Inception (2010)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Christopher Nolan
met Leonardo DiCaprio, Ken Watanabe en Joseph Gordon-Levitt

Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) is een meesterdief, gespecialiseerd in het “stelen” van waardevolle geheimen in de droomstaat van een mens, wanneer de geest het kwetsbaarst is. Cobb is hierdoor een gewilde speler in de verraderlijke nieuwe wereld van bedrijfsspionage, maar dit heeft hem tegelijkertijd ook tot een internationale vluchteling gemaakt, wat hem alles kan kosten wat hij ooit lief had. Nu krijgen Cobb en zijn team van specialisten een nieuwe taak aangeboden. Een 'laatste' taak die ervoor kan zorgen dat Cobb zijn oude leven weer terugkrijgt. Deze taak is niet het stelen van een idee, maar het plaatsen van een idee. Als ze slagen, dan kan het de perfecte misdaad zijn. Maar er is ook een levensgevaarlijke vijand, iemand die altijd Cobb's volgende zet lijkt te voorspellen...

avatar van Green Destiny
Een mooie surrealistische shot uit de trailer.

avatar van planet_of_death
Inderdaad een schitterende foto. En wat een ambiteus verhaal.

Hier heb ik zin in!

Voor de liefhebbers:

De dreigende muziek van Hans Zimmer uit de trailer

YouTube - Inception - Trailer Soundtrack - HANS ZIMMER

avatar van Zidaan
Ben erg benieuwd naar deze film!

avatar van jipt
Trailer doet me denken aan dark city

avatar van M.Goodkat
Nu dat je het zegt, doet mij ook denken aan dark city

avatar van Revolt
Het verhaal vind ik erg goed klinken, maar de verfilming die ik tot nog toe uit de trailers kan halen bevalt mij niet zo.. Maar ik ben benieuwd, DiCaprio en Nolan staan toch eigenlijk wel garant voor succes.

avatar van kimberlyVD
M'n favoriete acteur & favoriete regisseur van het moment, dat kan haast niet misgaan... Hier kijk ik echt enorm naar uit!

avatar van Miss A
Trailer is heel kort maar ziet er wel goed uit..
En idd het verhaal is origineel (voor de verandering) ^^
Ben erg benieuwd naar deze

revengeyo
augustus pas?

avatar van planet_of_death
Blijkbaar wel. Genoeg tijd om topwerk af te leveren.

avatar van grid8400
hier kijk ik wel naar uit!!!

avatar van Uier
Dit wordt de film van 2010, volgens mij!

Nolan en DiCaprio zijn genoeg om me aan dit project te binden, maar de trailer kreeg me nu niet laaiend enthousiast.

avatar van planet_of_death
Het is maar een trailer toch? Zegt niet veel over de film zelf denk ik.

Angrod_Pallanén schreef:
...maar de trailer kreeg me nu niet laaiend enthousiast.
Beter dan dit kunnen trailers voor mij eigenlijk niet worden. Indrukwekkend, mysterieus en in tegenstelling tot (veel) andere trailers wordt er eigenlijk niets van het verhaal weggegeven. Dé perfecte trailer.

True, ik ben blij dat het hele plot niet meteen wordt weggeven, maar dat werd het in TDK ook niet. We zagen alleen een show-off tussen Batman en The Joker en toen zat ik al kwijlend voor de kalender te kijken wanneer ik hem mocht zien. Nu zitten er meer vraagtekens bij; kunnen ze dit mind-forming-thing wel goed uitwerken? Hoe ver ben ik zelf in staat mee te gaan met deze ongein? Wordt dit de nieuwe TDK of de nieuwe Knowing?

@planet_of_death: Het maakt niet uit wat het over de film zegt. Trailers moeten mensen naar de bioscoop krijgen en erg enthousiast wordt ik er niet van, that's all.

avatar van Co Jackso
Angrod_Pallanén schreef:

Inderdaad, dat is de grote vraag. Blijft het allemaal geloofwaardig en niet te vergezocht. Qua plaatjes ziet de trailer er uiteraard aardig uit, maar het gaat uiteindelijk toch om de inhoud.

avatar van HarmJanStegenga
Ja, maar dat is altijd zo natuurlijk. Zulke conclusies kun je pas trekken na het zien van een hele film. Daar zijn trailers niet voor.

avatar van HarmJanStegenga
Ah, ff overheen gelezen. Njah, kan me dat moeilijk voorstellen, aangezien ik dit een vreselijk vette trailer vind, maar ieder z'n ding natuurlijk. Het is overigens een geheel origineel idee, dus de link met een TDK of Knowing vat ik niet helemaal. Lijkt er totaal niet op.

Ook weer weinig met de inhoud te maken. Niemand had verwacht dat TDK zo origineel uit de hoek zou komen, en hij verbaasde vriend en vijand. Bij Knowing deden ze alsof het intelligente blockbuster werd, maar het sloeg werkelijk nergens op. Dus nu is de vraag, wordt Inception de film die ons weer versteld doet staan of gaat het een enorme teleurstelling worden? De vergelijking was voor verwachtingen versus uitkomsten, niet inhoudelijk.
Maar idd, ieder z'n eigen ding. Ik heb wel enigszinds vertrouwen in Nolan, maar het onderwerp is gewoon te vaag om er helemaal larisch over te worden.

avatar van HarmJanStegenga
Oké, duidelijk, al ben ik het niet helemaal met je meningen over TDK en Knowing eens, maar dat dan weer terzijde. Inderdaad de vraag of Nolan zo'n origineel concept op een geweldige manier uit weet te werken of dat hij nét alle plankjes misslaat. Ik denk dat Nolan ons weer eens behoorlijk gaat verrassen. Heb er alle vertrouwen in in ieder geval.

avatar van planet_of_death
De trailer roept in ieder geval een ´dit wordt ingewikkelde shit´ gedachte bij mij op.

Dat had ik ook. Echt een film waar je goed voor moet gaan zitten. Ik word al moe als ik er aan denk

avatar van mcdaktari
de meeste films waar DiCaprio in gespeeld heeft vond ik best wel goed, ik kan me bijna niet voorstellen dat dit een slechte film zal worden, gezien zijn meeste films goed zijn. Nu scheelt het ook wel dat ik DiCaprio zowiezo graag zie acteren maar toch, als het scenario hem niet aan staat neemt ie de rol ook niet, al met al verwacht ik toch weer een goeie van Leonardo DiCaprio

avatar van planet_of_death
Ik geloof dat weinig scenario's hem niet staan. Daar hoeven we ons echt niet druk over te maken.

avatar van Co Jackso
mcdaktari schreef:

Eerlijk gezegd denk ik dat de meeste acteurs (inclusief DiCaprio) blind instemmen bij een rol in de nieuwe film van Nolan. Zowel artistiek als commercieel zijn er op dit moment maar weinig regisseurs met de status van Nolan.

avatar van CodyN
Ik denk dat er een zeer grote kans is dat deze film goed wordt, maar of hij de grens van"echt goed"/"meesterwerk" (ik zou niet wteen hoe het anders te kunnen uitdrukken) kan overschrijden betwijfel ik. Alhoewel ik hem vrijwel zeker zeer amusant ga vinden.