• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.285 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.084 gebruikers
  • 9.376.493 stemmen
Avatar
 
banner banner

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)

Fantasy / Avontuur | 130 minuten
3,86 3.418 stemmen

Genre: Fantasy / Avontuur

Speelduur: 130 minuten

Alternatieve titel: Harry Potter en de Relieken van de Dood: Deel 2

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: David Yates

Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint

IMDb beoordeling: 8,1 (1.033.342)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 13 juli 2011

Plot Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

"It all ends."

Het tweede deel van het zevende boek zal Harry Potter dichter bij de dood brengen dan ooit, terwijl hij ervoor kiest om zijn zoektocht naar de Gruzielementen voort te zetten, met de hulp van Ron en Hermelien. Maar ondertussen woedt de oorlog voort, terwijl steeds meer geliefden van Harry het loodje moeten leggen. Maar de tovenaarswereld zal opstaan voor nog een laatste slag, de slag waarin de ultieme confrontatie tussen De Jongen Die Bleef Leven en de Heer van het Duister zal plaatsvinden.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Hermione Granger

Ron Weasley

Lord Voldemort

Severus Snape

Albus Dumbledore

Griphook / Filius Flitwick

Bellatrix Lestrange

Aberforth Dumbledore

Neville Longbottom

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Ja, je hebt wel gelijk, jiggyjay . Maar ik geloof dat Radcliffe in sommige (actie) scènes niet eens glazen in die bril draagt.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Ja, je hebt wel gelijk, jiggyjay . Maar ik geloof dat Radcliffe in sommige (actie) scènes niet eens glazen in die bril draagt.

It's a kind of magic zei een geweldig zanger eens.


avatar van Starmaster501

Starmaster501

  • 882 berichten
  • 174 stemmen

m1chel schreef:

(quote)
Ja want daar ga ik op letten bij Harry Potter,realisme.

Ik wil ook weten waar hij die bezem heeft gekocht, ik wil ook kunnen vliegen. En van welke boom ik dat stokje kan halen waaruit van die rare dingen komen. Neeh, niet echt realistisch dit... Laat ik er maar punten vanaf halen...


avatar van chembrother

chembrother

  • 64 berichten
  • 96 stemmen

Gisteravond vrijgehouden om naar HP7.2 te gaan in 3D. Ik moet zeggen dat ik al weinig haast had met het bezoeken van deze film en dat blijkt terecht. Het was een saaie film die niet veel inhoud heeft. Waar ik bij anderen lees dat dit het beste deel uit de serie zou moeten ben ik geneigd om het tegenovergestelde te zeggen. Deel 7.1 vond ik al duidelijk minder maar dit deel weet dat nog eens makkelijk te overtreffen. Wellicht hadden de marketeers moeten denken aan 1 goede film van 3uur ipv met twee slechte (te lang durende en nietszeggende) delen de HP-reeks af te sluiten. Maar ook zij weten dat men toch wel gaat kijken naar deze films. Dit was mijn derde film in 3D maar het had geen toegevoegde waarde. Dus van de techniek sla ik nog steeds niet stijl achterover op dit moment. Jammer dat het verhaal zou moest eindigen.


avatar van MrRotKip

MrRotKip

  • 72 berichten
  • 68 stemmen

Ik vond hem behoorlijk goed. Had niet verwacht dat marcel, loena en sneep ineens zo'n grote rol zouden gaan spelen (het is nogal duidelijk dat Rowling met marcel en loena ons wil laten zien dat het OK is om anders te zijn dan de rest). Vond Alan Rickman het geweldig doen.
Puntjes van kritiek: Ik vond de muziek in sommige scenes verkeerd gekozen: bijv. aan het begin nogal irritant en als voldemort Harry doodt, te veel... hoe zeg je dat... een beetje zoals 'polymorphia' uit de shining. Het zou wat vredevoller moeten zijn, omdat het OK is dat harry doodgaat
Ook valt natuurlijk op dat de hele film druipt van de moraal, maar dat komt natuurlijk door Rowling.


avatar van benthe

benthe

  • 470 berichten
  • 267 stemmen

Het einde zoals het einde moest zijn. Veel meer kan ik er niet over zeggen. Het is jammer dat het afgelopen is, dus ik ging met een dubbel gevoel naar de film. Maar het is nu ook echt af, op een goede manier. Bij deze eerste ziening was ik helemaal flabbergasted dus voor nu 5*, misschien na een tweede kijk, zelfs een derde of vierde, wat anders.

