Scream 4 (2011)
Genre: Horror
Speelduur: 111 minuten
Alternatieve titel: Scre4m
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Wes Craven
Met onder meer: Neve Campbell, David Arquette en Courteney Cox
IMDb beoordeling:
6,2 (186.745)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 14 april 2011
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Scream 4
"New decade. New rules."
Tien jaar is er verstreken sinds Sidney Prescott (Neve Campbell) haar laatste confrontatie had met de gemaskerde moordenaar Ghostface. Ze leeft nu geïsoleerd en ze heeft ze een boek geschreven dat veel lovende kritieken heeft ontvangen. Ze wordt echter uit haar dagelijkse routine getrokken als Ghostface weer verschijnt in Michigan, met als gevolg dat Sidney weer herenigd wordt met Dewey (David Arquette) en Gale (Courteney Cox).
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,2 / 186745)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- SCRE4M (MusicMeter)
- SCRE4M (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 7,99 / huur € 2,99
Social Media
Acteurs en actrices
Dewey Riley
Sidney Prescott
Gale Weathers-Riley
Jill Roberts
Kirby Reed
Deputy Perkins
Deputy Hoss
Charlie Walker
Kate Roberts
Deputy Judy Hicks
Reviews & comments
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Beetje lame ass kritieken hoor. Ik denk dat je de essentie van de Scream reeks totaal niet snapt, aangezien je het onlogisch en ongeloofwaardig vindt.....
Beetje flauw het gelijk te betitelen als lame ass kritieken.
Dat zegt ie niet eens.
.
Beetje flauw natuurlijk om over Saw te beginnen. Hij vindt het blijkbaar geen uitmelkerij en heeft voor derest ook niet zo veel met Scream te maken. Bovendien heeft Saw zich met de meeste delen wel heruitgevonden.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Eerlijk is eerlijk, ieder die Scream niet heeft gezien zal Scream 4 minder waarderen. Ik zie de soortgelijke scenes niet als parodien maar als odes aan de beste scenes van de eerste film. Zo iets is toch mooi om te doen als vervolgdeel?
Wat Scary Movie betreft, die vergelijking vindt ik nog niet eens heel onterecht. Ik had zelf ook het idee dat de film veel meer gefocused was op humor dan op het enge, iets wat in deel 1 veel meer gebalanceerd was. Scream 4 is er niet minder om en Scary Movie is wel uber flauw, maar zeker voor iemand die de laatst genoemde wel heeft gezien snap ik de conclusie zeker.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eerlijk is eerlijk, ieder die Scream niet heeft gezien zal Scream 4 minder waarderen.
Dit soort dingen hoor ik nou graag. Geef me weer veel hoog, ben als Scream fande zijnde nogal sceptisch wat betreft dit deel. Goed om te lezen
.
Loisb
-
- 89 berichten
- 3145 stemmen
We kennen het verhaal en het was afwachten of de film vernieuwend zou zijn. Ik moet zeggen dat ik dat zeker vond. Verrassend goed, was dit vierde deel van Wes Craven. Hij weet de kijker toch weer op het verkeerde been te zetten en dat is knap.
De nieuwe acteurs doen het goed en passen zeker bij het verhaal. Ik heb het over Emma Roberts en Hayden Panettiere. Emma speelt de nicht van Neve. Hayden is niet alleen leuk om naar te kijken, maar ze laat zien dat ze ook leuk kan acteren.
De moorden zijn goed verzonnen. De spanning zit er goed in, ondanks we dit al vaak hebben gezien. Ze wilden een nieuw trilogie beginnen, maar dan ben ik zeker benieuwd hoe ze dat gaan doen. Wat ik ook nog kwijt wil: het begin van de film is geweldig gedaan en de manier waar ze andere films op de hak nemen is ook niet onverdienstelijk gedaan.
En het eind? Tja, daar zeg ik niks over. Dat moet je maar zien!
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Beetje flauw het gelijk te betitelen als lame ass kritieken.
Dat zegt ie niet eens.
Beetje flauw natuurlijk om over Saw te beginnen. Hij vindt het blijkbaar geen uitmelkerij en heeft voor derest ook niet zo veel met Scream te maken. Bovendien heeft Saw zich met de meeste delen wel heruitgevonden.
