Genre: Thriller / Sciencefiction
Speelduur: 148 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Christopher Nolan
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Ken Watanabe en Joseph Gordon-Levitt
IMDb beoordeling:
8,8 (2.783.288)
Gesproken taal: Engels, Japans en Frans
Releasedatum: 22 juli 2010
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Inception
"Your mind is the scene of the crime."
Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) is een meesterdief, gespecialiseerd in het “stelen” van waardevolle geheimen in de droomstaat van een mens, wanneer de geest het kwetsbaarst is. Cobb is hierdoor een gewilde speler in de verraderlijke nieuwe wereld van bedrijfsspionage, maar dit heeft hem tegelijkertijd ook tot een internationale vluchteling gemaakt, wat hem alles kan kosten wat hij ooit lief had. Nu krijgen Cobb en zijn team van specialisten een nieuwe taak aangeboden. Een 'laatste' taak die ervoor kan zorgen dat Cobb zijn oude leven weer terugkrijgt. Deze taak is niet het stelen van een idee, maar het plaatsen van een idee. Als ze slagen, dan kan het de perfecte misdaad zijn. Maar er is ook een levensgevaarlijke vijand, iemand die altijd Cobb's volgende zet lijkt te voorspellen...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,8 / 2783288)
- Spoilertopic
- Inception: The Shooting Script (BoekMeter)
- Inception (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Dom Cobb
Arthur
Saito
Eames
Ariadne
Yusuf
Robert Fischer, Jr.
Peter Browning
Mal Cobb
Maurice Fischer
Video's en trailers
Reviews & comments
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Inhoud zegt mij zo weinig. Je vind een schilderij toch ook niet mooi vanwege het onderwerp. Het gaat erom hoe de schilder/filmmaker het in beeld brengt. Nolan doet dat visueel vrij standaard met vee te veel uitleg. Cameron dumpt ons in sneltreinvaart op
pandora, waar we vervolgens twee uur lang doorheen rennen en vliegen. Cinematografisch briljant. Daar hou ik veel meer van.
Ik vond Avatar slaapverwekkend en totaal niet bijzonder. Vormgeving is inderdaad belangrijk, maar dat heeft deze film toch ook wel? Mja ieder zijn ding natuurlijk. Misschien ook niet netjes van mij om te verwijzen naar stemmen die je hebt geplaatst.
Goodwillhunting
-
- 48 berichten
- 38 stemmen
Inhoud zegt mij zo weinig. Je vind een schilderij toch ook niet mooi vanwege het onderwerp. Het gaat erom hoe de schilder/filmmaker het in beeld brengt. Nolan doet dat visueel vrij standaard met vee te veel uitleg. Cameron dumpt ons in sneltreinvaart op
pandora, waar we vervolgens twee uur lang doorheen rennen en vliegen. Cinematografisch briljant. Daar hou ik veel meer van.
ik denk dat je schilderen niet moet vergelijken met films. Het hoort wel in dezelfde categorie maar is niet hetzelfde.
appels en peren ook uit dezelfde categorie maar niet hetzelfde.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Waarom zou je schilderijen niet mogen vergelijken met film? Genoeg regisseurs die erg veel aandacht geven aan de fotografie, licht/schaduw, positionering, mise-en-scène e.d. van een bepaalde frame in film, dat je dat zeer goed naast eens schilder en zijn schilderij kan zetten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Film is net als een schilderij een visuele kunstvorm. Ik vind daarom dat je ze weldegelijk kunt vergelijken. Je kan film overigens ook met muziek vergelijken en ook daar maakt het niet uit waarover gezongen worden, maar hou de muziek ik elkaar steekt.
Maar blijkbaar kijken mensen niet verder dan hun neus lang is en denken ze dat er film enkel het vertellen van een verhaal behelst.
Verdiep je eens in Cinema zou ik hen willen zeggen....
Goodwillhunting
-
- 48 berichten
- 38 stemmen
ik zeg toch : Het hoort wel in dezelfde categorie maar is niet hetzelfde.
een schilderij is fractie van een beeld, een film bestaat uit miljoenen/miljaren beelden
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Natuurlijk is het niet hetzelfde, maar er zijn wel degelijk overeenkomsten. (Erg) Veel mensen zien film helaas enkel als een tijdverdrijf met een meeslepend verhaal en niet als kunstvorm, wat gewoon erg zonde is.
