ad

Genre: Thriller / Sciencefiction

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Christopher Nolan

Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Ken Watanabe en Joseph Gordon-Levitt

IMDb beoordeling: 8,8 (2.097.071)

Releasedatum: 15 juli 2010

Over Inception

"Your mind is the scene of the crime."

Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) is een meesterdief, gespecialiseerd in het “stelen” van waardevolle geheimen in de droomstaat van een mens, wanneer de geest het kwetsbaarst is. Cobb is hierdoor een gewilde speler in de verraderlijke nieuwe wereld van bedrijfsspionage, maar dit heeft hem tegelijkertijd ook tot een internationale vluchteling gemaakt, wat hem alles kan kosten wat hij ooit lief had. Nu krijgen Cobb en zijn team van specialisten een nieuwe taak aangeboden. Een 'laatste' taak die ervoor kan zorgen dat Cobb zijn oude leven weer terugkrijgt. Deze taak is niet het stelen van een idee, maar het plaatsen van een idee. Als ze slagen, dan kan het de perfecte misdaad zijn. Maar er is ook een levensgevaarlijke vijand, iemand die altijd Cobb's volgende zet lijkt te voorspellen...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van erniesam

erniesam

Het idee is interessant genoeg, maar de combinatie hiervan met een actiefilm vind ik mislukt. Aan de ene kant blaast het de actiefilm nieuw leven in, maar het werkt niet goed. De film ziet er goed uit en ik vind het begin interessant: je wordt direct in de actie gesmeten en weet niet goed wat er nu aan de hand is.

Veel gestileerde shots die mij te arty aan doen. Het rijmt niet met de actie. Ik probeer steeds Nolan films goed te vinden, maar het valt me niet mee. In mijn ogen heeft hij 1 echt meesterwerk gemaakt met Memento en daarna toch een sellout geworden voor de big budget blockbusters. Ondanks de kritiek die ik heb op deze film, toch een van zijn betere.

avatar van Bakema NL

Bakema NL

Ooit gezien en deed me niet zoveel. Begreep het misschien ook niet allemaal......of ik was destijds te moe wellicht zodat het niet allemaal landde zeg maar.

Bluray tijdje geleden gekocht, want Interstellar vond/vind ik een weergaloze film, dus wilde deze Inception nog een kans geven.

Met volle aandacht gekeken en ja je moet er echt wel voor gaan zitten maar de film is echt niet moeilijk te volgen, het meeste wordt gewoon letterlijk uitgelegd.....moet je niet net een glaasje cola inschenken of zo.

Tweede keer beviel dus veel beter....er zijn een aantal films waarbij dat zo is.

avatar van trebremmit

trebremmit

Lege bombast, wel vermakelijk maar valt bij een tweede kijkbeurt toch wat tegen.

avatar van paradoxnl

paradoxnl

Spectaculaire film. Als de dag van vandaag herinner ik me dat ik Inception ging kijken; ventilator op mijn receiver gezet tegen het warmdraaien, 5.1 set met 4 grote zuilen / center en extra sub. Vermogensmeter op mijn receiver gezet. Mezelf goed gepositioneerd, vrienden uitgenodigd.

Wat een moment was dat, de muziek van Hans Zimmer, de slow motion in het busje op de brug. Mijn receiver stuurde op dat moment meer dan 1200 watts na latere analyse. Wat een ongelooflijk goed geluid, acteerwerk, sfeer, de verbeelding, spanning.

Tot de dag van vandaag mijn no#1 film moment.