ad

Met onder meer: Kristen Wiig, Steve Carell en Miranda Cosgrove

Releasedatum: 28 juni 2017

Over Despicable Me 3

"Oh brother."

Gru moet het opnemen tegen Balthazar Bratt, een voormalig kindsterretje dat geobsedeerd is door het personage dat hij in de jaren 80 speelde. Balthazar heeft het dit keer gemunt op een enorme diamant. Daarnaast ontstaat er de nodige rivaliteit wanneer Gru zijn lang verloren gewaande tweelingbroer Dru ontmoet.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Gru / Dru (stem)

Lucy Wilde (stem)

Balthazar Bratt (stem)

Edith (stem)

Agnes (stem)

Fritz / Silas Ramsbottom (stem)

Gru’s Mom (stem)

Valerie Da Vinci (stem)

Minions / Museum Director / Additional Voice (stem)

avatar van WB

WB

• 2099 stemmen

Timothyvdmeer schreef:

de magie is op helaas.

Nergens wordt het niveau van de vorige delen gehaald.

De 80's nummers vond ik daarentegen juist wel erg leuk.

Eens. Betrapte mezelf erop dat ik zat te knikkebollen in de bios. Jammer.

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Redelijk onnozel verhaal dat ook wat incoherent is. En de Minions mochten ook wel meer screentime krijgen. Op een gegeven moment geeft Gru in een of andere hachelijke situatie dat ook toe: "I miss the Minions!". Maar afijn, het had zijn lollige momenten en ben wel een groot fan van de misantroop Gru. Leuk en niet alledaags karakter toch wel .

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Kon dit keer echt de humor niet te pakken krijgen. Tja als dat wegvalt dan heb je een lege huls, een losse flodder.

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

Valt wel mee. Enkele leuke grappen en een verhaal met een beetje vaart, dus het verveelt niet. Ik vind de drie delen en de minions-film eigenlijk een beetje evenwaardig. Het ene is niet veel slechter of beter dan het andere, dus je weet wat je krijgt.

avatar van Phantasm

Phantasm

Het wordt er niet echt beter op, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van schenkowiets

schenkowiets

Niet te vergelijken met de geweldige deel 1 & 2.

Hier had ik veel meer van verwacht,maar kon ook niet om de 'gemaakte' grappen lachen enzo.

Het verhaal sloeg ook nergens op, net zoals de zg slechterik met zn kaugom .

2 punten voor de animaties , maar dan heb je t ook gehad.

Jammer !

avatar van broncode

broncode

Niet zo sterk, maar ook weer niet zo slecht. Soms moest ik grinniken, maar echte memorabele dingen gebeuren niet, maar dat zie je vaak bij sequels...

avatar van Rodger

Rodger

Super animatie ... net zoals de vorige 2...

Daar zit zo een bepaalde humor in.. Echt wel leuk...

4.0 ****

avatar van weerwolf79

weerwolf79

De Minions trekken het niveau nog iets omhoog want het verhaal zelf is wel heel erg slap. De muziek is wel erg goed en niet van die moderne meuk.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Een reeks die per deel duidelijk minder wordt. Deel 1 was hoogst vermakelijk, doordat het verhaal rondom een schurk die goedwillend werd best tof was. Maar dat was dan ook het sterkste punt van die film en niet de Minions of de weesmeisjes. Maar dat lijken de makers niet echt te snappen, want deel 2 was al duidelijk minder en speelde erg op save. Daarna volgde nog een totaal ongrappige stand-alone film van de Minions en nu is er weer Despicable Me 3 die precies last heeft van waar de reeks al een paar delen last van heeft: creatieve armoede.

Want ook de toevoeging van een tweelingbroer weet de reeks niet terug op de rails te brengen. Het is te braaf, te simpel en vooral te flauw. Het personage Gru is nog steeds geinig, maar lang niet van het niveau uit de eerste film toen hij nog slecht was en gewetens-problemen had. De nieuwe rollen voegen niks leuks toe, op de Minions ben ik volledig uitgekeken en slechts het 80's sausje vind ik nog wel aardig, maar is ook wel een beetje te makkelijk. Er zijn tig films tegenwoordig die dat kunstje hebben gebruikt en dat leuker deden. De film is nergens echt heel slecht of niet te kijken, maar het voegt gewoon niks toe.

