Genre: Mystery / Thriller
Speelduur: 138 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Martin Scorsese
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Mark Ruffalo en Ben Kingsley
IMDb beoordeling:
8,2 (1.619.174)
Gesproken taal: Engels en Duits
Releasedatum: 18 februari 2010
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Shutter Island
"Some places never let you go."
De film speelt zich af in 1954. U.S. Marshall Chuck Aule (Mark Ruffalo) en zijn nieuwe partner Teddy Daniels (Leonardo DiCaprio) gaan op zoek naar een moordenares, die ontsnapt is uit TBS-kliniek 'Ashecliffe Hospital' voor langgestraften op Shutter Island, een eiland voor de kust van Massachusetts. Aangenomen wordt dat ze zich daar nog verborgen houdt. Een web van intriges en misleiding zorgt er al snel voor de nodige problemen. Zo krijgt Daniels van de plaatselijke doktoren geen toegang tot de archieven van het hospitaal, die hem de broodnodige informatie zouden kunnen verschaffen. Een plotseling opstekende orkaan verbreekt de verbinding met het vasteland, waardoor ze nu op zichzelf zijn aangewezen. Diverse langgestraften maken van de verwarring gebruik, om uit de kliniek te ontsnappen.
Externe links
Acteurs en actrices
Teddy Daniels
Chuck Aule
Dr. John Cawley
Dolores Chanal
Rachel Solando
Rachel 2
Dr. Jeremiah Naehring
George Noyce
Deputy Warden McPherson
Warden
Reviews & comments
Mr_White
-
- 2067 berichten
- 0 stemmen
Voila, in de trailer had ik de einde al door, echt schandalig
Lijkt me sterk. Je weet misschien welke kant het in gaat, maar er zitten veel meer twists en turns in.
timal
-
- 15 berichten
- 116 stemmen
Heb de trailer gezien lijkt me een erge goeie film. Ga ik zeker in de bios bekijken
timal
-
- 15 berichten
- 116 stemmen
Voila, in de trailer had ik de einde al door, echt schandalig
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Zag de trailer in bioscoop, het zag er allemaal weinig overtuigend uit.
viciousElle
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Voila, in de trailer had ik de einde al door, echt schandalig
Dus je hebt het boek niet gelezen maar kan uit een simpele trailer het einde wel afleiden?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ja, heb de trailer ook al gezien. Die verraadt toch wel een en ander hoor...
Mac Hammer Fan
-
- 6027 berichten
- 7447 stemmen
Ik ook. Net de trailer bekeken en het ziet er veelbelovend uit.
Helemaal mijn smaak.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Mooie beelden, but could it be the trailer might give away too mutch?
M.Goodkat
-
- 1290 berichten
- 1463 stemmen
Dus je hebt het boek niet gelezen maar kan uit een simpele trailer het einde wel afleiden?
ik heb het boek wél gelezen en ik kon afleiden al vanuit de trailer, ik ga niks zeggen omdat anders ik het gewoon verpest voor de rest.
Mr_White
-
- 2067 berichten
- 0 stemmen
ik heb het boek wél gelezen en ik kon afleiden al vanuit de trailer, ik ga niks zeggen omdat anders ik het gewoon verpest voor de rest.
En je denkt niet dat je het kon afleiden omdat je het einde toch al wist uit het boek? 
Al DeNiro
-
- 1664 berichten
- 105 stemmen
En je denkt niet dat je het kon afleiden omdat je het einde toch al wist uit het boek?
Wat een trailer! Dit belooft heel wat.
Volgens mij wordt er ook wat belangerijks verklapt in de trailer, maar weet het niet 100% zeker.
Maar dat maakt niet uit, het einde kan nog alle kanten op.
88Fabian
-
- 1527 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de trailer gezien,en vindt het er wel erg spannend uitzien,
Voor deze film ga ik wel naar de bios denk ik.
dolby digital
-
- 30 berichten
- 21 stemmen
Trailer ziet er goed uit ga zekr kijkn ,lijkt me een goede film
met geweldige acteurs zoals dicaprio
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Ben benieuwd of de stemmer ook nog even zijn verhaal gaat doen hier..
Overigens ben ik het met de meeste hier eens dat de trailer wel eens iets te veel kan laten zien.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Alweer DiCaprio
, aardige acteur hoor, maar absoluut geen Robert de Niro, Harvey Keitel, Daniel Day-Lewis, of Joe Pesci.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Alweer DiCaprio
, aardige acteur hoor, maar absoluut geen Robert de Niro, Harvey Keitel, Daniel Day-Lewis, of Joe Pesci.
Of Ray Liotta,Matt Damon,Marc Whalberg,Nicolas Cage of Sharon Stone.Leonardo Dicaprio is een geweldig acteur die eigenlijk sinds What's eating Gilbert Grape geen slechte rol heeft neergezet.Ik vind het ook jammer dat hij nooit op waarde geschat wordt omdat er toevallig miljoenen meisjes verliefd op hem zijn.