Ik vind het lame ass omdat hij de Saw reeks erin heeft staan.Sterker nog, ik druk me zachtjes uit daar. Ik vind het een volkomen belachelijke opmerking.
Tuurlijk is het uitmelkerij(alleen hoeft uitmelkerij natuurlijk niet altijd slecht te zijn)Verder ben ik het natuurlijk totaal met je oneens. Het is en blijft uitmelken en ze hebben echt helemaal niets heruitgevonden in de laatste Saw delen. Hoe kom je daar in godsnaam bij
Het is al 5 delen lang hetzelfde liedje
Noem jij maar is wat er vernieuwend aan is.
Neder0001
-
- 723 berichten
- 1795 stemmen
Beetje lame ass kritieken hoor. Ik denk dat je de essentie van de Scream reeks totaal niet snapt, aangezien je het onlogisch en ongeloofwaardig vindt.....
Sowieso de kills vergelijken met Scary Movie? Terwijl Scary Movie ze toch echt van Scream heeft geparodieerd
Daarnaast, als je de Scream 4 uberhaupt hebt gevolgd zou je tot de conclusie kunnen komen dat de moordenaar hier de patronen volgt(en ze naar een ander niveau brengt) uit de eerste "Stab" film, Scream 1 dus(is wel tig keer gezegd in de film)....de film waarop Scary Movie is geparodieerd. Ik neem dus aan dat je de originele Scream niet hebt gezien aangezien jij deze film jatterij van Scary Movie noemt....En zeggen dat ze de Scream reeks uitmelken terwijl jij elk Saw deel in je top 10 hebt staan. Over de ultieme waardeloze, inspiratieloze uitmelkerij van een film gesproken zeg
Gelukkig maken ze dat ook nog belachelijk in deze film 
.
Begrijpend lezen is ook een kunst. Ik zei dus dat ik Scream (1) niet gezien had, maar wel Scary Movie, de parodie erop. Daardoor wist ik dus hoe de kills in Scream (1) waren aangezien Scary Movie daarop gebaseerd is. Ik heb nooit gezegd dat Scream van Scary Movie heeft gejat.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Nu zeg jij dingen die je niet in je recensie hebt neergezet meneertje
En daarnaast vind ik jouw argumenten gewoon raar gezien je top 10. En ik benoem ook dat je de essentie van de film niet snapt, aangezien je de eerdere delen niet hebt gezien en de vergelijking met Scary Movie dus niet eerlijk is. Want Scream is eigenlijk ook een parodie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vind het lame ass omdat hij de Saw reeks erin heeft staan.Sterker nog, ik druk me zachtjes uit daar. Ik vind het een volkomen belachelijke opmerking.
Weerleg het gewoon ipv met krachttermen te smijten. Of je het er mee eens bent of niet, hij onderbouwt het keurig.
Het is al 5 delen lang hetzelfde liedje
Vind jij, ik vind dat ze met een aantal delen er een fijn point of view bijgegooid hebben. Zoals dat subplotje van de vrouw van jigsaw, dat jij dat niet vindt moet jij weten, verandert mijn mening daarover nog niet.
Sowieso gaf hij geen commentaar op het uitmelken maar eerder van het (lijken) te herhalen van een formule. Hij kan dus, aangezien zijn voorliefde voor Saw, vinden dat die reeks dat niet doet. Beetje onzinnig als iemand dat zegt over Scream om Saw erbij te halen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nu zeg jij dingen die je niet in je recensie hebt neergezet meneertje
En daarnaast vind ik jouw argumenten gewoon raar gezien je top 10.
Zegt ie trouwens wel hoor. Ben je wel selectief aan het lezen.
Neder0001
-
- 723 berichten
- 1795 stemmen
Ik vind het lame ass omdat hij de Saw reeks erin heeft staan.Sterker nog, ik druk me zachtjes uit daar. Ik vind het een volkomen belachelijke opmerking.
Tuurlijk is het uitmelkerij(alleen hoeft uitmelkerij natuurlijk niet altijd slecht te zijn)Verder ben ik het natuurlijk totaal met je oneens. Het is en blijft uitmelken en ze hebben echt helemaal niets heruitgevonden in de laatste Saw delen. Hoe kom je daar in godsnaam bij
Het is al 5 delen lang hetzelfde liedje
Noem jij maar is wat er vernieuwend aan is.