Het wordt gewoon tijd om te stoppen, maar je weet nu al dat Minions 2 en Despicable Me 4 gewoon gaan komen.

avatar van coumi

coumi

De eerste twee waren heel goed te doen, maar deze derde is er toch echt één te veel. Erg flauw en slap, heb er niet om kunnen lachen. Parker als Bratt, een schurk die in de jaren tachtig is blijven hangen vond ik in al zijn meligheid nog het leukste. Het andere nieuwe element, Dru's tweelingbroer, voegt nauwelijks iets bezienswaardigs toe. De minions komen dit keer nauwelijks aan bod. De scènes met de kids zijn eigenlijk nog de grootste misser, vooral als het tegen het einde nog sentimenteel gaat worden ook. Jammer, maar een overbodig en gemakzuchtig animatieavontuur, valt te hopen dat de bedenkers zo slim zijn om het nu hierbij te laten.

avatar van Dominootje

Dominootje

Oei, de kwaliteit is wel echt gezakt... Mogelijk veel interessanter voor kleine kinderen? Maar kon mij echt totaal niet boeien.

avatar van Drifter

Drifter

Dit is uitmelken van een succes. En heel slecht gedaan. Alleen maar karakters van de vorige succesfilms gebruiken maar geen verhaal hebben maakt een bar slechte film.

avatar van Antonev

Antonev

Niet geheel onaardig, maar het is toch wel duidelijk dat de makers na 2 delen (en een spin-off) toch wel redelijk door hun inspiratie heen geraakt zijn. Toegegeven, net als in de andere delen valt er meer dan genoeg te lachen met leuke oneliners en andere geestigheden, maar het verhaal zelf was magertjes. We hebben het allemaal wel eens gezien, niets nieuws onder de zon.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Behaarde broer.

Verschrikkelijke Ikke deel 3 alweer. En ondanks dat Steve Carell zijn best doet, zal de Nederlandse audio veelvuldig worden gekozen in verband met de leeftijd van het publiek. Want dit is en blijft een kinderfilm-reeks. Het knappe van sommige films binnen het genre is dat zowel kind als ouder kan genieten. Gelukkig geldt dat deels ook weer voor dit deel, waarbij men teruggrijpt op de jaren 80. Mede middels een gigantische kubus en vooral door de muziek uit dat decennium.

Het is echter wat mat allemaal, en de drie regisseurs weten er ook niet echt iets boeiends van te brouwen. Het voorgaande was toch allemaal net even wat grappiger. Wellicht is de nieuwigheid er vanaf inmiddels. Met name de Minions stellen teleur en weinig grappen komen aan. Toch is de missie geslaagd, want menige kleuter en pre-puber zal zich rot lachen om de capriolen van Gru en zijn blond behaarde broer. Hoe voorspelbaar wij volwassenen het dan ook vinden. En zo hoort het.

De 3D Special Edition bevat de 3D-Bluray + Bluray + DVD + een digitale HD-versie. De film bevat o.a. een dts-X audiotrack (origineel) en een Nederlandse versie. Als bonus zijn er een mini-film, een deleted scene, karakterschetsen, een making of, het maken van Dru en nog veel meer.

***

Met dank aan Universal voor het recensie-exemplaar

avatar van MGG

MGG

Het derde deel van The Despicable Me films, en ik moet zeggen: hij viel me tegen. De leukste momenten voor mij in deze film waren de verwijzingen naar de jaren '80.

De tweelingbroer van Gru vond ik erg zwak, net zoals de rest van de film. Ook vond ik de minions in deze film tegen vallen.

Mocht er een deel vier uitkomen, ga ik daar niet meer voor naar de bios. Jammer!

avatar van missl

missl

Vond ik niet leuk, wel goede muziek.

avatar van Decec

Decec

Een goede animatie/actie/avontuur/komedie/familie/fantasie en SF film...

Redelijk gemaakt animatie...

Prima en leuk verhaal...

Leuk gemaakte SF...

Prima vervolg...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek met Dolby Digital...

Ben benieuwd voor vervolg deel 4...

avatar van Rico120

Rico120

hij is leuk ik heb me stuk gelachen

nice bad ending keuze

dus dit gaat er gebeuren als er een deel 4 komt

gru gaat achter zijn broer aan en beleeft daar naast veel avontuur verslaat zijn broer en gru erft alles en hij gaat dan de strijd aan tegen alle schurken en worst hoofd van AVL

dit denk ik dus het kan een spoiler wezen of niet zeg maar

avatar van Captain Proton

Captain Proton

En dan deel 3. Wederom hilarisch en je krijgt echt een zwak voor die weeskinderen. De Minions heb ik weer in een deuk gelegen. Zonder hen is het niet leuk. Net als Scrat bij Ice Age. Goede personages en verhaal. Hoewel sommige dingen erg snel gingen (heb vaak moeten terugspoelen om te kijken en horen wat er allemaal gebeurde), heb ik geen moment verveeld. Als er een deel 4 komt, hoop wel dat die de vorige drie delen dan overtreft.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Despicable M3, dat ze die 'E' veranderden in een '3'... dat was eigenlijk nog het grappigste van deze film. Dus je kan het al raden: ik heb niet veel moeten lachen om dit derde deel!

Na een heel leuk eerste en tweede deel viel dit derde deel wat tegen. De animatie en de muziek blijven erg leuk in deze films, maar het scenario laat te wensen over. Een heel onsamenhangend verhaal en erg weinig humor. Bovendien vond ik het allemaal te chaotisch en te luid, er zit zelden een rustpunt in de film.