Hij is trouw aan het boek, er zijn natuurlijk wel een aantal dingen anders, maar op deze manier is het zeker niet minder. De sfeer is perfect, een continue spanning die ze perfect hebben getoond door de donkere beelden en de prachtige muziek. Ik vond het ook heel fijn dat Hedwig's Theme er nog inzat, nog een beetje de oude magie. Het was duister, maar goed. Het acteerwerk van Radcliffe is zoveel verbeterd, erg fijn om nu een geloofwaardige Harry te hebben. Emma deed het ook weer goed, ze blijft een van mijn favoriete personages. Het ouder maken vond ik perfect gedaan, vooral Ginny was erg goed.

Ja, voor mijn gevoel klopt het gewoon zo.


avatar van tukkerstein

tukkerstein

  • 2219 berichten
  • 3469 stemmen

Stukje beter dan de vorige delen, maar nog steeds zijn de Harry Potter-films in mijn ogen overgewaardeerde blockbusters. Special effects zijn niet geweldig (explosies ed. zijn nogal nep, ook een aantal neppe blue screen-scenes), de chemie tussen de drie hoofdrolspelers is nog steeds onder de maat, sommige scenes zijn te overdreven dramatisch, grotendeels te danken aan overacting (iets waar de drie hoofdrolspelers en ook zeker Daniel Radcliffe zich schuldig aan maken), maar ook doordat de laatste paar films zichzelf veel te serieus nemen. De 3D voegt niet bijster veel toe. Het verhaal is gelukkig wat helderder verteld dan in de vorige delen, en ik had het idee dat het ook met wat meer vaart was. De bijrollen zijn natuurlijk ook weer dik in orde.

2,5*


avatar van qwertzu

qwertzu

  • 449 berichten
  • 433 stemmen

Ben benieuwd net gereserveerd voor morgen!


avatar van Starmaster501

Starmaster501

  • 882 berichten
  • 174 stemmen

Zit ie nogsteeds propvol dan?


avatar van Emma'

Emma'

  • 148 berichten
  • 286 stemmen

Zou me niets verbazen...


avatar van qwertzu

qwertzu

  • 449 berichten
  • 433 stemmen

Bij de bioscoop werd me ten zeerste aangeraden te reserveren dus....maar gedaan dan!

Zo eerst deel 7.1 maar even kijken om er in te komen haha


avatar van Filmpje1

Filmpje1

  • 1291 berichten
  • 1029 stemmen

1 ding snapte ik niet helemaal.

Harry moest dood want alleen dan kon voldemort ook dood,(hij was ook één van de relieken van de dood). waarom hoefde dat opeens niet meer?
Had ik ook een beter einde gevonden.


avatar van Musicer

Musicer

  • 614 berichten
  • 652 stemmen

^^Zoals ik het versta, is toen Voldemort de killing curse uitsprak in het bos, enkel het deel van Voldemort dat in Harry zat, doodgegaan = het wezen onder de bank in King's Cross.

Een deel van Harry was een horcrux, niet Harry helemaal.


avatar van Nientje1980

Nientje1980

  • 113 berichten
  • 111 stemmen

Helemaal geweldig. Volgt erg goed de lijn van het boek. (iets wat niet altijd gezegd kan worden bij verfilmingen) en geweldige special effects. Lekker donker en eng gemaakt...

Heb hem in 3d gezien, maar dat is voor deze film geen must. Het is wel mooi, maar voegt niet bijster veel toe aan de kijkervaring. dat is dan wel weer jammer. maar het blijft en geweldige film, de beste van alle delen qua kwaliteit.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Musicer schreef:
^^Zoals ik het versta, is toen Voldemort de killing curse uitsprak in het bos, enkel het deel van Voldemort dat in Harry zat, doodgegaan = het wezen onder de bank in King's Cross.

Een deel van Harry was een horcrux[/s
poiler], niet Harry helemaal.
Nou Harry ging wel dood, alleen door die steen kwam hij weer tot leven volgens mij, daarom mocht hij kiezen of hij naar het dodenrijk ging of weer terug kon.


avatar van Emma'

Emma'

  • 148 berichten
  • 286 stemmen

m1chel schreef:
(quote)
Nou Harry ging wel dood, alleen door die steen kwam hij weer tot leven volgens mij, daarom mocht hij kiezen of hij naar het dodenrijk ging of weer terug kon.


Volgens mij had hij die steen daarvoor al in het bos laten vallen, maar gehoorzaamde de stok niet goed aan Voldemort omdat hij bij Harry hoorde, en Harry daarom niet definitief dood was.


