Despicable Me (2010)

Alternatieve titels: Verschrikkelijke Ikke | Verschrikkelijke Ikke en de Rest Kan Stikke

Animatie / Komedie

geregisseerd door Pierre Coffin en Chris Renaud
met de stemmen van Steve Carell, Jason Segel en Russell Brand

Gru (Steve Carrell) is een duivels meesterbrein dat geniet van alles wat slecht is en van plan is om de maan te stelen. Hij verslaat iedereen die hem in de weg zit met zijn wapenverzameling van krimp- en vriesstralen en zijn gevechtsklare land- en luchtvoertuigen. Maar dan ontmoet hij op een dag drie kleine eigenwijze weesmeisjes die naar hem kijken en iets in hem zien wat nog nooit iemand heeft gezien: een mogelijke papa. ’s Werelds grootste schurk heeft zojuist zijn grootste uitdaging gevonden: drie kleine meisjes die Margo, Edith en Agnes heten.

De animatie is prima in orde. Dat mag je ook wel verwachten. Alleen is het verhaal weer zo voor de hand liggend dat ik er geen plezier meer aan beleef. Je kunt het dus een aantal keer best op safe spelen, maar op een gegeven moment verwacht je gewoon meer.

Ik kan mij 1 moment vaag herinneren waar de humor werkte en dat was bij een interactie van twee van die minigasten. Verder sloeg het allemaal dood...

avatar van Vinokourov
Ik snap het commentaar dat het verhaal zoet is eigenlijk niet. Ik vond mede door de bijtende humor het verhaal veel scherper.

avatar van Timba69
Ben het met je eens Vinokourov. Ik vond de humor in de film juist aardig afwijken van de standaard tekenfilms die je de laatste jaren voorgeschoteld krijgt.

En er zal altijd een vlaag van zoet in een tekenfilm blijven zitten als de tekenfilm ook voor kinderen gemaakt is. Zoiets moet je wel meenemen in je beoordeling. Het is geen South Park of The Simpsons. Animatiefilms die voor een oudere doelgroep gemaakt zijn. Ik vraag mij soms af wat mensen verwachten als ze bij een film met AL of vanaf 6 aanschuiven...

TMP
Het begin van de film was ook meteen het leukste. Daarna zakt deze film wat weg, en hij was mij toch ook iets te kinderachtig.

avatar van Bibelonseberg
Lachen en genieten deze film, en dan is het al gauw goed

Ik heb toch leuke lachmomenten gehad met deze film en hij is goed geanimeerd. Toch, niet echt een topper. Het brengt een leuke lach maar meer ook niet.

avatar van erreper
Niet meer dan vermakelijk.

avatar van Butchers
Is best wel leuke film. Valt me nooit écht op in een film maar vind de kleuren echt spectaculair. Animatie is wel leuk gemaakt maar verhaal is toch wat aan de slappe kant. Voorspelbaar op veel momenten. En Agnes is echt schattig

TMP schreef:

Wat zou de doelgroep toch zijn, hè.

Ik vond dit een hele leuke film, ook al ben ik er wat te oud voor. Ik heb hem samen met mijn broertje en mijn nichtjes gezien (7 t/m 14), en ze waren lyrisch over de film.

avatar van Donkerwoud
Hoewel het principe van een meesterschurk in een heldenrol nog best origineel genoemd kan worden breekt de film nergens potten of pannen. Daar is de schurk toch te aardig voor, want uiteindelijk zijn het de voorspelbare zaken als familieliefde en loyaliteit die weer het hoofdthema vormen. Maar daarnaast zitten er enkele zeer leuke grappen in en is het allemaal mooi in beeld gebracht. Nergens grensverleggend, overal even vermakelijk.

superleuke film. prachtig gemaakt met leuke karakters. leuk voor jong en oud.

Mooi gemaakt, met wisselend niveau van humor tussendoor.

Leuke animatie, maar zeker geen Shrek niveau.