David Lynch vind ik bijvoorbeeld net zo'n grote kunstenaar als Salvador Dali. Feit dat iemand als Lynch zich ook bezighoudt met schilderijen en beeldhoukunst zegt natuurlijk ook wel wat over de verschillende kunstvormen die wel degelijk overeenkomsten kennen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
ik zeg toch : Het hoort wel in dezelfde categorie maar is niet hetzelfde.
een schilderij is fractie van een beeld, een film bestaat uit miljoenen/miljaren beelden
Beide communiceren op visueel vlak. En ik kan soms langer naar een schilderij kijken dan naar een film. Een beeld is zo veel veelzeggender dan men denkt. Ook met één beeld kun je een verhaal vertellen. Dus eigenlijk is er nauwelijks verschil.
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Yap, daar sluit ik me wel bij aan, alhoewel ik moet zeggen dat ik me nooit in schilderijen verdiep
. Maar inderdaad, je kunt heel erg vertellen met een beeld en hoe je het beeld, zeg maar, inkleurt roep je een bepaalde sfeer op. Maar de meeste films draaien er toch om om het vertellen van het verhaal. En daarbij zijn alle aspecten (ook de beeldvorming) erg belangrijk.
En zo'n verhaal kan eigenlijk alleen slecht zijn als er erg veel onoriginele dingen naar boven komen (een creatief product scoort nooit hoog als het bomvol zit met dingen die al honderden keren eerder zijn gedaan) of als het niet goed verteld is door de beeldvorming, het tempo, de montage, het camerawerk of slecht uitgewerkte personages. Waar het over gaat maakt (zoals al eerder is gezegd) helemaal niets uit, maar het moet je natuurlijk wel aanspreken 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En zo'n verhaal kan eigenlijk alleen slecht zijn als er erg veel onoriginele dingen naar boven komen (een creatief product scoort nooit hoog als het bomvol zit met dingen die al honderden keren eerder zijn gedaan) of als het niet goed verteld is door de beeldvorming, het tempo, de montage, het camerawerk of slecht uitgewerkte personages. Waar het over gaat maakt (zoals al eerder is gezegd) helemaal niets uit, maar het moet je natuurlijk wel aanspreken
Maar daar richt zich mijn kritiek op Inception dan ook. Het verhaal kent een heel origineel, ik zou willen zeggen briljant uitgangspunt. Maar in de vertaalslag naar de vorm wordt het enkel ingevuld met onoriginele elementen. Er waren voor mij slechts twee momenten dat ik dacht: Dat ik leuk gevonden; Het dubbelvouwen van Parijs en de zweefscene (met name de doorvertaling vanuit de andere droom). Voor de rest werd de film gevuld met tamme weinig interessante personages, werd er veel te veel uitgelegd c.q. tijd aan uitleg besteed. Bovendien vond ik het ook qua cinematografie erg ouderwets aandoen en weinig spannend. Een dergelijk verhaal leent zich gewoon perfect om ook visueel vernieuwend te zijn. Zeker in 2010, moet daar wat van te maken zijn. Want geef nu toe. Het is toch van de gekke dat je met een budget vaan 200 mjn niet verder komt dan een climax te creëren die uit een 30 jaar oude James Bond film stamt en daar nota bene nog beter/leuker werd uitgevoerd.... Nee, ik kan hier echt geen voldoende aan geven. En juist omdat het uitgangspunt (verhaal) zoveel kansen bod er iets bijzonders van te maken, geef ik een zware onvoldoende. Dat heeft verder niets met tegendraads zijn of compensatie stemmen te maken. Ik vind het zelf ook jammer....
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Als je een film een onvoldoende geeft voor wat het had kunnen zijn weet ik er nog wel een paar. (lees Avatar)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als je een film een onvoldoende geeft voor wat het had kunnen zijn weet ik er nog wel een paar. (lees Avatar)
Nee, ik geef geen onvoldoende voor wat het niet is, maar voor wat er niet (goed) mee gedaan is. Bij Avatar is het omgekeerde het geval, daar is een relatief bekend (onorigineel, voorspelbaar, hoe je het wilt noemen) verhaal juist in een totaal nieuw jasje gestoken en met veel visuele flair verteld. Bij Avatar had ik in de eerste 15 minuten al 10 zaken gezien die ik nooit eerder had gezien. Bij Inception kwam niet verder dan 1 of 2 in 2,5 uur...
