Despicable Me 3 (2017)

Alternatieve titel: Verschrikkelijke Ikke 3

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Kyle Balda, Pierre Coffin en Eric Guillon
met de stemmen van Kristen Wiig, Steve Carell en Miranda Cosgrove

Gru moet het opnemen tegen Balthazar Bratt, een voormalig kindsterretje dat geobsedeerd is door het personage dat hij in de jaren 80 speelde. Balthazar heeft het dit keer gemunt op een enorme diamant. Daarnaast ontstaat er de nodige rivaliteit wanneer Gru zijn lang verloren gewaande tweelingbroer Dru ontmoet.

avatar van WB
WB
Timothyvdmeer schreef:
de magie is op helaas.
Nergens wordt het niveau van de vorige delen gehaald.

De 80's nummers vond ik daarentegen juist wel erg leuk.

Eens. Betrapte mezelf erop dat ik zat te knikkebollen in de bios. Jammer.

avatar van Vinokourov
Redelijk onnozel verhaal dat ook wat incoherent is. En de Minions mochten ook wel meer screentime krijgen. Op een gegeven moment geeft Gru in een of andere hachelijke situatie dat ook toe: "I miss the Minions!". Maar afijn, het had zijn lollige momenten en ben wel een groot fan van de misantroop Gru. Leuk en niet alledaags karakter toch wel .

avatar van Left4Dead
Kon dit keer echt de humor niet te pakken krijgen. Tja als dat wegvalt dan heb je een lege huls, een losse flodder.

avatar van Henry Spencer
Valt wel mee. Enkele leuke grappen en een verhaal met een beetje vaart, dus het verveelt niet. Ik vind de drie delen en de minions-film eigenlijk een beetje evenwaardig. Het ene is niet veel slechter of beter dan het andere, dus je weet wat je krijgt.

avatar van Phantasm
Het wordt er niet echt beter op, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van schenkowiets
Niet te vergelijken met de geweldige deel 1 & 2.
Hier had ik veel meer van verwacht,maar kon ook niet om de 'gemaakte' grappen lachen enzo.
Het verhaal sloeg ook nergens op, net zoals de zg slechterik met zn kaugom .
2 punten voor de animaties , maar dan heb je t ook gehad.
Jammer !

avatar van broncode
Niet zo sterk, maar ook weer niet zo slecht. Soms moest ik grinniken, maar echte memorabele dingen gebeuren niet, maar dat zie je vaak bij sequels...

avatar van Rodger
Super animatie ... net zoals de vorige 2...
Daar zit zo een bepaalde humor in.. Echt wel leuk...
4.0 ****

avatar van weerwolf79
De Minions trekken het niveau nog iets omhoog want het verhaal zelf is wel heel erg slap. De muziek is wel erg goed en niet van die moderne meuk.

avatar van Ajax&Litmanen1
Een reeks die per deel duidelijk minder wordt. Deel 1 was hoogst vermakelijk, doordat het verhaal rondom een schurk die goedwillend werd best tof was. Maar dat was dan ook het sterkste punt van die film en niet de Minions of de weesmeisjes. Maar dat lijken de makers niet echt te snappen, want deel 2 was al duidelijk minder en speelde erg op save. Daarna volgde nog een totaal ongrappige stand-alone film van de Minions en nu is er weer Despicable Me 3 die precies last heeft van waar de reeks al een paar delen last van heeft: creatieve armoede.

Want ook de toevoeging van een tweelingbroer weet de reeks niet terug op de rails te brengen. Het is te braaf, te simpel en vooral te flauw. Het personage Gru is nog steeds geinig, maar lang niet van het niveau uit de eerste film toen hij nog slecht was en gewetens-problemen had. De nieuwe rollen voegen niks leuks toe, op de Minions ben ik volledig uitgekeken en slechts het 80's sausje vind ik nog wel aardig, maar is ook wel een beetje te makkelijk. Er zijn tig films tegenwoordig die dat kunstje hebben gebruikt en dat leuker deden. De film is nergens echt heel slecht of niet te kijken, maar het voegt gewoon niks toe.

Het wordt gewoon tijd om te stoppen, maar je weet nu al dat Minions 2 en Despicable Me 4 gewoon gaan komen.