Ik denk dat Martin Scorcese wel weet wat hij doet, hij kan elke acteur krijgen voor zijn films.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Ja, daarom is het ook zo raar dat je hij de hele tijd Di Caprio kiest. Hij kan genoeg betere acteurs krijgen.
p.s. The Beach was een verschrikkelijke film.
Daarnaast zijn films zoals the Aviator, Gangs of New York en The Departed van andere orde dan Raging Bull Taxi Driver en Goodfellas natuurlijk.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Ja, daarom is het ook zo raar dat je hij de hele tijd Di Caprio kiest. Hij kan genoeg betere acteurs krijgen.
p.s. The Beach was een verschrikkelijke film.
Daarnaast zijn films zoals the Aviator, Gangs of New York en The Departed van andere orde dan Raging Bull Taxi Driver en Goodfellas natuurlijk.
Ik vind het niet raar dat hij voor Dicaprio kiest, hij heeft behalve een knap koppie, een heel groot acteertalent. Vergelijkbaar met Deniro en andere grote acteurs. Niet voor niets wordt hj daarom gekozen door veel grote regisseurs als Scorcese Ridley Scott James Cameron en Sam Mendes.
De films hier boven door jou genoemd zijn wel geregisseerd door de zelfde persoon, en ik vind geen van alle veel minder als de andere.
Ik geef toe dat The beach een wat mindere boekverfilming is.Neemt niet weg dat Danny Boyle ook voor dicaprio koos en dat ik ook niet veel verkeerds kan ontdekken aan het spel van Dicaprio in deze film.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Iets als acteertalent blijft natuurlijk iets subjectiefs, en hij is inderdaad beter in zijn laatste rollen, maar echt imponeren doet hij nooit.
Kijk maar naar Gangs of New York waar Daniel Day Lewis hem helemaal wegspeelt, of The Departed waar Jack hem weer wegspeelt. Zijn acteren is dan ook nooit echt geweldig. Er is dan ook geen rol van hem die je echt bijblijft.
Mr_White
-
- 2067 berichten
- 0 stemmen
Iets als acteertalent blijft natuurlijk iets subjectiefs, en hij is inderdaad beter in zijn laatste rollen, maar echt imponeren doet hij nooit.
Kijk maar naar Gangs of New York waar Daniel Day Lewis hem helemaal wegspeelt, of The Departed waar Jack hem weer wegspeelt. Zijn acteren is dan ook nooit echt geweldig. Er is dan ook geen rol van hem die je echt bijblijft.
Niet mee eens. Al in What's Eating Gilbert Grape is het talent van DiCaprio duidelijk aanwezig. Dat is trouwens nog altijd zijn sterkste rol. Hij is ook veruit de sterkste acteur van de 'jonge' generatie. Ik zou alleen willen dat hij iets meer verschillende rollen nam. Te vaak is hij nog de getroubleerde held (Gangs Of New York, The Departed, Blood Diamond, deze film, etc.) terwijl hij als villain misschien wel wat meer van zijn talenten kan laten zien (hé, het werkte voor Heath Ledger).
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Acteertalent is in zoverre subjectief dat heel veel grote regisseurs ervaren dat Dicaprio een groot acteur is, en die weten het beter dan jij en ik.
Ik was wel geimponeerd met veel rollen die hij speelt, zoals the departed en gangs of new york. In de laats genoemde had ik wel een beetje moeite met de hardman die hij moest spelen, maar in the departed zette hij een ijzersterke rol neer als gefrustreerde undercover agent die er alleen voor staat. Hij deed niet onder voor "jack' zoals jij hem noemen mag.
Ik kan wel 10 rollen noemen die me bij zijn gebleven. Een daarvan is Whats eating gilbert grape, waar hij op een voortreffelijke manier een verstandelijke beperkte jongen speelt.
Ik ben niet eens een grote Dicaprio fan, maar ik snap wel waarom Martin Scorcese hem kiest voor zijn films.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Tja, een verstandelijk gehandicapte jongen spelen, daar kun makkelijk de show mee spelen. Geef mij Depp maar in die film, veel moeilijker om een normale jongen neer te zetten dan een verstandelijk gehandicapte jongen te spelen.
Hij heeft inderdaad gewerkt met geweldige regisseurs, waarbij je Spielberg en Christopher Nolan ook nog niet eens genoemd hebt, maar volgens mij zien regisseurs vooral commericiel succes in Leonardo DiCaprio.
Body of Lies, Titanic, Catch me if You Can, Blood Diamond, etc... zijn geen kleine briljante films, maar (goede) crowdpleasers (Hollywood pur sang) waar veel geld van de studio achter zit, die duidelijk gemaakt zijn om enorme winsten te genereren, niet te kleine, meer persoonlijke projecten (Raging Bull, Schindler's List, Blade Runner etc...)
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Jongen je hebt gelijk. Ik zie mijn fout in. Dicaprio is matig acteur die alleen gevraagd wordt als crowdpleaser.