Heel hard gelachen om deze film! Steve Carrel was echt Gru.

avatar van mcdaktari
Best wel een leuke film maar persoonlijk vond ik Megamind toch wel beter, al moet ik toegeven dat Gru wel een heerlijk karakter was.

avatar van FullMoon
Jullie zijn gek dat jullie de film een 4 geven. 3.61 is al erg te veel. Zelfs mijn 2 kinderen vinden het overdreven om de film zo veel sterren te geven. Een 3 is meer dan genoeg.

avatar van hgz
hgz
zeker een leuke film.en de animatie best goed dus een 3.5

avatar van mcdaktari
FullMoon schreef:

Ja maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening en smaak al ben ik het wel met je eens dat 4 sterren wel veel is voor deze, maar goed, andere denken daar blijkbaar toch anders over.

avatar van Kilii
Film begint zeer goed. Enkel spijtig van het überklassieke einde. (Ja ik weet het, überklassiek is geen bestaand Nederlands-correct woord. Voor ik hier een dread start) Goede voice-over van Steve Carell, misschien heeft hij toch wel Russische roots, ik heb altijd al geweten dat hij speciaal was.

Voor de rest, niet veel op aan te merken. Leuke animatie, leuke figuren, leuke humor, leuke film. Einde

avatar van nachtraafje
Leuk, lief, schattig!!
Zelfs Mr. Gru, dacht echt dat het een hele gemene man was, maar valt toch wel mee uiteindelijk!
En die lieve kleine minions en die superschattige Agnes!

"Does this count as annoying ... "

Aaaahhh

avatar van wildcatje
het begin en het einde vond ik leuk. maar daartussenin een aantal keer gedacht waarom kijk ik dit. want de gele mannetjes, tja echt grappig kon ik ze geen enkele keer vinden.
de kinderen vond ik darentegen wel schatjes en grappig. en heb erg gelachen om het kindje met het ijsbolletje.
ik vond het gewoon vermakelijk en keek lekker weg.
leuke muziek ook trouwens. en de moeder van gru verdient een puntje voor haar zelf. naa...

avatar van gizmo_o
Prima animatie waarbij de aanwezigheid van de 'minions' mij het meest opgevallen is. Ik dacht eerst even dat we een soort van Oompa-Loompa's zouden krijgen, maar niks is minder waar, ik heb me echt suf gelachen om die beesten. Het verhaal is verder niet heel bijzonder, maar visueel wel mooi weer gegeven met leuke karakters (naast de minions) erin zoals Gru, fantastische vent.

4*.

avatar van Lennon
Leuke film maar ZEKER niet de top film van 2010!!!!! Door de hoge waarderingen had ik dus ook hoge verwachtingen die absoluut niet waar gemaakt werden.

Alle ingredienten van een leuke animatie zaten er wel in, en natuurlijk zijn die gele mannetjes grappig.. maar echt het verschil maken doet de film toch niet... Verhaal is ook wel aardig, maar vrij voorspelbaar...

avatar van booyo
Despicable Me, wat een fijne film. Goede humor, grappige en lieve karakters. Eigenlijk alles wat je wenst te zien in een Animatie. Ik had er hoge verwachtingen van, en hier werd ruimschoots aan voldaan!

avatar van netsiej
leuke animatie film! Leuk voor kinderen, met een knipoog voor volwassenen.
Dit soort films vind ik nog leuk om met m'n zusje te kijken, kan je zelf ook nog een beetje genieten..

avatar van Cinemaniak
Heb 'm nu ook gezien, had hem al een tijdje liggen. Hij viel me zeker niet tegen, gewoon een leuke film voor iedereen. Er zitten echt weer van die dikke knipogen in, in een schattig verhaal.

Persoonlijk, een geweldige film... zojuist even bekeken.
Mooi verhaal, alhoewel het natuurlijk wel weer voor de hand liggend was wat er zou gebeuren (dit vind ik nooit zo heel erg in animatiefilms)

Had er minder van verwacht, mede daarom dat de film leuk uitpakte.
Vooral de gele beestjes vond ik super gedaan.

Voor de volwassenen ook top te doen!!!!

avatar van queenie
Erg leuke film. Mooie animaties. 4*

avatar van Rodger
Super animatie film, blijft gewoon mooi hoe ze deze animaties blijven verzinnen/maken...
3.5

avatar van nush
In dit genre een toppertje, ik heb erg moeten lachen !

avatar van Keane1983
Een erg leuke en vermakelijke film. De animatie is qua kwaliteit minder dan bijv. megamind...maar daarintegen vindt ik dit verhaal veel leuker en beter uitgewerkt.
Ook de humor onder de gordel (de humor die alleen de oudere onder ons snappen) is erg grappig.
Kortom een erg geslaagde film.
Van mij een 3.5*