En de minions komen weinig aan bod, behalve dat stuk in de gevangenis waar ik de humor niet van kon inzien. In de vorige films vond ik ze erg grappig (behalve de Minions stand-alone film want die heb ik niet gezien), maar hier was de inspiratie van de makers blijkbaar echt op. Tweelingbroer Dru vond ik in het begin nog wel leuk, maar later verwatert hij tot een flauwe vod die steeds door Gru op sleeptouw genomen dient te worden. Voor de allerkleinsten zal wellicht plezier te beleven zijn met deze film, maar degenen die wat meer kwaliteit verwachten blijven volgens mij op hun honger zitten.

Deze reeks zou interessanter zijn als Gru terug zou vallen op zijn schurkenrol, dat zei ik eerder al. En blijkbaar zijn de Minions zelf het ook met mij eens, niet voor niets verlaten ze hun meester in DM3. En zelfs zijn broer wil samen de misdaad ingaan, maar hij wordt door Gru in de zak gezet! Op het einde van de film besluit Dru om dan maar alleen de schurk uit te hangen, een duidelijke verwijzing naar een vervolgfilm maar dat hoeft voor mij echt niet meer.

Bélon schreef:

Doet het best aardig als verstand op 0 film. Voor mensen die de '80's (bewust) hebben meegemaakt wordt een muzikaal feestje van herkenning gebracht door de villain Balthazar Bratt (compleet met mullet en schoudervullingen): Michael Jackson, A-HA, Van Halen, Madonna en zelfs Nena komen (kort) voorbij. Denk niet dat de hoofddoelgroep (kinderen <12 jaar) hier veel mee kan maar goed ik wel.

Ik hoorde ook een stukje Dire Straits!

avatar van keimpeS

keimpeS

Ik had niet zulke hoge verwachtingen van een 3e deel van Despicble Me, maar het tegendeel was waar, ik vond het een leuke animatie film. De animatie is goed, de jaren 80 erin verwerkt met ook de muziek van die jaren maakt het tot een leuk geheel met veel humor! Leuk voor de kids en nog jeugdige volwassenen!

avatar van K. V.

K. V.

Deze ook eens meegepikt en het was wel een vermakelijke film. Nog een leuke soundtrack en het verhaal verveelde ook niet. De Minions hadden in deze film een kleinere rol, maar storend was dit niet. Ik had geen verwachtingen bij deze film, maar was wel eens leuk om gezien te hebben.

avatar van nadrin

nadrin

Ondanks dat dit een 3e film is. Vondt ik hem grappig en vol originele humor. Vaak zeer goed ingespeeld op de muziek

avatar van arno74

arno74

Vermakelijke animatie, al is het meer op kinderen gericht dan de eerdere delen, maar eerlijk gezegd had ik het slechter verwacht. De personages weten in dit deel niet echt te schitteren, en zeker niet de nieuwe toevoegingen (bad guy Bratt en tweeling Dru). Het subplot rond de zoektocht van de meisjes naar een eenhoorn was wel geslaagd en sprong er kwalitatief uit. 2,5*

avatar van Karst

Karst

Heb me best goed vermaakt met deze film en zeker een paar keer moeten lachen. De kinderen hebben (4 en 5 jaar) de film minstens tien keer gezien op vakantie, die vonden hem geweldig. Aangezien jongen kinderen volgens mij ook de doelgroep zijn lijkt de film me geslaagd. Vond hem zelf ook leuker dan minions en net ff wat minder dan deel 1 & 2.

avatar van Brabantze

Brabantze

Vond de vorige twee delen toch wel leuker dan dit deel.

avatar van bjerik76

bjerik76

weet wel dat de vorige 2 delen erg leuk wareb, echter was het erg lang gelee dat i deze had gezien, dus ik wist ook niet meer precies hoe de verhoudingen waren. maar vond het minder spectaculair, grappig en origineel meer.

avatar van alacer9

alacer9

Vermakelijke animatie film!

avatar van Weener

Weener

Duidelijk de minste van de 3 films maar zeker niet slecht. Genoeg leuke scenes, lekkere muziek en Minions om de film leuk te houden. Had alleen meer verwacht van de bijdrage van Trey Parker. Op zich wel leuk maar van een van de makers van South Park en Team America verwacht ik toch wel wat meer. Misschien beter geen kinderfilms meer doen..

avatar van mjk87

mjk87

Niet de beste reeks dit, en deze film is geen uitzondering erop. De Minions zijn eigenlijk nog wel geinig in deze film, maar krijgen relatief weinig tijd. Die nieuwe broer van Gru krijgt meer tijd maar vind ik een stuk minder leuk. De schurk van dienst is gewoon een saaie drol. Visueel ook allemaal weinig bijzonder. Verder kijkt het nog wel redelijk weg, maar dat betekent niet dat ik me vermaakt heb. 2,0*.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een saaie ripoff van The Incredibles. De drie meisjes worden helemaal op de achtergrond geduwd en de broer van Gru is een irritante toevoeging. De charme is er nu wel helemaal uit, maar zoals dat werkt bij sequels zal het zijn weg wel gevonden hebben naar de liefhebbers van de eerste delen. En koop nadien gerust een minion bij de merchandising.