En een verstandlijk beperkte jongen spelen dat kan iedere lulhannes
En Raging bull, Schindlers list en Blade runner waren kleine , meer persoonlijke projecten, niet bedoelt om enorme winsten te genereren.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Hehe.. wimnoot.. wat een fantastische reactie om deze nutteloze discussie af te sluiten! Geweldig!
Mr_White
-
- 2067 berichten
- 0 stemmen
Tja, een verstandelijk gehandicapte jongen spelen, daar kun makkelijk de show mee spelen. Geef mij Depp maar in die film, veel moeilijker om een normale jongen neer te zetten dan een verstandelijk gehandicapte jongen te spelen.
Hij heeft inderdaad gewerkt met geweldige regisseurs, waarbij je Spielberg en Christopher Nolan ook nog niet eens genoemd hebt, maar volgens mij zien regisseurs vooral commericiel succes in Leonardo DiCaprio.
Body of Lies, Titanic, Catch me if You Can, Blood Diamond, etc... zijn geen kleine briljante films, maar (goede) crowdpleasers (Hollywood pur sang) waar veel geld van de studio achter zit, die duidelijk gemaakt zijn om enorme winsten te genereren, niet te kleine, meer persoonlijke projecten (Raging Bull, Schindler's List, Blade Runner etc...)
Wat een onzin. Een verstandelijk gehandicapte jongen spelen makkelijker dan een normale jongen? Hoe kom je erop? En commerciële projecten? Wat maakt Schindler's List een klein, persoonlijk project en geen Hollywood pur sang? Een met gigantische budgetten gemaakte film over de Holocaust waarin iedereen Engels praat want het moet wel aantrekkelijk zijn voor het grote publiek.
Je lijkt het DiCaprio vooral kwalijk te nemen in commerciële films te spelen, terwijl dat niks zegt over zijn talent. Je kan toch ook commercieel succes hebben en goed kunnen acteren, of ben ik nou dom?
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Wat een onzin. Een verstandelijk gehandicapte jongen spelen makkelijker dan een normale jongen? Hoe kom je erop?
Het is lang niet zo moeilijk een gehandicapte te spelen als iedereen steeds zegt. Edward Norton heeft in 'The Score' eigenlijk het geheim van dit soort rollen weggegeven: het is een verzameling tics, die nauwgezet worden aangeleerd en vervolgens geïmiteerd. Ik zeg niet dat je dit niet goed kunt doen, maar het wordt in mijn ziens overgewaardeerd. Kijk maar naar alle oscars die naar zulke rollen gaan.
En commerciële projecten? Wat maakt Schindler's List een klein, persoonlijk project en geen Hollywood pur sang? Een met gigantische budgetten gemaakte film over de Holocaust waarin iedereen Engels praat want het moet wel aantrekkelijk zijn voor het grote publiek.
Je hebt gelijk, de vb waren niet kleine projecten, maar ik denk wel zeer persoonlijk voor Steven Spielberg, Zwart Wit bijvoorbeeld is niet echt commercieel te noemen. Dat hij alle inkomsten voor de film afstaat, geeft ook aan dat dit persoonlijk is. De film ging ergens over, zonder te vervallen in melodramisch of tranentrekkerij.
Je lijkt het DiCaprio vooral kwalijk te nemen in commerciële films te spelen, terwijl dat niks zegt over zijn talent. Je kan toch ook commercieel succes hebben en goed kunnen acteren, of ben ik nou dom?
Nee, dat neem ik hem niet kwalijk, ik vind hem ook niet slecht, en steeds beter aan het worden, maar niet geweldig of echt goed, gewoon redelijk tot goed.
Mr_White
-
- 2067 berichten
- 0 stemmen
Ik ben het met je eens dat rollen die veel steunen op een verzameling tics te makkelijk overgewaardeerd worden, maar dit is voor mij niet het geval bij DiCaprio in Gilbert Grape. Dat zijn geen tics meer maar gewoon een complete persoonlijkheid.
En uiteindelijk vind ik DiCaprio nog altijd de beste acteur van zijn generatie. Een Daniel Day-Lewis of Philip Seymour Hoffman kan hem nog wel onderuit halen, maar vergeleken met een Christian Bale of Edward Norton is DiCaprio toch al een stuk verder.
Gerelateerd nieuws

Psychologische thriller 'Shutter Island' met Leonardo DiCaprio vrijdag op televisie

Psychologische thriller 'Shutter Island' met Leonardo DiCaprio komt binnenkort weer naar Netflix

Psychologische thriller 'Shutter Island' met Leonardo DiCaprio wordt vanavond uitgezonden op televisie

De langverwachte 'Shutter Island'-prequelserie 'Ashecliffe': hoe staat het daar eigenlijk mee?
Bekijk ook

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Se7en
Misdaad / Thriller, 1995
2.822 reacties

American History X
Misdaad / Drama, 1998
2.795 reacties

The Pianist
Drama / Oorlog, 2002
1.424 reacties

Intouchables
Drama / Komedie, 2011
1.335 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