Als SAW een beetje te moeilijk voor jou te begrijpen is moet je er niet eens over gaan praten. SAW is gefocussed op martelen, dus natuurlijk zal dat in elke film weer gebeuren alleen op een andere manier. Maar ze innoveren wel telkens door het uitvinden van nieuwe traps, en ook het verhaal heeft progressie. Zoals ik al zei zie ik dat bij Scream 4 niet. Het is een regelrechte, onoriginele kopie van het eerste deel waarbij alles hetzelfde is. Hoe deze film dan zo hoog kan scoren is mij een raadsel maar dat zal naar verloop van tijd ongetwijfeld wel dalen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Weerleg het gewoon ipv met krachttermen te smijten. Of je het er mee eens bent of niet, hij onderbouwt het keurig.
Vind jij, ik vind dat ze met een aantal delen er een fijn point of view bijgegooid hebben. Zoals dat subplotje van de vrouw van jigsaw, dat jij dat niet vindt moet jij weten, verandert mijn mening daarover nog niet.
Sowieso gaf hij geen commentaar op het uitmelken maar eerder van het (lijken) te herhalen van een formule. Hij kan dus, aangezien zijn voorliefde voor Saw, vinden dat die reeks dat niet doet. Beetje onzinnig als iemand dat zegt over Scream om Saw erbij te halen.
Hij onderbouwt het keurig, maar haalt daarmee gelijk wel uit naar zijn eigen smaak, gezien het uitmelken van een andere reeks. Daarnaast, hoe kan je iets herhalend of repetitief noemen als je de eerdere delen uit de reeks nog niet eens hebt gezien
Subplotje over de vrouw van Jigsaw? Dat is een van de zoveel dwalingen die ze nodig hebben om nog iets te maken van de reeks nadat deel 3 eigenlijk de afsluiter had moeten zijn. Het wordt per deel vager.
Maar snap jouw verdediging eigenlijk niet, een blinde kan nog zien dat het gewoon een vage beargumentering is als je even doorklikt.
Heb niks tegen de argumenten hoor, maar meer tegen degene die het zegt.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Als SAW een beetje te moeilijk voor jou te begrijpen is moet je er niet eens over gaan praten. SAW is gefocussed op martelen, dus natuurlijk zal dat in elke film weer gebeuren alleen op een andere manier. Maar ze innoveren wel telkens door het uitvinden van nieuwe traps, en ook het verhaal heeft progressie. Zoals ik al zei zie ik dat bij Scream 4 niet. Het is een regelrechte, onoriginele kopie van het eerste deel waarbij alles hetzelfde is. Hoe deze film dan zo hoog kan scoren is mij een raadsel maar dat zal naar verloop van tijd ongetwijfeld wel dalen.
Als jij het maken van nieuwe traps innoverend noemt is de discussie hierbij gesloten. Want dat is natuurlijk niet zo. Als je kijkt naar de patronen in die films is het keer op keer hetzelfde. Hoe kan je het in godsnaam innoverend noemen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Zegt ie trouwens wel hoor. Ben je wel selectief aan het lezen.
Jij ook!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hij onderbouwt het keurig, maar haalt daarmee gelijk wel uit naar zijn eigen smaak, gezien het uitmelken van een andere reeks. Daarnaast, hoe kan je iets herhalend of repetitief noemen als je de eerdere delen uit de reeks nog niet eens hebt gezien
Hij zegt toch dat ie dat op basis van de parodie Scary Movie doet. Dat kan je voorbarig vinden (en is het op een manier ook) maar zijn conclusie is wel juist.
Nu ga je het over individuele preferenties hebben. Daar kom je niet uit.
Heb niks tegen de argumenten hoor, maar meer tegen degene die het zegt.
De basis waarop, al kan ik makkelijk begrip opbrengen voor zijn bevindingen. O, dus het is puur een persoonlijke kwestie? Dus het gaat er niet eens om wat hij zegt maar omdat HIJ het zegt?
.
Neder0001
-
- 723 berichten
- 1795 stemmen
Hij onderbouwt het keurig, maar haalt daarmee gelijk wel uit naar zijn eigen smaak, gezien het uitmelken van een andere reeks. Daarnaast, hoe kan je iets herhalend of
Zoals ik al zei werd mij tijdens Scream 4 duidelijk gemaakt dat de killer op precies dezelfde wijze moord als bij Scream 1, alleen dat hij het nu zelf opneemt]. Daarnaast kwamen alle kills mij bekend voor omdat ik ze al eens gezien had bij een film dat een parodie op Scream 1 is.
