Despicable Me (2010)

Alternatieve titels: Verschrikkelijke Ikke | Verschrikkelijke Ikke en de Rest Kan Stikke

Animatie / Komedie

geregisseerd door Pierre Coffin en Chris Renaud
met de stemmen van Steve Carell, Jason Segel en Russell Brand

Gru (Steve Carrell) is een duivels meesterbrein dat geniet van alles wat slecht is en van plan is om de maan te stelen. Hij verslaat iedereen die hem in de weg zit met zijn wapenverzameling van krimp- en vriesstralen en zijn gevechtsklare land- en luchtvoertuigen. Maar dan ontmoet hij op een dag drie kleine eigenwijze weesmeisjes die naar hem kijken en iets in hem zien wat nog nooit iemand heeft gezien: een mogelijke papa. ’s Werelds grootste schurk heeft zojuist zijn grootste uitdaging gevonden: drie kleine meisjes die Margo, Edith en Agnes heten.

avatar van NERD
Alles aan deze film was of in gebreke of gewoon niet goed genoeg.
Verhaal: zoals erg vaak in dit soort films al niet bijster, maar in dit geval gewoon echt leeg. Grappen: erg, erg beperkt. Personages: potentieel wel goed, maar het komt er gewoon niet uit. Die gele wezentjes, soms wel momentjes waar ik even om gniffelde, maar veel verder dan elkaar meppen, schoppen en ergens vanaf duwen komt het niet.

Het potentieel was er wel, maar deze film zat vol gemiste kansen, op alle vlakken.
1,5 sterren.

Wel aardig, maar niet heel bijzonder. Zeer voorspelbaar allemaal. Mijn vriendin vond hem wel heel erg leuk, meer een film voor kinderen en vrouwen.

avatar van manifestos
Ik heb er veel reclame van gezien, veel enhousiaste reacties over deze film gehoord. Ik moest deze zien, volgens klasgenoten. Er was dus geen ontkomen aan dat ik deze zou zien. Op een avond dat ik niets te doen had, ging ik dit filmpie kijken. Ik kan er helaas niet enthousiast van worden. Ik zelf snap die opgeblazen enthousiasisme over deze film niet. Nee, ik heb er niet van kunnen genieten. De grappen kwam niet aan en ik vond ook dat er geen sfeer zat in deze animatie film. De grappen kwamen net te laat of op een niet grappige manier, naar mijn mening. Ik zou deze film niet aan iemand aanraden, maar ja zoals blijkt zijn de meningen erg verdeeld.

avatar van martijn011
Het is lachen geblazen met deze leuke en humorististische animatie!

Natuurlijk is het verhaal totaal ondergeschikt aan de humor en uiteraard verandert Dr.Gru in een good-guy maar de anderhalf uur die de film kent is gewoon heerlijk om te zien..
De personages zijn prima bedacht waarbij het jongste meisje Agnes iedereens harten zal stelen..
De minions stelen de show qua pech en doelwit.. Heb hard gelachen om die ene die nog steeds in de ruimte aan het zweven was..
Dit is gewoon een heerlijke wegkijker en weer een prima animatiefilm!

avatar van ExToR
Grappige film, heb meerdere malen in een deuk gelegen. De film moet het, zoals wel vaker, vooral hebben van de grappige tussendoortjes/uitspraken of gezichtsuitdrukkingen. Dit maakt de film er echter niet minder door.

Leuke film, grappig verhaaltje en genoeg te lachen.

Zeer leuke film, Goede casting Qua stemmen. Leuk bedacht en die kleine gele mannetjes: Geweldig! Aanrader: Kijk ook de minimovies die op de dvd aanwezig zijn. Zeer aangenaam.

Erg leuk neergezet, vol humor die ook voor de oudere kijker leuk is.

avatar van sofripa
Ook deze animatie scoort in mijn ogen weer ruim voldoende. Wel duidelijk geent op de wat jongeren, dus volwassen grappen zijn hier dun gezaaid. Bij de kids wel weer een regelrechte hit. Ach

avatar van as
as
Animatie met een goed hart maar ook zeker niet meer dan dat. Ziet er allemaal leuk uit en de kleine gele helpertjes zijn aandoenlijk en grappig op momenten. Toch mist het geheel scherpte zoals pixar dat wel vaak voor elkaar krijgt.

Net 3 1/2 *en

avatar van Montorsi
Meegekeken.. vond het een erg armoedige animatiefilm.

De stijl is ontzettend lelijk, de animaties zelf een stukje beter, maar de vormgeving was echt vreselijk. Vreselijk dat schattig bedoelde kindje, die accenten van Gru en co, zelden zulke slechte voice-acting gezien denk ik, die ongelofelijk irritante oompa-loompa rip-offs met elk gebrek aan variatie (uh ja eentje heeft een snor, en er zit ook een vrouwtje bij). De humor was ook niet om aan te zien op twee momentjes na, en het verhaaltje is houtje-touwtje bij elkaar gebonden van ontsnappingen, diefstalletjes en ander ren en vliegwerk met een duffe moraal.