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Emma' schreef:
gespoilerd bericht


Harry ging niet dood, net als dat dat gedoe met Dumbledore slechts een droom was, een inbeelding. Voldemort doodde enkel zijn eigen Horcrux in Harry, Harry zelf bleef leven.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Ok, ja ik nam het aan omdat het voor mij ook niet echt heel duidelijk was.en die stok hoorde ook niet bij harry maar bij draco


avatar van Filmpje1

Filmpje1

  • 1291 berichten
  • 1029 stemmen

hmm. blijkbaar niet de enigste dus die het wat vaag vond.

dacht miss dat het wat beter in het boek werd uitgelegd. en aangezien dit het enigste deel is wat ik nog moet lezen.

maar wat Musicer en Mjk87 schrijven is dus wat er daadwerkelijk is gebeurd?


avatar van wavanbuuren

wavanbuuren

  • 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ik was positief verrast door Harry Potter 7.1
Het eerste half uur van 7.2 sluit daar goed op aan. In een lekker tempo volgen een aantal goeie scenes en boeiende momenten elkaar op. De film ziet er zoals we mogen verwachten weer prachtig uit. Na het eerste half uur gaat het helaas bergafwaards. Het wordt rommelig, veel actiescenes met geforceerde special effects en er wordt een paar keer storend afgeweken van het boek. Erg storend was ook dat er weer zo nodig een aantal obligaat moralistische scenes aan toegevoegd moesten worden (met als dieptepunt het statement van Neville).

En dan is daar nog die idiote epiloog. In het boek vond ik dat al waardeloos, maar in de film doen ze er nog een schepje bovenop. Potter en co zijn op zo'n waardeloze manier "ouder" gemaakt, dat je het ook zou geloven als ze met hun kinderen mee zouden gaan naar school. Misschien wel de slechtste epiloog in de filmhistorie.

Al met al met ** 1/2 een zeer onwaardige en onbevredigende afsluiter.


avatar van Ruben0s

Ruben0s

  • 16 berichten
  • 31 stemmen

wat een slecht einde...


avatar van Falcon103

Falcon103

  • 172 berichten
  • 818 stemmen

bij voorbaad sorry,

aardige film mooie afsluiter, maar wat hebben ze het verhaal weer verneukt zeg, sinds yates is het gewoon een drama. ze hadden zoveel stukken zoveel beter kunnen maken, zeker waar ze andere delen weer te langdradig deden. nee jammer....


avatar van Adammeh

Adammeh

  • 107 berichten
  • 1431 stemmen

Een ware teleurstelling, ik kan niet begrijpen dat hij een 8,5 heeft op imdb.

Er zit geen enkel sprankel van specialiteit of genialiteit in de film. Na Part 1 te hebben gezien zou je toch meer actie verwachten. Actie was er wel maar van het kaliber The Last Airbender.

Jammer zeg.


avatar van Resh

Resh

  • 701 berichten
  • 609 stemmen

Ik ben zelf 17 en ik merk dat de jongens van mijn leeftijd het allemaal heel kinderachtig vinden, tenminste zo laten ze het overkomen, maar diep van binnen vinden ze het helemal te gek. Toen ik onderweg was naar deze film betrapte ik paar stoere vrienden die onderweg waren naar deze film, toen ik ze vroeg welke film gaan jullie kijken? antwoordden ze allemaal met pijn en moeite, harry potter.. en ze waren dus op heterdaad betrapt omdat ze niemand hadden verteld dat ze gingen ahaha, en toen gingen we samen en toen zaten we daar in de zaal als stoere jongens kijkend naar Harry potter, en we vonden het allemaal echt te gek en de film had van mij ook nog langer gemogen.


avatar van 426451

426451

  • 3 berichten
  • 3 stemmen

Ik heb hem net gezien en ik vond het eerlijk gezegd wel een heel erg saaie film.
Moet gezegd worden, dat ik geen fan ben van de HP movies, heb ze allemaal gezien nu, maar geen een die bij mij blijft hangen van: "wauw wat een goeie film."

Ik had opgegeven moment het gevoel van dat het zo lang duurt en elke wanneer ik dacht en nu komt die epische strijd, gebeurt er eigenlijk bar weinig, karakters gaan dood, maar je krijgt er weinig van mee en laat mij in in iedere geval niet meeslepen van aww!

Ik had zelf gevoel van we rennen naar die ene object en vernietigen het en dan weer naar de volgende rennen.

Nog een puntje...
Die ene scene met die Molly en Bella, die kwam ook opeens zo random over.