Ik kan het ook zo stellen: Dus jij wil beweren dat Scream 4 totaal niets weg had van Scream 1? Je loopt nu wel te hakken op het feit dat ik Scream 1 niet gezien heb, maar tegelijkertijd weet je gewoon dat ik gelijk heb.
Ik durf te wedden dat als ik vanavond Scream 1 ga kijken, dat ik voor 90% weet wat er gaat gebeuren.
Dstalker8
-
- 211 berichten
- 689 stemmen
Het is overduidelijk de volgende stap naar de nieuwe generatie "Slasher", Scre4m evolueert daarbij ook lekker vlot mee.
We zien wederom het basis pakket van scream: Sidney, Gale en Dewey met een aanvulling van jongere personages die een mooi beeld geven van de stereotype "jongeren van tegenwoordig". Ze weten het al! Ze hebben het al gezien! Maar dit maal hebben we snufjes! Helaas is dat zoals gewoonlijk ook hun ondergang, maar mij hoor je niet klagen. De nieuwe cast vond ik perfect, het zijn allemaal redelijk bekende die het goed deden in andere films/series en nu lekker bij elkaar gegooid worden met een Psycho in de mix, met als favoriet Kirby (Hayden Panettiere) . Heerlijk! 
Scre4m heeft niet de charme verloren van de reeks en dat zie ik graag. Ik ben zelf niet teleurgesteld en ik denk dat dit een mooie film is voor de fans en mogelijk voor de volgende generatie.
4* voor de more blood, more gore, more.... Scre4m
Cassius
-
- 57 berichten
- 176 stemmen
Als jij het maken van nieuwe traps innoverend noemt is de discussie hierbij gesloten. Want dat is natuurlijk niet zo. Als je kijkt naar de patronen in die films is het keer op keer hetzelfde. Hoe kan je
het in godsnaam innoverend noemen.
Ik ben het volkomen met je eens. Deze film nog niet gezien, maar ben benieuwd.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Zoals ik al zei werd mij tijdens Scream 4 duidelijk gemaakt dat de killer op precies dezelfde wijze moord als bij Scream 1, alleen dat hij het nu zelf opneemt]. Daarnaast kwamen alle kills mij bekend voor omdat ik ze al eens gezien had bij een film dat een parodie op Scream 1 is.
Ik kan het ook zo stellen: Dus jij wil beweren dat Scream 4 totaal niets weg had van Scream 1? Je loopt nu wel te hakken op het feit dat ik Scream 1 niet gezien heb, maar tegelijkertijd weet je gewoon dat ik gelijk heb.
Ik durf te wedden dat als ik vanavond Scream 1 ga kijken, dat ik voor 90% weet wat er gaat gebeuren.
Tsjah, ik begin dan ook nooit aan een vierde deel in een reeks. Dan ben je sowieso al verkeerd bezig naar mijn mening. Daar ga je wat mij betreft al de fout in.
Daarnaast zijn de kills zeker niet hetzelfde, maar zoals je al hebt gemerkt refereren ze wel de hele tijd naar het eerste deel. Maar als je Scary Movie hebt gezien kan je veel kills uit het eerste deel al wel raden ja, aangezien die moorden letterlijk zijn gekopieerd in SM en in een "grappig" jasje zijn gestoken.
Daarnaast, de kills zijn in dit deel helemaal niet hetzelfde. Er worden verwijzingen gemaakt dat mensen nu dood kunnen gaan omdat dit ook in het origineel gebeurde, maar dat er nieuwe regels gelden.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
De basis waarop, al kan ik makkelijk begrip opbrengen voor zijn bevindingen. O, dus het is puur een persoonlijke kwestie? Dus het gaat er niet eens om wat hij zegt maar omdat HIJ het zegt?
.
Goh, met kritieken kan ik leven. Maar als iemand met alle(!!) Saw films in zijn top 10 over uitmelken begint dan kan je toch moeilijk geloven wat zo iemand zegt
Ik wijs niet graag naar andere mensen, maar als je zo'n mening ziet staan en je klikt verder dan schrik je eigenlijk wel. Ik zou in ieder geval wel op mijn woorden letten als ik met zo'n top 10 zou aan komen kakken.
Al DeNiro
-
- 1664 berichten
- 105 stemmen
De trilogie onwaardig.