1.5*, had continu het gevoel dat dit in 3 maanden geschreven, geanimeerd en ingesproken was, zo hop weer eentje de bios in.

avatar van Minotaures
Wat een film.

Een klein tijd geleden sinds ik een animatie van zo'n kaliber heb gezien. Het is geweldig, gewoonweg heerlijk en grappig in alle opzichten.

De animatie ziet er mooi uit, leuke concepten en stijlen. Verhaal ging inderdaad over stelen en concurreren, maar er is zat uitgehaald. Geweldig leuke personages (Gru, de professor, Gru's handlangers en de 3 schattige kinderen, vooral de jongste). Zat leuke momenten waar je zeker van zal lachen. Af en toe kinderachtig, maar ik houd wel rekening dat dit een animatiefilm is waar grappen niet alleen voor volwassenen, maar ook voor de wat jongere doelgroep - vooral - is gericht. Over de voice-overs heb ik niets te klachen, ik moest wel wat aan Carell's stem wennen, want zijn personage hoorde een wat snode stem te hebben en was dus Carell's vriendelijk stem wat aangepast. Ook de professor had een toffe, Engelse accent-stemmetje.

Ik kon heel vaak om Gru's handlangers lachen, qua kleur allemaal op elkaar lijken maar ieder met een eigen humoristische idee... elkaar slaan is zeker een expertise wat elk handlanger heeft.

Gru's vijand is gewoon niets anders dan een slimme en sluwe jonge nerd. Ik had de ouderwetse schurken verwacht die wat gespierder, dommer en kwaadaardiger waren maar de nerd-choice pakte ook wat positiefs uit. Hij en zijn 'briljante' uitvindingen... die geweren die die uitvindt alleen al; piranha- en een inktvisgeweeer Zijn haast-ondoordringbare fort zag er ook tof en futuristisch uit.

De locaties zijn gewoon een stad (waar, geen idee) en Gru's huis (met hele coole gadgets in zijn huis), een bank en Vector's fort (met een onderwater aquariumvloer!)... en niet te vergeten een aantal vliegtuiguitvindingen en raketten. Gewoon mooi op beeld, het lijkt me ook een unieke ervaring om alles wat maar vliegt op 3D te zien.

Wat goed weergegeven wordt is de band tussen de grimmige Gru en zijn 3 kinderen. Ondersteund met prachtig muziek, begint Gru's koude hart te ontdooien naarmate die meer met de meiden omgaat en wat leuks doet dan dingen stelen en anderen overtreffen. Een mooi voorbeeld is toen die - met tegenzin - een slaapverhaal voor ging lezen. Mooi om te zien.

Een animatiefilm die erg kleurrijk, humoristisch en - op z'n tijd - je weet te ontroeren.

CGI-animatie in absolute topvorm.

avatar van KIA
KIA
ond vooral die laatste stukje leuk (wie het verst komt ) maar voor de rest.. ik heb beter gezien . een 2*

avatar van barcam
Origineel en grappige animatiefilm.

avatar van m1chel
Normaal gesproken hou ik niet van dit soort animatie films, maar ik vond deze toch wel heel erg leuk. Veel humor en inderdaad ontzettend originail. Ik en mijn zoontje van 6 geven deze toch wel 4 sterren.

Ik heb hem met de kids zitten kijken, en vond hem ook erg leuk. Er zaten veel momenten in die voorspelbaar waren en waar de kleintjes dus hard om moesten lachen, maar ook genoeg subtiele grappen om het ook voor de meekijkende ouders leuk en interessant te houden. Die drie meisjes zijn geweldig, en ook die gele wezens zijn regelmatig hilarisch. Leuk bijvoorbeeld die running gag van dat gele wezentje dat eerst dat drankje voor gewichtsloosheid krijgt en door het gat in het dak wegvliegt, en uiteindelijk zelfs weer opduikt op de maan bij de gestrande tegen-schurk.
Deze zal nog regelmatig 'op staan' thuis en in dit geval vind ik dat helemaal niet erg

Erg leuk!
Vooral de 3 meiden stelen natuurlijk je hart, en het verhaal keek lekker weg.!
Leuke songs komen erin voor trouwens!

4****

avatar van rupie
leuk filmpje, erg vermakelijk.

Echt een superleuke film! Net voor de 2e keer gezien en m'n familie heeft 'm nog niet gezien, dus in de voorjaarsvakantie ga ik hem voor de 3e keer zien. Geen probleem! Ik blijf lachen! Dat jongste meisje is zo schattig en grappig! Elke keer weer lachen als ik denk aan dat stukje "It's sooooo fluffy I'm gonna die!" Geweldig!