Scene naar Harry en Voldermort, dan opeens die gevecht van Molly en Bella en na 10 sec is het over, weer terug switchen naar Harry.

Dus, ja ik vond het erg saai, waardoor ik het gevoel dus had dat het zo lang duurt, het nam me niet mee naar die strijd, omdat het te gefocused werd in het zoeken van Harry en die dingen.

Enigszins vind ik de HP films erg over rated en is hier misschien een beetje het sentiment van "nu is het echt de allerlaatste Harry Potter" waardoor mensen geneigd te zijn de film meer op te hemelen.

ps. de 3d vond ik ook niet echt van grote toegevoegde waarde, eerder verwaarloosbaar.


avatar van DiKKe_OsCaR

DiKKe_OsCaR

  • 406 berichten
  • 2034 stemmen

De eerste helft van de film was beduidend beter dan de tweede helft. Dat vond ook mijn medebezoekster. Zij is een echte Harry Potter fan en was het eerste deel, voor de pauze, behoorlijk hyper en zenuwachtig (erg leuk om te zien). Maar dat is na de pauze niet meer terug gekomen.

Ik heb de boeken niet gelezen, maar waarom moest dat lieve elfje Dobbey nu dood in 7.1 maar blijft verder elke persoon van belang leven in 7.2? Zo laat de film op een niet hysterische fan natuurlijk niet al te veel indruk achter.

Neemt niet weg dat ik het alsnog een leuk bioscoopbezoek vond. En de film was ook leuk om te zien. We konden hem op het door ons gewenste tijdstip enkel in 3D bekijken en ik moet zeggen, dat viel me niet eens zo tegen (ik ben nogal een 3D scepticus). Het was echter wel weer hetzelde verhaal als mijn eerste (en enige) 3D-film: de kleuren zijn zo lelijk (groenig, active shutter bril).. En het beeld te donker. En pijn aan mijn neusbrug. Verder wel oke, leuk extra effect.


avatar van Blur

Blur

  • 109 berichten
  • 308 stemmen

426451 schreef:

ps. de 3d vond ik ook niet echt van grote toegevoegde waarde, eerder verwaarloosbaar.


Wellicht met je ogen dicht gekeken?
De 3D effecten geven op belangrijke momenten net dát extra element dat het beeld opkrikt.
Voorbeelden:
De vuurzee in de Kamer van Hoge Nood
de zwevende Resurrection Stone
De beeldvullende dwarelende resten van Voldermort


avatar van 426451

426451

  • 3 berichten
  • 3 stemmen

Blur schreef:
(quote)


Wellicht met je ogen dicht gekeken?
De 3D effecten geven op belangrijke momenten net dát extra element dat het beeld opkrikt.
Voorbeelden:
De vuurzee in de Kamer van Hoge Nood
de zwevende Resurrection Stone
De beeldvullende dwarelende resten van Voldermort


Muah, tuurlijk heb ik dat wel gezien, maar ik had simpelweg niet erg het constante gevoel van dat ik naar een 3d film zat te kijken.


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

Blur schreef:
(quote)


Wellicht met je ogen dicht gekeken?
De 3D effecten geven op belangrijke momenten net dát extra element dat het beeld opkrikt.
Voorbeelden:
De vuurzee in de Kamer van Hoge Nood
de zwevende Resurrection Stone
De beeldvullende dwarelende resten van Voldermort



Vergeet niet dat karretje bij Goudgrijp, leek wel een achtbaan


avatar van scumrules

scumrules

  • 18 berichten
  • 32 stemmen

Gisteravond in de bios deze film bezocht. Ik moet zeggen dat het mij positief verrast heeft. Wat ik jammer vond vanaf de 4e film is dat zoveel details verwaarloosd werden, wat natuurlijk ook wel enigzins logisch is, anders worden de films echt te lang. Part 1 begon met een mooi tempo, en dat zet zich in Part 2 door. Vond het wel raar dat het gevecht op Zweinstein al zo vroeg in de film begon, maar dat moest eigenlijk ook wel, omdat het gewoon een belangrijk stuk is. De 3D-effecten voegden soms wel iets toe, maar ik vond het beeld toch nog te duister af en toe, gewoon 2D kijken is toch iets relaxter. Einde vond ik ook mooi, al kan ik wel begrijpen dat veel mensen dat niet vonden. Toch ben ik van mening dat je de boeken zeker gelezen moet hebben, anders zul je niet veel van sommige dingen begrijpen. Met name het deel van de gruzielementen.

4,5*