Nergens de sfeer of spanning van de trilogie, de moorden zijn eerder grappig dan eng en de ontknoping / slot is helemaal belachelijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Goh, met kritieken kan ik leven. Maar als iemand met alle(!!) Saw films in zijn top 10 over uitmelken begint dan kan je toch moeilijk geloven wat zo iemand zegt
.
Dat begrijp ik ook wel van jouw kant. Al vind ik Scream nog wel een ander geval aangezien er nu pas na tien jaar weer een nieuw deel komt.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
de moorden zijn eerder grappig dan eng en de ontknoping / slot is helemaal belachelijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
One generation's tragedy is the next one's joke.
Scream is terug en dat zullen we weten ook! Vergeet die schijtvervolgen 2 en 3. Scream 4 is het enige vervolg dat weet te imponeren. Scream 1 zal altijd de beste blijven, mede door de impact die de film in 1996 had, maar Scream 4 is toch wel bijna net zo goed.
Het begint allemaal met een erg leuke proloot, waarbij de film-in-film-in-film grap erg leuk bedacht was. Daarna krijgen we een verhaallijn, waarbij de oude helden Sidney, Gale en Dewey weer verschijnen. Fijn om iedereen weer te zien, al is Courteney Cox wel een beetje oud geworden zeg! Haar rol is minder groot in de film in vergelijking met die van Sidney en Dewey. Buiten de oude bekenden krijgen we een rits nieuwe personages geintroduceerd. Het vrouwelijk schoon is toch wel erg goed vertegenwoordigd zeg! Hayden Panettiere is sexy. maar oa Emma Roberts, Kristen Bell en Brittany Robertson mogen er ook zeker zijn! 
Waar deel 2 en 3 goedkope flutvervolgen waren, daar keert Scream 4 volledig terug naar haar roots. Vele verwijzingen naar oude horrorfilms, het gebruik van oude en nieuwe horrorregels en als nieuwe toevoeging de nieuwe social media. Webcams, internetstreaming, mobieltjes, facebook (prachtig gebruikt in de intro) etc etc. Het is niet nieuw in films, maar het wordt wel prettig toegepast.
De boodschap (pleur op het al die moderne troep!) wordt lekker neergezet. Op filmgebied waren de sneren naar Saw en andere remakes en vervolgen ook wel humor!
Gelukkig is gouwe ouwe Ghostface ook weer lekker op dreef. Harder, wreder en genadelozer dan ooit. Er vallen misschien wel meer doden dan in de 3 vorige Screams bij elkaar. Nog altijd zijn de kills niet enorm origineel, maar het weet wel te overtuigen en te vermaken. Het ''wie-is-de-killer'' raadsel blijft ook lange tijd goed verborgen. Voor mij was het wel een verrassing dat Sidneys nichtje Jill en 1 van de filmnerds erachter zaten. Gelukkig vond ik de uitleg heel aannemelijk. Het blijft natuurlijk vergezocht, maar voor een Screamfilm viel dit me goed mee. Lekker einde trouwens, met de defibrilator 
Scream 4 is een zeer fraaie ode aan het origineel geworden, vol met verwijzingen naar die film. Van weer de klassieke Scream proloog te zien in een Stab film tot een vastgebonden persoon op een stoel in de achtertuin. Het was een feest om alles terug te zien. Ik zou wel iedereen aanraden die deze Scream 4 wil kijken om sowieso het origineel te zien, anders snap je een hoop verwijzingen en inside jokes niet. De film zit er namelijk propvol mee. Van de fans, voor de fans. Wes Craven is weer helemaal terug. Scream 5? Yes, please!
4*
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Ik verhoog hem ook even
Denk dat de film wel voor een herziening in aanmerking komt de komende week.
Neder0001
-
- 723 berichten
- 1795 stemmen
Goh, met kritieken kan ik leven. Maar als iemand met alle(!!) Saw films in zijn top 10 over uitmelken begint dan kan je toch moeilijk geloven wat zo iemand zegt
Ik wijs niet graag naar andere mensen, maar als je zo'n mening ziet staan en je klikt verder dan schrik je eigenlijk wel. Ik zou in ieder geval wel op mijn woorden letten als ik met zo'n top 10 zou aan komen kakken.
