuk op de camping, mindere stukken, wanneer ze in de gevangenis zitten, en ontroerende gedeelten, over Mark die kanker blijkt te hebben en wanneer ze Nemo begraven en Hero eren door gezamenlijk het lied Toen ik je zag te zingen. Al met al is het een beetje een mix tussen een Tiroler en een Louis de Funet film.

Het overtreft deel 1 niet in mijn ogen maar heb me toch goed vermaakt. 3,5*

avatar van coendpl
Ik ga er zondag heen, erg benieuwd want ik ben een groot fan van All Stars!

Eindelijk. Weer eens een Nederlandse film die ik helemaal heb uitgekeken zonder ook maar 1x op mijn horloge te hebben gekeken! Prachtige combinatie van humor, verdriet, ontroering en blijdschap. Ook een zeer mooi eerbetoon aan Hero op het einde.

Misschien niet zoals je All Stars gewend bent, maar toch een hele terechte 4,5*

Ja Tim, lief die spoilertag maar iedereen weet wat daar staat En dat staat ook in elke recensie

Bas1987
De film had absoluut zijn goede komische momenten, maar er was zo veel meer uit te halen geweest. Als de film geen All Stars had geheten en ze er gewoon een originele roadmovie van gemaakt hadden had ik er zonder verwachtingen gezeten en wellicht was ik dan positiever geweest. Nu verwacht je toch een stelletje voetbalfanaten op trainingskamp, zoals het aangekondigd wordt.

De hele film heeft eigenlijk niets meer met voetbal te maken en ook het vriendschapgsgevoel miste ik. De enige scene was beter als de andere met als dieptepunt de gevangenisscene welke eindeloos voortduurde zonder echt leuk te worden. Gelukkig wist Willem dit stuk op het einde nog een beetje te redden. Ook uit de andere verhaallijntjes had zo veel meer gehaald kunnen worden en waren er in mijn beleving zomaar bijgestopt. Het hele kankerverhaal sloeg bij mij de plank volledig mis, het werd medegedeeld en in de groep was verder nauwelijks reactie te merken als dat ze bang waren voor iemand die ze hun hele leven kenden wellicht te moeten gaan missen.

Het einde kwam op mij over als sentimenteel geneuzel. Nero als met zijn ogen bewegende overledene, Willem en zijn vrouw na 20 jaar ruzie in een keer gelukkig na een keer "het spijt me" en de herdenkingsdienst waar ik het idee bij kreeg dat de acteurs zelf ook niet wisten wat ze ermee wilde.

Al met al vond ik de film zelf best te doen met voldoende komische momenten, maar All Stars absoluut onwaardig.

Vond het een leuke film. 2/3 van de film was lache, echte mannenhumor en het laatste gedeelte was wat serieuzer. Vond de vliegtuigscene ook wel leuk bedacht en dat ze die Jasper Schuringa een rolletje erin hebben gegeven ook. Alleen snap niet waarom er een passagier een zonnebril op heeft in een vliegtuig

Kom net uit de bioscoop en heb me goed vermaakt. Echte ouderwetse All Star humor afgewisseld met wat serieuze zaken. Eerste helft van de film heb ik me wel meer vermaakt dan de 2e helft van de film

ik heb me met deze film echt hartstikke goed vermaakt.
enorm moeten lachen om de grappen die er werden gemaakt. vooral het 1e uur! daarna word t wel wat serieuzer maar kon ik om bepaalde grappen nog steeds lachen.

vond het een goeie en leuke film!

4!!

avatar van sateck
Ik ben eigenlijk fan van het eerste uur. Toen ik deel 1 voor het eerst zag vond ik het geweldig. Een lekkere voetbalsfeer met een paar wedstrijden en een leuk voetbalkamp. Daarna kwam de serie uit. Lekker grappen en dollen in de kleedkamer en kantine en uitwedstrijden tegen bijvoorbeeld PVCDW U.I.T. Daarom had ik ook echt zin in de tweede film, die ik vandaag dus heb gezien.