Een aanrader dus als je van animatiefilms en een beetje droge humor houdt!

avatar van Don_Rubens
Marissa87 schreef:

Een aanrader dus als je van animatiefilms en een beetje droge humor houdt!

je haald de woorden uit me mond!! dat jongste meisje is echt heel erg grappig!! en de gezichtsuitdrukking erbij is super gedaan. Voor mij de beste animatie wie ik tot nu toe heb gezien.

avatar van mnrk
Gru Ray Player

Een leuke en grappige animatiefilm...

Het verhaal is leuk en de animatie ziet er ook prima uit. Ook de keuze voor de stemmen van Steve Carell, Jason Segel en Russell Brand zijn geweldig.

Maar stiekem zijn het de Minions die deze film helemaal afmaken ...laat het 2e deel maar komen !

Despicable Me 2 (2013) - IMDb

avatar van davincstyle
Wauw wat een klassieker. Dit is toch weer één van de redenen dat ik verliefd ben op het gebied van animatiefilms. De verhalen zijn altijd zo lekker sterk met humor, verdriet en liefde dat het er altijd in slaagt op een totaal beeldje neer te zetten.

Over de film is gewoon alles super, leuk en sterk verhaal.
De nodige humor kwam ook flink aan bod en moest ook goed lachen om bepaalde momenten.
Laat deel 2 maar komen want op zulke films zit ik te wachten!

avatar van M.Goodkat
Gisteren nog eens gezien en de hele film brengt mij een glimlach op mijn gezicht... vooral de scene in de funpark is om te gieren 'It's soo fluffy i'm gonna die xD...
Maar vooral de stem van Gru vind ik geweldig, de Rus =D...

Een van de betere animatiefilms dit jaar

Mynami
Leuke film maar je ziet het einde al aankomen. Dit is een orgineel verhaal,vooral voor kinderen en echt niet aan te raden voor volwassen. 1x keer is genoeg. Ook voor de kinderen.

avatar van Pete_033
Aardig filmpje waar meer in had gezeten. De film heeft zo zijn momenten en vooral de 'Banana' mannetjes waren grappig maar daar is te weinig gebruik van gemaakt in mijn ogen.

De extra`s op de dvd bevatten nog 3 korte filmpjes met de 'banana' mannetjes waarvan er 2 wel erg grappig zijn

avatar van Mike1990
Despicable Me is één van mijn favorieten films uit 2010. De humor is bijna te flauw voor woorden, maar dat maakt de film nou juist zo aantrekkelijk! Vooral om de minions heb ik helemaal blauw gelegen. Snel weer een keer bekijken!

erik1677
Echt een fantastische animatiefilm,heb af en toe behoorlijk krom gelegen.
Nee ik heb hier weinig op aan te merken.

Barcel
Al die minions in deze film zijn gewoon erg geweldig... Ze hebben echt droge humor en zijn de grootste pluspunt van de film. Zonder hen zou de film veel slechter zijn en misschien scoort het wel een onvoldoende, wat mij betreft!

Een erg leuke film!

avatar van lars-pixar
Een overdreven animatie film wat ik al dacht toen ik de trailer zag, erg kinderachtig uit gebeeld en een simpel maar wel vermakelijk verhaal.De animatie is erg mooi en goed (tegenwoordig wordt het ook steeds mooier vindt ik) De grappen waren wel geslaagd en sommige scènes zoals die op de kermis ook, ook de Nederlandse stemmen casting was leuk.En de muziek heeft de film eigenlijk goed geholpen.De verhalen van de laatste paar animatie films die er zijn gemaakt vindt ik erg simpel en overdreven, jammer hoor.

Grappig om te zien hoe de concurrentie van Pixar goed blijft kijken naar deze animatiegigant en er gelukkig ook lering uit trekt. Despicable Me kent veel van de fysieke humor waar Pixar zo in uitblinkt, en kleine details en grapjes die het geheel wat rijker maken dan de gemiddelde animatiefilm van, pak 'm beet, DreamWorks of Blue Sky. Ook een ondertoon van emotie (via de moeder-Gru relatie en zijn band met de kinderen), hoewel balancerend op het randje van sentiment, maken Despicable Me net wat gedenkwaardiger dan de lege komedies van de laatste tijd. Nog altijd niet perfect, maar de film toont tenminste liefde voor het vak. Inventiever of origineler tref je het buiten Pixar om niet.

avatar van Timothyvdmeer
Ik heb me zeker wel vermaakt met deze film. Leuke personages mooi gemaakt en minions maken het helemaal af. Zeker het stukje op de kermis is hilarisch.