En ook Avatar kent zijn zwaktes, maar ik kreeg daar niet de tijd er over te vallen. Dus dat is eerder een hogere waardering waard. 
FinkPloyd
-
- 644 berichten
- 1964 stemmen
(Erg) Veel mensen zien film helaas enkel als een tijdverdrijf met een meeslepend verhaal en niet als kunstvorm, wat gewoon erg zonde is.
Het ene sluit het ander nochtans niet uit 
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Ik vond Avatar alles behalve kunst. Bij kunst denk ik eerder aan A Clockwork Orange of Sin City. (Ook hele andere films natuurlijk.. mja)
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2552 stemmen
Afgelopen zondag in de bios gezien en ik moet zeggen dat dit best een sterke film is. Negen van de tien keer zat ik gewoon met m'n mond open te kijken naar de verbluffende beelden.
Het stelen van ideeën of zelfs maar het planten van ideeën door middel van in te breken in iemands droom wordt echt zo goed hier neergezet en als excuus kun je gewoon elke setting gebruiken. Omdat de dromer dat toch wel even bepaalt.
Het verhaal is erg sterk te noemen, alleen raak je de draad soms even kwijt met al die 'kicks' enz. En die onzin met z'n vrouw hadden ze voor mij part wel weg kunnen laten, dat remde de film alleen maar af.
Desondanks 4, 5 sterren.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Nee, ik geef geen onvoldoende voor wat het niet is, maar voor wat er niet (goed) mee gedaan is. Bij Avatar is het omgekeerde het geval, daar is een relatief bekend (onorigineel, voorspelbaar, hoe je het wilt noemen) verhaal juist in een totaal nieuw jasje gestoken en met veel visuele flair verteld. Bij Avatar had ik in de eerste 15 minuten al 10 zaken gezien die ik nooit eerder had gezien. Bij Inception kwam niet verder dan 1 of 2 in 2,5 uur...
En ook Avatar kent zijn zwaktes, maar ik kreeg daar niet de tijd er over te vallen. Dus dat is eerder een hogere waardering waard.
Ik denk toch dat het visuele aspect bij jou veel zwaarder weegt dan de rest. Op een planeet als Pandora kun je ook veel meer laten zien dan iemands belevingswereld (droom) van bijvoorbeeld Parijs. Er zijn trouwens ook talloze kritieken op Avatar (sorry dat ik daar weer over begin, maar ook eigen schuld) geweest dat al die "dingen die je nooit eerder gezien had" gewoon aardse dingen waren met veel meer poten (in geval van de paarden benen) of met een lichtje hier en daar.
Waar het mij om gaat is dat ik gewoon de twee uur en nog wat geboeid naar Inception heb gekeken en er gewoon van genoten heb. (Net als van Avatar overigens). En jij hebt er gewoon niet van genoten, maar dat hoeft toch niet aan de film te liggen?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk toch dat het visuele aspect bij jou veel zwaarder weegt dan de rest. Op een planeet als Pandora kun je ook veel meer laten zien dan iemands belevingswereld (droom) van bijvoorbeeld Parijs.
Niet helemaal eens. Met een droomwereld kan je visueel juist heel veel doen. Nolan doet hier veel te weinig mee, bijna niks en daar slaat ie de plank vooral mis. Omdat hij cinematografisch toch enorm conventioneel is. Vorm vind ik vaak ook belangrijker dan inhoud. Vorm is essentieel, inhoud niet. Vorm is een goed substitutiegoed voor inhoud, maar vice versa werkt dat vaak niet zo.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik denk toch dat het visuele aspect bij jou veel zwaarder weegt dan de rest. Op een planeet als Pandora kun je ook veel meer laten zien dan iemands belevingswereld (droom) van bijvoorbeeld Parijs. Er zijn trouwens ook talloze kritieken op Avatar (sorry dat ik daar weer over begin, maar ook eigen schuld) geweest dat al die "dingen die je nooit eerder gezien had" gewoon aardse dingen waren met veel meer poten (in geval van de paarden benen) of met een lichtje hier en daar.
Ik heb het niet enkel over de inhoud of art direction, maar de totale visuele vorm, de shots en camerabewging in combinatie met het landschap HOE je iets laat zien.