En jeetje..!! Wat viel die tegen zeg. Geen enkele vorm van 'voetbalsfeer'. Het leek wel een informatieve linkse film. We hebben alles wel gehad. Niet met kanker schelden, moslim cultuur, homo cultuur. Alles moest even aan het licht komen. Maar geen enkele scène in een voetbalkantine, kleedkamer of voetbalveld. Waar was die simpele voetbal humor!!!??? Vooral die scènes op de Duitse camping vond ik gewoon te gênant voor woorden. Alsof ik een homoseksuele film aan het kijken was.

1,5* voor het moment dat ze met het team 'Toen ik je zag' gingen zingen.

Ongelofelijk dat je zo'n film kan verkrachten. Ik zet maar weer even 'alle menschen werden bruder' op, om de avond af te sluiten. Dan kom ik er weer achter hoe leuk All-Stars is.

avatar van getthecool
Vond 'em ook tegenvallen. Zeer vergezocht en rommelig plot, totaal geen voetbalsfeer. Met het origineel heeft het eigenlijk niks meer te maken.

Een band tussen de teamgenoten lijkt nauwelijks te bestaan. Het lijkt alsof ze elkaar 10 jaar niet meer gezien hebben, maar uit het verhaal moest ik opmaken dat ze nog wekelijks samen voetbalden.

een prachtig verhaal weer van de zeven jongens !

avatar van Bijdevaate11
Wederom veel gelachen, verhaal verder niet zo bijzonder... wel een indrukwekkend mooi eind!

avatar van wwelover
Ben geen fan van de serie en het is een tijd geleden dat ik deel 1 heb gezien, maar deel 2 was okay. Het heeft absoluut de nodige komische momenten, maar het is allemaal wel heel erg uitgekauwd en voorspelbaar. Voor voetbal hoef je niet naar deze film te gaan, want dat is behoorlijk ondergesneeuwd hier. Ook is het gevaar dat enkele 'typetjes' niet overeind blijven in deze film, met name Peter Paul Muller die hier met vrijwel dezelfde rol natuurlijk als Martin Morero gewoon na 20 minuten niet meer leuk is, en dat heeft niks met het verhaal te maken overigens. En de rol van Cas Jansen was helemaal belachelijk. Natuurlijk hebben ze met de dood van Kamerling het nodige moeten sleutelen, maar ik vind het niet echt bijzonder gedaan. Gedeelte in Frankrijk was overigens veels te lang. Acteerwerk is allemaal redelijk. En als je een fan bent van de serie is het vast heel erg leuk, maar voor de 'neutrale' kijker is gewoon geestig maar niet bijzonder.

avatar van SnakeDoc
Sommige stukjes echt te langdradig en lang niet altijd even grappig. Ook wel een paar zeer sterke stukjes. 'gewoon' een aardig vervolg!

avatar van fappie
Erg vermakelijke film. Eigenlijk gewoon een roadmovie die naar veel andere roadmovies gekeken heeft. De humor kon ik in ieder geval wel waarderen. Audiovisueel niet echt sterk en vrij veel cliches, maar ach..

avatar van Riddler
Teleurstellend

genoten van de film.
humor, maar toch ook serieuze gedeeltes.
hopelijk komt een volgend deel wat sneller in de maak.

Leuke film maar hij viel helaas wel een beetje tegen. Het begon goed en het vorderde ook wel snel en dit was leuk. Maar helaas waren er ook genoeg stukken die niet zo leuk waren: de gevangenisscene ging te lang door, het liefdesverhaaltje van Willem met dat doofstomme meisje was werkelijk belachelijk en ik stoorde me er echt aan, en het einde had een veel te serieuze ondertoon die de film eigenlijk flink langdradig maakte. Dat had voor mij wel iets minder gemogen.
Toch was de film wel leuk, met genoeg leuke stukken ook. Daniel Boissevan en Thomas Acda zijn toch wel mijn favorieten en die droegen de film dus ook erg goed.