De eerste twee waren heel goed te doen, maar deze derde is er toch echt één te veel. Erg flauw en slap, heb er niet om kunnen lachen. Parker als Bratt, een schurk die in de jaren tachtig is blijven hangen vond ik in al zijn meligheid nog het leukste. Het andere nieuwe element, Dru's tweelingbroer, voegt nauwelijks iets bezienswaardigs toe. De minions komen dit keer nauwelijks aan bod. De scènes met de kids zijn eigenlijk nog de grootste misser, vooral als het tegen het einde nog sentimenteel gaat worden ook. Jammer, maar een overbodig en gemakzuchtig animatieavontuur, valt te hopen dat de bedenkers zo slim zijn om het nu hierbij te laten.

avatar van Dominootje
Oei, de kwaliteit is wel echt gezakt... Mogelijk veel interessanter voor kleine kinderen? Maar kon mij echt totaal niet boeien.

avatar van Drifter
Dit is uitmelken van een succes. En heel slecht gedaan. Alleen maar karakters van de vorige succesfilms gebruiken maar geen verhaal hebben maakt een bar slechte film.

avatar van Antonev
Niet geheel onaardig, maar het is toch wel duidelijk dat de makers na 2 delen (en een spin-off) toch wel redelijk door hun inspiratie heen geraakt zijn. Toegegeven, net als in de andere delen valt er meer dan genoeg te lachen met leuke oneliners en andere geestigheden, maar het verhaal zelf was magertjes. We hebben het allemaal wel eens gezien, niets nieuws onder de zon.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Behaarde broer.

Verschrikkelijke Ikke deel 3 alweer. En ondanks dat Steve Carell zijn best doet, zal de Nederlandse audio veelvuldig worden gekozen in verband met de leeftijd van het publiek. Want dit is en blijft een kinderfilm-reeks. Het knappe van sommige films binnen het genre is dat zowel kind als ouder kan genieten. Gelukkig geldt dat deels ook weer voor dit deel, waarbij men teruggrijpt op de jaren 80. Mede middels een gigantische kubus en vooral door de muziek uit dat decennium.

Het is echter wat mat allemaal, en de drie regisseurs weten er ook niet echt iets boeiends van te brouwen. Het voorgaande was toch allemaal net even wat grappiger. Wellicht is de nieuwigheid er vanaf inmiddels. Met name de Minions stellen teleur en weinig grappen komen aan. Toch is de missie geslaagd, want menige kleuter en pre-puber zal zich rot lachen om de capriolen van Gru en zijn blond behaarde broer. Hoe voorspelbaar wij volwassenen het dan ook vinden. En zo hoort het.

De 3D Special Edition bevat de 3D-Bluray + Bluray + DVD + een digitale HD-versie. De film bevat o.a. een dts-X audiotrack (origineel) en een Nederlandse versie. Als bonus zijn er een mini-film, een deleted scene, karakterschetsen, een making of, het maken van Dru en nog veel meer.

***

Met dank aan Universal voor het recensie-exemplaar

MGG
Het derde deel van The Despicable Me films, en ik moet zeggen: hij viel me tegen. De leukste momenten voor mij in deze film waren de verwijzingen naar de jaren '80.

De tweelingbroer van Gru vond ik erg zwak, net zoals de rest van de film. Ook vond ik de minions in deze film tegen vallen.

Mocht er een deel vier uitkomen, ga ik daar niet meer voor naar de bios. Jammer!

avatar van missl
Vond ik niet leuk, wel goede muziek.

avatar van Decec
Een goede animatie/actie/avontuur/komedie/familie/fantasie en SF film...
Redelijk gemaakt animatie...
Prima en leuk verhaal...
Leuk gemaakte SF...
Prima vervolg...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met Dolby Digital...
Ben benieuwd voor vervolg deel 4...

avatar van Rico120
hij is leuk ik heb me stuk gelachen
nice bad ending keuze
dus dit gaat er gebeuren als er een deel 4 komt
gru gaat achter zijn broer aan en beleeft daar naast veel avontuur verslaat zijn broer en gru erft alles en hij gaat dan de strijd aan tegen alle schurken en worst hoofd van AVL

dit denk ik dus het kan een spoiler wezen of niet zeg maar