88Fabian
-
- 1527 berichten
- 0 stemmen
Visualiteit is echt niet alles,maar wie ben ik eh 
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1023 stemmen
Dat klinkt aldoor in iedere droom? Ik weet het namelijk niet meer zeker.
Sowieso ben ik de film nu heel anders gaan zien, waar ik vannacht wat over ga posten.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Niet helemaal eens. Met een droomwereld kan je visueel juist heel veel doen. Nolan doet hier veel te weinig mee, bijna niks en daar slaat ie de plank vooral mis. Omdat hij cinematografisch toch enorm conventioneel is. Vorm vind ik vaak ook belangrijker dan inhoud. Vorm is essentieel, inhoud niet. Vorm is een goed substitutiegoed voor inhoud, maar vice versa werkt dat vaak niet zo.
Ga je eigen dromen maar eens na, zitten daar allerlei abstracte vormen en kleuren in? Bij mij niet. Vaak gaat het juist over de alledaagse dingen op hele normale plekken (bijvoorbeeld je werkplek) dus dat er niet een Jacksonachtige tussenwereld droom gebruikt wordt vind ik alleen maar goed. Meer realistisch.
Maar goed ik zit weer teveel te discusieren over een simpele blockbuster. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Visualiteit is echt niet alles,maar wie ben ik eh
Zonder is het anders behoorlijk donker in de bios. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ga je eigen dromen maar eens na, zitten daar allerlei abstracte vormen en kleuren in? Bij mij niet. Vaak gaat het juist over de alledaagse dingen op hele normale plekken (bijvoorbeeld je werkplek) dus dat er niet een Jacksonachtige tussenwereld droom gebruikt wordt vind ik alleen maar goed. Meer realistisch.
Maar goed ik zit weer teveel te discusieren over een simpele blockbuster.
Maar de montage in mijn dromen is toch wel een stuk spannender dan dit. Als ik een film moet benoemen die mijn droomervaringen vbenaderd kom ik al gauw bij Inland Empire uit. Fragmentarisch, onlogisch en soms onscherp. 
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het niet enkel over de inhoud of art direction, maar de totale visuele vorm, de shots en camerabewging in combinatie met het landschap HOE je iets laat zien.
Toch zie ik deze conventionelere cheografie liever dan bijv. die schokkende onzin van 'de bourne films'.The Green Zone (van wat ik uit de trailer opmaak) doet daar zelfs(!) een schepje bovenop. Ik snap wel dat dit soort cameravoering/editing de film een zekere dynamische push geeft, maar absoluut niet mijn favo manier op actie in beeld te brengen! De helft valt buiten de kaders en is gewoon nauwelijks te volgen. Slimme manier om (bij een minder budget) een hoop te verdoezelen, maar doe mij de ultra slomow actie uit Watchmen maar
.
Nooiert
-
- 38 berichten
- 896 stemmen
En die onzin met z'n vrouw hadden ze voor mij part wel weg kunnen laten, dat remde de film alleen maar af.
Desondanks 4, 5 sterren.
Die "onzin" met zijn vrouw is toch zo'n beetje het meest belangrijke waar de film om draait?
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
Overigens ga ik er wel in mee dat Nolan nog meer gekkigheid had kunnen (misschien wel moeten) uithalen tijdens de droom sequenties. In dromeland is alles mogelijk! Grenzeloze mogelijkheden zover je fantasie reikt! Het uitgangspunt van Inception leent zich daarom uitstekend voor een hoop spektakel. En wat dat betreft had Nolan nog wel een stapje verder kunnen gaan. Dat mistte ik een beetje.
Dat Nolan tijdens in droomwereld heeft gekozen voor een meer realistische look is wel te begrijpen. Niet op de laatste plaats laat je de kijker zo veel meer in onwetendheid - is het nu wel .. of toch niet echt gebeurd (het einde dan vooral) etc. Mulholland Dr. (wat heb ik een verschrikkelijke zin om die te herzien
) is bijv. ook in eenzelfde stijl opgenomen. Bovendien lijken dromen realistisch, je hebt immers niet door dat je droomt, wanneer je droomt
. Achteraf zijn ze vaak helemaal niet logisch en van die continuïteit klopt geen drol, maar mijn dromen benaderen zelfs achteraf gezien ALTIJD de realiteit. Geen vliegen door wolken of dat soort clichés
.
Karl van H.