Je hoeft niet zo dramatisch te doen hoor want jij wist al voor mijn Scream 4 review dat ik alle delen van SAW in mijn top 10 heb staan, daar heb je al vaker over lopen huilen en blijkbaar heb je er nog steeds slapeloze nachten van. Uitmelken was misschien niet het juiste woord wat ik had kunnen gebruiken voor de kritiek die ik op Scream 4 heb, juist omdat ik er bij SAW geen problemen mee heb, maar dit is uitmelken op z'n goedkoopst zonder ook maar proberen iets nieuws neer te zetten. Er zou maar een SAW 8 uitkomen die begint in een badkamer met voor ons twee onbekende personen die d.m.v. samenwerken proberen te achterhalen wat er gebeurd is a la SAW 1, dan zou ik je nog wel eens willen horen praten. Geheid dat je direct op 0,5 klikt.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Je hoeft niet zo dramatisch te doen hoor want jij wist al voor mijn Scream 4 review dat ik alle delen van SAW in mijn top 10 heb staan, daar heb je al vaker over lopen huilen en blijkbaar heb je er nog steeds slapeloze nachten van. Uitmelken was misschien niet het juiste woord wat ik had kunnen gebruiken voor de kritiek die ik op Scream 4 heb, juist omdat ik er bij SAW geen problemen mee heb, maar dit is uitmelken op z'n goedkoopst zonder ook maar proberen iets nieuws neer te zetten. Er zou maar een SAW 8 uitkomen die begint in een badkamer met voor ons twee onbekende personen die d.m.v. samenwerken proberen te achterhalen wat er gebeurd is a la SAW 1, dan zou ik je nog wel eens willen horen praten. Geheid dat je direct op 0,5 klikt.
Ik vind de Saw films op deel 5 na allemaal amusant, maar Saw is natuurlijk wel het ultieme voorbeeld van iets uitmelken. Elk deel verloopt bijna hetzelfde.
Scream 4 is naast meer van hetzelfde ook erg origineel. Neem alleen al de intro proloog. Ook het social media wordt erg leuk toegepast. Scream 2 en 3 waren gemakzuchtige cash-vervolgen. Scream 4 is met liefde voor de horrorfans gemaakt.
Nitrouz
-
- 433 berichten
- 232 stemmen
Je hoeft niet zo dramatisch te doen hoor want jij wist al voor mijn Scream 4 review dat ik alle delen van SAW in mijn top 10 heb staan, daar heb je al vaker over lopen huilen en blijkbaar heb je er nog steeds slapeloze nachten van. Uitmelken was misschien niet het juiste woord wat ik had kunnen gebruiken voor de kritiek die ik op Scream 4 heb, juist omdat ik er bij SAW geen problemen mee heb, maar dit is uitmelken op z'n goedkoopst zonder ook maar proberen iets nieuws neer te zetten. Er zou maar een SAW 8 uitkomen die begint in een badkamer met voor ons twee onbekende personen die d.m.v. samenwerken proberen te achterhalen wat er gebeurd is a la SAW 1, dan zou ik je nog wel eens willen horen praten. Geheid dat je direct op 0,5 klikt.
Als er iets allemaal hetzelfde is, dan is het Saw wel. 
Neder0001
-
- 723 berichten
- 1795 stemmen
Als er iets allemaal hetzelfde is, dan is het Saw wel.
In hoeverre is dat bij Scream niet het geval?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Scream 4 is redelijk origineel. Ik vind je teksten ook wel wat ongepast, voor iemand die ongeveer de hele Saw serie in zijn top 10 heeft gezet.
Pre- en sequels

Scream 7
2026
3 reacties

Scream VI
2023
108 reacties

Scream
2022
169 reacties

Scream 3
2000
293 reacties

Scream 2
1997
232 reacties

Scream
1996
727 reacties
Bekijk ook

7th Heaven
Drama / Romantiek, 1927
9 reacties

Gods and Monsters
Drama / Biografie, 1998
38 reacties

Saw II
Horror, 2005
1.411 reacties

The Changeling
Horror, 1980
149 reacties

Scream
Horror, 1996
727 reacties

Final Destination
Horror, 2000
526 reacties
Gerelateerde tags
sheriffjaloeziecamcordermaskerboekvictimmesself-inflicted injuryvervolgsociopathmoordreddendonkere komediehouse partyseriemoordenaarauteurgemaskerde moordenaarziekenhuistiener filmslasherhuisinvasieself-referentialcousin relationshipphone callsatiricalmillennialspublicistfame-seekingnew generation horror iconmetacinematwist endingcrimecrimesreturn to hometownfilm within a film within a film masked killerabsurdjealous suspicionremakes amusedteen scream
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