Langdradig en flauwe humor. Vooral het stuk in Frankrijk duurde erg lang.

avatar van rep_robert
De film begint veelbelovend en is ook vooral het eerste uur erg grappig. Wel is de humor soms iets te geforceerd(Cas Jansen zijn rol als moslim) en is de intro iets te overduidelijk en uitleggerig.
Toch heb ik regelmatig moeten lachen met als hoogtepunt de overnachting op de Duitse nudistencamping.
Hierna gaat de film wat bergaf, wordt het veel te langdradig, geforceerd(wat een gedoe in dat Franse kutdorpje zeg) en bovenal ook veel te sentimenteel en klef. Je mist af en toe het voetballen wel en de nadruk ligt toch wat teveel op de persoonlijke problemen, waardoor het laatste half uur verandert in een uitlaatklep voor de acteurs en een overduidelijke ode aan Antonie Kamerling. Enkel de leuke en natuurlijke gespeelde personages slepen je vanaf dit moment door de film heen.

De serie blijft toch veel leuker(juist omdat 20 minuten voor dit veel beter past dan ruim 2 uur).

avatar van Carotte
Tot aan de pauze flink gelachen, daarna sentimenteel gedoe. Jammer.

avatar van Donkerwoud
Van de subtiele humor van het vorige deel is weinig meer over. Wat we wel krijgen? Vervelende stereotypes en nogal makkelijke humor. Ook het drama is aan de vlakke kant. Kijk, als je Antonie Kamerling wilt eren dan moet dat kunnen, maar om dan met zo'n bizarre twist op de proppen te komen Oh ja, Hero is verdwenen in het Himalaya-gebergte...!?

avatar van gi4nt
Ietwat langdradig, verder een goede mix van allerlei emoties en vooral de vastlegging en ontwikkeling van de karakters doet het altijd goed bij me. Als je dit als uitgangspunt neemt is de film erg sterk.

Wel wat over de top humor en sommige dingen iets te geforceerd. Maar vind de humor ook wel weer gedurfd, iets dat ze in Hollywood niet kennen. Daardoor extra waardering van mijn kant uit.

avatar van Pixel-blue
Leuk om te zien hoe zich hebben onwikkelt die swift boys allemaal iets volwassener zijn geworden
een oer hollands film.Ik vind dat ze Nemo wel een wardige en echte moslim hebben laten zijn hij nam het echt serieus.Het einde is mooi

avatar van Beffrey28
Een film met zowel de ouderwetse All Stars humor als een wat serieuzere blik op het leven van de vrienden. Wat mij betreft een perfecte combinatie. De humor is weer heerlijk. Vooral het deel op de nudistencamping gaf mij weer het echte All Stars gevoel. Ook de serieuze noot op het einde van de film vond ik goed ingevuld. Het zingen van het nummer van Hero was zeer mooi gedaan Enige minpuntje vond ik het iets te langdradige stuk in Frankrijk. Maar al met al een opvolger van de film/serie die ik als echte fan zeer goed kan waarderen!

Net terug van All Stars 2. Wat een heerlijke, ongecompliceerde film! Grote delen eigenlijk maar half meegekregen omdat de hele zaal in een stuip lag, maar er was ook plaats voor een traan van ontroering. Sommige situaties zijn misschien wat te lang voortgezet, maar al met al heb ik erg genoten. Normaal ben ik iemand die de voorkeur geeft aan films met wat meer diepgang, maar de oeverloze onderbroekenlol van deze film was eigenlijk ook heel verfrissend. In tijden niet zo gelachen en daarom 4*.

haha ben gek op all stars kan er geen genoeg van krijgen blijft leuk. heb deze film nog niet gezien maar ben heel nieuwschierig

avatar van bozzy
Sweenie. schreef:
heb deze film nog niet gezien maar ben heel nieuwschierig

huh en dan wel 4,5* stemmen??