Despicable Me 3 (2017)

2,80

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Kyle Balda, Pierre Coffin en Eric Guillon
met de stemmen van Kristen Wiig, Steve Carell en Miranda Cosgrove

Gru moet het opnemen tegen Balthazar Bratt, een voormalig kindsterretje dat geobsedeerd is door het personage dat hij in de jaren 80 speelde. Balthazar heeft het dit keer gemunt op een groot schip. Daarnaast ontstaat er de nodige rivaliteit wanneer hij zijn lang verloren gewaande tweelingbroer Dru ontmoet.

• vanaf woensdag 8 november te huur
  • vanaf woensdag 8 november te koop op dvd en blu-ray
41 BERICHTEN 9 MENINGEN
avatar van WB
Timothyvdmeer schreef:
de magie is op helaas.
Nergens wordt het niveau van de vorige delen gehaald.

De 80's nummers vond ik daarentegen juist wel erg leuk.

Eens. Betrapte mezelf erop dat ik zat te knikkebollen in de bios. Jammer.

avatar van Vinokourov
Redelijk onnozel verhaal dat ook wat incoherent is. En de Minions mochten ook wel meer screentime krijgen. Op een gegeven moment geeft Gru in een of andere hachelijke situatie dat ook toe: "I miss the Minions!". Maar afijn, het had zijn lollige momenten en ben wel een groot fan van de misantroop Gru. Leuk en niet alledaags karakter toch wel .

avatar van Left4Dead
Kon dit keer echt de humor niet te pakken krijgen. Tja als dat wegvalt dan heb je een lege huls, een losse flodder.

avatar van Henry Spencer
Valt wel mee. Enkele leuke grappen en een verhaal met een beetje vaart, dus het verveelt niet. Ik vind de drie delen en de minions-film eigenlijk een beetje evenwaardig. Het ene is niet veel slechter of beter dan het andere, dus je weet wat je krijgt.

avatar van Phantasm
Het wordt er niet echt beter op, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van schenkowiets
Niet te vergelijken met de geweldige deel 1 & 2.
Hier had ik veel meer van verwacht,maar kon ook niet om de 'gemaakte' grappen lachen enzo.
Het verhaal sloeg ook nergens op, net zoals de zg slechterik met zn kaugom .
2 punten voor de animaties , maar dan heb je t ook gehad.
Jammer !

avatar van broncode
Niet zo sterk, maar ook weer niet zo slecht. Soms moest ik grinniken, maar echte memorabele dingen gebeuren niet, maar dat zie je vaak bij sequels...

avatar van Rodger
Super animatie ... net zoals de vorige 2...
Daar zit zo een bepaalde humor in.. Echt wel leuk...
4.0 ****

avatar van weerwolf79
De Minions trekken het niveau nog iets omhoog want het verhaal zelf is wel heel erg slap. De muziek is wel erg goed en niet van die moderne meuk.

avatar van Ajax&Litmanen1
Een reeks die per deel duidelijk minder wordt. Deel 1 was hoogst vermakelijk, doordat het verhaal rondom een schurk die goedwillend werd best tof was. Maar dat was dan ook het sterkste punt van die film en niet de Minions of de weesmeisjes. Maar dat lijken de makers niet echt te snappen, want deel 2 was al duidelijk minder en speelde erg op save. Daarna volgde nog een totaal ongrappige stand-alone film van de Minions en nu is er weer Despicable Me 3 die precies last heeft van waar de reeks al een paar delen last van heeft: creatieve armoede.

Want ook de toevoeging van een tweelingbroer weet de reeks niet terug op de rails te brengen. Het is te braaf, te simpel en vooral te flauw. Het personage Gru is nog steeds geinig, maar lang niet van het niveau uit de eerste film toen hij nog slecht was en gewetens-problemen had. De nieuwe rollen voegen niks leuks toe, op de Minions ben ik volledig uitgekeken en slechts het 80's sausje vind ik nog wel aardig, maar is ook wel een beetje te makkelijk. Er zijn tig films tegenwoordig die dat kunstje hebben gebruikt en dat leuker deden. De film is nergens echt heel slecht of niet te kijken, maar het voegt gewoon niks toe.

Het wordt gewoon tijd om te stoppen, maar je weet nu al dat Minions 2 en Despicable Me 4 gewoon gaan komen.

De eerste twee waren heel goed te doen, maar deze derde is er toch echt één te veel. Erg flauw en slap, heb er niet om kunnen lachen. Parker als Bratt, een schurk die in de jaren tachtig is blijven hangen vond ik in al zijn meligheid nog het leukste. Het andere nieuwe element, Dru's tweelingbroer, voegt nauwelijks iets bezienswaardigs toe. De minions komen dit keer nauwelijks aan bod. De scènes met de kids zijn eigenlijk nog de grootste misser, vooral als het tegen het einde nog sentimenteel gaat worden ook. Jammer, maar een overbodig en gemakzuchtig animatieavontuur, valt te hopen dat de bedenkers zo slim zijn om het nu hierbij te laten.