-
- 2812 berichten
- 2256 stemmen
Maar de montage in mijn dromen is toch wel een stuk spannender dan dit. Als ik een film moet benoemen die mijn droomervaringen vbenaderd kom ik al gauw bij Inland Empire uit. Fragmentarisch, onlogisch en soms onscherp.
Helemaal mee eens. De trailer beloofde ook wel wat meer van zulke dingen dan uiteindelijk in de film terecht is gekomen: een trein die door de stad dendert, zweven (Levitt die verschillende personen bijeen houdt met een of ander touw, bijvoorbeeld). Alle min of meer vervreemde dingen in Inception waren al in de trailer te zien; de rest is betrekkelijk saai - voor een droom althans.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou, dan droom jij wel saai hoor. Ik heb de vreemdste achtbaanritte beleefd in mijn dromen. Bij mij liggen mijn droombeelden dichter bij die van Lynch of Dali dan bij die van Nolan.
Nooiert
-
- 38 berichten
- 896 stemmen
Ik heb het gevoel dat men te veel kijkt naar de droomwereld en niet naar wat de film probeert te bereiken. Namelijk het "gevoel" van het hoofdpersonage zo goed mogelijk naar voren brengen.
Maar even spoileren
Daarbij horen geen vreemde dromen, zoals er gemaakt zouden kunnen worden en wat Nolan ook duidelijk maakt in één scene waarbij het hele straatbeeld op de schop wordt gegooid. Zoals duidelijk gemaakt wordt: je kan veel uithalen in die dromen, maar wanneer de personage waarbij in het hoofd "ingebroken" doorheeft dat er gerotzooid wordt in zijn brein, kan hij of zij, dat wil zeggen het onderbewustzijn, de indringer buiten sluiten. En dat is nou juist hetgene wat iemand die een Inception wil plegen niet wil. Vandaar dat die vreemde dromen, waarin alles mogelijk lijkt, vrijwel niet in deze film voorkomen. Dat er dan zelfs lage cijfers gegeven worden, doordat dit niet gebeurd, is helemaal van de zotte.
Nolan probeert juist een hele plausibele verklaring te geven hoe in te breken in iemands brein en op zich is die hele werking van hem nog niet zo gek. Immers bestaat het al heel lang, iemand te laten denken dat hij zelf de oplossing bedacht heeft voor iets, oftewel zelf met HET idee kwam, waardoor diegene zijn visie bij stelt. Zelfs een deel van het school systeem is hierop in NL gebasseerd, namelijk het zelf (her)ontdekken van simpele formules. Daardoor blijft het veel beter in je hoofd zitten.
De vergelijking met de Matrix is daarbij een hele goede. In principe zitten mensen in de Matrix in een limbo, hoewel dit een andere oorzaak en gevolg heeft dan deze film.
Greeneyelady1
-
- 406 berichten
- 0 stemmen
Zeldzaam.
Visueel een erg mooie film om te zien. Erg bijzonder en ongewoon.
Eentje die je geheid bij zal blijven. Leonardo dicaprio speelt weer eens de sterren van de hemel. Maar toch... toch konden bepaalde dingen mij niet bekoren. Zoals de steeds terugkerende scenes met zijn vrouw. En dan heb ik het over die waarbij hij uitlegt wat er zich tussen hen heeft afgespeeld. Dat werd mijns inziens teveel herhaald/uitgekauwd. Maar kan me voorstellen dat sommigen dit juist niet vervelend vonden aan de film.
Karl van H.
-
- 2812 berichten
- 2256 stemmen
@ Nooiert: Dan nog laat hij ontzettend veel kansen liggen in Limbo, waar hij juist alle mogelijkheden heeft voluit te gaan. Bovendien had het verhaal best zodanig kunnen worden geschreven dat er wel allerhande vage dingen zouden kunnen gebeuren, mocht Nolan dat gewild hebben.
Gerelateerd nieuws

Wereldberoemde sciencefictionfilm 'Inception' van Christopher Nolan is vanavond op televisie

Wereldberoemde scifi-thriller 'Inception' van Christopher Nolan binnenkort te streamen op HBO Max

De tien best beoordeelde films van de jarige Leonardo DiCaprio (49)

Vijf Oscar-winnende films die op Netflix te vinden zijn
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

Se7en
Misdaad / Thriller, 1995
2.822 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Fantasy / Avontuur, 2001
3.683 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








